واضح آرشیو وب فارسی:راسخون:
به گزارش خبرنگار سياسي «شبکه خبر دانشجو»، پيام فضلي نژاد سه شنبه هشتم مردادماه در جمع اعضاي شوراي مرکزي اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان به تحليل گفتمان انقلاب اسلامي در سه دولت سازندگي، اصلاحات و اصولگرا پرداخت. فضلي نژاد با اشاره به پيام حضرت امام خميني (ره) مبني بر قبول قطعنامه 598 در سال 67 گفت: اين پيام قلب گفتمان امام(ره) است که پيام پايان جنگ نيست؛ در پيام قطعنامه، حضرت امام (ره) جنگ با عراق را تمام کردند، اما جبهه جنگ با جهان شبه مدرني که برپايه استعمار بنا شده را گشودند. وي ادامه داد: امام(ره) در آن پيام نوشتند که «امروز جنگ حق و باطل، جنگ فقر و غنا، جنگ استضعاف و استکبار، جنگ پابرهنه ها و مرفهين بي درد، شروع شده است... جنگ ما جنگ عقيده است و جغرافيا و مرز نمي شناسد و ما بايد در جنگ اعتقادي خود، بسيج بزرگ سربازان اسلام را در جهان به راه اندازيم.» عضو مرکز پژوهش هاي موسسه کيهان خاطرنشان کرد: امام(ره) نوشتند که «ما درصدد خشکانيدن ريشه هاي فاسد صهيونيسم، سرمايه داري و کمونيسم در جهان هستيم، ما تصميم گرفته ايم به لطف و عنايت خداي بزرگ، نظام هايي را که بر اين سه پايه استوار شده اند را نابود کنيم و نظام اسلام رسول الله را در جهان استکبار ترويج نمائيم و دير يا زود، ملت هاي دربند شاهد آن خواهند بود». نويسنده کتاب «شواليه هاي ناتوي فرهنگي» ادامه داد: از صدر اسلام، جنگ هاي مسلمانان عقيدتي بود، همچنان که اميرالمومنان (ع) فرمودند «هر که را کشتم براي حق و عدالت بود، من با کسي مسئله شخصي نداشتم، جنگ هاي ما عقيدتي بود و پس از اين نيز چنين خواهد بود، من با کسي تعارف ندارم، اختلاف مسلک بود، ما براي حق مي جنگيديم و آنها براي باطل؛ اگر خون بهايي مي خواهند بروند از حق بگيرند که کمرشان را شکست، من عذرخواهي به کسي بدهکار نيستم.» فضلي نژاد گفت: امروز جريان موسوم به اصلاح طلبي مي کوشد تا انقلاب اسلامي ايران را وادار به عذرخواهي از جهان کند، اين مسلمانان شرمنده، مي خواهند از آرمان جنگ عقيده دست بکشيم و نظم موجود جهان را بپذيريم و اکثر تئوري هايي که ارائه مي دهند، ناظر به اين خاستگاه است که نمونه برجسته آن تئوري گفت و گوي تمدن هاست که نتايج آن در کتاب شواليه هاي ناتوي فرهنگي تبيين و تشريح شده است. وي ادامه داد: مگر امام(ره) در همان پيام قطعنامه نفرمودند که شراره کينه انقلابي تان، جهانخواران چپ و راست را به وحشت انداخته است و بغض و کينه انقلابي تان را در سينه ها نگه داريد، با خشم و غصب بر دشمنانتان بنگريد و بدانيد که پيروزي از آن شماست؟! اين شراره کينه انقلابي چگونه ناگهان در برخي از احزاب ما بدل به همان ليبراليسم و سکولاريسمي شد که امام(ره) بناي براندازي آن را در دنيا داشتند؟! قلب گفتمان انقلاب اسلامي ايران، جنگ عقيده است؛ جنگ براي حق و عدالت و هر کدام از ما که از اين آرمان فاصله بگيريم، با انقلاب اسلامي بيگانه شده ايم. پژوهشگر روزنامه کيهان با اشاره به اينکه امروز برخي اصلاح طلبان شعار «زنده باد سرمايه داري» مي دهند در حالي که امام خميني (ره) بارها «اسلام حاکميت سرمايه و سرمايه داران بر مظلومين و پابرهنه ها» را اسلام آمريکايي دانسته اند، افزود: اين اسلام سرمايه داري را حضرت امام(ره) از مشتقات اسلام آمريکايي مي دانستند، امام مي فرمودند که مبارزه با رفاه طلبي سازگار نيست و آنها که تصور مي کنند مبارزه در راه استقلال و آزادي مستضعفين و محرومان جهان با سرمايه داري و رفاه طلبي منافات ندارد، با الفباي مبارزه بيگانه اند. وي افزود: امام(ره) مي فرمودند که بحث مبارزه و رفاه و سرمايه، بحث قيام و راحت طلبي، بحث دنياخواهي و آخرت جويي، اين ها دو مقوله اي است که هرگز با هم جمع نمي شوند، متاسفانه امروز برداشت هاي انحرافي از اسلام در اوج خود است و جالب است که صاحبان اين برداشت هاي انحرافي و سکولار، شعار پيروي از خط امام (ره) را مي دهند. فضلي نژاد ادامه داد: امروز طرفداران سرمايه داري مانند بخشي از حزب کارگزاران سازندگي ايران و حزب مشارکت ايران به شکل علني با گفتمان انقلاب اسلامي فاصله گرفته اند و برخي از آنان مي گويند ما ليبرال دموکرات هاي مسلمان هستيم؛ انگ ليبراليسم را به اسلام مي چسبانند و از اسلام يک سپر حفاظتي براي خود درست مي کنند، اما در نهايت از اليگارشي و حاکميت سرمايه داري ليبرال دفاع مي کنند و تيتر مي زنند زنده باد سرمايه داري. وي اظهار داشت: کارنامه دولت سازندگي و دولت اصلاحات مشخص است و هر کدام يک راه را مي رفتند و اختلاف نظرهاي فلسفي اندکي داشتند، راه هر دو به سوي سرمايه داري ليبرال و سکولاريسم عملي بود و نسبتي با گفتمان ناب انقلاب اسلامي نداشت؛ البته بخشي مهم از اعضاي آن دولت ها که دغدغه انقلاب اسلامي دارند، منتقد عملکرد روساي خود هستند. فضلي نژاد افزود: دولت اصولگرا، گفتمان انقلاب اسلامي را از غربت بيرون آورد و بخشي از حمايت هاي ويژه رهبر معظم انقلاب از دولت بدين سبب است، ايدئولوژي اين دولت، نه سکولار است و نه متحجر، نه پيرو ماسونيسم است نه هوادار طالبانيسم، از اين رو، با همه نقدهايي که مي توان به عملکرد دولت و حتي کارکرد و مواضع برخي از مقامات ارشد آن داشت، اما همين که ايدئولوژي رئيس دولت پهلو به آموزه هاي امام(ره) و رهبري مي زند، جاي ستايش دارد. وي ادامه داد: اما نقطه آسيب دولت اصولگرا، نداشتن مانيفستي است مدون که ملزومات نظري را در خود داشته باشد، بنابراين، همه ما وظيفه داريم که به نرم افزار اصول گرايي عنايت بيشتري داشته باشيم، اين نرم افزار، مشروح و مبسوط از سوي امام (ره) و رهبري معظم انقلاب ارائه شده است و ما بايد بکوشيم تا از دل اين مخزن غني معرفتي، يک تئوري کاربردي و منقح را بيرون بکشيم و ارائه کنيم. عضو مرکز پژوهش هاي موسسه کيهان گفت: امروز تدوين رساله اي علمي که در آن به نحو مجمل، اما مستند و کاربردي، گفتمان امام خميني (ره) تبيين شده باشد، ضرورت دارد، اگرچه کتب بسيار و ارزشمندي در اين خصوص منتشر شده است، اما همچنان جاي اثري که با توجه به مقتضيات کنوني، انديشه امام خميني (ره) را بازتاباند، خالي است. وي ادامه داد: به تدوين رساله اي نيازمنديم که امام(ره) را بتوانيم در آينه رهبر معظم انقلاب اسلامي ببينيم، چرا که رهبري بهترين مرجه براي بازشناسي و بازخواني گفتمان امام (ره) در زمان حال هستند، خصوصا اينکه اکنون جنگي فلسفي در ميان دو بلوک دنيا جريان دارد؛ جنگ بلوک غرب به عنوان حاميان فلسفه سياسي سکولاريزم ستيزه گر با بلوک اسلامي به عنوان پايبندان به ايدئولوژي اسلام سياسي و ما اين پتانسيل را داريم که پيروز اين جنگ عقيدتي باشيم. لازم به ذکر است، در ابتداي اين جلسه مسئول اتحاديه ضمن بيان تاريخچه اي از تاسيس اين تشکل، درباره کارکرد و اهداف اين تشکل توضيحاتي ارائه داد. در پايان اين جلسه که سه ساعت به طول انجاميد، اعضاي شوراي مرکزي اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان، سوالات خود را با پيام فضلي نژاد طرح کردند.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: راسخون]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 308]