تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن غبطه مى خورد و حسادت نمى ورزد، منافق حسادت مى ورزد و غبطه نمى خورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816407542




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

از امشب آغاز خواهد شد مذاكرات مهم نوري‌المالكي در تهران


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: از امشب آغاز خواهد شد مذاكرات مهم نوري‌المالكي در تهران
سفر مالكي به تهران در حالي انجام مي شود كه بر اساس نظر اغلب تحليل گران موضوع عقد قرارداد نظامي و امنيتي بلندمدت ميان آمريكا و عراق، در رديف مهمترين موضوعاتي قرار دارد كه مالكي در تهران درباره آن با مقامات ايراني گفتگو خواهد كرد.
آفتاب: دقايقي پيش، نوري المالكي، نخست‌وزير عراق در صدر هياتي وارد فرودگاه مهرآباد شد.

به گزارش خبرنگار سرويس بين‌الملل آفتاب، نوري مالكي، بعد از ورود به فرودگاه مهرآباد در پاويون جمهوري مورد استقبال رسمي دكتر داوودي، معاون اول رييس‌جمهور قرار گرفت.

در مراسم استقبال از نوري مالكي، سفراي برخي از كشورهاي اسلامي و عربي در تهران از جمله سفراي كشورهاي عمان، فلسطين، سوريه، اردن،‌ تونس، امارات متحده عربي، بحرين و معاون سفير كويت و سودان، هم‌چنين پرويز فتاح، وزير نيرو، منوچهر متكي، وزير امور خارجه، نجار، وزير دفاع و صمصامي، سرپرست وزارت امور اقتصادي و دارايي نيز حضور داشتند.

تعدادي از عراقي‌هاي مقيم تهران نيز در مراسم استقبال از نوري المالكي حضور پيدا كرده بودند.
بر اساس اخبار اعلام شده، وي در طول اين سفر با ديگر مقامات عالي رتبه‌ جمهوري اسلامي ايران از جمله محمود احمدي‌نژاد، ديدار و گفت‌وگو خواهد كرد.

اين سفر در پي دعوت رسمي رييس‌جمهوري اسلامي ايران و به منظور گسترش روابط و مناسبات سياسي ـ اقتصادي تهران و بغداد انجام مي‌شود.

گفته مي‌شود وزيران امور خارجه، نيرو و نفت عراق نيز نوري مالكي را درسفر به ايران همراهي خواهند كرد كه براين اساس انتظار مي رود مذاكرات روزهاي آتي ايران و عراق صرفا در چارچوب‌هاي سياسي خلاصه نگردد.

دو روز پيش نيز جلال طالباني، رييس‌جمهور عراق در ديدار با قمي، سفير ايران در عراق بر گسترش روابط هر چه بيش‌تر ايران و عراق تاكيد كرده بود.

بعد از سقوط صدام و تشكيل دولت مردمي عراق، نوري المالكي و جلال طالباني تاكنون چندين با به ايران سفر كرده‌اند و حدود دو ماه پيش نيز احمدي‌نژاد، رييس‌جمهور كشورمان در صدر هياتي به عنوان اولين رييس‌جمهور بعد از 30 سال به عراق سفر كرد.

سخنگوي رسمي دولت عراق نيز در مورد اين سفر گفت: «در جريان اين سفر راه‌هاي تقويت روابط دوجانبه مورد بررسي قرار خواهد گرفت».

علي الدباغ در گفت‌وگو با روزنامه الشرق‌الاوسط، چاپ لندن، اظهار كرد: «نخست‌وزير عراق در طول اين سفر چهار محور اساسي را با خود به همراه دارد مبني بر اين كه عراق خواهان ايجاد روابط خوب با كشورهاي همجوار به ويژه ايران است و مي‌خواهد كه روابط تاريخي و طولاني‌اش را با آن حفظ كند. هم‌چنين عراق مي‌خواهد به كشورهاي همسايه از جمله ايران اطمينان دهد كه كشور ما نقش خود را در حفظ صلح و امنيت در منطقه و تلاش در ايجاد روابط حسن همجواري بر اساس احترام متقابل حفظ خواهد كرد».

الدباغ گفت‌: «در مقابل اين مساله عراق هم خواهان دخالت نكردن كشورهاي همجوار در امور داخلي‌ اين كشور است. هم‌چنين نخست‌وزير عراق پيامي را به مسوولان ايراني و هم‌چنين ملت‌ ايران و ملت‌هاي منطقه ابلاغ خواهد كرد مبني بر اين

” انتظار مي رود مذاكرات روزهاي آتي ايران و عراق صرفا در چارچوب‌هاي سياسي خلاصه نگردد. ... “

كه عراق هرگز پايگاهي براي حمله و تجاوز به كشورهاي همجوار نخواهد بود و اين مساله در قانون اساسي اين كشور امري اثبات شده است و قابل چانه‌زني هم نيست».

او درباره مساله چهارمي كه المالكي آن را با خود به ايران آورده، بيان كرد: «عراق در برقراري روابط بين‌المللي و منطقه‌اي و هم‌چنين در امضاي هرگونه توافقنامه‌اي كه مناسب و سازگار با منافع ملتش و منافع مشترك با هركشوري كه با آن توافق مي‌كند، آزاد است».

سفر مالكي به تهران در حالي انجام مي شود كه بر اساس نظر اغلب تحليل گران موضوع عقد قرارداد نظامي و امنيتي بلندمدت ميان آمريكا و عراق، در رديف مهمترين موضوعاتي قرار دارد كه مالكي در تهران درباره آن با مقامات ايراني گفتگو خواهد كرد.

آنگونه كه محمد مجيد الشيخ، سفير عراق در تهران نيز در جريان كنفرانس خبري اخير خود اعلام كرده، بغداد نگراني هاي تهران در خصوص اين قرارداد استعماري را درك مي‌كند و مالكي در جريان سفرش به ايران و ديدار با رهبر معظم انقلاب اسلامي، رئيس جمهور و ساير مقامات كشورمان به توضيح مواضع بغداد در اين باره خواهد‌پرداخت.

ازسوي ديگر اين مقام بلندپايه عراقي درجريان سفر خود به ايران كه با دعوت رسمي محمود احمدي نژاد صورت مي‌گيرد، ضمن بررسي راهكارهاي گسترش روابط و مناسبات سياسي و اقتصادي دو كشور درباره مكانيزم هاي عملياتي كردن يادداشت تفاهم هاي امضا شده بين دو طرف به گفتگو خواهد پرداخت.

به نظرمي رسد با توجه به تداوم تاكيد مقامات عراقي برلزوم ادامه گفتگوهاي ايران و آمريكا در خصوص مسائل مربوط به عراق، اين موضوع نيز از جمله محورهاي مذاكرات مالكي با مقامات كشورمان باشد.
 شنبه 18 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 235]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن