تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس سه روز آخر ماه شعبان را روزه بگيرد و به روزه ماه رمضان وصل كند خداوند ثواب روزه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819231445




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انديشمند بحريني: انقلاب ايران جرقه‌اي براي استقرار نظام سياسي اسلامي در جهان عرب بود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: انديشمند بحريني: انقلاب ايران جرقه‌اي براي استقرار نظام سياسي اسلامي در جهان عرب بود
گروه بين‌الملل: امام خميني(ره) با بهره‌گيري از مفاهيم قرآني و تعاليم ارزشمند دين اسلام، نظام اسلامي را در ايران بنيان‌گذاشت و در واقع اين نهضت، جرقه‌اي براي گسترش حس استقلال‌طلبي و استقرار نظام سياسي اسلامي در كشورهاي عربي به ويژه بحرين بود.
«جمشير فيروز» عضو جمعيت آگاهي‌بخشي شيعيان بحرين در گفت‌وگوي اختصاصي با خبرنگار خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا) با اعلام اين مطلب گفت: استكبار جهاني و صهيونيست‌ها تلاش‌ زيادي براي ترساندن سران و مردم كشورهاي عربي از انقلاب اسلامي ايران و نهضت امام خميني(ره) انجام‌دادند و دشمنان پيوسته اين ادعاي كذب و پوچ خود را تكرارمي‌كردند كه آيت الله خميني در صدد است تا انقلاب ايران را به كشورهاي عربي صادر و در ساختار سياسي اين كشورها تغيير و تحول ايجادكند.

جمشير فيروز تصريح‌كرد: مسلمانان بحرين به ويژه شيعيان، بعد از نهضت ارشادي و موج اسلام‌خواهي واقعي خميني كبير(ره) با تعاليم حقيقي و اسلام ناب محمدي(ص) آشناشدند و تأثير انقلاب ايران در عرصه‌هاي مختلف اجتماعي، ديني و فرهنگي بحرين بسيار زياد است، به گونه‌اي كه قبل از استقرار حكومت اسلامي در ايران تنها 15درصد زنان بحرين حجاب را حفظ‌مي‌كردند، اما در حال حاضر بيش از 90 درصد زنان در اين كشور محجبه‌هستند كه اين امر از دست‌آوردها و نتايج ارزشمند انقلاب ايران بر جامعه بحرين است.

امام خميني(ره) پرورش‌يافته مكتب امام حسين(ع) بود

وي خاطر نشان‌كرد: امام خميني(ره) پرورش‌يافته مكتب اهل‌بيت(عليهم السلام) به ويژه امام حسين(ع) بود و تأثير زيادي بر جوانان مسلمان بحريني داشت و با تبيين بيشتر انديشه‌هاي امام راحل اين تأثير بيشتر خواهدشد.

جمشير فيروز در ادامه اين گفت‌وگو اظهاركرد: غرب پيوسته براي ايجاد شكاف و برجسته‌سازي اختلاف بين شيعه و سني تلاش‌مي‌كند، اما امام خميني(ره) با بصيرت و آگاهي در اين زمينه‌ بارها اعلام‌كرد كه اختلافات بين شيعيان و اهل‌تسنن فقهي است و مسلمانان بايد براي حفظ اتحاد و انسجام اسلامي تلاش مضاعفي كنند.

وي گفت: متأسفانه برخي سران ساد‌ه‌لوح جهان عرب ترفندهاي كينه‌توز دشمنان را باوركردند و با پيروي‌ از تفكرات و طرح‌هاي آمريكا، انگليس و اسراييل، محدوديت‌هايي در زمينه ترويج افكار و انديشه‌هاي بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران در برخي كشورهاي عربي ايجادكردند.

عضو جمعيت آگاهي‌بخشي شيعيان بحرين در ادامه گفت: 75 درصد از مردم بحرين شيعه هستند و از اين ميان 60 درصد شيعيان از مرجعيت ديني امام خميني(ره) تبعيت‌مي‌كنند.

ظهور انديشه‌هاي سلفي و تندرو مانع ترويج انديشه‌هاي امام شد

جمشير فيروز تصريح‌كرد: تأثير انديشه‌ها و افكار امام خميني(ره) در كشورهاي اسلامي و جهان بسيار زياد بود، اما با ظهور افكار و انديشه‌هاي سلفي و تندرو كه در راستاي تفرقه بين مسلمانان تلاش مي‌كنند، تأثير انديشه‌هاي امام كمرنگ‌شد، اما حزب‌الله لبنان توانست با نشأت‌گيري از انديشه‌هاي بنيانگذار انقلاب اسلامي ايران در برابر صهيونيست‌ها مقابله‌كند.

وي در ادامه به استقبال گسترده علماي شيعه بحرين از انديشه‌هاي امام خميني(ره) اشاره‌كرد و گفت: حوزه‌هاي علميه بحرين بعد از انقلاب اسلامي ايران، تأثير زيادي از اين افكار داشتند، به گونه‌اي كه اين تأثيرپذيري بعدها باعث‌شد مسئولان بحرين برخي از حوزه‌هاي علميه شيعي را تعطيل‌كنند.

عضو جمعيت آگاهي‌بخشي شيعيان بحرين در پايان ‌گفت: امام خميني(ره) معجزه الهي زمان معاصر است كه بايد گسترش آراء و انديشه‌هاي ايشان به طور جدي مورد توجه قرارگيرد و امام راحل قدرت جديدي به اسلام بخشيد، در حال حاضر انديشه‌هاي ايشان در آفريقاي جنوبي، كنيا، غنا، سنگال، مراكش و تونس از نفوذ زيادي بين شيعيان برخوردار است كه اين از دست‌آوردهاي عظيم انقلاب اسلامي ايران است.
 چهارشنبه 15 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 253]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن