تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس يك روز ماه رمضان را (بدون عذر)، بخورد - روح ايمان از او جدا مى‏شود 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820158273




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آيت الله امامي كاشاني: نظام اسلامي در جامعه تبلور بيشتري يافته است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: آيت الله امامي كاشاني: نظام اسلامي در جامعه تبلور بيشتري يافته است
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): امام جمعه موقت تهران با تاكيد بر دروغگو بودن دولت آمريكا و رژيم صهيونيستي ، گفت:‌ اين دو با عملشان هر روز منفورتر مي شوند و نظام اسلامي در جامعه تبلور بيشتري يافته است.


به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، آيت الله محمد امامي كاشاني در ابتداي خطبه هاي اول نمازجمعه تهران حاضران و همگان را به تقوا، پرهيزكاري و خوف از خداوند متعال توصيه كرد.
وي در ادامه به تشريح يكي از اسماء خداوند با عنوان "خيرالماكرين" پرداخت و گفت: خداوند در قرآن كريم بيان داشته كه بشر مكر مي كند و مكر خدا از بشر بالاتر است.
امام جمعه موقت تهران با قرائت آيه 42 سوره مباركه رعد، به تشريح اينكه خدا و بشر چگونه مكر مي كنند اشاره كرد و افزود: همانگونه كه انسان براي ديگران نقشه مي كشد خداي متعال هم دل خاموش، درون جامعه و دل خراب و عمل كثيف را مي بيند و آن حيله را به خود فرد باز مي گرداند.
امامي كاشاني با اشاره به تفسير شيخ بزرگ طبرسي در خصوص مكر و حيله، خاطرنشان كرد: مكر در بشر، سير، ميل و گرايش به بدي به صورت پنهان و به گونه اي است كه نقشه را كسي نفهمد و مكر خدا پاسخ به خدعه است و خيرالماكرين نيز بدين معناست.
وي با اشاره به آيات ديگري از قرآن كريم گفت: مكر نسبت به خوبان ، دين و امروزه نسبت به نظام اسلامي يك چيز تازه اي نيست.
وي در ادامه به مصاديقي از مكر و ظلم در حيات مادي انسان اشاره كرد و افزود: كسي كه مكر مي كند در واقع ظلم مي كند و نتيجه آن نيز در همين دنيا به او خواهد رسيد.
آيت الله امامي كاشاني با اشاره به اينكه كسانيكه امروزه براي مومنين و نظام اسلامي نقشه هاي شوم طراحي و در واقع سخناني به افترا و كذب را مطرح مي كنند و موجي موقت به راه مي اندازند، گفت: اين موج را كساني دنبال مي كنند كه از اين جريانات بوده و آن را برروي آنتن مي برند.
وي افزود: كسانيكه آن سخنان را مطرح كردند از عمل خود كف مي زنند و شادي مي كنند ولي مكاران بدانند كه مكر آنان به جايي نمي رسد زيرا مردم و جامعه تهمت و دروغ آنان را تشخيص مي دهند.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به اينكه دولتي كه امروزه تهمت مي زند و دروغ مي گويد، دولت آمريكا و رژيم صهيونيستي است، تاكيد كرد:‌ آنان با عملشان هر روز منفورتر مي شوند و مكاران جامعه نيز عقب افتاده اند و نظام اسلامي در جامعه تبلور بيشتري يافته است.
وي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به اينكه انسان خط افقي در مكر و حيله گري مي پيمايد ولي خداوند خط عمودي دارد، خاطرنشان كرد: خط افقي انسان به سمت حيله گري و مكاري در زمينه خيانت، شهوات و مقامات مادي است ولي خط عمومي خداوند از آسمان فرود مي آيد و مكر انسان را زير و رو مي كند و هرچقدر انسان با پول و هزينه هاي سنگين نقشه كشي كرده باشد، خداوند همانند گردبادي برنامه ها و طرح هاي او را از بين مي برد.
آيت الله امامي كاشاني با بيان اينكه ‌خداوند صحنه ها را ارايه مي كند ، تصريح كرد:‌به تاريخ نگاه كنيد كه چه كساني آمدند و به جوامع لطمه زدند ولي حق پيروز است .
سيام ** 1011
 جمعه 24 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 116]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن