تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 4 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نصيحت كردن در حضور ديگران، خُرد كردن شخصيت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812480738




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سخنان سيدحسن خميني در مراسم بزرگداشت امام(ره)


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: سخنان سيدحسن خميني در مراسم بزرگداشت امام(ره)


سياست - همشهري آنلاين:
حجت‌الاسلام و المسلمين سيد حسن خميني، گفت: حكومتي ارزش دارد كه از آن صالحان باشد و خداوند چنين حكومتي را به واسطه‌ي امام عزيز به مردم ارزاني داشت و صداي او را در پهناي جهان طنين‌انداز كرد و ذكر خير او را بر زبان ملت‌ها جاري ساخت.

به گزارش ايسنا، يادگار امام راحل كه در مراسم بزرگداشت نوزدهمين سالگرد ارتحال رهبر كبير انقلاب اسلامي در ميان خيل ميليوني زائران و عاشقان بنيانگذار نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران سخن مي‌گفت، ۱۴ خرداد را روز جانكاهي دانست و اظهار داشت: امروز يكي از تلخ‌ترين روزها در ذائقه، جان و فكر مردم شريف ايران و همه آزادگان جهان است. بي‌شك چه در اين روز و چه در سال‌هاي بعد بايد بيش از هر زمان ديگري ياد و خاطره‌ي امام، شهدا و فرزندان امام عظيم‌الشان آيت‌الله شهيد سيد مصطفي و مرحوم حاج سيد احمد آقا و همه كساني را كه دل‌شان براي امام و انقلاب مي‌تپيد و امروز در ميان ما نيستند، گرامي داشت.

سيد حسن خميني با بيان اينكه امام داراي سجاياي اخلاقي و خصلت‌هاي والاي بسياري است و هر كس مي‌تواند ايشان را در قالب يكي از اين سجايا معرفي كند، گفت: شخصيت بزرگوار امام به گونه‌اي جامعه‌ي امروز ما و جهان كنوني را تحت تاثير قرار داده است كه هر كسي اين توانايي را دارد كه امام را با عنايت به يكي از خصوصيات والاي ايشان مانند منش، تدبير، تقوا، جهان‌بيني، آشنايي با شرايط جهاني، هوش و ... مورد تحليل قرار دهد.

وي دينداري و دين‌مداري را وجه ممتاز شخصيت امام دانست و خاطر نشان كرد: همه جهانيان با هر نگاه، طرز فكر و جهان‌بيني كه دارند جوهره دينداري را به عنوان شاخص امام مي‌دانند. عنصر دين‌مداري و دينداري بي‌ترديد يكي از عناصر پررنگ و بي‌بديل آن شخصيت بزرگ و نوراني است.

يادگار امام با اشاره به ايام فاطميه و شهادت فاطمه زهرا (س)، گفت: بي‌شك اين شخصيت بزرگ و اين بانوي عظيم‌الشان اسلام؛ پرچم، نماد و الگوي دينداري، آزادگي و پايبندي به دين در همه اعصار و جوامع است.

حجت‌الاسلام و المسلمين سيد حسن خميني با تاكيد بر مطالعه آثار رهبر كبير انقلاب اسلامي و عمل به فرامين ايشان، وصيت‌نامه‌ي الهي – سياسي امام خميني را سفارشي براي امروز، فردا و هميشه تاريخ دانست و با تشريح وجوه دينداري امام از تقيد ديني به عنوان وجه نخست دينداري رهبر كبير انقلاب اسلامي ياد كرد و اظهار داشت: امام در رفتار شخصي خود يك ديندار به تمام معنا بودند. پايبندي امام به مباني، ظواهر ديني و احكام شريعت، امري است كه هيچكس در هيچ دوره‌اي در اين خصوص ترديد نكرده است.

وي افزود: امام به همه شعائر ديني از واجبات اوليه مانند نماز و روزه گرفته تا واجبات دقيق‌تر همچون پايبندي به حقوق ملت،‌ تاكيد به راي مردم و احترام به شعور انسان‌ها و تكريم آنان عميقا معتقد بود.

يادگار امام تصريح كرد: هيچكس، هيچوقت از امام غيبت نشنيد. امام هرگز به كسي تهمت نزد و هيچگاه تحت هيچ شرايطي در طول دوران مبارزه دروغ نگفت و كاري نكرد كه هدف، وسيله را توجيه كند. ايشان هميشه ديگران را به حفظ واجبات و ترك محرمات سفارش مي‌كرد.

وي افزود: امام به آن چيزي عمل و توصيه مي‌كرد كه با حجت شرعي قطعي كه از ناحيه‌ي حضرت محمد مصطفي (ص) وارد شده بود سازگاري داشته باشد. ايشان هرگز اهل اذكار و وردهايي كه در بازار مكاره امروزه رايج شده، نبود.

سيد حسن خميني در ادامه سخنان خود اخلاق ديني را وجه دوم تدين بنيانگذار نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران دانست و اظهار داشت: امام بزرگوار پايبندي خود به اخلاق ديني را به نهايت رسانده بود. ايشان قبل از اينكه يك فقيه و فيلسوف بزرگ باشد يك مدرس اخلاق بود. به قول شهيد مطهري، كساني كه به درس اخلاق امام مي‌رفتند تا يك هفته در اشراق روحاني ايشان زندگي مي‌كردند.

يادگار امام با بيان اينكه انساني مي‌تواند بر زندگي ديگران تاثير بگذارد و محبوب دل مردم باشد كه به اخلاق پايبند باشد، گفت: «منيت» در وجود امام مرده بود. «من» كه سر منشا همه رذائل است به شهادت همگان در وجود امام از بين رفته بود و غضب او جز براي خدا نبود.

حجت‌الاسلام و المسلمين سيد حسن خميني، در ادامه به وجه سوم دينداري امام پرداخت و تصريح كرد: جنبه‌ي سوم دينداري امام كه از جنبه‌هاي مهم در بازشناسي انديشه‌هاي امام است، آوردن دين به عرصه‌ي جامعه و ايجاد حكومت اسلامي در عصري بود كه تعبير "دين افيون توده‌هاست" رواج داشت و دينداران روزگار، دين را امري شخصي مي‌دانستند و توانايي ارايه‌ي آن را به صورت راهگشا به جامعه نداشتند.

وي اظهار داشت: كار بزرگ امام كه ايشان را كاملا از ساير هم عصران‌شان ممتاز مي‌كند، آوردن دين به عرصه‌ي اجتماع و حكومت و به تبع آن نهادينه كردن احكام شرعي و اخلاق ديني بود.

يادگار امام با بيان اينكه امام در هر سه حوزه‌ي دينداري ممتاز بود، گفت: امام با هيچ توجيهي هيچ حرامي را بر خود حلال نكرد. هرگز اخلاق را زير پا نگذاشت و با هيچ توجيهي از هدف بزرگ خود يعني آوردن دين به عرصه‌ي جامعه و حكومت، دست برنداشت.

سيد حسن خميني تاكيد كرد: امروز ما در كنار بارگاه امام تنها و تنها به شرطي مي‌توانيم صادقانه به امام بگوييم كه رهرو راه او هستيم كه پايبند به هر سه وجه دينداري امام باشيم هم پايبندي خود را به احكام الهي و ظواهر دين و اخلاق ديني حفظ كنيم و هم اعتقاد راسخ به حكومت دين در جامعه داشته باشيم.

وي با بيان اينكه ظواهر دين به اين معني نيست كه آنها را كنار بگذاريم بلكه به اين معنا است كه اين ظواهر براي دينداري كافي نيستند، گفت: معنويتي كه امروز در دنيا معرفي مي‌شود يك معنويت بي‌شريعت و از نظر امام باطل است. امام ما آن امامي است كه 70 سال نماز شب خود را ترك نكرد. امام ما آن امامي است كه يك لحظه هم غيبت نكرد. امام بزرگ بود و با بزرگي خود جامعه بزرگي را دلباخته خود كرد.

حجت‌الاسلام و المسلمين سيد حسن خميني با بيان اينكه امروزه به شرطي مي‌توانيم ادعا كنيم تابع امام هستيم كه نسبت به حضور دين در عرصه‌ي اجتماع و حكومت ترديد نكنيم، تاكيد كرد: جاي دين و دينداران در پستوها نيست. نماد دينداري ائمه اطهار (ع)، حضرت فاطمه زهرا (س) و در راس آنها حضرت محمد مصطفي (ص) هستند. اگر پيامبر را مبدا دين بدانيم اولين عارف به او علي (ع) است كه واصل به خدا و عارف عرصه جهاد بود نه عارف بيغوله‌ها.

يادگار امام راحل با اشاره به دعاي حضرت ابراهيم در قرآن كريم كه از خدا مي‌خواهد "حكم" به او عطا كند و در زمره صالحان قرارش دهد، اظهار داشت: حكومتي ارزش دارد كه از آن صالحان باشد. خداوند اين دعا را حق امام عزيز مستجاب و صداي او را در پهناي جهان طنين‌انداز كرد. ذكر خير او را در ميان مردم جاري ساخت و ان‌شاءالله او را وارث بهشت قرار داد.

وي در پايان با سپاس از حضور رهبر معظم انقلاب اسلامي، اقشار مختلف مردم از اقصا نقاط كشور، مهمانان خارجي و مسوولان لشكري و كشوري در حرم مطهر، از تلاش‌هاي همه دست‌اندركاران برپايي باشكوه مراسم نوزدهمين سالگرد ارتحال امام خميني (ره) قدرداني كرد.

تاريخ درج: 14 خرداد 1387 ساعت 16:36 تاريخ تاييد: 14 خرداد 1387 ساعت 16:46 تاريخ به روز رساني: 14 خرداد 1387 ساعت 16:48
 سه شنبه 14 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 218]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن