تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):درگذشت عالم مصيبتى جبران ‏ناپذير و رخنه ‏اى بسته ناشدنى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805624527




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ورزش - انگليسي‌ها مربي‌هايشان را قبول ندارند


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: ورزش - انگليسي‌ها مربي‌هايشان را قبول ندارند
ورزش - انگليسي‌ها مربي‌هايشان را قبول ندارند

علي آخوندان- زوريخ: يورو 2008 براي مسافران خط هوايي اتريش از داخل هواپيما شروع مي‌شود حتي اگر با دو روز تاخير راهي اين تورنمنت شده باشيد. داخل هواپيما روزنامه قطوري دريافت مي‌كنيد به نام «kronen zeitung » كه به گفته مهماندر پرتيراژ‌ترين روزنامه اتريش است. گذشته از صفحه اول كه به عكسي بزرگ از هوادارن اتريشي اختصاص داده شده، اين روزنامه ويژه‌نامه‌اي 20 صفحه‌اي براي يورو 2008 در نظر گرفته است. هر خبرنگاري پس از آمدن به اتريش يا سوئيس براي گرفتن مدرك شناسايي راهي مراكز در نظر گرفته شده توسط يوفا مي‌شود. كارتي كه به شما امكان مي‌دهد علاوه بر حضور در ورزشگاه از كليه وسايل حمل و نقل عمومي به صورت رايگان استفاده كنيد.

نكته قابل توجه در مركز وين حضور دختري است كه با ديدن پرچم ايران در كنار پرچم‌هاي انگليس و اتريش متوجه مي‌شويم علاوه بر انگليسي و آلماني به فارسي نيز مسلط است، هرچند كه اين تسلط چندان زياد نيست اما او با همان زبان دست و پا شكسته و با كمك گرفتن از انگليسي مي‌گويد گرچه تاكنون به ايران پا نگذاشته اما فارسي را از مادر ايراني‌اش ياد گرفته است.
در راه سفر به زوريخ، با سه خبرنگار ديگر و يك اتريشي فوتبال‌دوست همراه مي‌شوم كه براي ديدن مسابقه ايتاليا - فرانسه عازم«برن» هستند، از ميان خبرنگاران يكي آلماني است و دو نفر ديگر انگليسي هستند و البته از رسانه‌هايي بسيار معتبر: «بارني‌روني» خبرنگار گاردين كه در طول سفر بدون انقطاع با لپ‌تاپش كار مي‌كرد و«بارنابي چسترمن» از خبرگزاري فرانسه و متخصص فوتبال ايتاليا.
با ديدن دو انگليسي اولين چيزي كه به ذهن هر كس مي‌رسد جاي خالي انگليس در يورو است،تيمي كه با مربيگري «استيومك‌لارن» نتوانست از رقابت‌هاي انتخابي صعود كند تا مك لارن جايش را به كاپلو بدهد. وقتي از روني پرسيده مي‌شود انگليسي‌هاي مغرور كه خودشان را صاحب فوتبال مي‌دانند چطور حاضر شدند پس از يك تجربه نه چندان موفق با اريكسون سوئدي بار ديگر هدايت تيم ملي‌شان را به يك خارجي بسپارند، مي‌گويد: «براي اين كه مربي بهتري نداشتيم،در ليگ برتر هم موفق‌ترين مربيان خارجي هستند». در اين هنگام چسترمن پريد وسط حرف او و با حرارت گفت:« در ليگ برتر مربيان مستعد شانس حضور در تيم‌هاي صاحب‌نام را ندارند، برخلاف ايتاليا كه وقتي يك مربي تيمي‌گمنام را به موفقيت مي‌رساند به سرعت جذب تيم‌هاي بزرگ مي‌شود مثلا ما مي‌توانستيم از ردنپ يا آلاردايس استفاده كنيم.» اما روني با خونسردي جواب داد: «اونها هم «مالي» نبودند،خوب بودند اما نه در حد تيم ملي. آلاردايس كه اين همه در موردش حرف مي‌زنند فقط با روش انگليسي خوبه، مثل گراهام تيلور. تازه مگه اين چيكار كرده مقام ششم، هفتم ليگ نهايت كارش بود بعد هم كه نتوانست با نيوكاسل مثل بولتون نتيجه بگيرد. مربي‌هاي ما فقط بلد هستند به بازيكن بگويند برو جلو. توپ را بگير. اين كاري است كه يك بچه 15ساله هم مي‌تواند انجام بدهد.»
خبرنگار آلماني درباره حذف با خنده مي‌گويد از حذف آنها خوشحال شديم؛ جوابي كه چسترمن را مثل ترقه از جا مي‌پراند تا به سرعت جواب دهد:«ما هم اگر آلمان حذف مي‌شد خوشحال مي‌شديم. يادتان رفته توي آلمان پنج تا بهتون زديم.»
روني در مورد وضعيت تيم‌هاي مختلف يورو و پيش‌بيني‌اش در مورد قهرمان بازي‌ها گفت: «اسپانيا اين بار خيلي خيلي خوب است و بازيكناني مثل تورس، ويا، ژاوي و اينيستا براي هر تيمي غنيمت هستند. اما اسپانيا اسپانياست و بالاخره مي‌بازد. آلمان خط دفاع ضعيفي دارد. پرتغال نيز هميشه يك تاكتيك دارد حتي وقتي تاكتيكشان جواب نمي‌دهد هم نمي‌توانند آن را عوض كنند. آنها بايد چهار سال پيش برنده مي‌شدند. اين بار هم مثل دفعات گذشته تيم‌هاي صاحب‌‌نام شانس بيشتري دارند.» وقتي از چسترمن نظرش را راجع به تيم ايتاليا مي‌پرسم و مي‌گويم به نظر من دونادوني مربي كوچكي است فكر نمي‌كنم بتواند تيم را قهرمان كند، جواب مي‌دهد: «دونادوني تجربه كمي دارد،اما در يورو چهار پنج تيم هستد مثل ايتاليا، فرانسه و اسپانيا كه يك اندازه شانس دارند. شانس ايتاليا هم كمتر از بقيه نيست». روني پس از اين بازي در گاردين نوشت: «اكنون مي‌دانيم راجع به چه حرف بزنيم؛لرزانندگي هلند فقط يك سوي ماجرا بود،شكست 3 بر صفر امشب ايتاليا در برن واقعا اولين مسابقه الكتريكي يورو 2008 بود و فراتر از آن مسابقه‌اي بود كه به ما ثابت كرد بايد بيشتر به بازيكنان بينديشيم تا سيستم‌ها و از آن بيشتر بازيكنان تهاجمي. اين نتيجه قهرمان جهان را در وضعيت پيش‌بيني نشده‌اي قرار داد. پيش از اين شما مغرورانه راه رفتن آنها را ستايش مي‌كرديد اما اكنون نگران اين هستيد كه همين بلاي جانشان بشود.»
 پنجشنبه 23 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 174]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن