تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813257642




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ديده‌بان حقوق بشر: به دليل شرايط غيرانساني، زندانيان گوانتانامو به بيماري‌هاي روحي و رواني دچار شده‌اند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: ديده‌بان حقوق بشر: به دليل شرايط غيرانساني، زندانيان گوانتانامو به بيماري‌هاي روحي و رواني دچار شده‌اند


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - فرامنطقه‌يي

سازمان ديده‌بان حقوق بشر با اعلام اين موضوع كه بيش از دو سوم از زندانيان در بند زندان گوانتانامو از بيماري‌هاي روحي و رواني رنج مي‌برند، بهبود سريع شرايط بسيار بد در اين زندان را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از سايت اينترنتي الجزيره، به موجب گزارش اين سازمان تحت عنوان "زندانيان انفرادي" شرايط بازداشت، سلول زندانيان و بهداشت رواني در گوانتانامو بسيار نامناسب توصيف شده است.

به گفته‌ي ديده بان حقوق بشر 185 زنداني از 270 زنداني گوانتانامو در شرايط غيرانساني به سر مي‌برند.

بر اساس گزارش اين سازمان زندانيان نمي‌توانند با ديگر انسان‌ها ارتباط برقرار كنند و ارتباطات آن‌ها در سطح بسيار محدود است. بسياري از آن‌ها روزانه 22 ساعت در سلول انفرادي به سر مي‌برند و از هيچ گونه فرصت آموزشي برخوردار نيستند. البته اداره‌ي زندان 2 ساعت را براي استراحت آن‌ها تعيين كرده كه اكثرا در نيمه شب است.

بنابراين گزارش، بسياري از زندانيان اين زندان به علت شرايط بد در سلول‌هاي انفرادي كه از هيچ نور و هواي سالمي برخوردار نيست، دچار مشكلات رواني شده‌اند.

جنيفر داسكال، مشاور ارشد مبارزه با تروريسم در سازمان ديده‌بان حقوق بشر مي‌گويد: بسياري از زندانياني كه بدون هيچ اتهامي در بند هستند از شرايطي بسيار سخت‌تر از مجرمان محكوم شده رنج مي‌برند.

وي افزود: تدابير امنيتي اتخاذ شده براي بازداشت زندانيان در سلول‌ها قابل توجيه نيست.

اين سازمان اعلام كرده است: زندانيان گوانتانامو از ملاقات اعضاي خانواده‌شان محروم هستند. و به تعداد بسيار اندكي از آن‌ها اجازه داده مي‌شود با خانواده‌شان تماس تلفني داشته باشند.

اين سازمان گزارش داد: بسياري از اين زندانيان از افسردگي و نگراني رنج مي‌برند.

اداره‌ي زندان، درخواست وكيلان در خصوص آزمايش‌هاي رواني از زندانيان يا بهبود شرايط زندان را رد كرده است.

به گفته‌ي اداره‌ي زندان گوانتانامو، اين زندانيان به علت رفتار بدشان در زندان هستند و با تغيير رفتارشان مي‌توانند از آن‌ خارج شوند.

مسوولان دولتي و وكلا در گزارشي گفته‌اند بيش از 12 زنداني سال‌هاي متمادي را در اين شرايط بسر برده‌اند.

جنيفر داسكال هم چنين بر اهميت بستن اين زندان تاكيد كرده و گفت: اين زندانيان نهايتا آزاد خواهند شد و تا زماني كه اين امر محقق شود عاقلانه نيست كه در اين شرايط بد بسر برند. چون اين امر تنها به انزجار و تنفر از آمريكا براي مدتي طولاني دامن مي‌زند.

پنتاگون ماه مارس اعلام كرد اجازه انجام مكالمات تلفني را به زندانيان خواهد داد و تاكنون بر اساس اين برنامه تنها چهار زنداني با خانواده‌هايشان تماس تلفني برقرار كرده‌اند.

اين سازمان به نقل از مقام‌هاي نظامي گوانتانامو اعلام كرد: براي تغييرات بيشتر در اين زندان در آينده برنامه‌هايي ترتيب داده شده است؛ از جمله افزايش زمان اوقات فراغت و استراحت، افزايش فرصت ديدار آن‌ها با يكديگر.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 22 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 192]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن