تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس نيّتش خوب باشد، توفيق ياريش خواهد نمود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816816311




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ابراز رضايت احمدي‌نژاد از رياست لاريجاني بر قوه مقننهدر انتظار فصلي تازه از همراهي‌هاي دولت و مجلس


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: ابراز رضايت احمدي‌نژاد از رياست لاريجاني بر قوه مقننهدر انتظار فصلي تازه از همراهي‌هاي دولت و مجلس
لاريجاني: بخش خصوصي مي‌تواند روي همكاري مجلس هشتم حساب كنددنياي اقتصاد- ساعتي پس از آنكه علي اردشير لاريجاني به عنوان رييس دائم مجلس هشتم انتخاب شد، محمود احمدي‌نژاد با حضور در ساختمان مجلس شوراي اسلامي در ميدان بهارستان، خشنودي خود را از اين انتخاب اعلام كرد و به رييس تازه قوه مقننه تبريك گفت.


در اين ديدار كه به نوشته پايگاه اطلاع‌رساني رياست‌جمهوري حدود دو ساعت از وقت روساي دو قوه در عصر روز دوشنبه گذشته را به خود اختصاص داد، رييس‌جمهور اظهار اميدواري كرد در اين مقطع، ميان دولت نهم و مجلس هشتم فصل جديدي از همكاري‌ها و همراهي‌ها در جهت خدمت بهتر به مردم و پيشبرد هر چه بهتر امور كشور رقم بخورد.
رييس‌جمهور و رييس مجلس پس از اين ديدار با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات آنان درباره محورهاي اين ديدار پاسخ دادند.
احمدي‌نژاد در جمع خبرنگاران نيز با تبريك انتخاب لاريجاني به عنوان رييس هشتمين دوره مجلس شوراي اسلامي گفت: امروز آقاي لاريجاني در مسووليت رياست مجلس شوراي اسلامي مشغول خدمت هستند و اين مسووليت، فرصت ارزشمند خدمتگزاري است.
وي با بيان اينكه جايگاه مجلس در جمهوري اسلامي ايران، ‌جايگاه بسيار رفيعي است، اظهار كرد: مجلس پشتوانه مستحكم تحقق آرمان‌هاي ملت و نشانه مستحكم تصميم‌گيري‌ها در پيشبرد امور كشور است.
رييس قوه مجريه خاطرنشان كرد: مجلس و دولت به طور مستمر با هم در تعامل هستند و به طور مشترك امور كشور را به جلو مي‌برند. در بخش قانونگذاري، نظارت، مشورت و طراحي نقش مجلس نقش بسيار برجسته‌اي است و در بخش اجرايي نيز دولت كار را به جلو مي‌برد.
احمدي‌نژاد تصريح كرد: خوشبختانه پس از انقلاب تعامل بين دولت و مجلس بسيار سازنده بوده است، اما اميد داريم كه در اين مقطع بين دولت نهم و مجلس هشتم فصل جديدي از همكاري‌ها و همراهي‌ها در جهت خدمت بهتر به مردم و پيشبرد هر چه بهتر امور كشور رقم بخورد.
رييس‌جمهور هدف ديگر از ديدار خود با لاريجاني را عرض تبريك به رييس و نمايندگان مجلس هشتم در مسووليت جديد بيان كرد.
احمدي‌نژاد، موضع مجلس هشتم در قبال گزارش اخير محمد البرادعي، مديركل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي را بسيار انقلابي و به‌جا توصيف و در عين حال تاكيد كرد كه اكنون ضرورتي براي تجديد نظر در همكاري با آژانس وجود ندارد.
رييس‌جمهور تاكيد كرد: مجلس مستحكم در دفاع از حقوق ملت ايستاده است و اجازه نمي‌دهد كه كسي در ذهنش مطلبي بگذارند و بخواهد گوشه‌اي از حقوق ملت ايران را خدشه دار كند.
احمدي‌نژاد همچنين در پاسخ به سوالي در خصوص شايعه تغيير «طهماسب مظاهري» رييس‌كل بانك مركزي گفت: برخي يك جنگ رواني را شكل داده‌اند كه مي‌خواهند كارهاي دولت و كارهايي را كه در كشور در حال انجام است، سست كنند و اين كار خوبي نيست.
از سوي ديگر، رييس مجلس هشتم در اين مصاحبه مشترك در خصوص همكاري مجلس با ساير قوا اظهار كرد: ما روي بعضي از مكانيسم‌هاي همكاري مجلس با دولت و قوه قضائيه مي‌انديشيم و امروز نيز فرصتي بود تا با دولت همكاري‌ها را در قالب نهادينه‌اي قرار دهيم.
رييس مجلس هشتم گفت: ممكن است برخي اوقات اختلاف‌نظرهايي وجود داشته باشد و بعد از مدتي هم با نشست‌هايي حل شود، اما اگر همكاري‌ها شكل نهادينه‌اي به خود بگيرد، مي‌تواند براي كشور مفيد باشد.
وي تاكيد كرد: ما به دنبال چنين راه حلي هستيم و امروز نيز در اين زمينه با آقاي رييس‌جمهور بحث‌هايي داشتيم كه قرار شد دنبال شود.
انتقاد از ديپلماسي هزار و يك شب
علي لاريجاني، ديروز هم در جمع خبرنگاران گفت: گزارش آژانس بين‌المللي هسته‌اي در مورد ايران دوپهلو و ديپلماسي هزار و يك شب است.
وي كه در بدو ورود به استان گيلان ميان خبرنگاران رفته بود، در مورد گزارش آژانس بين‌المللي هسته‌اي اظهار كرد: گزارش آژانس دو پهلو است. آنها به دنبال ديپلماسي هزار و يك شب هستند كه مرتبا زمان مي‌گيرند، ولي جمهوري اسلامي ايران دنبال زمان نيست، بلكه دنبال حل ريشه‌اي مساله است.
لاريجاني افزود: ما روراست با آژانس كار كرديم و اگر آنها مي‌خواهند مساله هسته‌اي را دچار پيچش كنند، مشكل ايجاد مي‌شود.
وي گفت: جمهوري اسلامي علاقه‌اي به طولاني شدن مساله و ديپلماسي هزار و يك شب ندارد. رييس مجلس شوراي اسلامي بسته پيشنهادي ايران را شامل موضوعات پيشرفته عنوان كرد و گفت: مجلس از ظرفيت خوبي براي كمك به دولت و مسوولان در اين زمينه برخوردار است و مي‌تواند حمايت‌كننده باشد.

قوا مچ‌گيري نكنند
لاريجاني همچنين در جلسه شوراي اداري استان گيلان تصريح كرد:‌ نگاه منسجمي ‌در بين مديران كشور نسبت به عدالت وجود دارد و البته از مفهوم عدالت برداشت‌هاي متفاوتي مي‌شود كه بايد براي آن يك مجموعه‌اي با نگاه روز تدوين و تعريف كرد.
وي افزود: قانون‌گرايي ميراث امام(ره) و مبناي عدالت است و در يك حكومت خوب بايد تمام قوا با هم تعامل سازنده داشته باشند و نبايد فقط مچ‌گيري كنند، بلكه بايد ناظر خوب يكديگر باشند.
وي گفت:‌ اگر كسي فكر مي‌كند با بي‌قانوني مي‌تواند عدالت را برقرار كند، اشتباه مي‌كند؛ يك وجه مفهوم عدالت تساوي در برابر قانون است و اگر قانون در خصوص همه يكسان اجرا شد، سبب تقويت انقلاب مي‌شود و تضعيف انقلاب وقتي است كه اين‌ها لاپوشاني شود.
لاريجاني با اشاره به وجه ديگر مفهوم عدالت گفت: مفهوم عدالت اين است كه فاصله طبقاتي مختلف جامعه كم شود و اگر فاصله‌ها زياد شود، بي‌عدالتي است.
به گفته وي، داشتن يك تئوري براي توسعه و پيشرفت كشور و جلو بردن كار توليدكنندگان يك امر بسيار ضروري است و نبايد نگاه‌هاي افراطي داشت بلكه بايد توازن را برقرار كرد.
لاريجاني گفت:‌ يكي از اشكالات برنامه‌هاي ما اين است كه كار را در محدوده مديران اجرايي مي‌بنديم و از نخبگان بهره نمي‌گيريم؛ مجلس هشتم ساز و كاري فراهم مي‌كند كه در كميسيون‌هاي مختلف از نخبگان استفاده شود.
وي با اشاره به شرايط كنوني كشور گفت: اگر بخواهيم در كشور شرايطي براي پيشرفت فراهم كنيم، نياز به اقتصاد و سرمايه‌گذاري پايدار داريم.
وي يادآور شد: انگيزه‌ها براي سرمايه‌گذاري پايدار در كشور كم شده است كه بايد كمك كنيم تا اگر كسي مي‌خواهد كارخانه‌اي ايجاد كند، نترسد؛ زيرا اين امر سبب ايجاد اشتغال مي‌شود.
لاريجاني تصريح كرد: براي كاهش تورم و ايجاد اشتغال بايد بر روي سرمايه‌گذاري پايدار كار شود، و براي كمك به توليدكنندگان بايد مكانيزم‌هايي به مجلس ارائه شود كه تورم‌زا نباشد.
‌رييس قوه مقننه با اشاره به طولاني شدن برخي طرح‌هاي عمراني گفت: طولاني شدن طرح‌هاي عمراني نفعي براي كشور ندارد و ما مديران به استانداراني كه پروژه‌هايي را سر موقع اجرا مي‌كنند، جايزه مي‌دهيم و به پروژه‌هاي آنان خوب اعتبار خواهيم داد.

انتقاد ازكثرت پروژه ها
وي يادآور شد: استراتژي مجلس هشتم‌ اين نيست كه دولت پروژه‌هاي زياد بردارد كه زمان زيادي طول بكشد و نيمه‌تمام بماند. وقتي يك پروژه 17 سال طول بكشد، فاجعه است؛ بايد بستري را براي پروژه‌هاي منطقه‌اي فراهم كردو بخش‌خصوصي هم در زمينه‌هاي توليدي مي‌تواند روي مجلس هشتم حساب كند.
رييس مجلس شوراي اسلامي گفت:‌ اين سال‌ها براي كشور زمان حياتي است و ‌تراز كشورمان را تثبيت مي‌كند و ايده‌هاي توليدكنندگان را در مجلس استفاده مي‌كنيم.
رييس مجلس در بخشي از سخنان خود با اشاره به وضعيت كنوني جمهوري اسلامي‌ در منطقه و سطح بين‌المللي اظهار داشت: استراتژي جمهوري اسلامي‌ در منطقه از يك پختگي، متانت و نفوذ سياسي خوبي برخوردار است و زمينه‌هايي كه انقلاب اسلامي‌ و افكار امام(ره) به وجود آورد جريان عميقي در منطقه ايجاد كرد و سبب بيداري اذهان شد.
رييس مجلس تاكيد كرد:‌ تثبيت موقعيت ما در شرايط بين‌المللي، به پايداري قوي در توسعه داخلي كشور احتياج دارد و پيشرفت كشور مي‌تواند هم رضايت‌مندي داخلي ايجاد كند و هم بين‌المللي، و نبايد افراط و تفريط وجود داشته باشد.
لاريجاني همچنين تاكيد كرد: اگر احساس كنيم كه مي‌خواهند بر روي منافع ملي كشور توجه نادرست بكنند ما جلوي آن را خواهيم گرفت و مجلس شوراي اسلامي‌ نمي‌گذارد به دولت جمهوري اسلامي‌ جفا كنند.

گفت‌وگو با سران فلسطيني
علي لاريجاني در تعطيلات هفته گذشته همچنين در گفت‌وگويي تلفني با نايب رييس مجلس فلسطين، گفت: ما به دقت حوادث فلسطين را رصد مي‌كنيم. بدانيد كه مجلس شوراي اسلامي با همه قوت پشت سر شما است و اميدوارم با وحدت و همدلي نيروهاي مقاومت فلسطين راه پيروزي را طي كنيد.
احمد سحر، نايب رييس مجلس فلسطين در اين تماس تلفني، انتخاب علي لاريجاني را به رياست مجلس ايران تبريك گفت. لاريجاني نيز در پاسخ ضمن تشكر از اظهار لطف نايب رييس مجلس فلسطين گفت: اميدوارم در شرايط فعلي كه ملت عزيز و شجاع فلسطين در محاصره اقتصادي است، پيروز باشيد.رييس مجلس افزود: ما مطمئن هستيم شما پيروزيد. اميدوارم با وحدت و همدلي نيروهاي مقاومت فلسطين راه پيروزي را هرچه سريع‌تر طي كنيد و انشاءا... شما را به زودي در تهران ملاقات كنم.
همچنين خالد مشعل، دبيركل سياسي حماس ظهر روز چهارشنبه در تماس تلفني با لاريجاني انتخاب وي را به عنوان رييس مجلس هشتم تبريك گفت.
لاريجاني نيز با تشكر از خالد مشعل آرزو كرد حماس و ساير گروه‌هاي مقاومت با اتحاد كلمه و به ويژه در شرايط سخت كنوني تحميل شده از سوي آمريكا و رژيم صهيونيستي در محاصره غزه در راه مقاومت پيشتاز باشند.
رييس مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر ضرورت اتحاد نيروهاي مقاومت خاطرنشان كرد: مجلس شوراي اسلامي مسائل فلسطين را از مهم‌ترين مسائل جهان اسلام دانسته و به طور جدي آن را رصد مي‌كند و پشتيبان شما خواهد بود.
وي همچنين اظهار اميدواري كرد به زودي با خالد مشعل ديدار داشته باشد.
خالد مشعل دبيركل سياسي حماس نيز با تبريك مسووليت جديد علي لاريجاني گفت: شما شخصيت ارزنده و بسيار مهمي هستيد و در هر مسووليتي كه بوده‌ايد، نقش پيشتاز داشته‌ايد و موضع شما در مساله‌ فلسطين بسيار شجاعانه بوده است و ما با اتكا به اين مواضع شجاعانه‌ شما اطمينان داريم كه مقاومت فلسطين راه پيروزي را ادامه مي‌دهد.
وي افزود: حمايت‌هاي شما از مقاومت و حماس باعث دلگرمي نيروهاي مقاومت است و ما در بحث مقاومت با تمام وجود جدي و استوار هستيم تا به حقوق ملت فلسطين دست پيدا كنيم.

هم‌انديشي درباره بيكاري و تورم
محمدرضا ميرتاج‌الديني، عضو هيات‌رييسه مجلس از تشكيل كارگروه‌هاي تخصصي هم‌انديشي بين مجلس و دولت خبر داد.
به گزارش ايسنا، نماينده مردم تبريز هدف از تشكيل كارگروه‌هاي مزبور را حل مشكل تورم و بيكاري و ساماندهي اقتصاد كشور اعلام كرد. اين عضو هيات رييسه مجلس هشتم گفت: به زودي لايحه‌اي در خصوص تامين نيازهاي عمومي و كالاهاي اساسي مورد نياز شهروندان نيز به مجلس ارائه مي‌شود. اين نماينده اصولگراي مجلس افزود: فراهم كردن امكان برداشت از حساب ذخيره ارزي به شكلي كه نيازهاي امروز جامعه تامين شده و خللي به سهم نسل آينده از حساب وارد نشود، از جمله برنامه‌هاي مهم مجلس هشتم است. ميرتاج‌الديني با بيان اين كه حمايت از محرومان جامعه و اقشار مستضعف و آسيب‌پذير جامعه از آرمان‌هاي امام راحل بود، از عزم مجلس هشتم براي تحقق اين آرمان‌ها خبر داد.
 يکشنبه 19 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 216]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن