تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به راستى كه دانش، مايه حيات دل‏ها، روشن كننده ديدگان كور و نيروبخش بدن‏هاى ناتوان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805167265




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس دانشكده علوم طبيعي دانشگاه تبريز: ساختمان دانشكده نيازمند مقاوم سازي است فرسودگي تجهيزات و كمبود اعتبارات از اصلي‌ترين مشكلات دانشكده است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: رييس دانشكده علوم طبيعي دانشگاه تبريز: ساختمان دانشكده نيازمند مقاوم سازي است فرسودگي تجهيزات و كمبود اعتبارات از اصلي‌ترين مشكلات دانشكده است
خبرگزاري دانشجويان ايران - تبريز
سرويس: آموزشي

رييس دانشكده علوم طبيعي دانشگاه تبريز اظهارعقيده كرد : متاسفانه واحدهاي صنعتي به پژوهش‌هاي دانشگاهي بها نمي‌دهند.

دكتر احمد جهانگيري با حضور در دفتر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه آذربايجان شرقي به خبرنگار ايسنا گفت: موفقيت در صنعت با به كارگيري و تقويت بنيه‌هاي علمي ميسر است و بايد مديران واحد هاي صنعتي، فرهنگ استفاده از پژوهشها و تحقيقات علمي را در مجموعه تحت مديريت خود نهادينه كنند.

وي با بيان اينكه استفاده از پژوهش‌ها و تحقيقات علمي در واحدهاي صنعتي شايد زودبازده نباشد، اظهار داشت: بايد براي نهادينه شدن فرهنگ پژوهش محوري، مديران صنايع و نيز مديران دستگاه هاي اجرايي به مقوله پژوهش، باور و اعتقاد راسخ داشته باشند و از عملكرد سليقه اي بپرهيزند.

وي كمبود اعتبارات پژوهشي را از عوامل مغفول ماندن اين بخش در حوزه صنعت دانست و تاكيد كرد: اگر صنايع، سرانه پژوهشي را آنچنان كه در قانون مشخص شده است تخصيص دهند و بخشي از هزينه هاي پژوهشي را متقبل شوند، شاهد شكوفايي پژوهش در جامعه خواهيم شد.

رييس دانشكده علوم طبيعي دانشگاه تبريز همچنين با مطلوب توصيف كردن اقدامات دولت و تلاش براي متوازن كردن بودجه پژوهشي در بودجه هاي سالانه و تخصيص سهم بخش پژوهش از درآمد ناخالص ملي ، در عين حال از تزريق اعتبارات پژوهشي به بخشهاي عمراني و جاري انتقاد كرد و گفت: در حالي كه اعتبارات پژوهشي تخصيصي به اعتقاد پژوهشگران ، ناكافي است اما همين اعتبارات اندك نيز در حوزه هاي ديگر صرف مي شود.

دكتر جهانگيري، با اذعان به كاربردي نبودن اغلب پژوهشهاي دانشگاهي ، گفت : درست است كه بيشتر پژوهشهاي انجام يافته در دانشگاه ها كاربردي نيستند، اما بايد قبول كرد كه در سالهاي اخير در اين زمينه گامهاي مثبتي برداشته شده است و بايد حمايت‌ها در اين راستا تداوم داشته باشد.

عضو هيات علمي دانشگاه تبريز، تاكيد كرد: مراكز آموزش عالي و دانشگاه ها، مراكزي توانمند براي انجام پروژه هاي تحقيقاتي بزرگ هستند و افراد توانمندي در اين مراكز فعالند كه بايد مورد حمايت مادي و معنوي دولتمردان قرار گيرند.

كمبود اعتبارات اصلي ترين مشكل دانشكده است

وي با بيان اينكه دانشگاه ها را از تخصيص اعتبارات ناكافي رنج مي دهد افزود : بايد هزينه هاي جاري ، خدماتي و پشيباني دانشگاه ها نسبت به هزينه ماموريت هاي سازماني كاهش يافته و به ارقام معقولي تبديل شود.

دكتر جهانگيري، فرسودگي و كمبود تجهيزات آموزشي و آزمايشگاهي را از ديگر مشكلات پيش روي دانشكده علوم طبيعي دانشگاه تبريز دانست و گفت: هم اكنون در اين دانشكده، 30 آزمايشگاه وجود دارد كه عمدتا" آموزشي بوده و جنبه پژوهشي ندارند.

وي، اتخاذ سياست تجهيز و توسعه آزمايشگاه مركزي دانشگاه تبريز را سياستي خوب و راهبردي خواند و افزود: در اين طرح، با تجهيز و توسعه آزمايشگاه مركزي در دانشگاه تبريز، تمام دانشكده ها مي توانند در بسياري از موارد مشترك آزمايشگاهي، از خدمات آن استفاده كنند.

وي با بيان اينكه در عمل، هنوز اين سياست اجرايي نشده است اظهار اميدواري كرد با همكاري دانشكده ها اين سياست پيگيري و اجرا شود.

تقويت ارتباطات بين الملل دانشگاه تبريز، امري اجتناب ناپذير است

عضو هيات علمي دانشگاه تبريز در ادامه گفت‌وگو با ايسنا، تقويت و گسترش ارتباطات بين الملل دانشگاه تبريز را امري اجتناب ناپذير دانست و گفت : با توجه به اينكه دانشگاه تبريز در بين 10 دانشگاه برتر ايران قرار گرفته است بايد بر اساس سياست هاي اعلامي وزارت علوم خدمات خود را در تمام ابعاد، به سطح بين المللي برساند و از اينرو تقويت و گسترش ارتباطات بين الملل در چارچوب تبادل دانشجو به صورت متقابل ، اعزام استاد و هيات علمي و برگزاري سمپوزيوم ها و سمينارهاي بين المللي موضوعي اجتناب ناپذير است.

وي با اشاره به امضاي پروتكل همكاري ميان دانشكده علوم طبيعي دانشگاه تبريز با ساير دانشگاه ها از جمله دانشگاه « پتسدام » برلين و دانشگاه باكو در سال هاي گذشته، اظهار داشت : اين ارتباطات بايد با اعطاي استقلال عمل و اختيارات بيشتر به دانشگاه ها ، گسترش و تعميق يابد.

دكتر جهانگيري با يادآوري انتشار نشريات دانشجويي توسط انجمن هاي علمي دانشكده علوم طبيعي دانشگاه تبريز، از پيگيري مديريت اين دانشكده براي اخذ مجوز انتشار نشريه علمي- پژوهشي از وزارت علوم خبر داد و گفت: مراحل مقدماتي اخذ مجوز ياد شده انجام گرفته و در آينده نزديك اين نشريه با حمايت دانشگاه تبريز منتشر خواهد شد.

وي همچنين با اشاره به فعاليت قطب زيست شناسي دانشگاه تبريز و ارائه خدمات علمي اين قطب به دانشگاه‌هاي شمالغرب كشور از چهار سال قبل ، افزود : ايجاد قطب زمين شناسي اين دانشگاه نيز در مرحله تكميل پرونده است و اميد مي رود شوراي قطب هاي علمي وزارت علوم در آينده نزديك با ايجاد اين قطب در دانشگاه تبريز موافقت كند.

رشته هاي تحصيلات تكميلي دانشكده علوم طبيعي از مهرماه سال جاري افزايش مي يابد

وي در ادامه با بيان اينكه گشترش رشته هاي تحصيلات تكميلي و افزايش ظرفيت پذيرش دانشجو در اين رشته ها از برنامه هاي اولويت دار مديريت دانشكده علوم طبيعي است افزود : از مهرماه سالجاري و همزمان با آغاز سالتحصيلي جديد ، در گرايش آب شناسي رشته زمين شناسي سه نفر دانشجو در مقطع دكترا پذيرفته خواهد شد و در صورت موافقت شوراي گسترش وزارت علوم ، گرايش ژنتيك مولكولي رشته زيست شناسي در مقطع دكترا و گرايش بيوشيمي رشته زيست شناسي در مقطع كارشناسي ارشد نيز در اين دانشكده ايجاد خواهد شد.

وي با اعلام اينكه در حال حاضر در اين دانشكده تعداد 820 نفر در 5 رشته كارشناسي، 5 رشته گرايش كارشناسي ارشد و سه رشته گرايش دكتري مشغول به تحصضيل هستند گفت : از مجموع اين دانشجويان 20 نفر در دوره دكترا ، 150 نفر در دوره كارشناسي ارشد و 650 نفر در دوره كارشناسي به تحصيل اشتغال دارند.

دكتر جهانگيري، همچنين اعضاي هيات علمي دانشكده علوم طبيعي را 35 نفر بيان كرد و گفت : تركيب هرم اعضاي هيات علمي به گونه اي است كه در آينده نزديك اغلب استادياران اين دانشكده ، با ارتقاي رتبه، درجه دانشياري را كسب خواهند كرد.

رييس دانشكده علوم طبيعي دانشگاه تبريز با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري در ضروري برشمردن فعاليت‌هاي تشكلهاي دانشجويي در محيط دانشگاهي تاكيد كرد: زنده بودن دانشگاه، ايجاب مي كند كه تشكل هاي دانشجويي فعال باشند.

دكتر جهانگيري، با بيان اينكه فعاليت هاي غير علمي دانشجويان در حوزه هاي مختلف سياسي، اجتماعي و فرهنگي مي تواند در ارتقاي مديريت دانشگاه كمك شاياني كند افزود : برخي از تشكل هاي دانشجويي در دانشكده علوم طبيعي، در سطح خوبي فعالند و ما از فعاليت ساير تشكل هاي غير فعال استقبال مي كنيم.

رييس دانشكده علوم طبيعي دانشگاه تبريز با اشاره به قدمت ساختمان دانشكده و فرسودگي بيش از حد آن ، از احتمال وقوع حوادث ناگوار در اثر فرسودگي اين ساختمان و به مخاطره افتادن جان دانشجويان ، ابراز نگراني كرد و خواستار انجام مطالعات مربوط به بهسازي و مقاوم سازي بناي اين دانشكده شد.

وي به تصميم امور فني دانشگاه تبريز در مقاوم سازي ساختمان هاي قديمي دانشگاه تبريز اشاره كرد و گفت: در راستاي اجراي اين تصميم، در اولويت قرار دادن مقاوم سازي دانشكده علوم طبيعي بسيار ضروري به نظر مي رسد.

انتهاي پيام
 جمعه 24 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 177]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن