تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى كه براى زنده كردن حق يك مسلمان، شهادت حقّ بدهد، روز قيامت در حالى آورده مى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820535351




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تولد 2 جايزه ادبي جديد در حوزه شعر «نيما يوشيج» با «خورشيد» آمد


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: تولد 2 جايزه ادبي جديد در حوزه شعر «نيما يوشيج» با «خورشيد» آمد
جام جم آنلاين: 2جايزه ادبي جديد در حوزه شعر از ديروز به فهرست نه چندان بلند جوايز ادبي در كشور اضافه شد؛ «نيما» و «خورشيد».برگزاركنندگان جايزه شعر نيمايوشيج اعلام كرده‌اند كه اين جايزه اشعار و نقدهاي منتشر شده در مجلات ادبي چاپي و اينترنتي را كه در سال 1386 به چاپ رسيده باشند، مورد انتخاب قرار خواهد داد و شعرهايي كه در حوزه شعر نو باشند در اين جايزه شركت داده خواهند شد.


مسئولان برگزاري جايزه ادبي خورشيد نيز در سالگرد تولد فروغ فرخزاد به مجموعه شعرهايي كه تاريخ انتشار آنها در صفحه شناسنامه كتاب سال 1386 ذكر شده باشد يا در اين سال سند اعلام وصول آنها صادر شده باشد، جايزه خواهند داد.

جايزه‌هاي ادبي يكي از شيوه‌هاي رونق گرفتن ادبيات در جامعه است و در اروپا صدها جايزه ادبي در مقاطع مختلف و مناسبت‌هاي گوناگون به فعالان حرفه‌اي و غيرحرفه‌اي ادبيات داستاني و شعر اعطا مي‌شود، اما در ايران نبود حاميان مالي قدرتمند بر فعاليت جوايز ادبي تاثير منفي شديدي مي‌گذارد.

برگزاركنندگان اين دو جايزه پيشاپيش براي سرپاماندن جوايز ياد شده فكر كرده‌اند، به گونه‌اي كه حاميان مالي جايزه خورشيد اعلام شده‌اند و جايزه نيما نيز ضمن تلاش براي يافتن حاميان مالي مستقل، مبلغي را به عنوان نقطه شروع كار در نظر گرفته است.

داريوش معمار، دبير اجرايي جايزه شعر نيما يوشيج در گفتگو با خبرنگار جام‌جم، هدف از راه‌اندازي اين جايزه را تحرك بخشيدن به فعاليت دست‌اندركاران حوزه خلق و نشر شعر عنوان كرد و گفت: اسامي داوران اين جايزه ظرف 2 هفته آينده قطعي خواهد شد و آنان با بررسي اشعار چاپ شده در مجلات اينترنتي و چاپي در مرحله نخست 10 شعر، 2 مقاله نقد و 2 كتاب الكترونيكي را انتخاب مي‌كنند تا به مرحله دوم راه يابد و مرحله نهايي جايزه در اسفند 87 در مراسمي برگزار خواهد شد.

وي افزود: داوران مرحله اول و دوم به يقين از چهره‌هاي شناخته شده شعر مدرن خواهند بود و اعضاي هيات اجرايي شامل داريوش معمار، مازيار نيستاني، سعدي گلبياني، رسول رخشا و حسين فاضلي جزو داوران نخواهند بود.

معمار با اشاره به اين كه داوري شعر كلاسيك نيازمند آشنايي به اين حوزه و كار در اين عرصه است، گفت: اشعاري در جايزه شعر نيما داوري مي‌شوند كه شعر نو باشند.

وي تاكيد كرد: اگر آثار منتشر شده در سايت‌هاي ادبي كنترل نشود، انتشار اشعار ضعيف و كم‌ارزش در آنها به يك آسيب جدي در ادبيات معاصر تبديل خواهد شد، به همين دليل ممكن است در دوره آينده بدترين شعرهاي چاپ شده در سايت‌هاي ادبي فارسي را نيز معرفي كنيم.

سپيده جديري، شاعر و روزنامه‌نگار نيز دبيري جايزه شعر زنان ايران (خورشيد)‌ را به عهده دارد و بنفشه حجازي، آزيتا قهرمان، رويا تفتي، پگاه احمدي و مهري جعفري به عنوان داوران اين جايزه معرفي شده‌اند.

آرش شفاعي
 چهارشنبه 22 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 260]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن