تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به صداى قارى‏اى كه بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت مى‏كند گوش دهد، براى او...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802993683




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تازه ترين گزارش دبيركل سازمان ملل در نشست بلندپايه ايدز درنيويورك ارائه مي شود بان كي مون از كاهش شمار مبتلايان به ايدز و قربانيان اين بيماري خبرداد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: تازه ترين گزارش دبيركل سازمان ملل در نشست بلندپايه ايدز درنيويورك ارائه مي شود بان كي مون از كاهش شمار مبتلايان به ايدز و قربانيان اين بيماري خبرداد
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بهداشت و درمان - عمومي

سازمان ملل از برگزاري يك نشست بلند پايه در زمينه ايدز با هدف بازبيني پيشرفتهاي انجام گرفته مطابق با اجراي بيانيه تعهد 2001 در موضوع ايدز و بيانيه سياسي 2006 در زمينه ايدز خبر داد.

به گزارش سرويس بهداشت و درمان ايسنا، در گزارشي كه در آستانه برگزاري اين گردهمايي به طور عمومي منتشر شد، بان كي مون دبيركل سازمان ملل بر كاهش شمار مبتلايان جديد به عفونت اچ آي وي و نيز كاهش تعداد قربانيان ايدز طي دهه گذشته تاكيد كرد.

بان در ادامه گفت: سرمايه گذاري هاي صورت گرفته در واكنش به اين بيماري مرگبار طي 10 سال اخير هم اكنون در حال به ثمر رسيدن است.

با اين وجود رييس سازمان ملل هشدار داد كه به رغم پيشرفتها و رشدهاي انجام گرفته در منابع مقابله با ايدز كه سال گذشته تنها در كشور آمريكا در مجموع بالغ بر 10 ميليارد دلار شده است، شكاف بين منابع موجود و نياز واقعي در حقيقت به تلاش هاي اعمال شده براي دستيابي به اهداف دسترسي جهاني، آسيب وارد كرده است.

وي خاطرنشان كرد: در غياب يك رشد مهم و چشمگير در سطح منابع موجود براي برنامه هاي مقابله با ايدز در كشورهاي كم درآمد يا با درآمد متوسط، جهان با كمبود امكان دسترسي به تجهيزات و امكانات پيشگيري، درماني و مراقبتي در زمينه ايدز مواجه خواهد شد.

بان كي مون، گزارش خود را به مجمع عمومي سازمان ملل در نشست بلند پايه ايدز كه روزهاي سه شنبه و چهارشنبه در مقر سازمان ملل در نيويورك برگزار خواهد شد، ارائه خواهد كرد.

هم چنين در اين نشست چند تن از سران كشورها و 80 وزير و مقام ارشد و نمايندگان سازمان هاي بين المللي و انجمن شهري حضور خواهند داشت.

هم چنين براساس اين گزارش سازمان ملل، سال گذشته حدود سه ميليون نفر از مبتلايان به ايدز در كشورهاي درحال توسعه به داروهاي ضد بازگشت ويروسي مادام العمر دسترسي پيدا كردند كه اين رقم مربوط به دسترسي بيماران به دارو نسبت به سال 2006 چهل و دو درصد افزايش يافته است.

به علاوه ايدز هنوز در كشورهاي صحراي آفريقا مهمترين عامل مرگ و مير است.

اين گزارش مي افزايد: رشد دسترسي به امكانات درماني ايدز براي كشورهاي فقير نشان دهنده پيشرفت مهم در زمينه توجه به اين همه گيري است.

پنج سال قبل تنها حدود 200 هزار نفر از مردم كشورهاي در حال توسعه مي توانستند به دارو دست پيدا كنند كه بيشتر آنها نيز در برزيل بودند. اگرچه هزينه تركيبات چند دارويي به ميزان قابل توجهي كاهش يافته اما هنوز براي بسياري از نيازمندان، قابل دسترسي نيستند.

در اين گزارش 27 صفحه اي آمده است: از سال 2006، رشد پاسخگويي به ايدز در بسياري از مناطق با مدرك مستدل مشاهده مي شود. همزمان تمام كمك هاي خارجي به كشورهاي در حال توسعه در حال كم شدن است، سرمايه گذاري براي انجام فعاليت هاي مقابله با ايدز طي دهه گذشته 10 برابر افزايش يافته است و با رسيدن به مبلغ 10 ميليارد دلار در سال 2007 مقامات سازمان ملل اظهار داشتند كه ارقام و آمار جديد نشان داده كه سرمايه گذاري ها نتيجه بخش بوده است.

طبق اين گزارش، تعداد مرگ و ميرهاي ناشي از ايدز از 9/3 ميليون نفر در سال 2001 به 1/2 ميليون در سال 2007 كاهش يافته و شمار بيماران جديد نيز از 2/3 ميليون در سال 1998 به 5/2 ميليون در سال 2007 كاهش يافته است. با اين وجود هنوز وسعت و شدت اين اپيدمي در عصر مدرن ما با هيچ نوع بيماري عفوني ديگري قابل مقايسه نيست.

نرخ آلودگي به ويروس ايدز هنوز در برخي از كشورها از جمله چين، روسيه، اندونزي و اوكراين رو به افزايش است.

پيتر پايوت، مدير اجرايي دفتر برنامه ايدز سازمان ملل نيز در اين رابطه متذكر شد: عواملي چون جا به جايي انبوه كارگران موقت، افزايش درآمد خالص در دست كارگران مرد و نيز افزايش نابرابري اجتماعي - اقتصادي كه برخي از زنان فقير را به سمت فساد سوق داده است، تا حدودي به افزايش نرخ شيوع ايدز در چين دامن زده است.

وي هم چنين از افزايش نرخ هم جنس بازي بين مردان چيني خبر داد.

اين گزارش مي افزايد: دسترسي به امكانات مقابله با ايدز در چندين كشور در آسيا و آفريقا افزايش يافته است. 60 درصد از بيماران ايدز در روآندا سال گذشته به داروهاي ضد بازگشت ويروس دسترسي پيدا كردند. در حالي كه اين رقم در سال 2003 تنها يك درصد بوده است. در ناميبيا نيز 88 درصد بيماران به دارو دسترسي پيدا كرده اند. هم چنين طي همين دوره تعداد افرادي كه در تايلند و تايوان تحت درمان قرار گرفته اند به بيش از 10 برابر رسيده است.

از سوي ديگر، يك ربع قرن پس از اولين مورد ظهور ايدز در جهان، سازمان جهاني بهداشت براي اولين بار اعلام كرد كه خطر همه گيري جهاني ايدز بين ناهم جنس گراها در خارج از قاره آفريقا برطرف شده است.

دكتر كوين دي كوك، كارشناس سازمان جهاني بهداشت، يكي از اپيدميولوژيستهاي مطرح و برجسته جهان و رييس دپارتمان ايدز سازمان در اين باره گفت: در زمينه درك خطرات ناشي از ويروس ايدز جهش قابل ملاحظه اي رخ داده است.

وي گفت: پيش از اين ايدز همه جوامع را در هر نقطه از جهان بدون توجه به درصد رفتاري خطرناك جنسي تهديد مي كرد. اما هم اكنون كارشناسان معتقدند هستند كه در خارج از كشورهاي آفريقايي اين بيماري در حال حاضر به طور گسترده فقط به گروه هاي پرخطر مانند مردان هم جنس باز، كاركنان خانه هاي فساد و مشتريان آنها محدود مي شود.

دكتر دي كوك ضمن ابراز ترديد نسبت به پيش بيني تكرار وضعيت آفريقا در زمينه شيوع ايدز در كشورهاي چين و هند خاطرنشان كرد: استراتژي هاي پيشگيرانه بايد در مناطقي متمركز شود كه انتقال ايدز در حال وقوع است. هند بايد دقت كند كه چه گروه هايي بيشتر به اين ويروس آلوده مي شوند و سپس آن بخش از جامعه را مورد هدف قرار دهد.

وي خواستار سرمايه گذاري هاي انبوه در زمينه آموزش افرادي كه بيشتر در معرض خطر هستند به جاي تمركز بر روي آموزش در مدارس شده و تاكيد كرد: كشورها بايد به مناطقي بروند كه انتقال بيماري در حال وقوع است و تاكنون هم اقدام مناسبي براي اين مناطق صورت نگرفته است.

هم چنين دكتر دنيس برون رييس دفتر برنامه ايدز سازمان ملل ضمن ابراز موافقت با اظهارات دكتر دي كوك يادآور شد: ما در پيش بيني هايمان دچار خطا شديم و بايد بگوييم كه وضعيت آفريقا براي كشورهاي آسيايي تكرار نمي شود بلكه تمركز شمار آلودگي در آسيا به گروه هاي پرخطر محدود مي شود.

از سوي ديگر، رييس اجرايي صندوق جهاني مقابله با ايدز، سل و مالاريا به تازگي اعلام كرد كه اين سازمان براي رسيدن به اهداف سرمايه گذاري خود در سال 2008 به هفت تا هشت ميليارد دلار ديگر نياز دارد.

مايكل كازاتكين در ادامه گفت: شكاف محاسبه شده در سال جاري بين هفت تا هشت ميليارد برآورد شده و پيش بيني مي شد كه ظرف دو تا سه سال آينده به 10 تا 12 ميليارد دلار برسد.

وي افزود: بودجه اي كه تاكنون در اختيار سازمان قرار داشته كمك كرده كه 57/1 ميليون نفر در كشورهاي كم درآمد يا با درآمد متوسط به داروهاي ايدز دسترسي پيدا كنند.

طبق اطلاعات منتشر شده از سوي سازمان جهاني بهداشت در هفته گذشته، اين رقم 60 درصد سه ميليون بيمار ايدزي در اين كشورها است كه دارو و درمان در اختيار آنها قرار گرفته است.

آمارهاي اخير حاكي از آن است كه تا دسامبر سال 2007 تقريبا به 2/33 ميليون نفر در سراسر جهان آلوده به ويروس اچ آي وي بوده اند.

هم چنين سازمان جهاني بهداشت اعلام كرده است كه هر روز 5700 نفر در جهان در اثر ايدز جان خود را از دست مي دهند.

انتهاي پيام
 سه شنبه 21 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 174]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن