تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ایمان هیچ کس کامل نمی شود مگر هر که را خدا دوست دارد دوست داشته باشد و آن که را خدا دشم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803119970




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش پيگيري مصوبات سفر اول هيات دولت به استان كهكيلويه و بويراحمدكهكيلويه و بويراحمد تا پايان سال مالي 87 متحول مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: گزارش پيگيري مصوبات سفر اول هيات دولت به استان كهكيلويه و بويراحمدكهكيلويه و بويراحمد تا پايان سال مالي 87 متحول مي‌شود
گروه استان‌ها- هيات رسانه‌اي پيگيري‌كننده مصوبات سفرهاي استاني رييس‌جمهوري و اعضاي هيات دولت به سرپرستي مشاور مطبوعاتي رييس‌جمهور عصر جمعه در چهاردهمين سفر رسانه‌اي به استان كهكيلويه و بويراحمد سفر كردند.


اين هيات شامل 30 خبرنگار، عكاس و تصويربردار از رسانه‌هاي جمعي كشور بودند كه به منظور پيگيري روند اجرايي شدن مصوبات دولت در اين استان و انعكاس آن در رسانه‌ها راهي اين استان شدند. بر اساس اين گزارش، رييس‌جمهوري و اعضاي هيات‌ دولت در دهمين سفر استاني خود در فروردين ماه سال 85 به استان كهكيلويه و بويراحمد رفته بودند و در اين سفر 118 مصوبه براي عمران و آبادي اين استان به تصويب اعضاي هيات‌ دولت رسيد.
راه اصلي ياسوج - سپيدان
اين هيات در اولين برنامه كاري خود در استان از جاده در دست ساخت ياسوج-سپيدان بازديد كردند و با روند اجرايي آن آشنا شدند.
به گزارش «ايسنا»، عمليات اجرايي راه اصلي ياسوج –سپيدان در سال 81 آغاز شد و اجراي آن از سال 84 به بعد سرعت بيشتري به خود گرفت.
هدف از اجراي اين طرح افزايش ايمني عبور و مرور و كوتاه كردن مسير كهكيلويه به شيراز به ميزان 50 كيلومتر، هم‌چنين كاستن از آمار تصادفات در جاده قبلي ياسوج –سپيدان است.
در اين ديدار جمشيدي معاون اداره كل راه و ترابري استان كهكيلويه و بويراحمد با اشاره به اعتبار اجراي طرح ياسوج –سپيدان، گفت: تا كنون 12ميليارد تومان براي اجراي اين طرح اختصاص يافته و با اختصاص اعتبارات مورد نياز، در پايان سال مالي 87 به بهره‌برداري مي‌رسد.
شركت توليد لوله و پروفيل
در آغاز دومين روز سفر به استان كهكيلويه و بويراحمد به منظور پي‌گيري روند اجراي مصوبات استاني، خبرنگاران از شركت توليد لوله و پروفيل دال‌پر كوهستان كهكيلويه و بويراحمد بازديد كردند.
ساخت اين شركت توليدي كه سالانه 43هزار تن لوله و پروفيل توليد مي‌كند در بهمن سال 85 آغاز شد و يك سال بعد يعني در سال 86 به بهره‌بردراي رسيد.
منابع تاسيس اين شركت از بنگاه‌هاي زودبازده اقتصادي و هم‌چنين اعتبارات سفر رياست‌جمهوري تامين شده است.
اين شركت با مشاركت بانك ملي استان كهكيلويه و بويراحمد تاسيس شد و با آغاز به كار آن براي 39 نفر در هر شيفت ايجاد اشتغال شد.
مجموعه فرهنگي ورزشي كارگران ياسوج
مجموعه فرهنگي ورزشي كارگران ياسوج كه در حال ساخت است، طرح ديگري بود كه خبرنگاران در دومين روز از سفر خود از آن بازديد كردند.
اين مجموعه ورزشي كه به مساحت پنج هكتار است، تا كنون 55‌درصد در اجرا پيشرفت داشته است.
بر اساس اين گزارش اين طرح در سفر فروردين ماه 85 هيات دولت به استان كهكيلويه و بويراحمد با اعتبار اوليه‌ 12‌ميليارد ريال تصويب شد و با توجه به كمبود زمين در مركز استان و با تعاملاتي كه با مسوولان استاني و مسوولان فرودگاه صورت گرفت پنج هكتار زمين در ضلع شمال شرقي فرودگاه ياسوج در مسير جاده ياسوج اصفهان در اختيار سازمان كار و امور اجتماعي اين استان براي ايجاد اين مجموعه قرار گرفت.
بر اساس اين گزارش براي تكميل اين طرح به بيش از 40ميليارد اعتبار ديگر نياز است و اميد مي‌رود با تخصيص تسريع اعتبارات مورد نياز اين تا پايان سال 88 به بهره‌برداري كامل برسد.
اين طرح شامل چند سالن ورزشي چند منظوره و ساختمان اداري و رختكن الحاقي،‌استخر شناي سرپوشيده، ‌زمين چمن و پيست دووميداني، سكوي تماشاچيان و جايگاه ويژه داوران‌، ساختمان اداري و پشتيباني، ‌محوطه‌سازي و ديواركشي و زمين‌هاي روباز است.
استاديوم ‌١٥‌هزار نفري ياسوج
هيات رسانه‌اي اعزامي به كهكيلويه و بويراحمد در ادامه از ساخت استاديوم ‌١٥‌هزار نفري ياسوج (ورزشگاه قدس) كه از مصوبات در سفر به كهكيلويه و بويراحمد بود ديدار كردند.
عمليات اجرايي اين استاديوم ‌١٥‌هزار نفري از ارديبهشت ماه سال گذشته آغاز شده است. طبقه زيرزمين اين ورزشگاه شامل سالن تيم‌هاي فوتبال و رختكن بازيكنان، سوناي خشك، سوناي بخار، جكوزي، حوضچه كلر، اتاق تست دوپينگ، كمك‌هاي اوليه، اتاق داوران و سرويس‌هاي بهداشتي مجزا براي بازيكنان، مربيان و داوران تاسيسات و انبار است.
طبقه همكف نيز شامل سالن‌هاي چند منظوره ورزشي، حراست، فوريت‌هاي پزشكي تماشاگران، رختكن ورزشكاران، سوناي خشك، سوناي بخار، جكوزي، سرويس بهداشتي تماشاگران، بوفه، تلفن عمومي، رختكن معلولان، سرويس بهداشتي ويژه معلولان است.
طبقه اول ورزشگاه نيز شامل سالن همايش، اتاق پروژكسيون، بخش اداري استاديوم، سرويس بهداشتي تماشاگران، جايگاه خبرنگاران و جايگاه ويژه است.
كارفرماي اين طرح سازمان تربيت بدني جمهوري اسلامي است و پيش‌بيني مي‌شود با دادن اعتبارات لازم اين طرح در آبان سال ‌٨٨ به اتمام برسد. براي اين طرح اعتباري بالغ بر ‌٦‌ميليارد و ‌٧٠٠‌ميليون تومان در نظر گرفته شده است.
طرح 112واحدي مسكن اجاره‌اي
خبرنگاران اعزامي به كهكيلويه و بويراحمد در ادامه سفر از طرح ‌١١٢ واحد مسكن اجاره‌اي تعاوني مسكن و بنياد مسكن استان كهكيلويه و بويراحمد ديدار كردند.
حسيني، رييس سازمان مسكن و شهرسازي استان كهكيلويه و بويراحمد در اين ديدار، گفت: كلنگ آغاز اين طرح در مرداد ماه86 به زمين زده شد و اگر منابع بانكي مورد نياز در اختيار ما قرار داده شود، مي‌توانيم اين طرح را در مدت مناسب به پايان برسانيم.
تجهيزات بيمارستان شهيد بهشتي
خبرنگاران از تجهيزات بيمارستان شهيد بهشتي ياسوج نيز ديدار كردند.
دستگاه سي‌تي‌اسكن اسپيرال با اعتبار ‌٧‌ميليارد و ‌٩٠‌ميليون ريال در پي مصوبه هيات دولت در اين بيمارستان خريده شده است كه هزينه تمام شده آن با توجه به راه‌اندازي آن در بيمارستان شهيد بهشتي ياسوج ‌٨‌ميليارد و ‌٤٠٧‌ميليون ريال شده است. همچنين به دنبال تحقق مصوبه هيات دولت غير از دستگاه سي‌تي‌اسكن دستگاه سنگ شكن برون اندامي، ماشين دياليزو ساير تجهيزات پزشكي نيز به بيمارستان شهيد بهشتي ياسوج اختصاص داده شده كه اين تحول عظيمي را در سرويس‌دهي تشخيص و درمان براي سلامت مردم استان به ارمغان آورده است.
مسوول اين بيمارستان در جمع خبرنگاران، گفت: از ديگر تجهيزات اضافه شده ‌٢٥ تخت بيمارستان به بيمارستان شهيد بهشتي است.
كتابخانه مركزي
كتابخانه مركزي ياسوج از ديگر طرح‌هايي بود كه خبرنگاران از آن ديدار كردند. در اين ديدار مديركل كتابخانه عمومي استان گفت: كتابخانه مركزي ياسوج داراي مخزن كتاب، اينترنت، اتاق تحقيق، كتابخانه ديجيتالي، سالن مطالعه، سالن اجتماعات است.
وي گفت: در حال حاضر اين كتابخانه ‌٤٧٠٠ نفر عضوفعال دارد و به طور ميانگين ماهانه به طور متوسط ‌١٥‌هزار نفر از امكانات اين كتابخانه استفاده مي‌كنند.
دبيرستان شهرك ولايت ياسوج
خبرنگاران همچنين از دبيرستان ‌٩ كلاسه شهرك ولايت به نمايندگي از ‌هزار كلاسي كه طبق مصوبه دولت قرار است در اين استان ساخته شود، بازديد كردند. مسوول نوسازي مدارس استان كهكيلويه و بويراحمد در اين ديدار اظهار كرد: طبق مصوبه‌ دولت قرار است در اين استان‌هزار كلاس جديد ساخته شود كه تاكنون ‌٢٠٠ كلاس آن ساخته و تحويل داده شده است و ‌٤٠٠ كلاس آن قرار است اول مهرماه تحويل داده شود.
وي گفت: اعتباري كه براي ايجاد اين‌هزار كلاس در نظر گرفته شده، ‌٤٤٠‌ميليارد ريال است و قرار است تا پايان سال ‌٨٧، به اتمام برسد.
طرح گازرساني روستايي
در ادامه سفر پيگيري روند اجرايي‌شدن مصوبات استاني دولت در كهكيلويه و بويراحمد، خبرنگاران، از طرح گازرساني به روستاهاي چنارستان، موردرادها و نرگاه بازديد كردند.
توحيدي، مديرعامل شركت گاز استان، در اين ديدار گفت: در مصوبه هيات دولت قرار شده بود به 161 روستا گازرساني شود كه تاكنون كار گازرساني 33 روستا به صورت كامل انجام شده و در 77 روستا در دست انجام است، همچنين تعداد روستاهايي كه در دست مطالعه و طراحي هستند 51 روستا است.
وي افزود: همچنين به همراه اجراي روستاهاي تعهد شده براي گازرساني تعداد 63 روستا خارج از تعهدات به بهره‌برداري رسيده است و از نعمت گاز بهره‌مند هستند و 51 روستاي ديگر نيز در دست اجراست.
گلخانه رز هلندي
خبرنگاران هم‌چنين از طرح گلخانه رز هلندي وابسته به شركت تعاوني 1905 مهر ياسوج بازديد كردند. سطح كل اين گلخانه 12000 متر مربع و سطح مفيد آن 6500 مترمربع است. محل تامين اعتبارات اين طرح بنگاه‌هاي كوچك زودبازده اقتصادي است و اين طرح باعث اشتغالزايي براي 50 نفر به صورت مستقيم و غيرمستقيم شده است.
براساس اين گزارش، اين گلخانه در سال 87 به بهره‌برداري كامل مي‌رسد و بازار گل‌هاي اين گلخانه، داخلي و خارجي است. ميزان توليد اين گلخانه يك ميليون و 250هزار شاخه در سال است.
خوابگاه دخترانه ليكك
در ادامه سفر پيگيري روند اجرايي‌شدن مصوبات استاني دولت در كهكيلويه و بويراحمد، خبرنگاران از خوابگاه دخترانه شبانه‌روزي ليكك كه در حال ساخت است، بازديد كردند.
تامين اعتبار اين طرح از محل سفر رياست جمهوري تامين شده و كارفرماي آن اداره كل نوسازي مدارس استان كهكيلويه و بويراحمد است.
ساخت اين طرح در آذرماه سال 85 آغاز شد و قرار است تا اوايل مهرماه سال‌جاري به بهره‌برداري برسد.
بيمارستان ليكك
همچنين خبرنگاران از ساخت بيمارستان 10 تختخوابه شهرستان ليكك بازديد كردند.
دكتر فقيه‌زاده يكي از مسوولان اين طرح در اين ديدار گفت: ساخت اين بيمارستان تاكنون 50درصد پيشرفت فيزيكي داشته و براي ساخت آن 500 ميليون تومان اختصاص داده شده است، اين در حالي است كه براي تكميل آن 350ميليون تومان ديگر نياز است.
وي گفت: وقتي فاز اول اين بيمارستان تكميل شود سعي مي‌كنيم اين بيمارستان را به 32 تخت گسترش دهيم. براساس اين گزارش، ساخت اين بيمارستان از خرداد 86 شروع شد و 18 ماه تكميل آن به طول مي‌كشد. وي اعلام كرد: اين بيمارستان داراي بخش‌هايي از جمله، زنان، داخلي و اطفال خواهد بود.
درمانگاه باشت
در ادامه بازديد از روند اجراي مصوبات استاني در كهكيلويه و بويراحمد خبرنگاران از طرح ساخت درمانگاه 10 تختخوابي باشت، از توابع شهرستان گچساران با زيربناي 1400 مترمربع بازديد كردند.
ساخت اين درمانگاه در سال 86 با اعتبار هفت ميليارد و 500ميليون ريال آغاز شد و تاكنون 40درصد پيشرفت در اجرا داشته است.
طرح آب آشاميدني دوگنبدان
بنا بر اين گزارش، همچنين خبرنگاران در ادامه از طرح بزرگ آب آشاميدني شهر دوگنبدان، و روستاهاي مسير سد كوثر بازديد كردند.
اين طرح ملي با اعتبار 160ميليارد ريال از محل اعتبارات سفر استاني هيات دولت از سال 85، آغاز و تا كنون حدود 50ميليارد ريال براي آن هزينه شده است.
مديرعامل شركت آب منطقه‌اي اين استان هدف از اجراي اين طرح را انتقال 400 ليتر در ثانيه آب شرب در مرحله نخست و 670 ليتر در ثانيه در مرحله دوم از خط آبرساني به شهرهاي حاشيه خليج‌فارس به منظور تامين آب آشاميدني شهر دوگنبدان و 22 روستاي مسير در دهستان‌هاي خيرآباد، ليستر دانست.
وي افزود: با اجراي اين طرح سالانه 20ميليون مترمكعب آب از طرح آبرساني به سواحل خليج ‌فارس به شهر دوگنبدان و روستاهاي مسير انتقال مي‌يابد كه جمعيت شهر دوگنبدان و روستاهاي مسير تا افق 1410 در آن پيش‌بيني شده است.
وي گفت: در صورت تامين اعتبارات لازم، تامين سيمان و برق مورد نياز ايستگاه‌هاي پمپاژ پيش‌بيني مي‌شود مرحله اول اين طرح تا پايان سال 87، به بهره‌برداري برسد.
دانشكده نفت و گاز گچساران
همچنين خبرنگاران از ساخت دانشكده نفت و گاز در گچساران بازديد كردند.
مسوول اين طرح در اين ديدار با بيان اينكه اين دانشكده در مساحتي بالغ بر شش هزار متر مربع در حال ساخت است، گفت: اگر طبق برنامه‌ زمان‌بندي شده جلو برويم اوايل آذرماه از اين دانشكده استفاده خواهيم كرد.
وي با بيان اينكه شهرستان گچساران، شهرستان نفت‌خيزي است و ضرورت داشت كه در اين منطقه چنين دانشكده‌اي ايجاد شود، گفت: اين دانشكده ظرفيت پذيرش 1300 دانشجو در سه رشته مرتبط با نفت و گاز را خواهد داشت و ما علاوه بر اينكه داوطلبان بومي را پذيرش مي‌كنيم از شهرستان‌هاي مختلف نيز پذيرش خواهيم كرد.
 يکشنبه 19 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 370]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن