تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر بسم اللّه‏ را قرائت كنى، فرشتگان، تا بهشت تو را حفظ مى‏كنند و آن شفاى هر در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815511286




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارشي از ديدارها و مذاكرات رييس جمهوري درحاشيه اجلاس فائو در رم


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: گزارشي از ديدارها و مذاكرات رييس جمهوري درحاشيه اجلاس فائو در رم
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): رييس جمهوري اسلامي ايران در حاشيه برگزاري اجلاس فائو در شهر"رم" ايتاليا با نخست وزير ژاپن، مدير كل فائو، دبير كل سازمان ملل ، معاون رييس جمهوري كوبا و تجار و صاحبان صنايع ايتاليا و ايران ديدار و گفت وگو كرد.


"ياسوئو فوكودا" نخست وزير ژاپن عصر سه شنبه در حاشيه برگزاري اجلاس فائو در شهر رم، با دكتر "محمود احمدي نژاد" رييس جمهوري اسلامي ايران ديدار كرد.
به گزارش خبرنگار اعزامي ايرنا به رم، رييس جمهوري اسلامي ايران در اين ديدار با تاكيد بر اينكه دشمنان نمي خواهند ايران و ژاپن به جايگاه تاريخي و حقيقي خود برسند، تصريح كرد: وقت آن رسيده تا دو كشور افق همكاري هاي بلند مدت خود را ترسيم كنند.
دكتر محمود احمدي نژاد با بيان اينكه سلطه آمريكا رو به افول است ، اظهار داشت: ايران و ژاپن بايد به عنوان دو ملت متمدن و تاثيرگذار خود را براي جهان بدون آمريكا آماده كنند.
رييس جمهور با تاكيد بر اينكه بر اساس شواهد تاريخي ايران همواره مرو ج صلح و ثبات در منطقه و جهان بوده است افزود :هيچ فرد و قدرتي نمي تواند ايران را از صحنه جهاني حذف كند و البته ملت ايران مي تواند فعاليت هاي خود را در چنين فضايي به خوبي مديريت كند.
دكتر احمدي نژاد با اشاره به اينكه پيشرفت هاي ايران عليه هيچ كشوري نيست، گفت : گسترش روابط دوستانه و مبتني بر احترام متقابل با همه كشورها سياست قطعي جمهوري اسلامي ايران است .
وي با بيان اينكه ايران به دليل اطمينان از صلح آميز بودن فعاليت هسته اي خود، براي نخستين بار پيشنهاد تشكيل كنسرسيوم هسته اي را مطرح ساخت، خاطر نشان كرد : جمهوري اسلامي ايران حتي براي رژيم صهيونيستي به عنوان تنها رژيم جعلي جهان نيز راه حل و پيشنهاد انساني دارد كه همان برگزاري همه پرسي با شركت همه فلسطينيان است .
رييس جمهور با تاكيد بر اينكه ايران و ژاپن نمي توانند مطالبات زياده خواهانه را قبول كنند، گفت: ايران و ژاپن بايد عليه كشورهايي كه از فناوري هسته اي بهره برداري غير صلح آميز و نظامي مي كنند، اقدامات و فعاليت هاي هماهنگي انجام دهند و به عنوان قربانيان سلاح هاي كشتار جمعي جبهه اي را براي پيشبرد خلع سلاح هسته اي تشكيل دهند.
دكتر احمدي نژاد تاكيد كرد: فعاليت هاي هسته اي ايران به گواهي گزارش هاي آژانس بين المللي انرژي اتمي صلح آميز بوده است و به همين دليل ملت ايران در ادامه اين مسير مصمم است .
رييس جمهور بابيان اينكه ايران از همكاري در زمينه فناوري صلح آميز هسته اي با ژاپن استقبال مي كند، اظهار داشت : مناسبات و همكاري هاي تهران و توكيو در عرصه هاي مختلف مي تواند بطور روزافزون توسعه يابد.
ياسوئو فوكودا نخست وزير ژاپن نيز با ابراز خرسندي از ديدار با رييس جمهور اسلامي ايران، بر گسترش مناسبات دو كشور تاكيد كرد و گفت: ايران داراي تمدن ديرينه و فرهنگ غني بوده و همين باعث نزديكي ملت هاي دو كشور شده است .
وي افزود: ژاپن اميدوار است روابط خود را با ايران در همه زمينه ها توسعه دهد و مسوولان دو كشور در آينده ديدارهايي را در پايتخت هاي يكديگر داشته باشند .
فوكودا همچنين از مساعدت هاي كشورمان براي زمينه سازي جهت آزادي گروگان هاي ژاپني قدرداني كرد.
نخست وزير ژاپن در ادامه با تاكيد بر اينكه توكيو معتقد است فعاليت هاي هسته اي تهران صلح آميز و غيرنظامي است، افزود: ايران حق دارد براي دسترسي به انرژي، از فناوري صلح آميز هسته اي استفاده كند، در عين حال بايد زمينه هاي بهينه سازي مصرف انرژي را هم پيگيري نمايد و ژاپن آمادگي دارد در اين باره به جمهوري اسلامي ايران كمك كند.
فوكودا همچنين بر صرف جويي در مصرف نفت تاكيد كرد و گفت : با روش هاي جديد مي شود در استفاده از ذخاير نفتي تا 10 برابر صرف جويي كرد.
نخست وزير ژاپن با اشاره به فناوري جديد در ساخت نيروگاه هاي اتمي از ايران خواستار بهره برداري از تجربيات كشورش در اين باره شد.
*** ديدار با مدير كل فائو
رييس جمهوري اسلامي ايران همچنين عصر سه شنبه در حاشيه اجلاس فائو با " ژاك ديوف " مديركل خوارو بار و كشاورزي ملل متحد ( فائو ) ديدار كرد .
رييس جمهوري در اين ديدار گفت: به احترام دعوت شما و اهميت اجلاس فائو به رغم همزمان شدن با سالگرد ارتحال امام(ره) شركت كردم و اميدوارم گام موثري براي رفع بيشتر فقر در دنيا برداريم و علاقمنديم با كمك ملتها خدمات مفيدي ارائه دهيم .
رييس جمهوري با تاكيد بر تعميق همكاري ها بافائو ابراز همدردي كرد اين سازمان در رسيدن به اهدافش بيش از پيش موفق باشد .
مديركل سازمان خواروبار و كشاورزي ملل متحد نيز در اين ديدار با تسليت سالگرد ارتحال حضرت امام به رييس جمهوري از حضور وي در اين اجلاس قدرداني كرد .
" ژاك ديوف " بااشاره به اهداف فائو براي كمك به رفع فقر در جهان خواستار فعاليت هاي بيشتر ايران در اين سازمان شد و تصريح كرد جمهوري اسلامي ايران در توليد بيشتر مواد غذايي و محصولات كشاورزي الگويي براي ديگر كشورها است .
*** ديدار با دبير كل سازمان ملل
دكتر "محمود احمدي نژاد " رييس جمهوري اسلامي ايران همچنين بعداز ظهر سه شنبه در حاشيه اجلاس فائو در شهر رم ايتاليا با "بان كي مون" دبير كل سازمان ملل ديدار كرد .
احمدي نژاد در اين ديدار با تاكيد به اينكه ايران طرح اقدام سازمان خوارو بار و كشاورز ي ( فائو ) را در زمينه امنيت غذايي به دقت مطالعه و بررسي مي كند اظهار اميدواري كرد در آينده شاهد كاهش فاصله و رفع فقر باشد.
رييس جمهور طرح هاي ارائه شده از سوي فائو را در حد مسكن موضوع فقر دانست و گفت: معتقديم سازمان ملل و فائو بايد در بحرانها نقش فعالتري داشته باشند كه در غيراين صورت سلطه گران شرايط جهاني را به نفع خود رقم مي زنند و به جايي خواهيم رسيد كه اين مسكن ها هم تاثيري نخواهد داشت.
دكتر احمدي نژاد افزود: ايران انتظار دارد سازمان ملل فعالانه به ايفاي نقش اصلي خود درهمه مناطق جهان بپردازد .
رييس جمهور در ادامه اين ديدار به موضوع عراق اشاره كرد و فت :اين كشور سالها است اشغال شده و روزانه صدها نفر از مردم بي دفاع آن كشته مي شوند و در چنين فضايي سازمان ملل بايد فعالانه برخورد كند .
احمدي نژاد تصريح كرد: بيشترين آثار ناامني در عراق را جمهوري اسلامي ايران متحمل مي شود و از اين رو ما از صلح و ثبات در اين كشور حمايت مي كنيم .
رييس جمهوري يادآور شد امروز مردم عراق از اشغالگران ناراضي اند و بايد جدول زمان بندي براي خروج نظاميان بيگانه از عراق ارائه شود .
احمدي نژاد همچنين پيشنهاد داد تحريمهاي تحت فصل هفت منشور ملل متحد با هدف كمك به دولت قانوني و مردمي عراق و توسعه اقتصاد اين كشور لغو شود .
رييس جمهور با اشاره به سياستهاي برخي قدرتها در موضوع افغانستان آمادگي ايران را براي كمك به استقرار صلح و ثبات در اين كشور اعلام كرد .
احمدي نژاد با تاكيد برا ينكه قدرت ها بايد اجازه دهند ملت لبنان سرنوشت خويش را ترسيم كند، گفت: همه بايد كمك كنيم ثبات دراين كشور حكمفرما شود .
رييس جمهور فشارهاي سياسي امريكا به ايران در موضوع هسته اي را غيرقانوني و مردود دانست و گفت : ايران هيچ مطالبه غير قانوني را قبول نمي كند .
احمدي نژاد بااشاره به بسته هاي پيشنهادي ايران به برخي از كشورها و همچنين سازمان ملل تصريح كرد ايران هيچگونه هراسي از تهديدات برخي قدرتها ندارد و درعين حال به عملكرد سازمان هاي بين المللي نيز اعتمادي ندارد چرا كه اين قدرتها همواره از اين سازمانها به نفع خود بهره برده اند.
رييس جمهور در ادامه ياد آور شد ايران مدتي پيش و پس از 50 سال براي عضويت غير دائم در شوراي امنيت در خواست داده و قرار است اين درخواست در آبانماه بررسي شود كه نحوه برخورد با آن آزموني براي سازمان ملل است .
احمدي نژاد در پايان با اعلام حمايت از اقدامات دبيركل سازمان ملل، صلح و ثبات را حق همه جهانيان دانست .
" بان كي مون " دبير كل سازمان ملل نيز در اين ديدار با قدرداني از پيشنهادهاي رييس جمهور كشورمان در اجلاس فائو گفت: اميدواريم رهبران جهان به اهداف كوتاه و بلند مدت در حوزه امنيت غذايي در جهان برسند چرا كه ما به اقدامات عملي نياز داريم .
وي بااشاره به " طرح اقدام " فائو در حوزه امنيت غذايي افزود: كشورها مي توانند با ترسيم راهبردها در چهارچوب طرح اقدام به اهداف خود در زمينه امنيت غذايي برسند.
دبيركل سازمان ملل در ادامه بااشاره به ديدارهاي پيشين خود با رييس جمهوري اسلامي ايران ديدگاههاي خود را در باره مسايل فغانستان ، عراق و موضوع هسته اي كشورمان مطرح كرد .
وي تصريح كرد: سازمان ملل همواره سعي داشته در موضوع عراق اثر گذاري كند و دراين زمينه از كمكهاي ايران تشكر مي كنيم .
بان كي مون بااشاره به كمك كشورهاي مختلف به ويژه ايران براي حل مشكلات سياسي در لبنان گفت : اميدواريم با همكاري همه طرفها ثبات به اين كشور باز گردد.
دبيركل سازمان ملل در ادامه به موضوع هسته اي ايران اشاره و تصريح كرد ما خواستار ادامه همكاري ها ي ايرا ن با آژانس بين المللي انرژي اتمي هستيم، همچنان كه از بسته پيشنهادي جمهوري اسلامي ايران استقبال مي كنيم استفاده از انرژي صلح آميز هسته اي را حق قانوني ايران مي دانيم .
*** مذاكره با معاون رييس جمهور كوبا
معاون رييس جمهور كوبا نيز روز سه شنبه در حاشيه اجلاس سازمان بين المللي خواربار و كشاورزي وابسته به سازمان ملل (فائو) كه در شهر رم پايتخت ايتاليا جريان دارد،با دكتر "محمود احمدي نژاد" رييس جمهوري اسلامي ايران ، ديدار كرد.
رييس جمهوري اسلامي ايران در اين ديدار با اشاره به روابط رو به گسترش ايران و كوبا، از فيدل كاسترو رهبر پيشين كوبا به عنوان انساني بزرگ و پايه گذار روابط دو كشور نام برد و گفت : ملت ايران از او به عنوان رهبر آزادي بخش ملت كوبا به نيكي ياد مي كند.
احمدي نژاد روابط ايران و كوبا در سه دهه اخير را مستحكم و صعودي دانست و تصريح كرد: مناسبات اقتصادي دو كشور تا بالاترين ظرفيت مي تواند توسعه يابد. همچنين همكاري هاي ايران و كوبا در صحنه هاي بين المللي كه هر دو در يك جبهه هستند به خوبي پيش رفته است .
رييس جمهوري اسلامي ايران در ادامه با اظهار اميدواري از اينكه تشكيل كميسيون همكاري دو كشور ، روابط ايران و كوبا را گامي به جلو ببرد ، تصريح كرد : فعاليت مشترك تهران و هاوانا در جنبش عدم تعهد مي تواند تاثيرات مهمي در پيشبرد آرمان ها و اهداف مشترك داشته باشد.
احمدي نژاد در ادامه با اشاره به وضعيت منطقه ، به بن بست آمريكا در عراق اشاره كرد و گفت : مردم عراق مخالف حضور نظاميان آمريكايي در كشورشان هستند و به همين دليل آمريكا بيش از پيش در اين كشور دچار معضلات گوناگون شده است و اين مشكلات حتي به درون جامعه آمريكا نيز نفوذ كرده است كه كسي اين واقعيات را نمي تواند پنهان كند.
" جوز رامون ماچادور ونتورا" معاون رييس جمهور كوبا نيز در اين ديدار با تاكيد بر لزوم استفاده ملت ايران از انرژي هسته اي گفت : كوبا همواره از مواضع ايران در موضوعات بين المللي حمايت مي كند.
معاون رييس جمهوري كوبا افزود : امروز مديريت نظام حاكم بر جهان، يك مديريت متناقض است و نيازمند اصلاح اين مديريت هستيم .
ونتورا در پايان اين ملاقات ابراز اميدواري كرد كه كميسيون مشترك همكاري ها دو كشور در ارتقاي روابط تهران - هاوانا گام مهمي باشد.
*** ديدار با تجار و صاحبان صنايع ايتاليا و ايران
رييس جمهوري اسلامي ايران توسعه روابط اقتصادي را كمك كننده به صلح و امنيت دانست و گفت : اصحاب تجارت و صنايع و سرمايه گذاران بايد كار خود را يك كار فرهنگي سياسي و ارزشمند تلقي كنند.
دكتر محمود احمدي نژاد عصر سه شنبه در ديدار باتجار و صاحبان صنايع ايتاليا و ايران در محل هتل هيلتون رم تاكيد كرد ايران امن ترين نقطه دنيا براي سرمايه گذاري و دولت ايران صادق ترين دولت براي دوستان خود است .
رييس جمهوري در جمع تجار و صاحبان صنابع ايتاليا و ايران بااشاره به سالروز رحلت امام خميني (ره ) گفت: امام آمد و ادبيات دوستي همدلي برادري را به جاي ادبيات بددلي، سلطه طلبي معرفي كرد و زندگي خود را وقف صلح، برادري و عدالت و پاكي نمود.
رييس جمهوري افزود: از گذشته هاي دور بازرگانان و اهالي اقتصاد، صاحبان صنايع و تجار علاوه بر اينكه روابط اقتصادي ملت ها را برقرار مي كرده اند، زمينه ساز توسعه سياسي فرهنگي و صلح دوستي بين ملت ها بوده اند.
احمدي نژاد افزود: با نگاه به تاريخ در مي يابيم كه بازرگانان و تجار كساني بودند كه پيوندهاي تاريخي ملتها را برقرار كردند و بستري را فراهم كردند كه زمينه هاي ديگر را تقويت كرد .
رييس جمهوري افزود: همكاري هاي اقتصادي پشتوانه خوبي براي تقويت روابط بين ملت ها بوده است .
احمدي نژاد با اشاره به بسياري از مشتركات تاريخي فرهنگي كه از طريق تبادل اقتصادي ايجاد شده است گفت : ملت ها از راه توسعه اقتصادي با يكديگر و فرهنگ و تاريخ هم آشنا شده اند.
رييس جمهوري خاطرنشان كرد: هر كار اقتصادي مهمترين پايه براي استحكام بين ملت ها است .
احمدي نژاد ادامه داد: دو ملت ايران و ايتاليا داراي تاريخ و تمدن باستاني و موثر در فرهنگ و تمدن بشري هستند و در سابقه روابط دو ملت نقطه تاريك، تضاد سنگين و با برخورد منافع وجود ندارد و مانعي براي توسعه روابط دو كشور و دو ملت نيست .
رييس جمهوري ادامه داد: اساس صلح و برادري در جهان وابسته به تعميق روابط بين ملتها است، ملتها در روابط با هم، يكديگر را تكميل مي كنند و ظرفيت هاي يك ملت در اختبار ملت هاي ديگر قرار مي گيرد.
احمدي نژاد افزود: سياست قطعي جمهوري اسلامي ايران توسعه روابط با همه ملت هاي عالم است روابط دوستانه و عادلانه بر مبناي حقوق متقابل و تاكيد بيشتر بر گسترش روابط با ملتها و دولتهايي است كه با آنها مشتركات بيشتري داريم .
رييس جمهوري بااشاره به حجم مبادلات 6ميليارد يورويي ايتاليا و ايران، ايتاليا را از اين حيث اولين كشور در اروپا دانست و گفت: بايد بدانيم كه ظرفيت هاي دو كشور بالاتر از اين رقم است .
احمدي نژاد ادامه داد: بايد با چشم انداز بلندمدت روابط مستحكم را پايه گذاري كنيم و ادامه دهيم .
رييس جمهوري با بيان اينكه روش جمهوري اسلامي ايران در گسترش روابط با ديگر كشورها روشن و شفاف است به نمونه هايي از سياست گذاري هاي كشورمان براي افزايش حجم مبادلات با برخي كشورها اشاره كرد و افزود: جمهوري اسلامي ايران تاكنون به تمام هدف هاي پيش بيني شده با طرف هاي مختلف دست يافته است .
احمدي نژاد اظهار داشت : با برداشتن موانع و تنظيم مقررات و توافقات گمركي و تجاري با اين ديدگاه، مي توان به هدف افزايش حجم مبادلات ميان دو كشور دست يافت و فرصت هاي سرمايه گذاري را فراهم كرد.
رييس جمهوري در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به امضاي قراردادهاي مختلف در زمينه نفت و گاز در دوسال اخير به ارزش بيش از 70ميليارد دلار، گفت: اين قرار دادها با شركت هايي از آسيا، افريفا و اروپا به امضا رسيده است و ما علاقمنديم با دوستانمان در ايتاليا هم روابطمان را گسترش دهيم .
احمدي نژاد تصريح كرد: توسعه روابط دو جانبه به نفع دو ملت است و به ضرر هيچكس نيست .
رييس جمهوري با اشاره به اينكه برخي سياستمداران جهاني دائما در پي تنش آفريني و غبار آلود كردن فضاي روابط ميان ملتها هستند گفت : روابط جمهوري اسلامي ايران با آمريكا در 30سال گذشته قطع بوده است و روابط تجاري ميان دو كشور هم در پايين ترين حد ممكن است .
احمدي نژاد افزود: آنها چون سهمي در بازار ما ندارند براي محدود كردن ديگران از ابزار سياسي و سازو كارهاي بين المللي استفاده مي كنند اگرچه ما نسبت به اين مسئله بي تفاوت هستيم .
رييس جمهوري گفت : در شرايط كنوني دنيا هر ملتي مي تواند نيازهايش را تامين كند و كالاهايش را به فروش برساند ، تجارت در جهان انجام مي شود وهيچكس نمي تواند مانع آن شود .
احمدي نژاد تاكيد كرد: اين ادبيات مربوط به گذشته است و امروز ناپخته ترين و بي ربط ترين حرف يك دولت اين است كه بگويد مي خواهد در روابط كشور ها اخلال ايجاد كند ، اين نشدني است .
رييس جمهوري اسلامي ايران خاطرنشان كرد: ما به عنوان يك سياست اصولي در گذشته و براي آينده علاقمنديم روابط فرهنگي و اقتصادي خود را با ملت ايتاليا به حداكثر ممكن افزايش دهيم و اين آمادگي را داريم .
احمدي نژاد در ادامه سخنان خود خطاب به بازرگانان و تجار دو كشور ايران و ايتاليا گفت : فرصت ها و توانمندي هاي دو كشور را به هم بشناسانيد و علاوه بر ايجاد خطوط ارتباطي الكترونيكي، نمايشگاههايي را بطور دائم در دو كشور برپا كنيد.
رييس جمهوري فعال شدن كميته مشترك براي شناخت موانع و مقررات را براي توسعه روابط اقتصادي ميان دو كشور بسيار مفيد خواند و گفت: اهل تجارت و صنايع و سرمايه گذاري كار خودشان را بايد علاوه بر بعد اقتصادي، كاري فرهنگي سياسي و اقدامي ارزشمند تلقي كنند ، اگر چه در وهله اول كسب سود هدف است اما بالاتر از آن ارتباط دوستانه ملتها است كه تضمين كننده صلح و روابط پايدار است .
در اين ديدار تعدادي از بازرگانان و صاحبات صنايع ايتاليا و تجار ايراني فعال در اين كشور در سخناني مشكلات خود را مطرح كردند و ديدگاههاي خود را براي توسعه روابط اقتصادي دو كشور بازگو نمودند.
سيام/1701 **1856
 چهارشنبه 15 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 231]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن