تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 31 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):به راستى كه اين زبان كليد همه خوبى‏ها و بدى‏هاست پس شايسته است كه مؤمن زبان خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

Future Innovate Tech

باند اکتیو

بلیط هواپیما

بلیط هواپیما

صمغ های دارویی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799931285




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نگاهي به بازار سيم‌كارت تلفن همراه، * افزايش قيمت سيم‌كارت‌هاي اعتباري دولتي * احتمال كاهش استقبال از سيم‌كارت‌هاي 150 هزار توماني


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: نگاهي به بازار سيم‌كارت تلفن همراه، * افزايش قيمت سيم‌كارت‌هاي اعتباري دولتي * احتمال كاهش استقبال از سيم‌كارت‌هاي 150 هزار توماني


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: جامعه اطلاعاتي - ارتباطات

طبق پيش‌بيني فعالان بازار خريد و فروش سيم‌كارت سيم‌كارت‌هاي 0912 در آينده‌اي نزديك با اقبال بيش‌تر و بهتري رو‌به‌رو مي‌شوند زيرا نداشتن رومينگ و وجود محدوديت ميزان مكالمه از مهم‌ترين مواردي است كه مي‌تواند به تمايل نداشتن مشتركان براي خريد سيم‌كارت‌هاي 0910 با قيمت 150 هزار تومان تاثيرگذار باشد.

افشار فروتن لاريجاني - رييس انجمن صنفي فروشندگان سيم‌كارت، گوشي و لوازم جانبي - در گفت‌و‌گو با خبرنگار ارتباطات ايسنا درباره‌ي وضعيت بازار تلفن همراه با توجه به ثبت‌نام سيم‌كارت‌هاي 150 هزار توماني اظهار كرد: ميزان سقف مكالمات اين سيم‌كارت‌ها تا 20 هزار تومان است و اگر كسي بخواهد بيش‌تر از اين مبلغ صحبت كند ظاهرا بايد سپرده‌ي 50 هزار توماني در هر دوره را در يكي از دفاتر امور مشتركان به عنوان پيش‌پرداخت بگذارد تا بتواند به همان ميزان مكالمه داشته باشد.

وي گفت: با توجه به اين كه اين سيم‌كارت‌ها وديعه نداشته و رومينگ ندارند، بنابراين به اعتقاد من استقبال چنداني از اين سيم‌كارت‌ها نمي‌شود؛ جزييات دقيق آن نيز بعد از آغاز ثبت‌نام اعلام شد.

اما در مجموع بازار سيم‌كارت‌هاي اعتباري همراه اول به دليل كاهش خريد و فروش با ركود مواجه شده و با ثبت‌نام سيم‌كارت هاي 0910، تمايل مشتريان براي خريد و فروش سيم كارت‌هاي 0919 نيز به شدت كاهش يافته است.

به گفته‌ي فروشندگان سيم‌كارت‌هاي 0912 نيز به دليل كاهش خريد و فروش بدون نوسان قيمت در اختيار كاربران قرار مي‌گيرند.

به گزارش ايسنا، قيمت خريد سيم‌كارت صفر با كد 2 تا 500 هزار تومان و فروش آن تا 530 هزار تومان است؛ همچنين سيم‌كارت صفر با كد سه تا 420 هزار تومان و كد 4 تا 365 هزار تومان است كه 25 تا 30 هزار تومان بيش‌تر از مبلغ خريد به فروش مي‌رسند.

قيمت خريد سيم‌كارت صفر با كد 5 به مبلغ 365 هزار تومان و كد 6 نيز 320 هزار تومان است و قيمت فروش آن‌ها به ترتيب 385 و 345 هزار تومان است.

سيم‌كارت كد 7 تا300 هزار تومان و كد هشت نيز 270 هزار تومان خريداري شده و 25 هزار تومان بيش‌تر به فروش مي‌رسد و سيم‌كارت كاركرده‌ي كد يك نيز به مبلغ 500 هزار تومان خريداري و تا 525 هزار تومان به فروش مي‌رسد.

اما حميدرضا صفرزاده، يكي از فروشندگان سيم‌كارت‌هاي ايرانسل و اعتباري اپراتور اول، به خبرنگار ايسنا گفت: قيمت سيم‌كارت‌هاي 0919 به دليل افزايش حجم توزيع در بازار و ثبت‌نام بيش از حد به جهت سرمايه‌گذاري به ميزان زيادي كاهش يافت اما در حال حاضر و در واقع حدود يك هفته است كه قيمت‌ها تقريبا روند صعودي به خود گرفته است.

به گفته‌ي او قيمت اين سيم‌كارت‌ها تا حدود دو هفته‌ي پيش تا 28 هزار تومان كاهش يافته بود اما اين روزها به 34 هزار تومان افزايش يافته و پيش‌بيني مي‌شود تا هفته‌ي آينده به 40 هزار تومان و حتي بالاتر نيز برسد.

اما فروشندگان سيم‌كارت معتقدند گرايش مردم به سمت استفاده از سيم‌كارت‌هاي اعتباري 0919 بعد از اين كه مشخص شد سيم‌كارت‌هاي جديد با كد 0910 رومينگ نداشته و امكان مكالمه‌ي بيش از 20 هزار تومان در يك دوره مگر در صورت پرداخت مبلغ مورد نظر در ميان دوره و يا پرداخت شارژ اين مبلغ علاوه بر مبلغ 150 هزار تومان، افزايش يافته زيرا سيم‌كارت‌هاي اعتباري را نيز مي‌توان 20 هزار تومان شارژ كرد و از طرفي با قيمت پايين‌تري عرضه مي‌شوند.

به گفته‌ي كارشناسان در مقاطعي دليل كاهش قابل توجه قيمت اين سيم‌كارت‌ها سرمايه‌گذاران و تجاري بودند كه در يك زمان به خريد تعداد زيادي از اين سيم‌كارت‌ها اقدام كردند و در زماني كه متوجه شدند عرضه‌ي اين سيم كارت‌ها افزايش يافته و به ميزان زيادي واگذار مي‌شوند و از طرفي قيمت آن‌ها در حال كاهش است، تصميم گرفتند سيم‌كارت‌هايشان را نيز به بازار عرضه كنند اگر چه اين كار به ضرر آن‌ها تمام شود چراكه صلاح دانستند كه جلوي ضرر بيش‌تر را گرفته و سرمايه‌ي خود را در جاي ديگري سرمايه‌گذاري كنند.

يكي از فروشندگان پيش‌بيني كرد كه قيمت سيم‌كارت‌هاي 0919 تا دو هفته‌ي ديگر تا 45 هزار تومان افزايش مي‌يابد.

اما مسابقه براي نقدينگي سريع اين سيم‌كارت‌ها هم مهم‌ترين دليل كاهش قيمت آن در مقطعي ديگر عنوان شده است، يكي از فروشندگان سيم‌كارت‌هاي تاليا معتقد است: اين سيم‌كارت‌ها هم‌چنان با عدم استقبال مواجهند زيرا فقط در شهرهاي بزرگ آنتن مي‌دهند كه كاركرده‌ي آن‌ها 15 تا 20 هزار تومان خريد و فروش مي‌شود و صفر آن نيز 45 هزار است.

به گزارش ايسنا، قيمت پايين و برگزاري جشنواره‌هاي مختلف و اعطاي جوايز به مشتركان ايرانسل هم از مهم‌ترين دلايل استقبال از اين سيم‌كارت‌ها است.

سيم‌كارت هاي دايمي و اعتباري ايرانسل نيز به ترتيب به بهاي يك ميليون و 500 هزار ريال و 100 هزار ريال فروخته مي‌شود.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 22 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 493]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن