تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 20 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه (مردم) امر به معروف و نهى از منكر نكنند، و از نيكان خاندان من پيروى ننمايند،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1810530895




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جمهوري اسلامي ايران آماده همكاري كامل براي وحدت جهان اسلام است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: جمهوري اسلامي ايران آماده همكاري كامل براي وحدت جهان اسلام است
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): رييس مجلس خبرگان رهبري با اشاره به برگزاري بيست و يك كنگره وحدت اسلامي پس ازپيروزي انقلاب اسلامي و استقبال از همت عربستان سعودي در برگزاري اجلاس بين المللي گفتمان مذاهب اسلامي، آمادگي جمهوري اسلامي ايران را براي همكاري كامل در جهت استقرار وحدت و همدلي بين كشورهي اسلامي اعلام كرد.


به گزارش خبرنگار اعزامي ايرنا ، آيت الله اكبر هاشمي رفسنجاني امروز چهارشنبه در سخنراني افتتاحييه اجلاس بين المللي گفتمان مذاهب اسلامي در مكه مكرمه به عنوان ميهمان ويژه، مشكلات امت اسلامي را واقعي و غير قابل انكار دانست و اظهار داشت: كانون هاي آشوب و شرارت در منطقه ما خطرناك شده و فلسطين پنجره اي براي نشان دادن ظالمان و مظلومان است.
رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام خاطرنشان كرد: امروز در غزه ملت مظلوم فلسطين را محاصره كرده اند، لبنان دچار تفرقه شده است عراق اشغال شده و اشغالگران، ديگر كشورهاي منطقه را تهديد مي كنند.
هاشمي رفسنجاني با اشاره به تلاش اشغالگران آمريكايي براي انعقاد قرارداد امنيتي با عراق گفت: آنان با اين قرارداد مي خواهند عبوديت دايمي ملت عراق را در برابر خود پايه ريزي كنند.
وي تاكيد كرد: همه ما بايد به ملت عراق كمك كنيم تا از خطر اشغال و گرفتاري در آينده و استعمار غير رسمي نجات يابد كه البته با هوشياري ملت عراق اين مهم محقق خواهد شد.
رييس مجلس خبرگان رهبري ادامه داد: امروز استكبار، افغانستان را تكه تكه كرده و ناامني ها در اين كشور هر روز بيشتر مي شود، محيط زيست جهاني مشكل دارد، مواد مخدر بلاي دنياي امروز است و امراض خطرناكي نظير ايدز جوانان اسلامي را آلوده مي كنند.
وي بر ضرورت گفت و گوي جهان اسلام با دردمندان جهان براي نجات از مشكلات تاكيد كرد اما در عين حال گفت: ثبات و امنيت پيش شرط همه كارها است و امروز خطر بزرگ عدم ثبات و امنيت كشورهاي اسلامي را تهديد مي كند.
هاشمي رفسنجاني با تاكيد بر اين كه در منطقه اي كه صدها هزار نظامي بيگانه حضور دارند نمي توان احساس امنيت كرد، اظهار داشت: به عنوان مسلمان بايد به فكر امنيت مسلمانان در جهان باشيم، رسالت اسلام جنگ نيست و پيامبر مكرم اسلام نيز در زمان خود آغاز كننده هيچ جنگي نبودند.
رييس مجلس خبرگان رهبري در بخش ديگري از سخنان خود اجلاس گفتمان مذاهب اسلامي را مقدمه اي براي گفت و گوي اديان دانست و خاطر نشان كرد: مسلمانان ابتدا بايد با خود صحبت كرده و روي يك مسير مشخص اسلامي تفاهم كنند پس از آن نماينده اسلام براي گفت و گو با اديان باشند.
وي ريشه همه تمدن ها را اديان آسماني نام برد و گفت: امروز كه در مكه مكرمه به دنيا پيام مي دهيم صحبت از همين ريشه ها است.
هاشمي رفسنجاني تعصب را از نشانه هاي جهل و شنيدن حرف درست را از نشانه هاي حكمت و عقل دانست و گفت: افراط و تفريط انسان را به جهالت مي رساند، اما اعتدال انسان را در مسيري قرار مي دهد كه حاضر مي شود به اطراف خود نگاه كند.
وي در ادامه با اشاره به تضعيف جهان اسلام بواسطه وجود اختلافات گفت: متاسفانه در جهان اسلام انرژي هاي خود را در درگيري با هم اسراف مي كنيم كه اين بدترين اسراف است.
رييس مجلس خبرگان رهبري تصريح كرد: براي تقويت جهان اسلام بايد به يكديگر دست ياري بدهيم، بهانه گيري نكنيم و عيب هاي هم را با گفت و گو برطرف كنيم.
وي تدوين ميثاق نامه اي براي گفت و گو را از انتظارات اصلي اجلاس گفتمان مذاهب اسلامي ذكر كرد و گفت: مباني ميثاق را بايد از قرآن بگيريم كه اصل اول آن مشورت است.
هاشمي رفسنجاني انصاف در قضاوت، پذيرش حق و خودداري از تعصب را از ديگر اصول ميثاق مسلمانان دانست و اظهار داشت: بايد به طور يكپارچه به نمايندگي از اسلام با اديان ديگر به گفت و گو بنشينيم و با آنها به تفاهم برسيم.
وي 95درصد احكام اسلام را بين مسلمانان مشترك دانست و گفت من به عنوان يك مسلمان شيعه و اسلام شناس مي گويم مشتركات ما آن قدر زياد است كه نياز به پرداختن به نقاط افتراق ندارد.
رييس مجلس خبرگان رهبري اختلاف بين مسلمانان را حرام و گناه و مذاكره را مستحب و ضروري دانست و گفت: البته اختلاف نظر يك نعمت است زيرا اگر در فضاي عاقلانه و حكيمانه مطرح شود باعث رشد و پيشرفت مي شود.
هاشمي رفسنجاني در ادامه سرمايه بزرگ الهي را كه در اختيار مسلمانان قرار دارد ياد آور شد و گفت : يك چهارم جمعيت جهان متعلق به مسلمانان است و كشورهاي اسلامي 57 راي در سازمان هاي بين المللي دارند و از اين جهت اسلام مي تواند در جهان تعيين كننده باشد.
وي افزود: 20 درصد ثروت جهان در اختيار جهان اسلام است، بهترين جغرافياي كره زمين از آن مسلمانان است و غربي ها تمدن را از مسلمانان آموخته اند اما با اين حال چرا جهان اسلام با اين همه توان و ظرفيت بايد در برابر استكبار ضعيف باشد.
وي تصريح كرد: امروز استكبار جهاني به موجودي مسلمانان طمع كرده و صهيونيسم به عنوان عامل خطرناك در اختيار كفر جهاني است.
ملك عبداللله پادشاه عربستان سعودي نير در مراسم افتتاح اجلاس بين المللي گفتمان مذاهب اسلامي در مكه مكرمه گفت: در اين جا جمع شده ايم تا به جهان بگوييم با عزتي كه خدا به مسلمانان داده صداي آنها صداي عدالت و ارزش هاي انساني است.
وي ارزش امت اسلام را بالا و در عين حال تهديدات آن را زياد دانست و گفت: دشمنان اسلام جمع شده اند و بر دوري از راه و روش اسلام پا فشاري كرده و مي خواهند عدالت و اهداف اسلام را از بين ببرند.
پادشاه عربستان تصريح كرد: ما جمع شده ايم تا در مقابل جهل بايستيم و اسلام را بدون دشمن به ديگران برسانيم.
ملك عبدالله با اشاره به ضرورت گفت و گو بين مذاهب اسلامي خاطرنشان كرد: عظمت اسلام پايه هاي گفت و گو را بنا نهاده و راهها را مشخص كرده و راه ما نيز دعوت به ارزشهاي مشترك است كه اديان به خاطر آنها نازل شده است.
وي تاكيد كرد: گفت و گوي خود با دنيا را از كنار بيت الله الحرام آغاز كرده و ادامه مي دهيم.
سيام / 1535/7432
 چهارشنبه 15 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 175]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن