تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):درباره ما غلو نکنید، ما را بندگان پرورش یافته (حق تعالی) بدانید آنگاه در فضلیت ما ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816582118




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دماسنج بازار از 11 هزار هم گذشتروزهاي خوش در بورس تهران


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: دماسنج بازار از 11 هزار هم گذشتروزهاي خوش در بورس تهران
دنياي اقتصاد- شاخص كل بورس تهران يا دماسنج آكواريوم اقتصاد كشور ديروز از مرز رواني 11‌هزار واحد عبور كرد و با صعود بي‌سابقه 283‌واحدي طي يك روز معاملاتي در سال جاري، دو ركورد جديد را به‌طور همزمان ثبت كرد و عدد 11058‌ واحد را نشان داد.
گزارش خبري
دماسنج آكواريوم اقتصاد كشور روي 11‌هزارچارتيست‌ها: شاخص روي 11400 متوقف مي‌شود
گروه بورس: هادي خسروي‌فر - شاخص كل بورس تهران يا دماسنج آكواريوم اقتصاد كشور ديروز از مرز رواني 11‌هزار واحد عبور كرد و با صعود بي‌سابقه 283‌واحدي طي يك روز معاملاتي در سال جاري، دو ركورد جديد را به‌طور همزمان ثبت كرد و عدد 11058‌ واحد را نشان داد.
شاخص كل بورس تهران ديروز در شرايطي خود را فراتر از مرز رواني 11‌هزار واحد يا به عبارتي 1001‌واحد فراتر از عدد چهار رقمي بازار پرتاب كرد كه انجام معاملات سهم‌هاي فولادي در اين رويداد معادل سهم بازار نقش بسزايي داشت.
سايت رسمي سازمان بورس تهران كه اين روزها در گزارش‌هاي خبري همزمان با رشد شاخص، توجه خبري بيشتري به رفتار شاخص‌ها مي‌‌كند، ديروز نوشت: مدتي است كه نماد شركت‌هاي فولادي در كانون توجه سهامداران قرار گرفته‌اند. فولاد خوزستان هم تا حدود ساعت 11:30 ديروز توانست به تنهايي شاخص را 128‌واحد به بالا هل دهد.
اين سايت در گزارش ديگري تحت عنوان «روزهاي خوش بهاري بازار» عنوان كرد: شاخص قيمت كه مبناي اصلي محاسبات بسياري از فعالان بازار است همچنان سير صعودي خود را در بورس سپري مي‌كند به گونه‌اي كه‌اين شاخص نيز امروز از مرز 11‌هزار واحد گذشت.
بر اساس اين گزارش، با اينكه برخي افراد نزديك‌شدن به فصل مجامع را دليل اصلي افزايش شاخص‌ها در هفته‌هاي اخير مي‌دانند اما آمارهاي سال گذشته خلاف اين امر را نشان مي‌دهد.
شاخص قيمت بورس در ارديبهشت و خرداد ماه سال 86 به ترتيب 166 و 301 واحد كاهش داشت كه ‌اين موضوع نمايانگر وجود مسائلي فراتر از نزديك بودن فصل مجامع شركت‌ها است.
كارشناسان بازار سرمايه مسائل متعددي مانند ركود در بازار مسكن، افزايش دامنه نوسان قيمت سهام به سه درصد (بهبود نقدشوندگي سهام و رشد معاملات)، عرضه‌هاي اوليه سهام برخي از شركت‌ها، آرامش در پرونده هسته‌اي ايران و كاهش نرخ سود بانكي را از مهم‌ترين دلايل روند رو به رشد شاخص‌هاي بورس
اوراق بهادار تهران در هفته‌هاي اخير اعلام مي‌كنند.
عضو شوراي كانون كارگزاران بورس و اوراق بهادار روند صعود شاخص‌هاي بورس را طبيعي خواند و گفت: جو مثبت بازار، افزايش قيمت‌هاي جهاني برخي محصولات، افزايش دامنه نوسان قيمت سهام و كسب سود بيشتر سهامداران باعث افزايش اعتماد در بازار و ايجاد صف‌هاي خريد در بورس شده است.
دكتر «محمد ابراهيم قرباني فريد» به افزايش 20‌دلاري بهاي متانول در بازارهاي جهاني اشاره كرد و گفت‌: كارشناسان پيش‌بيني روند رو به رشد بهاي اين محصول را در ماه‌هاي آينده كرده‌اند كه بدون‌شك اين موضوع تاثيرات مثبتي را روي شركت‌هاي پتروشيمي‌مي‌گذارد.
وي خاطر نشان كرد: آزاد شدن قيمت برخي از محصولات نيز باعث افزايش EPS تعدادي از شركت‌ها شده كه ‌اين موضوع منجر به استقبال بيشتر سرمايه‌گذاران شده است.
مديرعامل شركت كارگزاري سهام پژوهان شايان گفت: در صورتي كه تمامي‌متغيرها درست عمل كنند شاخص قيمت بورس ظرفيت رسيدن به مرز 13‌هزار واحد را دارد.
اما خبرگزاري «فارس» در گزارش خبري ديگري نوشت: شاخص كل بورس بعد از 33 ماه ركورد شكني كرد و در پي رشد قيمت سهام شركت‌هاي فولادي و معدني وارد كانال 11‌هزار واحدي شد.
بر اين اساس شاخص كل بورس در شرايطي از ابتداي سال تا امروز34 روز كاري را با افزايش ارقام و ترسيم سير صعودي به ثبت رسيده كه در پي بازگشايي نماد معاملاتي دو شركت فولاد خوزستان و فولاد خراسان (بعد از تعديل مثبت سود سهام) و اثر 132 واحدي فولاد خوزستان، 21 واحدي ملي مس، 2/14 واحدي گل گهر، 9/12 واحدي چادرملو، 2/13 واحدي فولاد خراسان و 1/12 واحدي فولاد مباركه و برخي ديگر از شركت‌هاي بزرگ، شاخص كل با جهش 237 واحدي وارد كانال 11‌هزار واحدي شد و در عدد 11‌هزار و 55 واحدي جاخوش كرد.
جهش 247 واحدي شاخص كل در حالي محقق شد كه در طول سال جاري بيشترين رشد روزانه شاخص كل بورس مربوط به 8 خرداد با 2/80 واحد افزايش بود.
بررسي‌هاي تكميلي فارس نشان مي‌دهد كه شاخص كل بورس در طول 33 ماه گذشته هرگز قادر به عبور از مرز 11‌هزار واحد نشده بود و از 23 مرداد 84 تا امروز كانال 11‌هزار واحدي شاخص ترسيم نشده بود.
در همين حال سعيد ترمه‌فروش يك تحليلگر بازار در گفت‌وگو با دنياي اقتصاد عبور شاخص از مقاومت 10 هزار و 400 را راهنمايي براي حركت به سوي 11 هزار و 200 اعلام كرد.
وي گفت: شاخص كل با روندي كه در پيش‌روي دارد در چند روز آينده به آن حد مي‌رسد ولي شاخص در 11400 به دليل عرضه‌هاي دولتي و حجم بالا و ارزش زياد آنها متوقف شده و يك كاهش نسبي خواهد داشت.
اين تحليلگر بازار در ادامه اظهار داشت: يكي ديگر از دلايل مقاومت شاخص در 11 هزار و 400 روند حركتي شركت‌ها در سه ماه اول سال است و رشد قيمتي كه برخي از شركت‌ها داشتند، بايد در طول سال به آن حد قيمتي مي‌رسيدند و همچنين با عرضه‌هاي پيش‌رو، كمبود نقدينگي باعث مي‌شود كه فعالان بازار شروع به فروش سهم‌هاي خود براي خريدهاي جديد كنند.
يكي از تحليلگران بازار مي‌گويد: از سال گذشته تحليل‌ها نشان مي‌داد اين روند در سال جاري به وجود مي‌آيد.
حميد كاهدي مي‌گويد: شاخص كل طبق پيش‌بيني‌ها مقاومت 10 هزار و 250 واحد را گذراند و بعد از آن از مرز 10 هزار و 400 واحد گذشت كه بايد 11هزار و 20 را ببيند و باتوجه به روند حركتي شاخص در اروپا سه روز آينده به آن سطح مي‌رسد و در آن سطح احتمال استراحت شاخص است و بعد از آن نقطه مقاومت بعدي حدود 11 هزار و 650 واحد پيش‌بيني مي‌شود.
اين تحليلگر معتقد است اين حركت رو به رشد شاخص يك موج نيست كه بعد از افت شاخص به سمت افزايش حركت كند بلكه اين يك روند است كه تا پايان سال افزايش خواهد داشت.
وي روند حركتي شاخص را با توجه به وضعيت بازار مسكن و طلا كه در دوران ركود به سر مي‌برد محتمل دانست و درخصوص تاثير افزايش دامنه نوسان به سه‌درصد در روند شاخص گفت: افزايش دامنه نوسان يكي از دلايل رشد شاخص در سال‌جاري بود و اگر دامنه نوسان افزايش پيدا كند باعث ورود و جذب نقدينگي جديد در بازار مي‌شود.
قاسم‌نژاد، يكي ديگر از تحليلگرهاي بازار، حركت بازار و شاخص كل را تا مرز 11926 واحد محتمل مي‌داند.
وي معتقد است كه اين روند رو‌به رشد به يكباره نخواهد بود و احتمال استراحت در سه نقطه وجود دارد.
در همين حال، يوسف هاشمي مي‌گويد:‌ شاخص از سال گذشته چند موج مثبت را پشت‌سر گذاشته است و چندبار تا 10‌هزار واحد حركت كرد.
اين تحليلگر دلايل رشد شاخص را جو مثبت جهاني درباره سنگ‌آهن و فولاد دانست و شركت‌هاي فولادي به دليل سرمايه بسيار بالا تاثير مستقيم در روند رو به رشد شاخص داشته است.
هاشمي در ادامه گفت: تاثير افزايش دامنه نوسان را در روند رو به رشد بايد در نظر بگيريم، زيرا افزايش دامنه نوسان حركت شاخص كل از 10‌هزار واحد به سمت 11هزار را سريع كرد و با رد شدن شاخص كل از مرز 11هزار واحد مقاومتي را در 11هزار و 200خواهد داشت. وي 11 هزار واحد را يك مقاومت مناسب براي شاخص اعلام كرد و تصريح كرد: با توجه به برگزاري مجامع و پرداخت سود شركت‌هاي بزرگ و بازگشايي آنها بعد از برگزاري مجامع احتمال استراحت شاخص در مرز 11هزار و 400 است و پيش‌بيني مي‌شود نقطه مقاومت بعدي 11هزار و 800واحد باشد و شاخص به پايين‌تر از 11 هزار واحد نخواهد رسيد.
 چهارشنبه 22 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 428]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن