تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):پروردگارم هفت چيز را به من سفارش فرمود: اخلاص در نهان و آشكار، گذشت از كسى كه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815572588




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تبرئه مدير مسئول روزنامه اعتماد از اكثر موارد اتهامي


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: تبرئه مدير مسئول روزنامه اعتماد از اكثر موارد اتهامي
آفتاب: صبح امروز جلسه رسيدگي به اتهامات الياس حضرتي مدير مسئول روزنامه اعتماد در شعبه 1083 دادگاه عمومي تهران به صورت علني و با حضور هيات منصفه برگزار شد.

به گزارش سرويس حقوقي آفتاب، قاضي حسينيان در ابتداي جلسه اتهامات تبليغ عليه نظام جمهوري اسلامي ايران، انتشار مطالب خلاف واقع، انتشار مطالب خلاف عفت عمومي، استفاده ابزاري از تصوير زن، تحريك و تشويق افراد و گروه‌ها براي ارتكاب اعمال عليه امنيت و حيثيت جمهوري اسلامي ايران، اتهام افترا و نشر اكاذيب موضوع شكايت آقاي مدرس و جمعيت حمايت از تغذيه ايران و پليس امنيت تهران بزرگ را به متهم تفهيم كرد.

در ادامه اين جلسه مدير مسئول روزنامه اعتماد در دفاع از خود با اشاره به سوابق خويش در تاسيس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، تبليغ عليه نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران را تهمتي آشكار به خويش دانست و افزود: «معتقدم گردش آزاد اطلاعات سبب آگاهي و اميدواري مردم مي‌شود».

اين روزنامه‌نگار در ادامه با انتقاد از اينكه تعداد خطوط قرمزي كه روزنامه‌ها بايد رعايت كنند مشخص وشفاف نيست ، نقش، ذات و جوهره روزنامه اعتماد را نقد كردن دانست و اعلام كرد: «در مقاطع مختلف در روزنامه اعتماد نقد كردن دولت‌ها مجاز است».

در ادامه پس از اخذ آخرين دفاع از حضرتي هيات منصفه مطبوعات شور شد و مدير مسئول روزنامه اعتماد را در خصوص شكايت جمعيت حمايت از تغذيه ايران به اتفاق آرا مجرم ندانست.

هيات منصفه همچنين در مورد شكايت پليس امنيت عمومي نيروي انتظامي تهران بزرگ با اكثريت آرا متهم را مجرم ندانست و در خصوص اتهام تبليغ عليه نظام با اكثريت آرا متهم را مجرم شناخت.

هيات منصفه مطبوعات در ادامه مدير مسئول روزنامه اتهامات را در خصوص انتشار مطالب خلاف واقع با اكثريت آرا مجرم دانست، اين هيات در خصوص مورد اتهامي ديگر حضرتي مبني بر انتشار مطالب خلاف عفت عمومي و استفاده ابزاري از تصوير زنان حضرتي را مجرم ندانست.

هيات منصفه مطبوعات در خاتمه حضرتي را در رابطه با اتهام تحريك و تشويق افراد و گروه‌ها به ارتكاب اعمالي عليه امنيت و منافع جمهوري اسلامي با اكثريت آرا مجرم ندانست و با اتفاق آرا وي را مستحق تخفيف در مجازات دانست.
 يکشنبه 19 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 220]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن