تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حق و باطل به مردم (و شخصيت افراد) شناخته نمى شوند بلكه حق را به پيروى كسى كه از آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820323028




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در نشست شوراي همكاري اعلام شدانتقاد اعراب ازآمريكا و نگراني از توسعه روابط اروپا با رژيم صهيونيستي


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: در نشست شوراي همكاري اعلام شدانتقاد اعراب ازآمريكا و نگراني از توسعه روابط اروپا با رژيم صهيونيستي
كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس، از توجه اتحاديه اروپا به توسعه روابط علمي، اقتصادي و سياسي با رژيم صهيونيستي در شرايطي كه اين رژيم به نقض حقوق بشر ادامه مي دهد؛ به شدت ابراز نگراني كردند.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از خبرگزاري فرانسه، كشورهاي عضو شورا شب گذشته در بيانيه پاياني نشست خود در جده از وزارت امور خارجه آمريكا خواستند تا سياستهاي غير دوستانه خود را در قبال كشورهاي عضو اين شورا تغيير دهد.

كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس در اين بيانيه از گزارش وزارت امور خارجه آمريكا در سال 2008 درباره قاچاق انسان كه "اطلاعات غلط و نادرستي را از اين كشورها نقل كرده بود"؛ ابراز تاسف كردند.

در ادامه بيانيه آمده است : اين بيانيه با هدف اعمال فشار غير قابل توجيه و در راستاي اهداف سياسي مطرح شده است.

در بخش ديگر بيانيه ابراز اميدواري شده است كه مذاكره با اتحاديه اروپا درباره امضاي توافقنامه آزاد تجاري با اين اتحاديه پيش از پايان سال جاري به اتمام رسد.

"عبدالرحمن العطيه" دبير كل شوراي همكاري خليج فارس در اين رابطه اظهار داشت كه اين شورا پيش از آگاهي از موضع نهايي اتحاديه اروپا درباره امضاي توافقنامه آزاد تجاري؛ موضعي اتخاذ نخواهد كرد.

به گفته وي در همين رابطه هيئتي از كميسارياي عالي اتحاديه اروپا در ماه ژوئيه وارد دبيرخانه شوراي همكاري خليج فارس خواهد شد.

عطيه افزود: اتحاديه اروپا در نشست مشترك وزيران اين اتحاديه و شوراي همكاري خليج فارس در بروكسل كه درتاريخ 26 مي برگزار شد متعهد شد توافقنامه مذكور پيش از پايان سال جاري امضا شود.

وي در عين حال بر مخالفت اين شورا با شروط و خواسته هاي سياسي اروپا براي امضاي توافقنامه مذكور تاكيد كرد.

كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس در بخش ديگر بيانيه از اهتمام اتحاديه اروپا به توسعه روابط علمي، اقتصادي و سياسي با رژيم صهيونيستي در شرايطي كه اين رژيم به نقض حقوق بشر ادامه مي دهد؛ ابراز نگراني شديد كردند.

در ادامه اين بيانيه با تاييد ابتكار ابومازن رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين مبني بر گفتگو ميان گروههاي فلسطيني، بر اهميت وحدت ملي فلسطين تاكيد شده است.

شوراي مذكور همچنين از برادران فلسطيني خواست تا به توافقنامه مكه كه در مارس 2007 با نظارت عربستان سعودي ميان جنبشهاي فتح و حماس امضا شد؛ پايبند باشند.

در پايان بيانيه همچنين از انتخاب ميشل سليمان به عنوان رئيس جمهور لبنان استقبال و بر ضرورت اجراي كامل توافقنامه دوحه از طريق تشكيل دولت وحدت ملي و آغاز گفتگوهاي ملي تاكيد شده است.
 سه شنبه 21 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 172]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن