تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ مرد و زن مؤمنى نيست كه دست محبت بر سر يتيمى بگذارد، مگر اين كه خداوند به اندازه ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820276952




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رد تاثير كافئين در ابتلا به سرطان سينه


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: رد تاثير كافئين در ابتلا به سرطان سينه


تهران-خبرگزاري ايسكانيوز: تحقيقات اخير دانشمندان از عدم تاثير كافئين موجود در چاي و قهوه در ابتلا به سرطان سينه حكايت دارد.

به گزارش روز چهارشنبه بخش انگليسي گروه بين الملل باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران"ايسكانيوز" و به نقل از پايگاه اينترنتي شبكه تلويزيوني NDTV كشور هند، پيش تر تحقيقات انجام شده از وجود ارتباطي مستقيم ميان مصرف مقادير زياد كافئين و افزايش احتمال ابتلا به سرطان سينه خبر مي داد.
دانشمندان به تازگي با انجام آزمايشات بسيار دقيق بر روي بيش از 85 هزار زن در سنين بين 30 تا 55 سال دريافتند برخلاف عقيده پيشين مبني بر تاثير كافئين در ابتلا به سرطان سينه، مصرف چاي و قهوه در ابتلا به انواع سرطان ها مخصوصا سرطان سينه هيچ تاثيري ندارد.
پزهشگران دريافتند در بين زناني كه در روز بين چهار فنجان يا بيشتر قهوه يا چاي مي نوشند در معرض خطر ابتلا به سرطان سينه نيستند.
در اين تحقيق هم چنين هيچ گونه رابطه اي بين مصرف ساير نوشيدني هاي كافئين دار و شكلات و ابتلا به سرطان سينه مشاهده نشده است.
سرطان سينه سرطاني است كه از سلولهاي اين عضو آغاز مي شود. سرطان سينه در سراسر جهان شايعترين نوع سرطان پس از سرطان ريه و پنجمين سرطاني است كه دردنيا باعث مرگ و مير مي شود.
هم چنين سرطان سينه شايعترين نوع سرطان در بين زنان است و ميزان ابتلاي آن در بين زنان بيش از دو برابر درصد ابتلا به سرطان روده و سرطان دهانه رحم و حدود سه برابر سرطان ريه است.
اما با اين حال درصد مرگ و مير ناشي از سرطان سينه در جهان تنها ۲۵ درصد بيشتر از سرطان ريه در زنان است.
در سال ۲۰۰۵ حدود ۵۰۲ هزار نفر در جهان در اثر ابتلا به اين سرطان جان خود را از دست دادند.
مطالعات نشان مي دهد كه از سال ۱۹۷۰ به بعد تعداد موارد ابتلا به اين سرطان در جهان رو به افزايش گذاشته است و اين پديده اي است كه گفته مي شود عامل آن الگوي زندگي مدرن غربي است.
درصد ابتلا به اين سرطان در نقاط مختلف جهان متفاوت است و آنچه از بررسي برمي آيد اين است كه نرخ ابتلا در كشورهاي عقب افتاده به مراتب كمتر و در كشورهاي در حال توسعه بيشتر است./120
 چهارشنبه 15 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 229]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن