تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن هرگاه سخن گويد ياد (خدا) مى كند و منافق هرگاه سخن گويد بيهوده گويى مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819255683




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يادي از شهيد «قاسم ابراهيمي» اولين شهيد دوران دفاع مقدس در نشريه «سبك‌بالان»


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: يادي از شهيد «قاسم ابراهيمي» اولين شهيد دوران دفاع مقدس در نشريه «سبك‌بالان»
گروه خبرنگاران افتخاري / محمد دريابان: يادواره شهداي مسجد آيت‌الله شفيعي با انتشار نشريه «سبك‌بالان» به انعكاس زندگينامه، دل‌نوشته‌ها و جهاد مقدس شهيدان سرافراز اين مسجد پرداخته است.
به گزارش خبرنگار افتخاري خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا) در خرمشهر، در بخش يادي از شهيد «قاسم ابراهيمي» اولين شهيد اين مسجد مي‌خوانيم: اين شهيد سرافراز در سال 1340 در اهواز متولد شد و با شروع جنگ تحميلي به صف سربازان لشكر صاحب‌الزمان(عج) پيوست.

شهيد قاسم ابراهيمي در نخستين روزهاي جنگ براي فراگيري فنون نظامي به مسجد حضرت جواد (ع)پيوست.

به دنبال پيشروي دشمن بعثي تا نزديكي‌هاي اهواز، اين مسجد از نخستين اهداف دشمن بعثي در اهواز بود كه احتمالا به دليل آموزش نظامي برادران و خواهران در آن توسط منافقان به دشمن لو رفته بود.

سيد «مجيد شاه حسين‌پور» نحوه شهادت قاسم ابراهيمي را اين‌گونه شرح مي‌دهد: در تاريخ 14 مهرماه 1359 شهيد حاج اسماعيل فرجواني حدود 100 نفر از برادران و 100 نفر از خواهران را در مسجد جوادالائمه آموزش نظامي مي‌داد كه ناگهان آتش توپخانه دشمن به فلكه پاداد اهواز خورد. در اين هنگام شهيد فرجواني به دليل اطلاعات نظامي خوبي كه داشت فرياد كشيد كه مسجد را ترك كنيد. لحظاتي بعد حدس اين شهيد درست واقع شد و خمسه خمسه‌‌هاي دشمن مسجد را مورد حمله قرار داد و اين در حالي بود كه هنوز تعدادي از برادران و خواهران از مسجد خارج نشده بودند.

وي اظهار كرد: اصابت گلوله‌هاي دشمن به مسجد سه نفر از برادران و دو نفر از خواهران را به شهادت رساند و تعداد بسياري را مجروح كرد كه يكي از آنها شهيد قاسم ابراهيمي بود.

راوي ماجرا مي‌افزايد: ما كه تاكنون اين ماجراها را نديده بوديم با پيكر بي‌سر يكي از شهدا روبرو شديم كه پيكر مربوط به شهيد ابراهيمي بود، پس از تفحص سر شهيد ابراهيمي را بر پشت‌بام مسجد پيدا كرديم و اين‌گونه بود كه شهيد قاسم ابراهيمي آسماني شد.

شهيد ابراهيمي در بخشي از دل‌نوشته‌هايش مي‌نويسد: براي رضاي تو، براي رسيدن به تو، براي ديدن تو و برهم شكستن غير تو، براي نابودي شيطان، براي رشد و براي خداگونه شدن، اي خدا محاسبه مي‌كنم خود را قبل از اينكه مرا محاسبه كني.
 جمعه 24 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 291]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن