تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خشم از شيطان و شيطان از آتش آفريده شده است و آتش با آب خاموش مى شود، پس هرگاه يكى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820158115




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آيت‌الله امامي كاشاني: ـ علي‌رغم حيله دشمنان نظام اسلامي روز به روز بالاتر رفته است ـ مردمي بودن و مردمي ماندن نصيحتي است براي تمام رده‌هاي نظام


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: آيت‌الله امامي كاشاني: ـ علي‌رغم حيله دشمنان نظام اسلامي روز به روز بالاتر رفته است ـ مردمي بودن و مردمي ماندن نصيحتي است براي تمام رده‌هاي نظام


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

خطيب نماز جمعه‌ تهران گفت: در قرآن كريم در جاهاي متعددي عنوان شده است كه خداوند مكر مي‌كند. اين از اسامي پروردگار است و در آيات مختلفي آمده كه بشر مكر مي‌كند و خداوند هم در مقابل مكر مي‌كند و خدا خيرالماكرين است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) آيت‌الله امامي كاشاني با طرح اين سوال كه " خداوند چه‌طور مكر مي‌كند؟" ادامه داد: مكر يعني حيله، نقشه و طراحي، كه اين وقتي از سوي بشر باشد در راه منفي است. وقتي گفته مي‌شود خدا مكر مي‌كند، يعني در مقابل مكر انسان مكر مي‌كند و حيله‌ آن‌ها را باطل و آن‌ها را رسوا مي‌كند. بشر خدعه مي‌كند و خدا خدعه را به خودش برمي‌گرداند و خيرالماكرين به همين معناست.

وي ادامه داد: قرآن مي‌فرمايد مكر نسبت به خوبان، نسبت به دين و به تعبير امروز، مكر نسبت به نظام اسلامي چيز تازه‌اي نيست و از قديم بوده است. انسان‌ها بايد بدانند كه مكر از خداست؛ البته نكته‌ مهم اين است كه كسي كه مكر مي‌كند، دارد ظلم مي‌كند و چون مكر يك ظلم است در همين دنيا به انسان برمي‌گردد و آبروي انسان را مي‌برد.

وي با اشاره به مكر دشمنان نسبت به نظام اسلامي افزود: خدا نقشه را برمي‌گرداند و علي‌رغم اين حيله‌ها روز به روز نظام اسلامي بالاتر رفته است. انسان يك خط افقي دارد و خدا هم يك خط عمودي؛ خط افقي انسان اين است كه فكر مي‌كند و نقشه مي‌كشد ولي يك خط عمودي از آسمان مي‌آيد و آن خط افقي را مي‌شكند و زير و مي‌كند.

امام جمعه‌ موقت تهران افزود: مكر و حيله بسيار بد است و چه در مسايل مالي و چه در مسايل سياسي و اجتماعي بايد از آن پرهيز كرد و كسي هم كه درباره او مكر مي‌شود نبايد باكي داشته باشد.

وي در ادامه با تشكر از مردم براي شركت باشكوه در مراسم سالگرد ارتحال امام خميني(ره) افزود: امام خميني(ره) هم‌چنان در تاريخ مي‌درخشد و دشمنان مي‌دانند كه آيا روساي آمريكا، انگليس و اسراييل غاصب در تاريخ مي‌درخشند يا امام خميني(ره) مي‌درخشد؟

امامي كاشاني در خطبه‌ دوم نماز جمعه‌ اين هفته‌ تهران نيز با اشاره به توصيه‌هاي رهبر انقلاب به مجلس شوراي اسلامي و نمايندگان مجلس هشتم مبني بر احساس مسووليت در برابر مردم، اظهار كرد: گرچه ايشان به نمايندگان خطاب كردند ولي بعد فرمودند كه همه بايد در قواي مختلف كشور در برابر مردم احساس مسووليت كنند.

وي با بيان اين‌كه " احساس مسووليت، مادر تمام حرف‌هاست" افزود: نكته‌ ديگري كه مقام معظم رهبري به آن نصيحت كردند توجه به ساده‌زيستي است كه اين مساله هم بسيار مهم است و بايد توجه كرد كه مقام، انسان را فريب ندهد و با سوءاستفاده از آن، كارهاي خاص و مال‌اندوزي نكند. مردمي بودن و مردمي ماندن نصيحتي است براي تمام رده‌هاي نظام.

خطيب جمعه‌ تهران هم‌چنين به مسايل امروز عراق اشاره كرد و با بيان اين‌كه " توافقنامه آمريكا و عراق واقعا ننگ‌آور است" تصريح كرد: اين كاپيتولاسيوني كه الان مطرح است به معناي يك استثنا بر حقوق آدم و حقوق اصولي جهان است. در هر كشوري قواي نظامي در دست همان كشور است ولي يكي از بندهاي مخفيانه اين قرارداد اين است كه آمريكا بايد قدرت نظامي را كنترل كند.

امامي كاشاني خطاب به مردم عراق گفت: ملت بزرگ عراق! آحاد شما و تك تك شما وظيفه داريد در برابر اين مساله بايستيد. اين‌كه آيت‌الله سيستاني اعلام كرده‌اند كه تا آخرين لحظه در برابر اين قضيه ايستاده‌اند نكته‌ مهمي است؛ چراكه اگر اين توافق‌ها در عراق امضا شود، يك ننگ است و نسل‌هاي بعدي اين‌ها را محاكمه خواهند كرد.

وي ادامه داد: ملت، مردم و سياستمداران و مديران عراق! در برابر چنين خطري محكم بايستيد و از جان خود نترسيد؛ چراكه اين ننگي است كه مي‌خواهند به دامن شما بنشانند.

امام جمعه‌ موقت تهران با بيان اين‌كه " اين مساله منحصر به كشور عراق نيست" افزود: تمام كشورها و تمام نمازهاي جمعه در پاكستان، عراق، سوريه و ديگر كشورهاي مسلمان بايد به اين مساله بپردازند و تمام مسلمان‌ها نيز بايد بيدار باشند و از عراق حمايت كنند.

وي هم‌چنين با اشاره به سفرهاي اخير بوش و اظهاراتش درباره‌ ايران" خطاب به دولت آمريكا اظهار كرد: شما سلاح‌هاي اتمي خود را روز به روز تقويت مي‌كنيد و براي اسراييل – كه حتي سياستمداران گذشته‌ آن‌ها اعتراف مي‌كنند كه اسراييل يك تهديد است – بودجه مي‌گذاريد، دنيا را به آتش كشيده‌ايد و بحمدالله منفور شده‌ايد ولي مي‌گوييد ايران چنين و چنان كرد. ايران يك كار علمي و تحقيقاتي مي‌كند و سراغ بحث‌هاي نظامي انرژي هسته‌يي نمي‌رود و اين تهمت‌ها و افتراها به جمهوري اسلامي نمي‌چسبد.

امامي كاشاني در ادامه تاكيد كرد: اين وظيفه خطيبان جمعه در كشورهاي اسلامي است كه از عراق حمايت كنند. جامعه‌ اسلامي بايد به راه بيافتد تا نگذارد اين توافقنامه در عراق به امضا برسد.

وي افزود: اي امت اسلام و كشورهاي اسلامي! شما و ما همه يك امت هستيم و بايد يكصدا اولمان محمد باشد و آخرمان ولايت. پاره پاره و تكه تكه نشويم و حمايت فرهنگي و سياسي كنيم تا طاغيان استكبار جهاني بر جاي خود بنشيند.

وي در پايان خطبه‌هاي دوم نماز جمعه‌ اين هفته‌ تهران، سالگرد شهادت آيت‌الله سعيدي و شهداي اسلام، اماني، بخارايي، نيك‌نژاد و هرندي را گرامي داشت و براي آن‌ها طلب رحمت كرد.

انتهاي پيام
 جمعه 24 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 255]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن