تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر بنده اى بر همان چيزى كه در درون داشته و با آن از دنيا رفته، برانگيخته مى شود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814223674




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در بوسني برگزار شد: همايش بررسي انديشه‌هاي امام‌خميني (ره)


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: در بوسني برگزار شد: همايش بررسي انديشه‌هاي امام‌خميني (ره)
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي خارجي - ايران

به مناسبت گراميداشت نوزدهمين سالگرد ارتحال حضرت امام خميني (ره) سميناري تحت عنوان "بررسي انديشه‌هاي امام (ره)" به همت رايزني فرهنگي سفارت ايران در سارايوو و موسسه فرهنگي ابن‌سينا در محل انستيتو بوشنياك شهر سارايوو، پايتخت كشور بوسني و هرزگوين برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حجت الاسلام خاموشي، رييس سازمان تبليغات اسلامي، در اين سمينار ضمن ارائه مقاله‌اي تحت عنوان "رابطه دين و سياست از ديدگاه امام خميني (ره)" با تشريح چگونگي شكل‌گيري حكومت اسلامي و نفي حكومت‌هاي سكولار گفت: اگر دين از سياست جدا شود، بازوي اجرايي خود را به كلي از دست مي‌دهد و اگر سياست از دين جدا شود مبدل به يك عنصر مخرب در مسير منافع خودكامگي مي‌شود.

وي افزود: از منظر امام (ره) دين اسلام، برنامه الهي جامع سعادت دنيوي و اخروي كليه افراد بشر در حوزه حيات اجتماعي و خصوصي آن‌هاست. اسلام مكتبي است كه بر خلاف مكتب‌هاي غير توحيدي در تمام شوون فردي و اجتماعي، مادي و معنوي، فرهنگي و سياسي و نظامي و اقتصادي دخالت و نظارت دارد .

در اين سمينار 10 مقاله از انديشمندان ايراني و بوسنيايي ارائه شد. حكومت آرماني و نقش رهبري از ديدگاه امام‌خميني ( ره ) و ابعاد عرفاني در آثار امام خميني (ره) نيز جزو مقالاتي بودند كه به ترتيب توسط دكتر چيني‌گرزاده از ايران و رشيد حافظ اويچ يكي از اساتيد برجسته دانشگاه اسلامي سارايوو قرائت و مورد توجه حاضران قرار گرفت.

هم‌چنين نمايش فيلمي از زندگاني حضرت امام (ره) در طول سمينار از ديگر برنامه‌ها بود.

در مراسم گشايش اين گردهمايي علمي و فرهنگي حجت الاسلام والمسلمين دكتر خاموشي، رييس سازمان تبليغات اسلامي، احمد فرد حسيني سفير ايران در بوسني، خسرو محتشم رايزن فرهنگي ايران در بوسني، دكتر جمال‌زاده رييس موسسه ابن سينا، تعدادي از مديران نهادهاي ايراني فعال در بوسني و هم‌چنين عصمت اسپاهيچ، نايب رييس علماي بوسني ، كاردينال ايكيچ، رهبر كاتوليك‌هاي بوسني و مدحت چلبيچ، رييس فرقه نقشبنديه و جمع كثيري از شخصيت‌هاي علمي و فرهنگي بوسني حضور داشتند.

امسال براي اولين‌بار برنامه‌هاي گسترده‌اي به مناسبت ارتحال امام خميني (ره) و با مشاركت رايزني فرهنگي سفارت ايران و موسسه فرهنگي ابن سينا در بوسني و هرزگوين اجرا مي‌شود كه علاوه بر سمينار "بررسي انديشه‌هاي امام (ره)" انتشار يك ويژه نامه رنگي در 114 صفحه با عنوان نامه‌هاي عرفاني حضرت امام (ره)، چاپ بروشوري رنگي از بيوگرافي امام (ره)، چاپ پوستر و پلاكاردهاي مختلف، تبليغات و مصاحبه‌هاي راديو و تلويزيوني و مطبوعاتي، برپايي يك نمايشگاه مستقل از آثار امام (ره) در محل دائمي نمايشگاه‌هاي رايزني فرهنگي و توزيع آثار مكتوب امام (ره) و نصب پلاكاردهاي تبليغاتي در سطح شهر سارايوو از آن جمله است.

نمايشگاه آثار حضرت امام خميني (ره) به مدت 10 روز براي بازديدكنندگان از نمايشگاه داير خواهد بود.
 شنبه 18 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 282]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن