تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به راستى كه دانش، مايه حيات دل‏ها، روشن كننده ديدگان كور و نيروبخش بدن‏هاى ناتوان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818964906




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در مراسم اهداي كتب نفيس هنري نمايشگاه هنر ايثار به ‌هنرمندان عنوان شد: حقايق تاريخي هشت سال دفاع‌مقدس در زير تحليل‌هاي شعارگونه مخفي شده است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: در مراسم اهداي كتب نفيس هنري نمايشگاه هنر ايثار به ‌هنرمندان عنوان شد: حقايق تاريخي هشت سال دفاع‌مقدس در زير تحليل‌هاي شعارگونه مخفي شده است


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و حماسه

كتب آثار برگزيده‌ نمايشگاه هنر ايثار در بخش هنر جديد، عكاسي و نقاشي كه سوم‌ خردادماه در كنگره ملي تجليل از ايثارگران توسط رييس‌جمهور رونمايي شد، طي مراسمي در موزه‌ هنرهاي ديني امام‌علي (ع) به هنرمندان اهدا‌ء شد.

به گزارش خبرنگار سرويس «فرهنگ و حماسه» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين مراسم، اسكندر يارنسب، مديركل تبليغات و مراكز فرهنگي بنياد شهيد و امور ايثارگران گفت: فرهنگ ايثار و شهادت در فرهنگ ديني و ملي ما جايگاه ويژه‌اي دارد و فرهنگ ايثار نقطه اوج فرهنگ ديني است چون كشور و ملت ما را بيمه كرده است.

وي در عين حال گفت: بايد كارهاي بزرگتري در مورد فرهنگ ايثار و شهادت در قالب هنر انجام دهيم چون نسبت به جايگاه اين فرهنگ فاصله داريم.

در اين مراسم، اميرعلي جواديان به نمايندگي از جامعه هنرمندان عكاس گفت: تاريخ ملت‌ها فراز و نشيب‌هايي دارد اما درس‌هاي اين فراز و نشيب‌ها ماندگار است كه وضعيت آينده را ترسيم مي‌كند.

وي همچنين اظهار كرد: حقايق تاريخي هشت سال دفاع‌مقدس در زير تحليل‌هاي شعارگونه مخفي شده و يا حقايق به صورت افسانه بيان شده است؛ در حالي كه آن نسل حماسه‌آفرين كه خرمشهر را آزاد كرد را نمي‌توان با شعار توصيف كرد.

دكتر حسيني‌راد نيز به نمايندگي از جامعه نقاشان گفت: نقاشان نيز هنر خود را در انقلاب و دفاع‌مقدس سهيم كرده و با الهام از شعائر انقلاب و ارز‌ش‌هاي تاريخي و فرهنگي، آثار قابل تقديري خلق كرده‌اند. از سوي ديگر، هنر از مؤثرترين ابزارها براي شناساندن اين حماسه است.

وي تأكيد كرد: به ارزش‌هاي ماندگار بايد آنقدر پرداخته شود تا براي نسل آينده به عنوان سند افتخار باقي بماند و افتخار هنرمندان اين است كه هنر خود را مكمل ارز‌ش‌هاي كشورمان كنند.

وي همچنين اظهار كرد: هنر معاصر با ارز‌ش‌هاي ايثار و شهادت عجين شده است.

در حاشيه اين مراسم، دكتر عباس خامه‌يار معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگي بنياد شهيد و امور ايثارگران به خبرنگار ايسنا گفت: سال‌گذشته به مناسبت گراميداشت سوم خرداد، روز ملي مقاومت، ايثار و پيروزي نمايشگاه هنر ايثار درسه بخش هنرجديد، عكاسي و نقاشي درمؤسسه‌ فرهنگي هنري صبا برگزار شد كه آثار منتخب سه‌ بخش در قالب سه‌كتاب نفيس تدوين و امسال همزمان با سوم خرداد توسط رييس جمهور رونمايي شد.

وي افزود: كتاب عكاسي با عنوان "خرمشهر، حماسه‌ مقاومت" منتخب 230عكس از بين شش‌هزار عكس است كه خرمشهر را در سه مقطع زماني قبل از جنگ، حين جنگ و بعد از جنگ به تصوير مي‌كشد و كتاب هنر جديد باعنوان "پرواز پايداري" شامل 52 اثر در زمينه‌ ويدئو آرت، چيدمان، فتوآرت و لايت‌ آرت است كه از بين 450اثر انتخاب شده است.

خامه‌يار در مورد كتاب آثار نقاشي نيز گفت: اين كتاب با عنوان "روزنه‌اي به باغ‌بهشت" حاوي 115 تابلوي نفيس نقاشي از هنرمندان و نقاشان معاصر كشور با موضوع "شهداي شاخص كشوري" است.

انتهاي پيام
 جمعه 24 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 162]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن