تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تكميل روزه به پرداخت زكاة يعنى فطره است، همچنان كه صلوات بر پيامبر (صلى الله عليه و آل...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816865692




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مشاور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: مردم ما نه تنها كتاب، حتا روزنامه هم نمي‌خوانند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: مشاور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: مردم ما نه تنها كتاب، حتا روزنامه هم نمي‌خوانند


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و ادب - كتاب

مشاور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در امور بانوان با تأكيد بر اين‌كه در كشور ما مشكل فرهنگي وجود دارد، گفت: جامعه‌ي ما اصلا كتاب‌خوان نيست و مردم ما به كتاب‌خواني اشتياقي نشان نمي‌دهند و نه تنها كتاب، حتا روزنامه هم نمي‌خوانند.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سميرا اصلانپور همچنين گفت: براي نوآوري و شكوفايي فرهنگ و هنر كشور به جاي اتكا به شيوه‌هاي قديمي، بايد نقاط ضعف توليدات فرهنگي را بيابيم.

اين داستان‌نويس درباره‌ي شيوه‌هاي نوآوري و شكوفايي در فرهنگ و هنر، افزود: بايد ببينيم يك نويسنده چه مشكلات و معضلاتي براي توليد دارد و چرا اثري كه توليد مي‌كند، جذاب نيست و سپس مشكلات را از سر راه او برداريم.

او با اشاره به اين‌كه در عرصه‌ي ادبيات، نويسنده يا توليدكننده‌ي اثر فرهنگي، خواننده يا خريدار اثر فرهنگي و نهايتا مسؤولان فرهنگي مشاركت جدي دارند، افزود: مادامي كه هر كدام از اين حلقه‌ها دچار مشكل شوند، توليد چرخه‌ي فرهنگي دچار مشكل مي‌شود.

نويسنده‌ي كتاب «تا ماه كامل شود» درباره‌ي مشكلات نويسندگان اظهار كرد: در كشور ما نويسندگي شغل محسوب نمي‌شود و نويسنده از طريق نوشتن نمي‌تواند ارتزاق كند و مجبور است شغل‌هاي ديگري داشته باشد؛ در نتيجه براي تحقيق، تلاش، تفحص و افزايش دانش و... فرصت بسيار محدودي دارد؛ بنابراين، اثري كه توليد مي‌كند، جذابيت و تنوع ندارد و از دانش و فرهيختگي تهي است.

اصلانپور درباره‌ي عوامل مؤثر در اين مشكل، گفت: يك بخش به جامعه و مسؤولان فرهنگي برمي‌گردد و بخشي به خود نويسندگان كه اهل مطالعه نيستند. از طرف ديگر، جامعه‌ي ما طالب نويسنده و داستان‌نويس به آن شكل نيست و در حالي‌كه يك نويسنده با 20، 30 سال سابقه و آثار متعدد را اصلا نمي‌شناسند، براي يك هنرپيشه‌ي دست چندم سر و دست مي‌شكنند.

به گزارش واحد خبر حوزه‌ي هنري، مشاور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در امور بانوان همچنين با تأكيد بر اين‌كه مسؤولان فرهنگي بايد يك‌سري تسهيلات و شأن و جايگاهي براي اهل قلم ايجاد كنند كه نويسنده به شغل شريف خود افتخار كند، گفت: دولت بايد فرهنگ مردم را تغيير دهد و مردم را تربيت كند و تربيت هم از كودكي شروع مي‌شود.

او با ابراز تأسف از اين‌كه ما فرصت‌هاي بزرگ را در سنين كودكي و قبل از دبستان از دست مي‌دهيم، گفت: براي اين‌كه مطالعه جزو زندگي كودكان شود، بايد با شيوه‌هاي جذاب به كودكان آموزش داده شود. در نتيجه‌ي اين روش، حداقل اين‌كه بزرگسالان آينده، اهل خواندن و علاقه‌مند به مطالعه و خواننده‌ي حرفه‌يي مي‌شوند و از طريق تهيه‌ي توليدات محصولات فرهنگي باعث رشد جامعه در زمينه‌ي ادبيات و توليد فرهنگي خواهند شد.
 يکشنبه 19 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 174]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن