تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):قلب‏هاى ما جايگاه خواسته ‏هاى الهى است؛ هرگاه او بخواهد ما نيز مى‏&...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820157341




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خطيب جمعه تهران: كشورهاي اسلامي از امضاي توافقنامه ننگين عراق و آمريكا جلوگيري كنند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: خطيب جمعه تهران: كشورهاي اسلامي از امضاي توافقنامه ننگين عراق و آمريكا جلوگيري كنند
گروه سياسي: آيت‌الله امامي كاشاني در خطبه دوم نماز جمعه اين هفته تهران با اشاره به قرارداد ننگين امنيتي بين رژيم مستكبر آمريكا و عراق گفت: همه علما و خطباي كشورهاي اسلامي وظيفه دارند از ملت عراق حمايت و از امضاي اين توافقنامه جلوگيري كنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا)، آيت‌الله محمد امامي كاشاني، عضو مجلس خبرگان رهبري در خطبه دوم نماز جمعه اين هفته تهران با اشاره به توصيه‌هاي مقام معظم رهبري به نمايندگان مجلس هشتم مبني بر لزوم احساس مسئوليت در برابر خدا و مردم و ساده‌زيستي گفت: اگر چه ايشان اين سخنان را در جمع نمايندگان مجلس فرمودند ولي اين موعظه و نصيحتي به كل اركان جامعه و مسئولان كشور است.

وي در ادامه توافقنامه امنيتي آمريكا و عراق را ننگ‌آور توصيف كرد و افزود: اين يك كاپيتولاسيون و استثنايي بر اصول حقوقي جهان است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به بخش‌هايي از اين توافقنامه ابراز كرد: در آن آمده است كه آمريكا قدرت نظامي را در كشور عراق به دست مي‌گيرد و اين خلاف اصول حقوقي جهان است و از آن بدتر اينكه شركت‌هاي خصوصي امنيتي نيز آزادند و دستگاه قضايي عراق نمي‌تواند متعرض آنها شود.

امامي كاشاني خطاب به ملت و مسئولان عراق تأكيد كرد: در اين مرحله وظيفه سنگيني داريد و از آيت‌الله سيستاني كه گفته‌اند «تا زماني كه زنده‌ هستم نمي‌گذارم چنين توافقنامه‌اي امضا شود»، تبعيت كنيد.

عضو مجلس خبرگان رهبري با بيان اينكه امضاي اين توافقنامه لكه ننگي بر جبين ملت عراق است، يادآور شد: نسل آينده مردم حال حاضر اين كشور را به دليل موافقت با اين توافقنامه محاكمه خواهد كرد.

خطيب جمعه اين هفته تهران خاطرنشان كرد: همه علما و خطباي كشورهاي اسلامي وظيفه دارند از ملت عراق حمايت كرده و مانع از امضاي اين توافقنامه شوند.

وي با اشاره به سفر رئيس‌جمهور آمريكا به اروپا و تهديدها‌ي مطرح‌شده عليه ايران، خطاب به سران غرب اظهار كرد: شما سلاح‌هاي اتمي خود را تقويت مي‌كنيد و از اسرائيل كه سران سابق آن گفته‌اند سلاح‌هاي اتمي اين كشور تهديدي براي جهان است، حمايت مي‌كنيد.

امام جمعه موقت تهران، برنامه هسته‌اي كشورمان را صلح‌آميز، علمي و اقتصادي بيان كرد و گفت: به دامن جمهوري اسلامي ايران كه طاهر و پاكيزه است، چنين تهمت‌هايي نمي‌چسبد.

آيت‌الله امامي كاشاني با نقل حديثي از پيامبر (ص) به اين مضمون كه امتي كه اول آن من (پيامبر)، وسط آن مهدي و آخرش عيسي (ع) باشد، هلاك نمي‌شود، عنوان كرد: مفهوم اين مطلب اين است كه امتي كه اول آن نبوت و آخرش ولايت است، هلاك نمي‌شود.

خطيب جمعه اين هفته تهران خطاب به مسلمانان در كشورهاي مخلتف تأكيد كرد: شما همه يك امت هستيد و نبايد پاره پاره شويد. امت يعني يك دست در دست پيامبر(ص) و يك دست در دست حضرت مهدي (ع) داشته باشيم.

عضو مجلس خبرگان رهبري در پايان سخنان خود ياد و خاطره شهيد آيت‌الله سعيدي و شهداي مؤتلفه اسلامي را گرامي داشت.

بنابراين گزارش آيت‌الله امامي كاشاني در خطبه اول نماز جمعه اين هفته تهران، در ادامه مباحث خود ‌‌راجع به «اسماء‌الحسني»، به اسم شريف «خيرالماكرين» اشاره كرد و به قرائت آيات متعدد قرآن در تبيين اين اسم خداوند ‌‌‌پرداخت.

آيت‌الله امامي كاشاني در تبيين اينكه مكر خدا چيست و خداوند چگونه خير‌الماكرين است؟ گفت: مكر خدا به اين معناست كه همانگونه كه آدمي براي ديگران نقشه مي‌كشد، و يا براي نظام اسلامي، خداي متعال آن حيله را باز كرده و به خودش برمي‌گرداند و جامعه آن عمل كثيف را مي‌بيند. اين كار خدا به معناي مكر خداست.

وي ادامه داد: دشمنان خدا همواره در‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌پي آزار پيامبران بودند و مكر امروز آنان عليه نظام اسلامي، امر تازه‌اي نيست. اما آنان بايد بدانند كه مكر از آن خداست و مكر بشر باز مي‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبري تصريح كرد: مكر چون ظلم است، در همين دنيا به انسان برمي‌گردد و آبروي انسان را مي‌برد. مكر بشر يعني تدبير انسان ولي مكر خدا چهره پيامبران خدا و پيروان آنها را نشان مي‌دهد. بدين‌گونه كه دليل و حجت مؤمنان در اعمالشان را تبيين مي‌كند، اما آنها كه عليه مؤمنان سخن مي‌گويند، حرفي را به افترا مي‌زنند، در‌حالي كه هيچ دليلي براي آن ندارند.

خطيب نماز جمعه تهران ادامه داد: در دنياي برق و رسانه‌هاي نوين امروز، برخي ابزارهاي تبليغاتي، اين بهتان‌ها و مكرهاي دشمنان خدا را بر روي آنتن مي‌برند و عده‌اي هم كف و سوت مي‌زنند؛ ولي آنان بايد بدانند كه اين اعمالشان به جايي نمي‌رسد.

آيت‌الله امامي كاشاني افزود: آن دولتي كه عمده بهتان‌ها را عليه بشر مي‌زند، دولت آمريكا و اسرائيل و همدستان آنان است كه البته هرچه بشر، بيشتر بهتان آنان را مي‌فهمد، آنها منفورتر مي‌شوند و اين معناي آيه «وَقَدْ مَكَرَ الَّذِينَ مِن قَبْلِهِمْ فَلِلّهِ الْمَكْرُ جَمِيعًا» است كه هرچه مكر آنان عليه اسلام بيشتر مي‌شود، نظام اسلامي تبلورش بيشتر شده و خدا طرح و نقشه آن‌ها را به دامان خودشان بر‌مي‌گرداند.

عضو مجلس خبرگان رهبري گفت: در طول تاريخ اين همه انسان‌هاي آلوده آمدند و حق را زير‌پا گذاشتند؛ اما هميشه حق پيروز بوده است و آنها كه دشمن حقيقتند خود اين حقيقت را مي‌دانند.

خطيب نماز جمعه تهران افزود: در همه مسائل از خدا بايد ترسيد، اين بحث را امام(ره) بدين‌گونه فرموده‌اند. امام(ره) به ‌همين مسئله توجه كرده‌اند و اين باعث شده كه امام (ره) در تاريخ بدرخشد. ببينيد امروز رؤساي آمريكا در دنيا مي‌درخشند يا رؤساي اسرائيل غاصب؟ امروز امام خميني(ره) است كه در تاريخ جهان مي‌درخشد.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در پايان خطبه اول نماز جمعه اين هفته تهران از ملت شريف ايران اسلامي به دليل شركت پرشكوه در مراسم نوزدهمين سالگرد رحلت امام(ره) و اعلام وفاداري خود به آرمان‌هاي امام راحل قدرداني كرد.
 جمعه 24 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن