تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را رها مكن حتى اگر بعدش شعر باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821213819




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همايش ارتباط با جهان فارسي زبان در دانشگاه لندن برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: همايش "ارتباط با جهان فارسي زبان " در دانشگاه لندن برگزار شد
خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): لندن - دانشگاه لندن در يك همايش سه روزه درباره فرهنگ ، ارتباطات و رسانه ها ميزبان تعدادي از روزنامه نگاران ، فيلم سازان و منتقدان سينمايي از سه كشور فارسي زبان ايران ، افغانستان و تاجيكستان بود.


به گزارش ايرنا، اين همايش در روزهاي جمعه تا يكشنبه توسط مركز رسانه و فيلم مدرسه عالي مطالعات شرقي و آفريقايي دانشگاه لندن (سوآز) و با حضور حدود يكصد تن از علاقمندان به مطالعات زبان فارسي ، ارتباطات و رسانه در انگليس برگزار شد.
"وضعيت رسانه هاي مستقل در كشورهاي فارسي زبان "، "تطبيق سينما با قوانين اجتماعي و سياسي "، "ضرب الاجل ها و خطوط قرمز"، "روزنامه نگاري مدرن و چالش هاي سنت "، "تاثير زنان بر فيلم و رسانه "، "نه رسانه ، نه اظهار نظر"، روزنامه نگاري شهروندي و مسئوليت " و "همكاري هاي منطقه اي در زمينه فيلم و رسانه " از موضوعات اصلي اين همايش بودند.
در كنار اين موضوعات سه فيلم تازه توليد شده بلند سينمايي از كشورهاي ايران ، تاجيكستان و افغانستان نيز با حضور كارگردانان آن ها به نمايش درآمد و در جلسه پرسش و پاسخ مورد نقد و بررسي حاضران قرار گرفت .
"وضعيت رسانه هاي مستقل در ايران "، "آيا مي توانيم ايران را از طريق فيلم هاي ايراني بشناسيم ؟"، "زندگي بين خطوط قرمز"، "زنان وبلاگ نويس و نقش آنان در گسترش نقطه نظرات زنان " و "جايگزين بي جايگزين " موضوعاتي بودند كه توسط سخنرانان در مورد ايران مطرح شدند.
سه فيلم به نمايش درآمده در اين همايش نيز به ترتيب "تقويم استثنائات " ساخته "صفربك سلي اف " از تاجيكستان (2005)، "جنگ ترياك " ساخته "صديق برمك " از افغانستان (2008) و "دايره زنگي " ساخته "پريسا بخت آور" از ايران (2008) بودند كه با حضور كارگردانان و با برگزاري نشست پرسش و پاسخ به نمايش درآمدند.
صديق برمك كارگردان مشهور افغاني قبلا فيلم "اسامه " را ساخته كه نامزد دريافت جايزه اسكار براي بهترين فيلم خارجي نيز بوده است .
فيلم خانم بخت آور نيز به گفته خود وي يكي از پرفروش ترين فيلم هاي سال جاري سينماي ايران است كه هنوز بر پرده سينماهاست .
اين كارگردان ايراني همچنين گفت : دايره زنگي از معدود فيلم هايي در بازار دشوار كنوني سينماي ايران است كه همزمان موفق به جلب نظر عده زيادي از مردم عادي و منتقدان سينمايي در كشور شده است .
پروفسور "آنابل سربرني " مسئول بخش فيلم و رسانه دانشگاه سوآز و دكتر "معصومه طرفه " استاد همين بخش كه برگزار كنندگان اصلي همايش بودند در پايان همايش از احتمال ايجاد يك كميته مشورتي و آموزشي براي همكاري و ارتقاي كيفي روزنامه نگاران فارسي زبان در ايران ، افغانستان و تاجيكستان خبر دادند.
اروپام **2223**345
 يکشنبه 19 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 138]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن