تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدانيد هر كس قرآن را بياموزد و به ديگران آموزش دهد و به آنچه در قرآن است عمل كند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816714667




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جنگ لفظي مقامات رژيم صهيونيستي عليه ايران - 3 يزداني: مشكلات رژيم صهيونيستي اجازه حمله به ايران را نمي‌دهد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: جنگ لفظي مقامات رژيم صهيونيستي عليه ايران - 3 يزداني: مشكلات رژيم صهيونيستي اجازه حمله به ايران را نمي‌دهد
خبرگزاري فارس: استاد روابط بين‌الملل معتقد است با وجود مشكلات موجود در رژيم صهيونيستي طرح حمله به ايران ممكن نخواهد بود.


عنايت‌الله يزداني استاد دانشگاه و كارشناس مسائل خاورميانه در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي خبرگزاري فارس در خصوص تهديد موفاز عليه ايران افزود: از زماني كه موضوع هسته‌اي جمهوري اسلامي ايران وارد مرحله بحراني شد، در برخورد با اين پرونده سناريو‌هاي گوناگوني از سوي غرب طراحي شد كه يكي از آنها وارد شدن آژانس بين‌المللي انرژي هسته‌اي به اين موضوع بود. سناريوي ديگري كه آمريكايي‌هاي از سال 2003 تاكنون دنبال كرده‌اند بحث متوقف كردن برنامه هسته‌اي ايران از طريق حمله نظامي است.
وي در توضيح اين مطلب افزود: به هر حال طي اين چند سال اتفاقاتي افتاد از جمله بازرسي‌هايي كه آژانس از مراكز هسته‌اي ايران انجام داد و نتيجه‌اي كه حاصل شد اين بود كه مشخص شد جمهوري اسلامي ايران درصدد دستيابي به سلاح هسته‌اي نيست و صرفا آنچه كه تاكنون انجام داده است در راستاي استفاده از انرژي هسته‌اي براي مصارف غير نظامي است. البرادعي هم در گزارش اخير خود هم به اين مساله اشاره كرده است كه برنامه هسته‌اي ايران ماهيتي غير نظامي دارد.
استاد دانشگاه اصفهان در ادامه سخنان خود با اشاره به تحركات جديد صهيونيست‌ها بعد از گزارش جديد آژانس در مورد برنامه هسته‌اي ايران گفت: به نظر مي‌رسد كه تحركات صهيونيست‌ها وارد مرحله جديدي شده است و آنها با مخالفت جدي نسبت به حل و فصل پرونده‌ هسته‌اي ايران در چارچوب حقوقي و فني به دنبال جنجال سازي هستند.
وي تصريح كرد: آنها به دنبال ايجاد فضاي نامتوازن امنيتي و سياسي در پرونده‌ هسته‌اي ايران هستند، چون اين فضاي سياسي بستري را براي صهيونيست‌ها فراهم مي‌كند كه در سازمان ملل و شوراي امنيت قطعنامه‌هايي را عليه برنامه هسته‌اي جمهوري اسلامي ايران تصويب كنند و به تاخت و تاز‌هاي خودشان ادامه دهند.
يزداني با اشاره به فعال شدن لابي صهيونيست‌ها در اين مساله گفت: از آن طرف صهيونيست‌ها مي‌كوشند كه از اين طريق تلاشي را سامان دهند كه فضاي تهديد نظامي عليه ايران را به وجود آورند و آنچه كه وزير راه رژيم صهيونيستي مطرح كرد چيز جديدي نيست و در ادامه همان سناريو مي‌توان آن را ارزيابي كرد، از اين گذشته آمريكايي هم اعلام كرده‌اند كه گزينه نظامي هم به عنوان يك گزينه روي ميز آنها قرار دارد و اين گونه اظهارات نيز در راستا ارزيابي مي‌شود.
وي تصريح كرد: برخورد نظامي عليه ايران البته به عنوان يك گزينه در محافل سياسي غرب مطرح است البته در اينجا مساله حمله نظامي محدود عليه تاسيسات هسته‌اي ايران مطرح مي‌شود اما طرح آن از سوي رژيم صهيونيستي در مقطع كنوني برمي‌گردد به يك سري حوادثي كه در منطقه رخ داده است و برگه‌هاي برنده‌اي كه دست جمهوري اسلامي ايران است و اين رژيم را در عرصه لبنان و فلسطين دچار نگراني مي‌كند.
اين استاد دانشگاه با بيان اينكه نقش موثر ايران در ساماندهي اوضاع لبنان با توجه به تلاش صهيونيست‌ها براي نابسامان كردن اين كشور بيش از گذشته اين رژيم را خشمگين كرده است، گفت: هم اكنون جايگاه جمهوري اسلامي ايران در منطقه از ديگر نگراني‌هاي آنان است و آنها احساس مي‌كند ايران همه برنامه‌هاي آنان را برهم زده و اين اظهارات با توجه به اين شرايط چندان هم دور از انتظار نيست.
وي تصريح كرد: طرح مجدد مساله حمله نظامي به ايران در واقع "تكي" از سوي اين رژيم در مقابل اقدامات ايران در عرصه منطقه‌اي و بين‌المللي ارزيابي مي‌شود و گرنه اصل اين موضوع از سوي آمريكايي‌ها مطرح شده بود و با توجه به فضاي منطقه‌اي و جهاني كه آمريكايي‌ها و رژيم صهيونيستي با آن دچار هستند اين اقدام در شرايط كنوني بسيار بعيد به نظر مي‌رسد.
به گزارش فارس، شائول موفاز وزير دفاع سابق اسرائيل در گفتگو با روزنامه يديعوت ‌آهارنوت چاپ اسرائيل با تاكيد بر اينكه فشارهاي بين‌المللي مانع از ادامه فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران شده است خواهان حمله نظامي اسرائيل به تاسيسات هسته‌اي ايران شده بود.
از سوي ديگر محمد البرادعي مديركل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي نيز روز گذشته (شنبه) هشدار داد كه تهديد حمله به تاسيسات اتمي يك كشور به ظن اينكه ممكن است روزي در ساخت سلاح‌هاي اتمي به كار گرفته شود از اهميت پيمان منع اشاعه تسليحات اتمي خواهد كاست.
انتهاي پيام/
 دوشنبه 20 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 200]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن