تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):قرآنى كه بر پيامبر نازل شد... عزتى است كه هوادارانش شكست نمى خورند... .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815555799




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نيمه اول فينال


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: نيمه اول فينال


فوتبال- مهدي معزي:
فقط خداحافظي. خداحافظي از فوتبال. خداحافظي با اين فصل و شايد خداحافظي با استقلال.

همه چيز در بازي اين دو تيم به خداحافظي خلاصه مي‌شود؛ بازي پگاه گيلان و استقلال تهران. بازي‌اي كه اين بار عنوان فينال جام حذفي را به خودش مي‌بيند. پاياني كه مي‌تواند شيرين باشد و يا بالعكس. شيريني جامي كه مي‌تواند، صندلي مربيگري امير قلعه‌نويي را براي او نگه دارد. چراكه چشم علي آبادي اين روزها به اين صندلي دوخته شده. صاحب اين صندلي زياد فرصت ندارد. همان طور كه فيروز كريمي زياد فرصت نداشت. پس اگر علي آبادي دستور حذف اسم كريمي را از كادر فني استقلال داد، دستور حذف اسم امير قلعه نويي را هم مي‌دهد.

«من از هيأت‌مديره باشگاه استقلال خواستم تا كادرفني را دستخوش تغيير و تحول كند چرا كه اگر اين اتفاق نمي‌افتاد خود هيأت‌مديره دچار تغيير و تحول مي‌شد.»

پس شايد اين 2 بازي آخرين فرصت قلعه نويي در استقلال باشد. وگرنه بعد از آن بايد گزينه خداحافظي اجباري را انتخاب كند. خداحافظي‌اي كه مي‌تواند با خداحافظي عليرضا منصوريان از استقلال يكي شود. اما قلعه نويي اصلا دوست ندارد كه اين دو با هم در پايان اين 2 بازي تلاقي داشته باشند:« مي‌خواهيم با قهرماني در جام حذفي، خداحافظي با شكوهي را براي عليرضا منصوريان بگيريم.»

رقم خوردن اين قهرماني براي استقلال، مي‌تواند نوستالژي سال 76 را براي هواداران استقلال زنده كند. همان سالي كه امير قلعه نويي تيم را در نيمه راه از منصور پورحيدري گرفت تا قهرمان جام حذفي كند. او كه اين بار تيم كريمي را تحويل گرفته، درباره شرايط قبل از بازي امروز با پگاه هم گفته:« حريف در شرايط خوبي به سر مي‌برد و در چند هفته اخير، روزهاي موفقي را پشت سر گذاشته است.‌

آنها به انسجام خوبي رسيده‌اند. دست‌نشان در مدتي كه در پگاه بوده، براي اين تيم زحمات زيادي كشيده و به خوبي توانسته نقاط ضعف پگاه را برطرف كند. ما هم در استقلال بيكار نيستيم و در اين چند روز، تمرينات خوبي را پشت سر گذاشته‌ايم. در اين مدت آرامش مناسبي بر تيم حاكم شده است.»

او كه امروز همه بازيكنان تيمش را در اختيار دارد، ادامه داده:«استقلال مصدومي ندارد و همه آماده هستند. با اميد بسيار زيادي عازم رشت مي‌شويم. اميدوارم بتوانيم با ارائه يك بازي دلخواه، به نتيجه مطلوب برسيم.» او بايد در مقابل پگاهي قرار بگيرد كه براي رسيدن به اين مرحله سپاهان و برق را با قاطعيت از پيش رو برداشت.

تيمي كه فصل خوبي را در رقابت‌هاي ليگ برتر پشت سر نگذاشت و تا آخرين روز رقابت‌ها، ترس سقوط به دسته پايين‌تر در دست و پاي هواداران و كادر اين تيم ديده مي‌شد. اما الان دست به كار بزرگي زده‌اند و يك پاي فينال جام حذفي هستند. پگاه براي نخستين بار است كه تا اين مرحله از مسابقات فوتبال جام حذفي جلو آمده و همين موضوع باعث شده تا انگيزه شاگردان دست نشان دوچندان شود تا با تمام وجود در ديدار نهايي مقابل استقلال قرار بگيرند.

نادر دست نشان، سرمربي تيم فوتبال پگاه، پيش از ديدار رفت مقابل استقلال مي گويد: «موج جديدي در رشت به راه افتاده و همه به نوعي از تيم پگاه حمايت مي‌كنند تا به‌عنوان قهرماني در جام حذفي دست پيدا كنند. حضور پرتعداد تماشاگران در مسابقات و حتي زمان تمرينات، ما را دلگرم مي كند كه اميدوارانه‌تر از قبل براي پيروزي تلاش كنيم. شايد اين موج جديد و دلگرم كننده در نهايت شگفتي پگاه را كامل كند، تيم پانزدهم جدول رده بندي را به‌عنوان قهرماني جام حذفي برساند.»

فقط انتقام

وضع استقلال از آن روزي جدي‌تر به هم ريخت كه يك شكست تحقيرآميز را در تهران و ورزشگاه آزادي از پگاه متحمل شد. همان بازي كه تيم فيروزكريمي باخت چهار بر يك را بعد از حدود 30 سال زنده كرد و در تاريخ باشگاه استقلال تكرار شد. همان بازي كه رضا چاووشي به كابوس مدافعان استقلال تبديل شده بود.

اما انگار او به اين بازي هم دل خوش كرده: «با تاكتيكي كه دست نشان براي شكست تيم استقلال تدارك ديده است، فقط چشم به قهرماني جام حذفي دوخته‌ايم. استقلالي‌ها كه در اين فصل از ليگ برتر نتوانستند جايگاه مناسبي براي خود در جدول رده بندي دست و پا كنند مطمئنا تمام هم و غم خود را براي قهرماني در جام حذفي گذاشته‌اند اما تيم ما باز هم براي استقلال مشكل ساز خواهد شد.

با توجه به اينكه ديدار رفت فينال جام حذفي در رشت برگزار مي شود بايد با اتكا بر حمايت هواداران كار تيم استقلال را در ورزشگاه خانگي خود يكسره كنيم تا با ارائه يك بازي منطقي در تهران دستان آبي پوشان پايتخت را از رسيدن به جام قهرماني كوتاه نگه داريم.»هت تريك او در آن بازي كافي بود تا با اضافه شدن گل مهدوي، استقلال در ورزشگاه آزادي و جلوي چشم تماشاگرانش حقارت را تحمل كند. اما شايد اين دو تيم فكر نمي‌كردند كه خيلي زود موعد ديدار دوباره فرا برسد. البته براي آبي پوشان تهراني موعد انتقام.

استقلالي‌ها كه بايد بازي برگشت را به قيد قرعه خوش اقبالي در تهران برگزار كنند، مي‌خواهند علاوه بر آن انتقام، با گرفتن پنجمين جام قهرماني در رقابت‌هاي حذفي خودشان را فقط با چند بازي آسيايي كنند. آنها كه در سه ديدار قبلي خود مقابل تيم هاي ذوب‌آهن، راه آهن و فولاد خوزستان به لطف دستان وحيد طالب لو در ضربات پنالتي به پيروزي رسيده اند، شايد اين بارهم به كمك دستان او قهرمان شوند!

تاريخ درج: 20 خرداد 1387 ساعت 12:18 تاريخ تاييد: 20 خرداد 1387 ساعت 15:57 تاريخ به روز رساني: 20 خرداد 1387 ساعت 15:51
 دوشنبه 20 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 132]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن