تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مهدى طاووس بهشتيان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815467095




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آمار كشته شدگان ناشي از عوارض اعتياد 1/5 درصد افزايش يافت


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: آمار كشته شدگان ناشي از عوارض اعتياد 1/5 درصد افزايش يافت
رئيس سازمان پزشكي قانوني كشور گفت: افرادي كه بر اثر كشته شدن با عوارض ناشي از اعتياد به پزشكي قانوني ارجاع مي شوند در سال 86 چهار هزار و 713 نفر بوده اند كه نسبت به چهار هزار و 484 مورد در سال 85 ، 1/5 درصد افزايش داشته است.


به گزارش خبرنگار اجتماعي برنا، عابدي رئيس سازمان پزشكي قانوني كشور در نشست مطبوعاتي به مناسبت سالگرد بزرگداشت هفته قوه قضائيه ضمن بزرگداشت شهيدان هفتم تير بويژه شهيد بهشتي اظهار داشت: سازمان پزشكي قانوني به عنوان مرجع كارشناسي در حدود 9 دهه قبل در زير مجموعه دادگستري كار خود را آغاز كرد و در سال 1372 با تصويب مجلس شوراي اسلامي تحت نظر قوه قضائيه ادامه كار داد.

وي ادامه داد: مراجعات به اين سازمان در سال، حدود دو ميليون نفر است كه بيشتر به صورت سرپايي معاينه شده و بقيه به صورت تخصصي و فوق تخصصي مورد آزمايش ، معاينه و تشريح قرار مي گيرند.

عابدي با اشاره به كاهش سه درصدي مراجعات باليني و هشت درصدي تشريح ابراز داشت:با توجه به وارد كردن تجهيزات مدرن آزمايشگاهي در پايان سال 86 سرعت كارها بالا رفت و موفق شديم كه نمونه هاي آزمايشگاهي در نوبت نمانند و اين در جهت تاكيدات رييس قوه قضائيه براي ارتقاي دقت و سرعت بوده است.

وي سياست و استراتژي سازمان پزشكي قانوني را استاندارد سازي و مطابقت آن با علوم روز اعلام كرد و گفت: قانون استاندارد تهيه و تدوين شده كه هم اكنون سياست سازمان استمرار و بهبود فعاليت هاي تخصصي در اين جهت است.

رييس سازمان پزشكي قانوني با اشاره به نصب 15 دستگاه سم شناسي در اين سازمان گفت: در گذشته تنها يك دستگاه سم شناسي وجود داشت اما با نصب اين 15 دستگاه سرعت كار و دقت آن بسيار بيشتر شده است. همچنين در بخش تشخيص هويت با وجود دستگاه هاي اتوماتيك و نيمه اتوماتيك پاسخ ظرف سه هفته به دست مي آيد در حالي كه در گذشته اين كار سه ماه زمان مي برد.

وي تحريم ايران را يكي از دلايل كم بودن تجهيزات مدرن در كشور عنوان كرد و گفت: براي اولين بار در سال جاري تجهيزات مدرن براي مركز تحقيقات علمي و آموزشي پزشكي قانوني وارد كشور مي شود.

رييس سازمان پزشكي قانوني در ادامه به روابط علمي با كشورهاي اروپايي اشاره كرد و اظهار داشت: در خرداد ماه امسال 15 نفر از كارشناسان را در مورد تجهيزات سم شناسي به آلمان فرستاديم تا دوره اي را بگذرانند.

وي خاطرنشان كرد: روند سياست سازمان اين است كه گسترش سازمان را متوقف كرده و به ارتقاي كيفيت كاري بپردازد به همين جهت دفتر كنترل كيفي آزمايشگاه در مهر ماه سال گذشته افتتاح شد.

عابدي در پاسخ به خبرنگار اجتماعي برنا در مورد اينكه آيا آماري از قتل هاي ناموسي وجود دارد يا خير گفت: سازمان تنها نوع و چگونگي قتل را اعلام مي كند و اينكه قتل ناموسي بوده يا خير در صلاحيت دادگاه است.
عابدي در پاسخ به سوال خبرنگاري در مورد سيماي مرگ در كشور گفت: اين برداشت كه تمام فوتي هاي كشور به پزشكي قانوني معرفي مي شوند اشتباه است زيرا تنها مرگ هاي جنايي و غير طبيعي در سازمان پزشكي قانوني ثبت مي شود.

وي به آمار فوتي هاي غير طبيعي اشاره كرد وگفت: در سال 85 ، 66 هزار و 178 نفر فوتي ثبت شده كه در سال 86 اين رقم با كاهش 5/7 درصدي به 61 هزار و 222 نفر رسيده است.

عابدي افزود: در معاينات سرپايي نيز آمار سال 85 مراجعه يك ميليون و 578 هزار و 436 نفر را نشان مي دهد كه در سال 86 با 7/2 درصد كاهش به يك ميليون و 535 هزار و 178 نفر رسيده است و اين آمار در تاريخ سازمان پزشكي قانوني براي اولين بار سير نزولي داشته است.

وي تعداد مرگ هايي كه در سال 86 در اثر تصادفات رانندگي اتفاق افتاده را 22 هزار و 58 مورد ذكر كرد و گفت: در سال 85 اين رقم 27 هزار و 567 نفر بوده است كه خوشبختانه شاهد كاهش 9/16 درصدي اين مرگ ها هستيم.
عابدي تعداد كشته شدگان بر اثر مسموميت دارويي در سال 85 را 362 نفر اعلام كرد و افزود: اين تعداد در سال 86 به 482 نفر رسيد كه متاسفانه 2/31 درصد رشد داشته است.

وي افزود: افرادي كه بر اثر كشته شدن با عوارض ناشي از اعتياد به پزشكي قانوني ارجاع مي شوند در سال 86 چهار هزار و 713 نفر بوده اند كه نسبت به چهار هزار و 484 مورد در سال 85 ، 1/5 درصد افزايش داشته است.

در ادامه اين نشست خبري عابدي تعداد مراجعات سرپايي در سال 85 را 581 هزار و 884 مورد اعلام كرد و افزود:اين رقم در سال 86 با 5 درصد كاهش به 547 هزار و 621 مورد رسيد كه از اين تعداد در سال 86 ، 245 هزار و 418 نفر بر اثر تصادف مراجعه كرده اند.

وي در پاسخ به خبرنگار ديگري در مورد سقط درماني اظهار كرد: در حدود دو هزار مورد براي سقط جنين درماني در سال 86 مراجعه داشته اند تا بر اساس مصوبه مجلس مجوز بگيرند.

عابدي به مشكلات اين سازمان اشاره كرد و افزود: در كل كشور حدود 20 درصد از فضاي فيزيكي به صورت تمليكي است و در سال گذشته 15 ساختمان براي شهرستان ها خريداري شد و پروژه هايي در شهرستان ها در حال احداث داريم.

رييس سازمان پزشكي قانوني از ارجاع 12 هزار پرونده به كميسيون هاي تخصصي سازمان خبر داد و گفت: كميسيون هاي تخصصي به پروژه هايي مي پردازند كه به نتيجه نرسيده باشد كه اين 33 كميسيون در رشته هاي مختلف مرجع هستند.

وي بررسي حضور پزشكان را هم فعاليت اين كميسيون ها دانست و افزود: در سال 86 حدود دو هزار و 258 پرونده كه نسبت به سال 85 ، 5/7 درصد رشد داشته است اعلام وصول شده است.

عابدي آمار بيشترين مراجعات در سال 86 را مربوط به جراحان ارتوپدي اعلام كرد و گفت: جراحان ارتوپدي با 286 مورد شكايت جراحان زنان و زايمان با 257 مورد جراحان عمومي با 225 مورد و پرونده شكايت جراحان چشم با 157 مورد شكايت و جراحان پلاستيك با 119 مورد شكايت در رتبه هاي بعدي مراجعه شوندگان بوده اند.
 چهارشنبه 22 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 173]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن