تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند از نادانان پيمان نگرفته كه دانش بياموزند، تا آنكه از عالمان پيمان گرفته كه به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815348228




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در سالروز رحلت بنيانگذار انقلاب‌ ايران بار ديگر در سوگ آفتاب مي نشيند


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: در سالروز رحلت بنيانگذار انقلاب‌ ايران بار ديگر در سوگ آفتاب مي نشيند
جام جم آنلاين: گروه شهرستان‌ها: اين روزها، تمامي شهرها و استان‌هاي ايران سوگوار ارتحال مردي هستند كه معمار انقلاب اسلامي است. از يك سو شهرهاي ايران در ايام سالگرد رحلت امام سياه‌پوش هستند و از سوي ديگر مردم از استان‌هاي مختلف كشور راهي تهران شده‌اند تا بتوانند اين روزها را در جوار مرقد مطهر بنيانگذار انقلاب باشند.


حرم رضوي در سوگ‌

حرم رضوي نيز به مدت 3 روز سوگوار رحلت بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي است.در اين 3 روز علاوه بر سخنراني دادستان كل كشور در مشهد، سخنرانان برجسته ديگري نيز در حرم رضوي پيرامون شخصيت امام(ره)‌ سخنراني مي‌كنند.

به گزارش مهر، امير خوراكيان درباره اين مراسم در جمع خبرنگاران گفت: بخش اول مراسم شامل سوگواري و سخنراني است كه از روز دوشنبه 13 خرداد آغاز شده و به مدت 3روز در رواق بزرگ امام خميني(ره) ادامه مي‌يابد.

وي افزود: اين مراسم در روز‌هاي ياد شده از ساعت 17 و با تلاوت قرآن مجيد آغاز شده و با سخنراني و مرثيه‌سرايي ذاكران اهل بيت (عليهم السلام) ادامه مي‌يابد.وي ادامه داد: سخنرانان اين مراسم حجت‌الاسلام راشد يزدي، آيت‌الله دري‌نجف‌آبادي دادستان كل كشور و آيت‌الله سيداحمد علم‌الهدي امام جمعه مشهد هستند.

معاون تبليغات و ارتباطات اسلامي آستان قدس رضوي تصريح كرد: در كنار مراسم عزاداري كه با پخش سراسري صوت در تمامي اماكن متبركه و شبكه اينترنتي Razavi.tv همراه است، همايش‌هاي تخصصي نيز در حرم مطهر برگزار مي‌شود.

خوراكيان افزود: يكي از اين همايش‌ها جلسات گفتمان ديني است كه از روز دوشنبه 13 خردادماه به مدت 6 شب، بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء با موضوع تشريح شخصيت امام(ره) و بازبيني انقلاب اسلامي ايران در مدرسه پريزاد، برگزار مي‌شود.

وي خاطرنشان كرد: در كنار اين جلسات، شب شعر «لحظه‌‌هاي بي‌تابي» با حضور شاعران آييني از سراسر كشور در روز چهارشنبه 15 خرداد برگزار مي‌شود. در اين شب شعر كه در تالار بنياد پژوهش‌‌هاي اسلامي آستان قدس رضوي واقع در دوربرگردان خيابان طبرسي برگزار مي‌شود، شاعراني چون محدثي خراساني، هنرجو، شفق و تني چند از شعراي غيرايراني حضور دارند.خوراكيان افزود: همچنين 3 نشست تخصصي در صحن دارالقرآن كريم در روز‌هاي سه‌شنبه و چهارشنبه 14 و 15 خرداد ماه با محوريت زندگي امام خميني(ره) برگزار مي‌شود.

پذيرايي امامزاده‌هاي قم از زائران امام(ره)‌

از سوي ديگر مديركل اوقاف و امور خيريه استان قم از اسكان زائران مرقد مطهر حضرت امام خميني(ره)‌ در بقاع امامزادگان قم خبر داد.حجت‌الاسلام سيدعبدالله هاشمي هم در خصوص اقدامات برنامه‌ريزي شده توسط اين اداره كل جهت برگزاري هرچه باشكوه‌تر مراسم سالگرد ارتحال امام خميني و همچنين استقبال از زائران امام در جمع خبرنگاران گفت: اداره كل اوقاف و امور خيريه استان قم در اين زمينه از هيچ تلاشي فروگذار نكرده و با تمام توان جهت استقبال از زائران امكانات خود را بسيج خواهد كرد.

وي ادامه داد: در اين راستا بقاع امامزادگان جمال(ع) جاده اراك، علي‌بن جعفر(ع)، احمدبن قاسم(ع)، سيدعلي(ع)، ‌احمد مياني(ع) ‌و هادي و مهدي(ع)‌ جمكران براي اسكان زائران آماده شده است.

حجت‌الاسلام هاشمي تصريح كرد: فضاي استراحتي بسيار مناسبي در اين مكان‌ها وجود دارد كه در ايام تعطيلات رحلت امام و همچنين شهادت حضرت زهرا(س) آماده استقبال از زائران است.مديركل اوقاف و امور خيريه استان قم عنوان كرد: با توجه به گرمي هوا و همچنين نياز زائران و مسافران به آب آشاميدني بهداشتي و سالم، ايستگاه‌‌هاي صلواتي بزرگي در بقاع امامزادگان ناصر(ع)، جمال(ع) جاده اراك و جعفر غريب(ع)‌ داير خواهد شد.

وي افزود: در اين ايستگاه‌‌هاي صلواتي با شربت و آب از زائران مرقد مطهر امام خميني پذيرايي مي‌شود.
حجت‌الاسلام هاشمي به برگزاري مراسم‌ عزاداري ايام رحلت امام خميني در بقاع امامزادگان اشاره كرد و گفت: در اين ايام در بقاع امامزادگان علي‌بن جعفر(ع)، ابراهيم(ع)، چهل‌اختران(ع)، علي موسي‌الرضا(ع) و سيدعلي(ع)‌ مراسم عزاداري برگزار خواهد شد.

سفر 12 هزار سمناني به مرقد امام(ره)‌

معاون هماهنگ‌كننده سپاه منطقه سمنان نيز گفت: 12 هزار نفر از استان سمنان در قالب 6 كاروان به مرقد امام راحل اعزام مي‌شوند.سرهنگ پاسدار ناصر ابراهيمي در گفتگو با مهر در سمنان گفت: 12 هزار نفر از بسيجان و مردم استان سمنان براي شركت در مراسم نوزدهمين سالگرد ارتحال رهبر كبير انقلاب اسلامي ثبت‌نام كرده‌اند كه اسكان، تغذيه و اياب و ذهاب آنها پيش‌بيني شده است.

وي افزود: 4 كاروان از شاهرود، ميامي، دامغان و مهدي‌شهر امروز صبح به مرقد مطهر امام راحل اعزام مي‌شوند و 2 كاروان از سمنان و گرمسار نيز صبح فردا 14 خرداد اعزام مي‌شوند.

ابراهيمي تعداد ثبت‌نام‌كنندگان در شهرستان سمنان را 2500 نفر، دامغان 1700 نفر، شاهرود 3000 نفر، ميامي 1200 نفر و مهدي‌شهر را يكهزار نفر عنوان كرد.

هجرت تا عروج در بيرجند

به مناسبت نوزدهمين سالگرد ارتحال ملكوتي بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي حضرت امام خميني(ره)، نمايشگاه عكس و محصولات فرهنگي با عنوان از هجرت تا عروج در بيرجند افتتاح شد.

به گزارش فارس، در اين نمايشگاه كه از سوي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان جنوبي برپا شده، 230 عنوان كتاب با موضوع امام خميني(ره) و انقلاب اسلامي و همچنين آثار امام خميني(ره) و 75 پوستر ارائه شده است.

نمايشگاه از هجرت تاريخي تا عروج ملكوتي تا 17 خرداد همه‌روزه صبح‌ها از ساعت 9 تا 12 و عصرها از ساعت 17 تا 20 در محل سالن شهرداري بيرجند براي بازديد علاقه‌مندان داير است.

خادمان رضوي رهروان خميني‌

كاروان فرهنگي زيارتي خادمان رضوي، جهت شركت در مراسم نوزدهمين سالگرد ارتحال ملكوتي بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران هم عازم تهران شد.همانند سال‌هاي گذشته جهت تجديد ميثاق با آرمان‌هاي بلند امام راحل(ره) و حضور در نوزدهمين سالگرد ارتحال آن فقيد بزرگوار، 135 نفر از خادمان و كاركنان آستان قدس رضوي در قالب كاروان «خادمان رضوي رهروان خميني(ره)» ديروز راهي تهران شدند.

مشق آفتاب در كرمانشاه‌

هنرمندان خوشنويس استان كرمانشاه هم همزمان با ايام فاطميه و رحلت جانگداز امام راحل(ره) در قالب برنامه‌اي با عنوان «مشق آفتاب» آثار و اشعار امام راحل(ره) را به رشته تحرير درمي‌آورند.

در اين همايش يكروزه، هنرمندان خوشنويس برجسته استان اقدام به خلق حضوري آثار مختلف با موضوع امام راحل (ره)، سخنان ايشان، فصل‌‌هايي از وصيتنامه الهي سياسي امام(ره)، ديوان اشعار امام(ره) و كلمات قصار و ماندگار ايشان مي‌كنند.

آثار توليد شده در اين همايش بلافاصله توسط هنرمندان، قطاعي و تذهيب شده و در نگارخانه سوره حوزه هنري به نمايش درخواهد آمد.

حضور در اين همايش براي عموم آزاد است و هنرمندان و خوشنويسان علاقه‌مند مي‌توانند از ساعت 16 امروز دوشنبه در نگارخانه سوره حوزه هنري استان كرمانشاه واقع در خيابان خيام حضوري ثبت‌نام كرده و به خلق آثار خود بپردازند.
 چهارشنبه 15 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 253]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن