تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه كارهاى خود را به خدا بسپارد همواره از آسايش و خير و بركت در زندگى برخوردار اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815304355




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/اخبار كوتاه خراسان شمالي/ نمايشگاه استاني كتاب خراسان شمالي به كار خود پايان داد ‌٢٣ هزار هكتار از اراضي خراسان شمالي زير كشت حبوبات رفت


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: /اخبار كوتاه خراسان شمالي/ نمايشگاه استاني كتاب خراسان شمالي به كار خود پايان داد ‌٢٣ هزار هكتار از اراضي خراسان شمالي زير كشت حبوبات رفت
خبرگزاري دانشجويان ايران - بجنورد
سرويس: شهرستان‌ها

سومين نمايشگاه استاني كتاب خراسان شمالي به كار خود پايان داد.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان شمالي در گفت وگو با خبرنگار ايسنا، گفت: شهروندان بيش از دو ميليارد و‌٥٠٠ ميليون ريال از اين نمايشگاه كتاب خريداري كرده‌اند.

محمدرضا سوقندي افزود: اين نمايشگاه با حضور ‌٢٠٠ ناشر كشوري برگزار و ‌٢١ هزار عنوان كتاب در آن عرضه شد.

وي بيان كرد: در نمايشگاه سال گذشته يك و نيم ميليارد ريال بن عرضه شد كه با توجه به استقبال مردم ميزان بن عرضه شده در نمايشگاه سال جاري به دو ميليارد ريال افزايش يافت.

وي ادامه داد: تمام بن‌هاي كتاب عرضه شده در اين نمايشگاه به فروش رسيد و علاوه بر آن مردم ‌٥٠٠ ميليون ريال به صورت نقدي از نمايشگاه كتاب خريداري كردند.

سوقندي استقبال مردم از اين نمايشگاه را پرشور دانست و افزود: بيش از ‌٢٥٠ هزار نفر از اين نمايشگاه بازديد كردند.

سومين نمايشگاه كتاب خراسان شمالي از تاريخ ششم خرداد ماه جاري در بجنورد گشايش يافت و در تاريخ دوازدهم خردادماه به كار خود پايان داد.

****23 هزار هكتار از اراضي خراسان شمالي زير كشت حبوبات رفت

مدير زراعت سازمان جهاد كشاورزي خراسان شمالي گفت: ‌٢٣ هزار و ‌١٠٠ هكتار از كشتزارهاي اين استان زير كشت حبوبات رفته است.

مهندس فرزاد عدالتيان در گفت وگو با خبرنگار ايسنا، افزود: امسال ‌١٥ هزار و‌٥٠ هكتار عدس، هفت هزار و ‌٥٠ هكتار نخود و يك هزار هكتار لوبيا در اين استان كشت شد.

وي بيشترين كشت حبوبات در استان را كشت ديم ذكر كرد و گفت: امسال كشت عدس ديم استان در سطح ‌١٥ هزار هكتار و كشت نخود آبي در سطح هفت هزار هكتار بوده است.

وي افزود: محصول لوبيا تاكنون در سطح ‌١٦٠ هكتار كشت شده كه كشت اين محصول هنوز ادامه دارد و هر ساله در استان حدود يك هزار هكتار لوبيا كشت مي‌شود كه امسال نيز كشت همين ميزان پيش‌بيني شده است.

اين مسوول ادامه داد: پيش‌بيني مي‌شود از سطح زير كشت حبوبات استان، هشت هزار و ‌٢١٣ تن حبوبات برداشت شود.

وي ميزان كشت امسال حبوبات را حدود يك هزار هكتار كمتر از پارسال ذكر كرد و گفت: اين ميزان كاهش كشت نيز مربوط به كشت‌هاي بعد از فروردين ماه است كه كشاورزان با مشاهده كاهش بارندگي از كشت خودداري كرده‌اند.

***معاون جهاد كشاورزي خراسان شمالي:

استفاده از روش كشاورزي ارگانيك در استان ضرورت دارد

استفاده ازكودهاي شيميايي به جاي حيواني در بلندمدت زيان آور است

معاون فني و اجرايي سازمان جهاد كشاورزي خراسان شمالي گفت: استفاده از روش كشاورزي ارگانيك در استان ضرورت دارد.

به گزارش ايسنا، مهندس علي اصغر عليزاده در اين خصوص افزود: بايد با توسعه تنوع بيولوژيكي و برهم زدن زيستگاه آفات بصورت ارگانيك حاصلخيزي خاك حفظ و نگهداري شود.

وي گفت: استفاده از روش ارگانيك يا همان كودهاي حيواني و نباتي و كمپوست در توليد محصولات زراعي و باغي سالم اهميت دارد.

وي افزود: متاسفانه در سالهاي اخير استفاده از سموم و كودهاي شيميايي جايگزين كودهاي آلي و حيواني شده و اين در بلندمدت علاوه بر اراضي زراعي براي انسانها و مصرف كنندگان محصولات زراعي و باغي زيان‌آور است.

عليزاده ادامه داد: اكنون براساس آمار، سالانه حدود ‌٨٠ هزار تن كود شيميايي در خراسان شمالي براي كشت تمام محصولات زراعي توزيع مي‌شود.

وي گفت: اين در حاليست كه اين استان پتانسيل بسيار بالايي براي استفاده از روش ارگانيك دارد و هم اكنون نيز بخش قابل توجهي از محصولات استان بصورت ارگانيك توليد مي‌شود.

معاون فني و اجرايي سازمان جهاد كشاورزي خراسان شمالي افزود: كشاورزان و بهره‌برداران خراسان شمالي بايد به اين مساله مهم توجه كنند و در مراحل نخست براي رسيدن به محصولات ارگانيك از مصرف سموم و كودهاي شيميايي بكاهند.

خراسان شمالي داراي ‌٣٥٠ هزار هكتار زمين كشاورزي است كه سالانه به كشت انواع محصولات زراعي و باغي اختصاص مي‌يابد.

/// مدير تعاون روستايي خراسان شمالي:

كاهش ‌٣٠ درصدي درآمد سالانه شبكه تعاون روستايي استان از خريد گندم سال گذشته

مشاركت در خريد گندم منوط به پذيرش شرايط اين سازمان است

مدير سازمان تعاون روستايي خراسان شمالي گفت: درآمد سالانه شبكه تعاون روستايي استان از خريد گندم سال گذشته ‌٣٠ درصد كاهش يافت.

به گزارش ايسنا، محمدحسين الهياري با ذكر اين كه در سال گذشته در راستاي امر خريد گندم قرارداد نوشته شده به اتحاديه تعاون روستايي استان تحميل شد، افزود: شرايط اين سازمان و شبكه مرتبط براي پذيرش خريد گندم در سال جاري منوط به پذيرش شرايط اين سازمان از سوي شركت غله خواهد بود.

وي گفت: شبكه تعاون روستايي استان در سال ‌٨٦، در امر خريد گندم به عنوان مباشر با شركت غله همكاري داشت و تا سال ‌٨٥ يك رديف مالي به منظور ذخيره‌سازي، تجهيز و ساخت انبار به شبكه تعاون روستايي اعطا مي‌شد.

وي ادامه داد: با گرفتن طرح خريد گندم از شبكه تعاون روستايي و واگذاري آن به شركت غله علاوه بر ضرر معنوي وارد به محتواي كار شركت‌ها، از نظر مادي نيز‌٣٠ درصد درآمد سالانه اين شركت كاهش يافت.

الهياري پذيرش همكاري و انجام خريد گندم با شركت غله در سال جاري را منوط به پذيرش شرايط خريد اين سازمان از سوي شركت غله شامل تخصيص هزينه به سازمان تعاون روستايي بابت خريد گندم، كرايه حمل و افت و ذخيره‌سازي ذكر كرد.

وي افزود: مهمترين انتظار سازمان تعاون روستايي از شبكه تعاوني، حمايت، هدايت و نظارت بر اين مجموعه است كه اين امر در راستاي حمايت از اصل ‌٤٤ قانون اساسي كشور خواهد بود.

رييس بازرگاني سازمان تعاون روستايي خراسان شمالي نيز با تاكيد بر اين كه خريد گندم يكي از مهمترين عوامل ارتباطي سازمان تعاون روستايي استان با كشاورزان به عنوان عضو و سهامدار اين شبكه بود، تصريح كرد: اين شبكه با توجه به شرايط خريد گندم در سال گذشته، متضرر شد.

فرشيد شكوري افزود: اين سازمان تاكنون نتوانسته طلب يك ميليارد ريالي خود را بابت كرايه حمل و ذخيره سازي گندم از شركت غله دريافت كند.

وي گفت: پيشنهادات سازمان به شركت غله اعلام شده است كه اگر شرايط مالي پذيرفته نشود به استناد ابلاغيه معاونت برنامه‌ريزي و راهبردي رياست جمهوري، در امر خريد گندم مداخله نخواهيم كرد.

وي افزود: با توجه به نزديكي فصل خريد گندم و آماده سازي تجهيزات و مراكز خريد براي اين امر هنوز شركت غله پاسخي به سازمان تعاون روستايي نداده است.

گفتني است ظرفيت فضاي مسقف و روباز شبكه تعاون روستايي استان به منظور خريد و نگهداري گندم ‌٥٠ هزار تن است.

انتهاي پيام
 سه شنبه 14 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 281]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن