تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مؤمن كم حرف و پر كار است و منافق پر حرف و كم كار.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821295142




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يك مسوول: قطعات دردست ساخت آزاد راه رشت-قزوين‌امسال به‌بهره‌برداري مي‌رسد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: يك مسوول: قطعات دردست ساخت آزاد راه رشت-قزوين‌امسال به‌بهره‌برداري مي‌رسد
معاون وزير راه و ترابري و رييس سازمان حمل و نقل جاده‌اي كشور گفت:
قطعات در دست ساخت آزاد راه رشت - قزوين تا پايان امسال به بهره‌برداري مي‌رسد.

"محمد بخارايي" روز پنجشنبه در حاشيه سفر خود به گيلان، در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، افزود: در زمان حاضر ‪ ۳۵‬كيلومتر از ‪ ۱۲۷‬كيلومتر از اين آزاد راه به بهره‌برداري رسيده و ‪ ۶۰‬كيلومتر آن نيز آسفالت شده است.

وي ميزان پيشرفت فيزيكي اين پروژه را ‪ ۸۸‬درصد اعلام كرد.

"بخارايي" ابراز اميدواري كرد عمليات تكميلي، روكش آسفالت اين پروژه، سال آينده به بهره‌برداري برسد.

معاون وزير راه و ترابري در ادامه باتوجه به افزايش تمايل مردم به سفر و در پيش بودن سفرهاي تابستاني و ترافيك سنگيني كه در تعطيلات هفته گذشته در مسير رشت - قزوين به وجود آمده بود، گفت: بايد براي كاهش بار ترافيكي اين محور تاقبل ازبهره‌برداري كامل آزاد راه رشت - قزوين كه آرماني‌ترين اقدام ايمني ما است، در نقاطي شانه آسفالته ايجاد و يا تعريض موضعي جداگانه بگذاريم تا از ظرفيت راههاي موجود بهره كامل را ببريم.

وي افزود: حذف نقاط پرحادثه، روكش آسفالت و نصب جداكننده‌ها در اين مسير از ديگر اقداماتي است كه بايد انجام شود.

"بخارايي" از اعمال سيستم مديريت هوشمند ترافيك در محورهاي گيلان و قزوين خبرداد و گفت: بااين سيستم كه با اعتبارات ملي واستاني امسال اجرا مي‌شود، اين دو محور تحت پوشش كامل سيستم ‪ ITS‬قرار مي‌گيرد.

وي گفت: با اجراي اين سيستم و نصب دوربينهاي كنترل سرعت ثابت در كنار دوربين‌هاي سيار و خودرويي پليس راه، استفاده از مانيتورينگ در مسير كوهين و گردنه‌هاي اين مسير، وضعيت تردد در جاده‌ها را تحت كنترل خواهيم داشت.

"بخارايي" اظهارداشت: علاوه بر آن نصب تابلوهاي پيام متغير وهشداردهنده ، سيستم تردد شمار در اين مسير نيز باعث مي‌شود تا بتوانيم مديريت در لحظه را با اين سيستم اجرا كنيم.

وي هدف از اجراي سيستم نرم افزاري مديريت هوشمند ترافيك را برقراري ترافيك ايمن و روان، استفاده بهينه از شبكه راهها و اطلاع‌رساني به موقع در كنار عمليات سخت افزاري عنوان كرد.

معاون وزير راه و رييس سازمان حمل و نقل جاده‌اي كشور در ادامه تصريح كرد: متوسط كاهش تلفات جاده‌اي درگيلان پارسال ‪ ۲۷/۴‬درصد بود كه اين ميزان ‪ ۶/۲‬درصد بيشتر از متوسط آن در سطح كشور بوده است.

وي از تلاشهاي مسوولان استان گيلان كه نقش بسزايي در كاهش آمار تصادفات جاده‌اي در اين استان داشته‌اند، تقدير و تشكر كرد.

"بخارايي " در خصوص خسارتهاي وارده به جاده‌هاي گيلان بر اثر بارش برف پارسال، گفت: با وجود تلاشهاي راهداري و نيروهاي اداره راه استانهاي قزوين و گيلان و پيمانكاران بخش خصوصي در بازگشايي راه‌ها، به دليل بارش شديد سنگين خسارتهايي به شبكه‌هاي راهها وارد شد.

وي گفت: به همين دليل براي جبران خسارتها اقدام به ترميم موضعي راه ها و سپس ترميم اساسي و روكش آسفالت محورهاي ارتباطي كرديم كه اين اقدام همچنان در دست اجرا است.

"بخارايي" افزود:علاوه بر آن اصلاح مشخصات هندسي راه را هم در دست انجام داريم.

وي خاطرنشان كرد: پارسال در كنار فعاليت ‪ ۴۰۰‬راهدارخانه در سطح كشور، ‪ ۱۲۷‬كانكس نيز در جاده‌هاي كشور استقرار داشتند كه درصد هستيم تا باتوجه به افزايش مسافرتها در فصل تابستان اين تعداد را افزايش دهيم.

"بخارايي" در بخش ديگر از سخنان خود آموزش و فرهنگ‌سازي را يكي ديگر از برنامه‌هاي در دست اقدام اين سازمان نام برد و گفت: در راستاي معرفي قابليتهاي حمل و نقل و آموزش و فرهنگ‌سازي ، پارسال پخش برنامه راديويي "صداي راهبران" را در مركز استانها آغاز كرديم.

وي افزود: در همين راستا امسال نيز قرار است تا پخش تلويزيوني"سيماي راهبران" در همه استانها آغاز شود.

معاون وزيرراه وترابري و رييس سازمان حمل و نقل جاده‌اي كشور، در سفر يك روزه خود به گيلان ضمن بازديد از پروژه آزادراه رشت - قزوين، از تقاطع غيرهمسطح كسما در صومعه‌سرا، محور فومن- شفت - سراوان- و برخي از محورهاي استان و پروژه‌هاي دردست اجرا نيز بازديد مي‌كند.ك/‪/۳‬
 پنجشنبه 23 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 281]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن