تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منافق به آنچه مؤمنان بواسطه آن خوشبخت مى شوند، ميلى ندارد، ولى خوشبخت سفارش به تق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815321750




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديرعامل محك:هنوز موفق به بستن قرارداد با بيمه تامين اجتماعي نشديم


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مديرعامل محك:هنوز موفق به بستن قرارداد با بيمه تامين اجتماعي نشديم
به گزارش روز چهارشنبه ايرنا، آراسب احمديان روز چهارشنبه در يك نشست خبري كه به مناسبت روز محك و نيكوكاري و همزمان با نخستين سالگرد آغاز فعاليت بيمارستان فوق تخصصي سرطان كودكان برگزار شد ضمن ضروري خواندن چتر حمايتي بيمه‌اي براي بيماران سخت درمان، نظير بيماران سرطاني گفت:
انتظار ما از بخش دولتي دريافت كمك مالي نيست بلكه عمل به تعهدات آنها است.

در اين نشست كه با حضور سه نفر از اعضاي هيات مديره و هيات امناي بيمارستان ويژه كودكان سرطاني (بيمارستان محك) در محل اين بيمارستان انجام شد احمديان برخي اقلام دارويي از پوشش بيمه‌اي را موجب تضعيف توان ارايه خدمات به بيماران دانست.

وي افزود: اگر اين روند ادامه يابد موسسه‌هايي غير دولتي و خيريه نظير محك قادر به ادامه ارايه خدمات فعلي خود به بيماران نخواهد بود.

سعيده قدسي عضو هيات امنا و هيات مديره اين بيمارستان نيز ضمن انتقاد از روند خروج برخي اقلام دارويي از شمول بيمه اظهار داشت: بودجه بيمارستان معين و براي سال آينده ‪ ۱۰۰‬ميليارد ريال تعيين شده است ، اگر روند خروج داروها از شمول بيمه ادامه يابد ما را در ارايه خدمات درماني ناتوان مي كند.

سعيده قدسي ، موسس خيريه محك اخيرا از سوي بانك توسعه اسلامي به همراه رونا خالد اهل بنگلادش به عنوان زن برتر در فعاليت اجتماعي معرفي شده است و روز گذشته جايزه خود را در شهر جده دريافت كرد.

وي اظهار داشت: امروز به دليل توسعه فعاليت بيمارستان و افزايش بيماران ، نيازهاي ما بيشتر شده است و لازم است مقدار معيني پول براي تامين بودجه و نيز پس انداز براي توسعه بيمارستان به دست آوريم اگر روند گران شدن داروها و خروج از شمول بيمه ادامه يابد مشكلات عميقي ايجاد مي‌شود.

قدسي افزود: در تمام دنيا قبول مسئوليت اجتماعي براي صنايع و كارخانه‌هاي بزرگ تبديل به يك فرهنگ و رعايت آن يك ضرورت شده است و نياز است در جامعه ما نيز اين فرهنگ تقويت و اجراي آن ترويج شود به اين ترتيب هر موسسه يا كارخانه بزرگ صنعتي موظف مي‌شود كمك‌هايي را به موسسات خيريه مورد قبول مردم ارايه دهد.

همچنين دكتر مرداويج آل بويه عضو هيات امنا و هيات مديره محك گفت: در هيچ جاي دنيا خدماتي به گستردگي و فراگيري خدمات ارايه شده در بيمارستان فوق تخصصي محك عرضه نمي‌شود.

اين پزشك فوق تخصص اونكولوژي و متخصص بيماري‌هاي كودكان افزود: پزشكان فعال در اين بيمارستان خيريه همه به لحاظ علمي در سطح استانداردهاي جهاني قرار دارند و خانواده‌هاي بيماران نيز از خدمات حمايتي برخوردار مي‌شوند وي آمادگي بيمارستان محك براي ارايه خدمات درماني برابر با استانداردهاي جهاني به بيماران
ساير كشورها به ويژه كشورهاي مسلمان با هزينه‌هاي بسيار پايين تر را اعلام كرد.

دكتر آل بويه بر اساس آمار قابل استناد و عرضه ، حدود ‪ ۷۰‬درصد از كودكان مبتلا به سرطان حاد خون كه در اين بيمارستان مورد مداوا قرار مي‌گيرند تا پنج سال پس از درمان زنده مي‌مانند و در جامعه پزشكي اين به معني زنده مانده و درمان شده تلقي مي‌شود.

فراگيرترين سرطان در ميان كودكان سرطان حاد خون است .

اين فوق تخصص انكولوژي ، نياز به راه اندازي آزمايشگاه ژنتيك را از ضروريات حتمي براي معاينه و معالجه كودكان مبتلا به سرطان عنوان كرد و افزود: داوطلبان مي‌توانند هداياي خود را براي هزينه كرد در اين بخش پرداخت كنند و عملكرد موسسه در اين خصوص را بطور شفاف عرضه مي‌شود پي گيري نمايند.

مديرعامل موسسه حمايت از كودكان مبتلا به سرطان(محك) در ادامه اين نشست در ارايه عملكرد يك ساله مجتمع بيمارستاني رفاهي محك گفت: اكنون يازده هزار و ‪ ۵۰۰‬پرونده باز شده در اين بيمارستان وجود دارد.

آراسب احمديان افزود: از فروردين سال ‪ ۸۶‬كه آغاز فعاليت درماني اين بيمارستان بود (تاريخ بهره برداري رسمي از بيمارستان محك ‪ ۲۵‬خرداد سال ‪۸۶‬ است)تا كنون ‪ ۱۵‬هزار و ‪ ۸۱۶‬بار مراجعه به بيمارستان ثبت شده است.

بنابر اعلام وي تاكنون ‪ ۲۰۰‬كودك بيمار از پناهندگان افغان و عراقي نيز در اين بيمارستان تحت درمان قرار گرفته اند.

وي اعلام اينكه همه كودكان مبتلا به سرطان در سراسر كشور كه در بخش دولتي درمان مي‌شوند تحت پوشش موسسه محك قرار دارند افزود: كمك‌هاي موسسه محك به اين بيماران بصورت پرداخت بخشي از هزينه‌هاي درماني است كه بر عهده بيمار مي‌باشد.

وي ادامه داد: در مجتمع بيمارستاني رفاهي محك علاوه بر تامين محل اسكان براي كودكان بيمار و همراهان آنها و نيز بيماراند نيازمند يا مراجعين از راههاي دور ، بطور ميانگين ‪ ۸۵‬درصد از هزينه‌هاي درماني نيز پرداخت مي شود.

احمديان هزينه راه اندازي بيمارستان محك را در مجموع ‪ ۶۰‬ميليارد ريال عنوان و آن را شامل ‪ ۱۲۰‬اتاق اختصاصي و مجهز براي ‪ ۱۲۰‬بيمار و همراه، فعاليت بخش‌هاي تصوير برداري‌هاي پزشكي، راديوتراپي، شيمي درماني ، فيزيوتراپي، هيدروتراپي ، اتاق عمل و فضاهاي فعاليت‌هاي فرهنگي و اجتماعي ، ذكر كرد.

مديرعامل محك برگزاري ‪ ۶‬كنگره تخصصي، حضور در دو طرح پژوهشي شناسايي سرطان در داخل و خارج از كشور ، اخذ گواهينامه ‪ NGO Benchmarking‬از شركت بين‌المللي بازرسي ‪ SGS‬كه نشان تاييد سطح تعهد يك سازمان غير دولتي در طراحي اهداف و پياده‌سازي روشها است و نيز كسب مقام مشورتي كميسيون فرهنگي و اجتماعي سازمان ملل (‪ )ECOSOC‬را مهمترين فعاليت‌هاي محك در سال گذشته اعلام كرد.
 چهارشنبه 22 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 419]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن