تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عبادت هفتاد جزء است و بالاترین و بزرگترین جزء آن کسب حلال است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814224080




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همايش جايگاه عرفان در انديشه امام خميني (ره) در پيشاور پاكستان برگزار


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: همايش جايگاه عرفان در انديشه امام خميني (ره) در پيشاور پاكستان برگزار
در اين مراسم، كرامت ا.. چغرمتي رييس مجلس ايالتي سرحد، ضمن تاكيد بر شخصيت بزرگ حضرت امام ( ره ) گفت :امروز ملت ايران در مقابل ابرقدرت جهان به مانند يك كوه ايستاده است.

وي ضمن اشاره به آثار تفكر امام ( ره ) در اداره كشور جمهوري اسلامي ايران افزود:ملت ايران با تعليم از شخصيت صريح امام خميني (ره ) نه تنها توانست خودكفا بشود بلكه نام خود را در جامعه بين‌المللي مطرح سازد.

چغرمتي با تاكيد بر اينكه اسلام دين صلح و اخوت گفت : اين نهايت بي‌عدالتي است كه ما مسلمانان را متهم به تروريست مي‌كنند،ما تروريست نيستيم و اين جنگ كه در آن دخالت دشمنان ابدي اسلام آشكار است ،بر ما تحميل گرديده است سراج الحق امير جماعت اسلامي ايالت سرحد نيز در اين مراسم ضمن ستودن رهبري معنوي حضرت امام گفت :امام خميني با نشان دادن راه حق و باطل به مردم كشور خود، باعث شد كه اين مردم در راه انقلاب ايثار و فداكاري كرده و انقلاب اسلامي ايران يك انقلاب فكري مي‌باشد.

وي ضمن اشاره به جاري و ساري بودن اسلام در تمام شوون زندگي اجتماعي و سياسي ايرانيان اظهار داشت :در زمان ما علما فقط در خصوص شعائر ديني صحبت مي‌كردند و بيشتر علما دخالت در سياست را حرام كرده بودند، ولي امام خميني ( ره ) تاكيد داشتند كه علما بايد به تحول مردم و دولت بوده و در سياست حضور داشته باشند، به همين خاطر امام خميني و مولانا مودودي رهبران واقعي جهان اسلام مي‌باشند.

سراج الحق در ادامه سخنان خود ضمن تاكيد بر ضرورت اتحاد مسلمين گفت:
امروز مساله شيعه و سني وجود ندارد و نيروهاي خارجي در هنگام بمباران مردم به اين امر توجه نمي‌كنند.

وي با اشاره به پايداري ملت ايران در برابر ابرقدرتها تصريح كرد: حمله به تهران ، به مثابه حمله به اسلام آباد و مساجد و منازل ما خواهد بود و در صورت وقوع چنين حمله‌اي يكصد و شصت ميليون پاكستاني در كنار ملت ايران با متجاوزين خواهند جنگيد.

همچنين دكتر رشيد استاد دانشگاه پيشاور در سخناني با اشاره به اينكه انقلاب ايران ديني و مردمي بوده است، گفت: با وقوع انقلاب ايران جهان نيز تغييركرد و بواسطه اين انقلاب انديشمند بزرگ مسلماني همچون امام خميني به جهان معرفي شد.

وي ضمن تاكيد بر ضرورت وجود وحدت بين شيعه و سني و پيشگام بودن امام در اين امر گفت كه ما بايد از طريق گفتگوي علمي و باز تعريف مذاهب اعم از سني و شيعه در اين محافل اين اختلافات را از بين ببريم.

امين شهيدي مدير آكادمي اخوت نيز از ديگر سخنرانان اين مراسم بود.

وي با اشاره به شخصيت بيدارگر امام راحل و پيروي ايشان از رسول اكرم (ص) گفت: امام خميني (ره ) يك فرد نيست بلكه يك انديشه و تفكر مي‌باشد، ايشان بنيانگذار يك انقلاب مبتني بر نظريات واقعي حضرت محمد (ص ) يعني پيوند دين و سياست مي‌باشند.

امين شهيدي در ادامه افزود كه امام نشان داد كه اگر به تعاليم اسلام عزيز بطور واقعي عمل شود مي‌توان به اسلام و مسلمين خدمات شاياني نمود.

محمداقبال علي اصغري سركنسول جمهوري اسلامي ايران در پيشاور نيز در اين مراسم در سخناني به تشريح ويژگيهاي حضرت امام خميني ( ره ) در رهبري و هدايت انقلاب اسلامي ايران پرداخت.
 چهارشنبه 15 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 124]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن