تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن كم خوراك است و منافق پرخور.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819661320




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

امام خميني تاريخ جهان را به نفع اسلام تغيير داد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: امام خميني تاريخ جهان را به نفع اسلام تغيير داد
اراك - خبرگزاري مهر: امام خميني انساني از ميان مردم جهان است با اين تفاوت كه توانست با تكيه بر قدرت خداوند و به مدد همت و فكر خويش حركت سياسي و تاريخ را به نفع جهان اسلام تغيير دهد.

به گزارش خبرنگار مهر در اراك، امام خميني با ايجاد يك حكومت اسلامي شيعه در جهان به حق خواهي و درخواست مطالبات مسلمانان جهان اعم از شيعه وسني برخاست و ايران را كه روزي كانون استبداد و ظلم خيزي استكبار در جهان بود به كانون حق خواهي مسلمانان جهان تبديل كرد.

استاندار استان مركزي در اين زمينه به خبرنگار مهر در اراك گفت: مسير امام، مسيري تنظيم شده و با برنامه بود. امام خميني در آغاز تاسيس حكومت اسلامي در ايران بر وحدت شيعه و سني تاكيد كرد و از اين زاويه در پي جمع كردن انرژي همه مسلمانان براي مبارزه با ظلمي بود كه از سوي استكبار بر آنان روا مي شد.

عبدالله سهرابي خاطر نشان كرد: آزادگي و عدالت طلبي پيامي از امام بود كه در دنيا منتشر شد و آزادگان جهان با درك درست آن در انتشار پيام اصلي انقلاب به جهان نقش ايفا كردند و انقلاب اسلامي ايران را كه توانست به رژيم دو هزار و 500 ساله شاهنشاهي و استبدادي و استكباري غلبه كند را الگوي راه خود قرار دادند چنانكه آثار آن در جهان هويداست.

وي با اشاره به اينكه امام خميني بر انسانيت، عدالت، مردم داري و حقوق انساني بر اساس تعليمات قرآن و اسلام تاكيد داشتند، خاطرنشان كرد: امام بر كرامت و شان و حقوق انسانها تاكيد داشتند چيزي كه فراتر از دست مايه هاي ظاهري است كه غرب بر آن تكيه كرده و هر جا كه به نفع خودش است، استفاده مي كند.

آيت الله احمد محسني گركاني نماينده ولي فقيه در استان مركزي نيز معتقد است، انديشه هاي امام خميني فراتر از زمام است و بايد براي بررسي و تعميق آن در جامعه به خصوص در بين جوانان سرمايه گذاري كرد.

فرماندار شهرستان اراك نيز امام راحل را به معناي واقعي عدالت خواه دانست و گفت: امام راحل هميشه به همه قشرهاي مردم به ويژه محرومان و مسستضعفان توجه جدي داشت.

محمدحسن آصفري افزود: امام راحل توسعه، رفاه و آباداني را براي همه مردم و قشرهاي مختلف به صورت يكسان و هماهنگ مي‌خواست و با تبعيض به شدت مخالف بود.

آصفري گفت: امام راحل هيچگاه براي منافع شخصي و گروهي برنامه‌ريزي نكرد بلكه مصالح آحاد ملت براي آن حضرت از هر امري بالاتر بود.

وي ‌افزود: امروزنيز براي حركت سعادتمندانه‌ جامعه راهي به جز حركت در مسير انديشه‌ها و آرمانهاي امام راحل با محوريت رهبر معظم انقلاب نداريم.

روح الله موسوي مصطفوي خميني معروف به امام خميني در ‪ ۲۰‬جمادالثاني سال‪ ۱۳۲۰‬هجري قمري مصادف با ميلاد حضرت فاطمه زهرا(س) در خانه پدري در خمين چشم به جهان گشود.

وي از هفت سالگي تحصيلات خود را در خمين آغاز كرد و از 19 سالگي براي ادامه تحصيل به حوزه علميه اراك كه در آن زمام مادر حوزه هاي علميه ايران بود عزيمت كرد و در محضر شيخ عبدالكريم حائري موسس حوزه علميه قم شاگردي كرد.

امام خميني، آخرين فرزند سيد مصطفي مجتهد كمره ‌اي، زماني با سياست آشنا شد كه در خانواده پدري متولد شد زيرا پدران وي با مسائل سياسي به واسطه عدالت خواهي ايشان و مبارزه با حكام دوران روبرو بودند.

در اطراف بنيانگذار انقلاب اسلامي ايران از نخستين روزهاي حيات حوادثي گذشت كه ‌او را با مسائل سياسي و اجتماعي پيوند زد كه اين پيوند تا آخر عمر برقرار بود.

اقدام عليه اسدالله علم در سال 1341، قيام 15 خرداد و جان گرفتن نطفه هاي نقلاب اسلامي، تبعيد امام، رهبري امام در تبعيد و قيامهاي مردمي به رهبير امام خميني كه منجر به فرار شاه در 26 دي شد، برهه هاي سياسي و تاريخي حركت امام خميني بود كه با تشكيل انقلاب اسلامي در 22 بهمن 1357 با نام رهبري انقلاب اسلامي و حكومت اسلامي برش ديگري خورد.

امام خميني در طول رهبري خود تا زمان رحلت بر توجه به محرومان و مستضعفان جامعه كه پيروزي انقلاب را بر دوش كشيدند تاكيد داشت و وظيفه اول مسئولان و مديران جامعه را رفع مشكلات محرومان و ارتقاء زندگي مردم مي دانست.

تز مهم امام كه برگرفته از تعاليم اسلام و رفتار سيد حسن مدرس است اين بود كه دين از سياست جدا نيست. آنچه دنياي امروز به ويژه غرب گرفتار آن است جدا بودن دين از تعاليم ديني است. امروز سياست به آلودگي ها و فسادهاي مادي زيادي گرفتار است و تاكيد امام بر عدم جدا بودن دين از سياست، دور كردن سياست از آلودگي و گناه بود چه آنكه آلودگي سياسي منحصر به سياسيون غرب نمي شود و تاكيد امام بر اين امر پاكيزه ماندن سياست مداران و دست اندركاران نظام اسلامي نيز هست.

جنگ تحميلي، صلح، مسائل خليج فارس و جهان اسلام ، به ويژه وصيت نامه الهي سياسي وي سرفصل هايي از زندگي سياسي امام است كه مطالعه بيشتر در باب شناخت امام را به ما يادآوري مي كند.

امام خميني با وجود داشتن زندگي پرتحرك سياسي در بعد هنر و عرفان نيز دست مايه هاي قابل تاملي را به يادگار گذاشته است كه نشان از شخصيت چند وجهي اين انسان با هوش است.

در هر حال بررسي انديشه هاي امام و تعيمق افكار وي در جامعه وظيفه مهمي است كه بر دوش همه ما نهاده شده است.

روح ملكوتي امام خميني در صبحگاه ‪۱۴‬ خرداد ‪ ۱۳۶۸‬ به لقاء‌الله پيوست و جهاني را در فراغ خود گريان كرد.
 سه شنبه 14 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 181]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن