تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):اگر مردم تعقل می کردند و مرگ را تصور می کردند، دنيا ويرانه مى‏شد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816424472




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش فرمانده ناجا از وضعيت ترافيكي و مقابله با جرايم


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: گزارش فرمانده ناجا از وضعيت ترافيكي و مقابله با جرايم


عمليات- همشهري آنلاين:
افرادي كه در روزهاي آخر هفته، بخصوص در محورهاي شمال كشور قصد سفر كنند، مطمئن باشند كه دو روز آخر هفته خود را در خودروهايشان سپري خواهند كرد.

به گزارش ايسنا، سردار اسماعيل احمدي مقدم چهارشنبه (22 خرداد9 در جمع خبرنگاران افزود: براي اين كه گره سنگين ترافيكي جاده‌ها در آينده تكرار نشود پيشنهاد مي‌كنيم كه روزهاي بين تعطيلات را تعطيل نكنند.

يكطرفه كردن هم جواب نمي‌دهد

وي با بيان اين كه در تعطيلات اخير پليس غافلگير شد، خاطرنشان كرد: توان پليس‌راه در كشور براي اداره شرايط جاري جاده‌ها كافي است و اگر قرار است شرايط خاصي مانند تعطيلات و نوروز پيش آيد بايد از واحدهاي ديگر كمك بگيريم.

فرمانده ناجا با تاكيد بر اين كه تناسبي بين تعداد خودروها و تقاضاهاي سفر در جاده‌هاي كشور به خصوص در محور شمالي وجود ندارد، اظهار داشت: در تعطيلات نوروز و مواقع مشابه تمهيدات يكطرفه كردن جاده‌ها در نظر گرفته مي‌شود، ‌اما ديگر يكطرفه كردن هم به دليل عدم تناسب حجم خودروها و معابر جواب نمي‌دهد.

سردار احمدي مقدم اذعان كرد: با توجه به اين كه 20 روز از ماه مبارك رمضان، در فصل تابستان امسال قرار دارد حجم سفرها در تابستان فشرده‌تر خواهد شد؛ لذا از مردم مي‌خواهيم كه اگر قصد سفر در تابستان دارند، به صورت تدريجي به مسافرت بروند و سفرهايشان را موكول به روزهاي پنجشنبه و جمعه نكنند.

آفزايش آمار ثبت پرونده‌هاي جرايم تجاوز به عنف

فرمانده ناجا در پاسخ به سؤالي مبني بر اين كه سرانجام پرونده‌هاي تشكيل شده براي متجاوزان به عنف چه شده و چه تعداد از محكومان اعدام شده‌اند، به اين نكته اشاره كرد كه خوشبختانه آمار ثبت پرونده‌هاي جرايم تجاوز به عنف در جامعه رو به افزايش است.

وي افزود: افزايش ثبت و گزارش جرايم تجاوز به عنف به دليل آن است كه مردم به خاطر آبروي خود به پليس مراجعه نمي‌كردند ولي در حال حاضر نيز اگر برخورد بيشتري با اين مجرمين صورت مي‌گيرد به دليل اعتمادي است كه پس از اجراي طرح امنيت اجتماعي بوجود آمده و مراجعه به پليس بيشتر شده است.

فرمانده نيروي انتظامي درباره ارائه آمار متهمان دستگير شده جرايم تجاوز به عنف نيز ، يادآورشد: وقتي كسي را دستگير مي‌كنيم در مرحله اتهام است و ممكن است اين اتهام در دستگاههاي قضايي ثابت نشود و اگر آماري درباره اين افراد به رسانه‌ها داده شود، ممكن است ذهن جامعه را مشوش كند.

فرمانده ناجا با بيان اين كه در حال حاضر آمارها صحيح‌تراز گذشته است، گفت: در مجازاتي كه دادگاه براي مجرمان تجاوزات به عنف در نظر مي‌گيرد هميشه اعدام نيست و ممكن است به شلاق، زندان و جزاي نقدي منجر شود، همچنين در بسياري از موارد اين اتهامات در دادگاه به عنوان تجاوز به عنف ثابت نمي‌شود و اثبات اين مساله تا حدي پيچيده و سخت است، در نتيجه مجازاتهاي پيش‌بيني شده نيز مجازاتهاي قابل انتظار در براي اين جرايم نيست.

كارمان تا پشت ديوارهاي دادستاني است

وي تصريح كرد: مساله مربوط به بازگشت مجرمان تجاوزات به عنف به جامعه را بيشتر بايد از دستگاههاي قضايي سؤال كنيد چون ما كارمان تا پشت ديوارهاي دادستاني است.

سردار احمدي مقدم با اشاره به اين كه امنيت بانوان در سال جاري مورد توجه پليس قرار گرفته است، يادآورشد: هدف اصلي متجاوزان به عنف، بانوان و دختران جوان هستند در حالي كه گام اول را خودشان بر مي‌دارند و چون نمي‌دانند چه بلايي سرشان خواهد آمد در دام مي‌افتند كه در اين زمينه بايد كار فرهنگي در جامعه صورت گيرد.

وي با تاكيد بر اين كه جرايم تجاوزات به عنف از بدترين نوع جرايم در كشور است، خاطرنشان كرد: زمينه‌هاي سوء استفاده در جامعه بايد كنترل شود و دستگاه قضايي نيز بايد برخورد قاطعتري را با اين مجرمان داشته باشد تا انعكاس اين برخورد در جامعه موجب تاديب افراد شود.

فرمانده ناجا در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اين كه چندي پيش عنوان شده بود كه با اعلام شروع طرح امنيت اخلاقي در شركتها، 80 درصد از شركتها اصلاح شده‌اند؛ با توجه به نامشخص بودن وضعيت ثبت شركتها و همچنين وجود شركتهاي كاغذي اين آمار بر چه اساسي عنوان شده، پاسخ داد: آمار 80 درصدي يك آمار ذهني است كه از بازرسي نقاطي كه قبل از اجراي طرح شناسايي شده و بعد از اجراي طرح مورد بازرسي قرار گرفته بدست آمده است.

وي اظهار كرد: با اجراي طرح امنيت اخلاقي در شركتها وضع به صورت محسوس در اين اماكن تغيير كرده است.

فرمانده ناجا تاكيد كرد: اساسا اين كنترلها در شركتها لازم است چون ديده مي‌شود در يك مجتمع مسكوني يك واحد اجاره و تبديل به يك شركت هرمي شده و يا مزاحمتهايي را براي همسايگان بوجود آورده كه اين موارد بايد ساماندهي شود.

سردار احمدي مقدم با بيان اين كه عمده كلاهبرداريهاي اين شركت‌ها از سوي شركت‌هايي است كه هيچ گونه تابلويي ندارند صورت مي‌گيرد، بيان كرد: بعضي از شركتها كه به ظاهر مجوز دارند و قانوني هستند نيز دختران را اغفال كرده و فريب مي‌دهند.

به گفته وي براي داشتن اقتصادي سالم. نيازمند پالايش و نظارت در فعاليتهاي اقتصادي هستيم و بايد زمينه اين سوء استفاده‌ها در جامعه كه هم آسيبهاي اجتماعي محسوب مي‌شود و هم اقتصادي، كنترل شود.

گسترش جرايم زورگيري و كيف قاپي

رئيس پليس كشور از گسترش جرايم زورگيري و كيف قاپي نسبت به جرايم ديگر در پايتخت خبر داد و اضافه كرد: برخورد با جرايم زورگيري در اولويت كار پليس استان تهران قرار دارد. وي در عين حال آمار جرايمي همچون سرقت مسلحانه، گروگانگيري و جرايم اخلاقي را در استان تهران رو به كاهش عنوان كرد.

سردار احمدي مقدم درباره هزينه‌هاي كشور در مبارزه با مواد مخدر نيز گفت: در سال جاري 600 هزار ميليارد تومان در حوزه مرزباني، پليسي، درماني و آسيبهاي اجتماعي در امر مبارزه با مواد مخدر هزينه شده كه اين گزارش در مجامع جهاني نيز منعكس شده است.

وي با اشاره به اين كه سرمايه‌گذاري در امر مبارزه با مواد مخدر طي دو سال اخير افزايش پيدا كرده است، ادامه داد: مي‌توان ادعا كرد در اين سالها، گرايش به مواد مخدر كاهش و گرايش به ترك مواد مخدر افزايش پيدا كرده است.

فرمانده نيروي انتظامي همچنين در مراسم تجليل از اقدامات سال جديد فرماندهي انتظامي استان تهران گفت: بايد در كشف جرم به فناوري‌هاي زيستي مجهز شويم.

وي با اشاره به اين كه نيروي انتظامي در سه موضوع همزمان داراي يك راهبرد مدون است، افزود: بعد اول تقويت سرمايه‌هاي انساني به عنوان محوري‌ترين موضوع است، زيرا اگر مأموران پليس توانمندي روانشناختي و جامعه شناختي داشته باشد، اثر بخشي اقداماتشان افزايش مي‌يابد.

فرمانده ناجا با اشاره به بعد دوم تحت عنوان تقويت سرمايه‌هاي مادي، تصريح كرد: در اين بعد تكيه به فناوري‌هاي جديد يك اصل است به طوري كه ما بايد در بحث كشف جرم به فناوري‌هاي زيستي هم مجهز باشيم.

وي ادامه داد: بعد سوم هم تقويت سرمايه‌هاي اجتماعي است زيرا نيروي انتظامي يك واحد نظامي محصور در پادگان نيست و تلاش مي‌كنيم در جهت پاسخگويي، خروجي‌هايمان را مرتبا بهبود ببخشيم.

رئيس پليس كشور گفت: اقدامات نيروي انتظامي جزء ملموس‌ترين و محسوس‌ترين از حيث دستاورد براي جامعه است.

وي همچنين درباره تعطيلات اخير كشور، ابراز كرد: ما بايد به تعطيلات فراتر از رفاه مردم نگاه كنيم، زماني كه جاده‌ها كشش اين ميزان خودرو را نداشته و تناسبي هم بين راه و خودروي موجود وجود ندارد، ماموران راهور بايد چه كار كنند؟ البته سفر شاخص رفاه است، اما كيفيت آن هم بسيار مهم است.

فرمانده ناجا گفت: 35 نهاد و ارگان در سيستم راهنمايي و رانندگي كشور دخيل هستند كه قصور يك نهاد، در اين سيستم نقص ايجاد مي‌كند.

وي با بيان اين كه امنيت به عنوان يك واژه و مفهوم مورد واكاوي قرار گيرد، گفت: در گذشته عادت كرده بوديم همه چيزمان وارداتي باشد، بنابراين اگر در موضوع امنيت توليدكننده نباشيم، نهايتا به مقصد نهايي نخواهيم رسيد. همانطور كه كشورهاي توسعه يافته در موضوع امنيت با بن بست مواجه شده‌اند.

سردار احمدي‌مقدم با اشاره به اين كه از قرن بيستم به بعد، گفتمان امنيت، گفتمان غالب جهاني به حساب مي‌آيد، اظهار كرد: از اين رو امنيت پايدار مساوي پليس ايمن و جامعه ايماني است كه در مجموع اين دو لازم و ملزم يكديگرند.

فرمانده ناجا يادآورشد: جامعه ايمان يك اصل در يك جامعه امن است و پليس امين بايد حافظ و ضامن اجراي مقررات، قوانين و عدالت باشد. وي با بيان اين كه نوع تفكر اومانيسم در غرب باعث سوق دادن انسان به جرايم مي‌شود، اضافه كرد: بنابراين نگاه اومانيسم كه در غرب حاكم است، نفسهاي آخر خود را مي‌كشد.

رئيس پليس كشور با اشاره به اين كه تحقق چشم‌انداز بيست ساله ضامن فعاليتهاي اجتماعي است، خاطرنشان كرد: فرهنگ، زيرساخت اساسي براي نوع نگرش به دنياست.

وي خاطرنشان كرد: چنانچه خواهان گذر از مرحله مقابله با جرايم هستيم بايد به مرحله پيشگيري از جرم برسيم كه در حال حاضر نيز به آن رسيده‌ايم، اما بايد به مرحله پيش‌بيني در زمينه جرايم نزديك شويم.

فرمانده ناجا با بيان اين كه در ابتداي مسؤوليت بنده وضعيت انتظامي استان تهران پايين‌تر از ميانگينهاي نيروهاي انتظامي بود، تصريح كرد: در حال حاضر با گذشت سه سال اين استان از حيث نيروي انساني،‌خودرو، امكانات و غيره برابر ميانگين‌ها شده است. البته با توجه به شرايط حساس اين استان بايد وضعيت بهتر از اين شود.

تاريخ درج: 22 خرداد 1387 ساعت 16:59 تاريخ تاييد: 22 خرداد 1387 ساعت 17:35 تاريخ به روز رساني: 22 خرداد 1387 ساعت 17:35
 چهارشنبه 22 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 133]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن