تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نيّت خوب، برخاسته از سلامت درون است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819702584




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با حضور يك داور خارجي؛ دومين جشنواره هنرهاي تجسمي «دامون‌فر» از جمعه آغاز به كار مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: با حضور يك داور خارجي؛ دومين جشنواره هنرهاي تجسمي «دامون‌فر» از جمعه آغاز به كار مي‌كند
خبرگزاري فارس: دومين جشنواره هنرهاي تجسمي دامون‌فر با حضور يك داور خارجي 24 خردادماه آغاز به كار مي‌كند.


به گزارش خبرنگار هنرهاي تجسمي فارس،سيف‌الله پويا راد مدير جشنواره هنرهاي تجسمي دامون‌فر صبح امروز در نشست خبري اين جشنواره گفت:پس از نخستين جشنواره هنرهاي تجسمي جوانان زير 25 سال، به خصوص هنرمنداني كه حائز رتبه شدند در ايران و آن سوي مرزها درخشيدند. اين جوانان كه هر كدام مايه مباهات بودند ما را به ادامه راهمان راسخ‌تر كردند.
وي در ادامه هدف از برپايي دومين دوره جشنواره هنرهاي تجسمي دامون‌فر را حمايت از هنرمندان جوان،ايجاد فرصتي براي توانمندي‌هاي جوانان و بروز و كشف استعدادهاي جوان عنوان كرد و از افزوده شدن نگارخانه مجموعه فرهنگي و هنري آسمان به فضاي نمايشگاهي اين دوره به منظور فراهم شدن امكان نمايش آثار بيشتر خبر داد.
پوياراد همچنين از حضور يك داور خارجي در دومين دوره از اين جشنواره خبر داد و گفت: با هدف تبادل فرهنگ‌ها و بهره‌مندي از آثار شاخص هنرمندان آن سوي مرزهاو همچنين دريافت نظرات كارشناسي آنها، از يك داور خارجي به نام «پاز» دعوت كرديم تا شوراي داوري ما را همراهي كند.
وي افزود: اين نقاش كهنه‌كار فرانسوي كه از شاگردان «سالوادور دالي» است، با رايزني‌هاي بسيار و از ميان چند هنرمند مورد نظر ديگر انتخاب شد كه براي برپايي ورك‌شاپ و شركت در مرحله نهايي داوري جشنواره به تهران خواهد آمد.
مدير جشنواره هنرهاي تجسمي دامون‌فر همچنين به برنامه‌هاي جنبي اين جشنواره اشاره داشت و گفت:دو ورك‌شاپ تخصصي با حضور «پاز» و دو هنرمند ايراني خواهيم داشت كه به تبادل نظر در خصوص معرفي متريال نقاشي در داخل وخارج از ايران خواهند پرداخت و همچنين جشنواره جنبي ديگري هم به مديريت ياسمين سينايي براي كودكان و نوجوانان 8 تا 15 سال خواهيم داشت كه در فرهنگسراي نياوران و مجموعه فرهنگي و هنري آسمان برپا خواهد شد.
پوياراد با اشاره به اين كه اين جشنواره براي هيچ كس منفعت مالي به دنبال ندارد درباره حضور بخش خصوصي در برنامه‌هاي تجسمي و كمرنگ شدن نقش دولت در اين زمينه گفت: حضور بخش خصوصي در عرصه هنرهاي تجسمي هيچ منافاتي با عدم همكاري دولت ندارد. چرا كه آنقدر كار فرهنگي و هنري هست كه در هر دو بخش دولتي و خصوصي مي‌توان به آنها پرداخت.
مدير جشنواره هنرهاي تجسمي دامون‌فر در ادامه اظهار اميدواري كرد كه با همكاري دولت و گمرك بتوانند لوازم هنري را با قيمت مناسبتري در اختيار هنرمندان كشور قرار دهيم.
وي در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس درباره امكان نمايش آثار اين جشنواره در ديگر كشورهاي خارجي و همچنين چگونگي خريد و فروش آثار توضيح داد: شركت دامون‌فر نمايندگي سه شركت خارجي را دارد كه اين سه كمپاني بسيار به همكاري‌هاي بين‌المللي از جمله برپايي همزمان اين جشنواره در ديگر كشورهاي اروپايي علاقه‌مند هستند اما با توجه به محدوديت مالي شركت دامون‌فر هنوز چنين امكاني براي ما فراهم نشده است.
وي ادامه داد: در زمينه خريد و فروش آثار نيز قرار است آثار راه يافته به اين جشنواره با قيمت پيشنهادي هنرمندان و كارشناسي صاحبنظران به فروش برسد و تمام عوايد حاصل از آن به هنرمندان پرداخت شود.
پوياراد درباره جوايز اهدايي اين جشنواره هم گفت:‌نفر اول سفر يك هفته‌اي به فرانسه خواهد داشت، نفر دوم تا ششم نيز به ترتيب 700 هزار،500 هزار،400 هزار،300 هزار و 200 هزار تومان دريافت خواهند كرد.
حسين خسروجردي رييس هيئت داوران اين جشنواره نيز با اشاره به حضور بخش خصوصي در برگزاري برنامه‌هاي تجسمي ايران گفت: آنچه اشراف اروپايي براي توسعه فرهنگ و هنر انجام دادند در ايران هم شاهديم و به تازگي قدرت‌هاي اقتصادي كه نگاهي از جنس فرهنگ و هنر دارند در برگزاري برنامه‌هاي هنري فعاليت مي‌كنند و افرادي همچون «پويا راد» باعث شدند پل ارتباطي ميان هنرمندان با بخش خصوصي شكل بگيرد.
خسروجردي پيشنهاد كرد كه به منظور سهولت بيشتر برگزاركنندگان برنامه‌هاي فرهنگي و هنري در بخش خصوصي، بخشودگي مالياتي شامل حالشان شود تا به اين ترتيب اين قانون مشوقي براي فعاليت فرهنگي و هنري ديگر بخش‌هاي خصوصي كشور باشد.
وي با تأكيد بر حساسيت كار داوري آثار هنري گفت: داوري آثار هنري كار بسيار حساس و سختي است و اگر آن را پذيرفته‌ايم به اين دليل است كه نياز جوانان امروز به ما بيشتر از نياز ما به آنها نيست و با ايمان راسخ مي‌توان گفت كه جهان امروز بسيار بيشتر به جوانان نيازمند است.
خسروجردي آثار ارسالي به دومين دوره جشنواره هنرهاي تجسمي را بسيار بهتر از دوره قبل دانست و گفت: در نقاشي‌هاي هنرمندان جوان اين دوره از جشنواره، جسارت،صداقت،تعهد،تفكر و احساسات و عواطف شرقي به همراه خردگرايي و اطلاعات روزآمد ديده مي‌شود.
وي همچنين افزود: اين هنرمندان تحمل مخالفت‌ها را دارند و در حالي كه اين خطر هنرمندان سراسر دنيا را تهديد مي‌كند كه دايره نگرش آنها به اطلاعات و دريافت‌هاي محدودشان ختم مي‌شود، اين هنرمندان جوان بسيار فراتر از خود را مي‌بينند.
خسروجردي اولين ويژگي آثار اين جوانان را دور شدن از تقليد و يافتن هويت فردي خود عنوان كرد و گفت: با اين حال ما تمام آثار هنري دنيا را نديده‌ايم و با توجه به قابل دسترس بودن آثار هنرمندان سراسر دنيا از طريق رسانه‌هاي مختلف، احتمال دارد كه در ميان آثار اين جشنواره نيز برخي هنرمندان شيطنت كرده باشند و آثارشان كپي آثار هنرمندان ديگري باشد كه البته اين احتمال بسيار اندك است.
خسروجردي همچنين گفت: برخي از آثار اين دوره آنقدر قوي، ارزشمند و شگفت‌انگيز است كه گاهي شك برانگيز مي‌نمايد.
وي از ارسال 4045 اثر به دومين جشنواره هنرهاي تجسمي دامون‌فر خبر داد و گفـت: اين آثار از 1315 هنرمند دريافت شده كه در مرحله اول 3500 اثر گزينش شد و 550 اثر به مرحله دوم راه يافت.
رييس هيئت داوران جشنواره در ادامه درخصوص چگونگي داوري آثار توضيح داد: تك تك آثار به دقت از سوي داوران مورد بحث و بررسي قرار مي‌گيرد و به ناچار به دليل محدوديت فضاي نمايشگاهي بخشي از آثار حتي آنها كه كيفيت خوبي هم دارند در مرحله نهايي حذف مي‌شوند كه بايد براي پرهيز از سوءتفاهم صاحبان آثار رد شده تدابيري انديشيد.
بر اساس اين گزارش بنا به گفته پويا راد مدير اين جشنواره همچنين قرار است در مراسم اختتاميه اين جشنواره از يكي از استادان پيشكسوت هنر ايران نيز تقدير شود.
دومين جشنواره هنرهاي تجسمي دامون‌فر ويژه جوانان زير 25 سال از روز جمعه 24 خردادماه در فرهنگسراي نياوران آغاز خواهد شد و 31 خردادماه نيز به كار خود پايان خواهد داد.
انتهاي پيام/
 سه شنبه 21 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 313]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن