تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 13 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رمضان ماه خدا و شعبان ماه رسول خدا و رجب ماه من است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید ابزار دقیق

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809298739




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مجلس هشتم‌


واضح آرشیو وب فارسی:حيات نو: مجلس هشتم‌
هيئت رئيسه بارديگر در اختيار اصولگرايان

در جلسه علنى ديروز هيئت رئيسه دائمى مجلس هشتم بار ديگر و به مانند هيئت رئيسه موقت به طور كامل به اصولگرايان رسيد. ديروز محمدحسن ابوترابى با 177 راى به عنوان نايب رئيس اول و محمدرضا باهنر با 126 راى به عنوان نايب رئيس دوم مجلس انتخاب شدند. اين انتخاب در حالى صورت گرفت كه حسن كامران و اميدوار رضايى نيز براى اين سمت كانديدا شده بودند اما كامران 34 راى و رضايى 106 راى را به دست آوردند.در جايگاه منشيان هيئت رئيسه نيز حسن غفورى فرد با 172 راي، حميدرضا حاجى‌بابايى با 159 راي، سيد جاسم ساعدى با 154 راي، محمدرضا ميرتاج‌الدينى با 147 راي، جهانبخش محبى‌نيا با 136 راى و موسى قربانى با 121 راى انتخاب شدند. با راى نمايندگان، احمد ناطق نوري، محمد آشورى و محسن كوهكن نيز به عنوان كارپردازان هيئت رئيسه انتخاب شدند. دو كانديداى جناح اقليت مجلس يعنى محمدرضا تابش و نوروزى هر يك با 88 و 33 راى نتوانستند در هيئت رئيسه حضور يابند. در ميان منشى‌ها نيز قدرت‌الله عليخانى و محمدرضا خباز متمايل به جناح اقليت بودند كه به ترتيب 56 و 58 راى آوردند. مصطفى كواكبيان نيز از اين جناح تنها 45 راى آورد تا اكثريت مجلس هيئت رئيسه را به طيف اصولگرا اختصاص دهد.

ناكامى‌منتخبان زن در ورود به هيئت رئيسه

تلا‌ش زنان منتخب در مجلس براى حضور در هيئت رئيسه ناكام ماند. ديروز فاطمه آجرلو و نيره اخوان جزو كانديداهاى منشى هيئت رئيسه بودند كه اين موضوع اتفاق نيفتاد. چنانكه فاطمه آجرلو با 39 راى و نيره اخوان با 21 راى اختصاص داده به خود نشان دادند كه هنوز راه درازى براى حضور زنان در جايگاه هيئت رئيسه باقى مانده است.

تصويب اعتبارنامه 18 منتخب تهران

اعتبارنامه 18 منتخب تهران كه پيش از اين با اعتراض رضا عبداللهى منتخب ماهنشان رد شده بود از سوى شعبه 6 بررسى كننده اعتبارنامه‌ها تصويب شد. سيدرضا اكرمي، احمد توكلي، فاطمه رهبر، فاطمه آليا، لا‌له افتخاري، غلا‌مرضا مصباحى مقدم، الياس نادران، حدادعادل، زارعي، زاكاني، سروري، سيد شهاب الدين صدر، غفورى فرد، فدايي، كاتوزيان، كوچك‌‌زاده، محجوب و باهنر 18 نفرى بودند كه با گزارش مخبر شعبه 6 بررسى اعتبارنامه‌ها اعلا‌م شد كه اعتبارنامه‌شان به تصويب رسيده است.

تابش، مراسم تحليف را انجام داد

محمدرضا تابش متخب مردم اردكان در مجلس هشتم ديروز در آغاز جلسه علنى مجلس مراسم تحليف را انجام داد. تابش كه در مجلس هفتم رياست فراكسيون اقليت را به عهده داشت در روز افتتاحيه مجلس هشتم حضور نداشت وديروز مراسم سوگند را انجام داد.

جلسه فراكسيون اقليت; هفته آ‌ينده

حسين هاشميان رئيس فراكسيون اقليت مجلس هشتم از تشكيل جلسه اين فراكسيون در هفته آ‌ينده خبر داد. نماينده رفسنجان در جمع خبرنگاران اضافه كرد كه بررسى مسائل مختلف كشور از جمله دستور كارهاى اين جلسه است.

اعلا‌م وصول 2 طرح ازسوى مجلس هفتم

دو طرح آئين‌‌نامه داخلى مجلس تدوين و تنقيح قوانين كشور كه در مجلس هفتم باقى مانده بود در جلسه ديروز مجلس اعلا‌م وصول شد. على لا‌ريجانى رئيس مجلس پس از اعلا‌م وصول اين دو طرح عنوان كرد كه فهرست طرح‌هاى دوره قبل را در اختيار نمايندگان قرار مى‌دهيم تا آنهايى كه مى‌خواهند دوباره ارائه دهند، مطرح شوند.

اعلا‌م تاريخ بعدى جلسه مجلس از سوى رسانه‌ها

جلسه علنى بعدى مجلس هفته آينده خواهد بود. ديروز و پيش از به پايان رسيدن جلسه علنى مجلس على لا‌ريجانى با عنوان كردن اين مطلب اضافه كرد كه تاريخ دقيق جلسه بعدى از طريق رسانه‌ها اعلا‌م مى‌شود.

عبداللهي: قصد «گروكشي» نداشتم

منتخب مردم ماهنشان در مجلس هشتم عنوان كرد كه قصد «گروكشي» نداشته و ساعت 5/2 عصر سه‌شنبه از اعتراض خود نسبت به اعتبارنامه 19 نماينده تهران صرف نظر كرده است.رضا عبداللهى در حاشيه جلسه علنى مجلس و در جمع خبرنگاران افزود: من انصرافم را شنبه اعلا‌م كردم و كار من به هيچ‌وجه با غرض سياسى صورت نگرفت.وى در مورد نوع اعتراضى كه به اعتبار نامه‌اش شده بود اين چنين توضيح داد كه ما درخصوص بيمه ايران مخالف نظر ديوان محاسبات نظر داده‌بوديم و در مورد شركت‌هايى كه از وام بانكى استفاده كرده‌اند ايراد گرفتيم و به همين علت ديوان محاسبات نامه‌هايى كه ما از سال 67 به دستگاه‌ها داده بوديم را جمع‌آورى و به عنوان سند استفاده كرد. او اضافه كرد: من هم به اعتبارنامه تعدادى از نمايندگان تهران اعتراض كردم و معتقد بودم اگر نامه فرستادن به دستگاه‌ها اشكالى داشته باشد بسيارى از همين نماينده‌ها به دستگاه‌هاى مختلف نامه داده‌اند. من قصد «گروكشي» نداشتم و مى‌خواستم تذكرى به اولياى امر بدهم. عبداللهى افزود: چون در قضيه بودجه به نظر دولت مهر تائيد نزديم براى دولت اين كار خوشايند نبود. او در پاسخ به اينكه فكر مى‌كنيد كه دولت در تائيد نشدن اعتبارنامه شما اعمال نفوذ كرده گفت: به نظر مى‌رسد دولت خيلى از كارهاى ما در مورد بودجه راضى نيست. او افزود: سه‌شنبه با آقاى لا‌ريجانى جلسه داشتم و قرار شد شعبه بررسى كند و هر نظرى داد، خانم آليا هم به نظر شعبه احترام بگذارد ضمن اينكه ديوان محاسبات نيز نمى‌تواند به برنامه‌هاى سال 67 انتقاد كند حتى اگر بخواهد هم بايد از مجلس اجازه بگيرد. اودر پاسخ به اينكه اين نامه‌ها چگونه به دست فاطمه آليا رسيده گفت: من نمى‌دانم اما خانم آليا مى‌گويد كه يك سرى اسناد به من داده شده و من طبق آن اعتراض كرده‌ام.
 يکشنبه 12 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات نو]
[مشاهده در: www.hayateno.ws]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 202]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن