تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن بازگشت كننده به خدا، آمرزش خواه و توبه كننده است و منافق نيرنگباز، زيانبار و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815429697




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نماينده دفتر منطقه‌يي يونسكو در تهران: فراهم كردن وسايل هشدار سونامي نمونه‌اي از همكاري‌هاي خوب ايران با IOC يونسكو است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: نماينده دفتر منطقه‌يي يونسكو در تهران: فراهم كردن وسايل هشدار سونامي نمونه‌اي از همكاري‌هاي خوب ايران با IOC يونسكو است
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: علمي

نماينده دفتر منطقه‌يي يونسكو در تهران با تقدير از شصت سال همكاري موفق ايران با اين سازمان فراهم كردن وسايل هشدار سونامي و برگزاري دوره‌هاي آموزشي كميسيون بين الدول اقيانوس شناسي(IOC) در منطقه خليج فارس و سواحل اقيانوس هند از سوي ايران را نمونه‌اي از اين همكاري‌ در زمينه اقيانوس‌شناسي عنوان كرد.

به گزارش خبرنگار علمي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، چون لي هان، نماينده و مدير دفتر منطقه‌يي يونسكو در تهران در پيامي به مناسبت 20 خرداد، روز جهاني اقيانوس اظهار كرد: سال 2008 سال خاصي براي ايران و يونسكو است زيرا در 1948 ايران به يونسكو پيوست و امسال شاهد شصتمين سالگرد عضويت ايران در يونسكو هستيم، يك خانواده جهاني براي آموزش، علم، فرهنگ و ارتباطات و يك اتحاد جهاني براي صلح، عزت و توسعه انساني.

وي يادآورشد: ايران به عنوان يكي از اولين كشورهايي كه به يونسكو پيوست، در تمام مسايل مرتبط با يونسكو همراه با دستاوردهاي بسيار قابل توجه شركت كرده و همكاري مي‌كند و به عنوان نماينده يونسكو مطمئن هستم كه جمهوري اسلامي ايران و يونسكو، همكاري موفق و مفيد خود را در آينده ادامه خواهند داد.

نماينده و مدير دفتر منطقه‌يي يونسكو در تهران خاطر نشان كرد: ايده روز جهاني اقيانوس براي نخستين بار در سال 1992توسط دولت كانادا در اجلاس زمين در ريودوژانيرو مطرح شد و با اين كه هنوز اين روز به طور رسمي توسط سازمان ملل متحد تصويب نشده است، ولي بسياري از كشورها روز 8 ژوئن هر سال را فرصتي براي تجليل از اقيانوس و ارتباط با دريا در نظر مي‌گيرند.

روز جهاني اقيانوس به ما اجازه مي‌دهد، نگاهمان را تغيير دهيم، ياد بگيريم، ديدگاهمان را تغيير دهيم و آنچه را كه اقيانوس به ما هديه كرده است، جشن بگيريم.

اين وظيفه تك تك ما و همه ما است كه از آن براي نسل آينده محافظت كنيم.

وي در ادامه پيام خود آورده است: كميسيون بين الدولي اقيانوس شناسي يونسكو (IOC) در سال 1960 به منظور گسترش همكاري و هماهنگي برنامه‌هاي تحقيقاتي، توسعه پايدار، حفاظت از محيط زيست دريايي، ظرفيت سازي مديريت پيشرفته و تصميم‌گيري تاسيس شد. كميسيون بين الدولي اقيانوس شناسي به كشورهاي در حال توسعه در تقويت موسسات خود به منظور كسب پايداري خويش محور در علوم دريايي كمك مي‌كند و در سطح منطقه، ‌توسعه سامانه هشدار و كاهش سونامي را در اقيانوس آرام، اقيانوس هند، اقيانوس اطلس شمال شرقي و مديترانه و درياي كارائيب هماهنگ مي‌كند و همچنين هماهنگي بين مكانيزم اقيانوسهاي سازمان ملل متحد را تسهيل و با برنامه محيط زيست سازمان ملل متحد در خصوص ايجاد يك فرايند براي تهيه گزارش‌هاي جهاني و ارزيابي محيط زيست دريايي همكاري مي‌كند.

به گزارش ايسنا، نماينده دفتر منطقه‌يي يونسكو در تهران تصريح كرد: كميسيون بين الدول اقيانوس شناسي از طريق سامانه ديده‌باني اقيانوسي جهاني (GOOS) و سامانه ديده باني اقليم جهاني (GCOS) به پيشرفت اقيانوس شناسي كاربردي، پيش‌بيني وضعيت آب و هوا و پايش و حمايت از ديده باني پايدار نيازهاي كنوانسيون تغيير اقليم ملل متحد كمك مي‌كند.

وي افزود: استراتژي ميان مدت 2013 ــ 2008 كميسيون بين الدول اقيانوس شناسي به نقش كميسيون بين الدولي اقيانوس‌شناسي به عنوان نماينده داراي صلاحيت در خصوص مسايل اقيانوس در سيستم سازمان ملل متحد اشاره مي‌كند.

كميسيون بين الدول اقيانوسي به طور مشخص در فعاليت‌هاي مورد تعهد خود در برنامه عمل ژوهانسبورگ و اهداف توسعه هزاره سازمان ملل متحد و فعاليت همسو با قوانين بين‌المللي شامل كنوانسيونهاي سازمان ملل پاسخگو است.

به گزارش ايسنا، نماينده دفتر منطقه‌يي يونسكو در تهران تاكيد كرد: پيرو موافقتنامه سال 1992 بين وزارت علوم، تحقيقات و فن‌آوري ايران و يونسكو، مركز ملي اقيانوس شناسي به طور فعال در توسعه تحقيقات در تمام موارد مرتبط به علوم دريايي مشاركت مي‌كند و خرسندم كه به همكاري خوب بين كميسيون بين الدول اقيانوس شناسي جهاني و مركز ملي اقيانوس شناسي اشاره كنم ، يك نمونه از اين همكاري‌ها مي‌توان به فراهم كردن وسايل هشدار سونامي و دوره‌هاي آموزشي كميسيون بين الدول اقيانوس شناسي در ايران براي منطقه خليج فارس و سواحل اقيانوس هند اشاره كرد.

انتهاي پيام
 دوشنبه 20 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 239]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن