تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر با اين شمشيرم بر بينى مؤمن بزنم كه مرا دشمن بدارد با من دشمنى نمى كند و اگر هم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799073925




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

روي خط آفتاب(2)


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: روي خط آفتاب(2)
1158- از اصفهان تماس مي‌گيرم. جناب آقاي حداد عادل رياست محترم مجلس هفتم، چهار سال تمام شد، لطفا به ملت بگوييد قوانيني كه تصويب نموده‌ايد چند درصد آنها توسط قوه مجريه اجرا شد؟ تكليف شما در پيگيري و اجراي مصوبات قانوني چه بود، آيا انجام داده‌ايد؟ (2/3)

2003- چندي قبل رئيس كل بانك مركزي اعلام كرد كه خزانه بانك مركزي را سه قفله كرده‌ است، چند روز بعد از آن به نقل از رئيس‌جمهور، ايشان گفتند رئيس‌جمهور دستور داده‌اند كه به جاي سه قفله 6 قفله شود، ديروز هم روزنامه شما نوشته بود كه خزانه بانك مركزي اين بار رسما 9 قفله شد، خواستم عرض كنم كه تعداد قفل‌ها مهم نيست، بلكه مهم اين است كه همه اين قفل‌ها با يك كليد باز نشود. (2/3)

2240- از اينكه در پيام 1440 با زيرنويس ، پيام دهنده را در مورد مقاله آقاي عطاءالله مهاجراني و اينكه در روزنامه اطلاعات بوده اصلاح فرموديد بسيار متشكرم، چون آقاي مهاجراني شخصيت محترم و آبرومندي است، به هر حال ممنون كه آبروي ايشان را حفظ كرديد كه اشتباه خواننده‌تان موجب مشكل براي ايشان نشود( !2/3)

1650- بنده از مدير مسئول محترم روزنامه‌اي كه معترض آفتاب يزد شده است، تقاضا دارم اگر مي‌خواهند به كشورهاي ديگر بخشش كنند از اموال شخصي خود بخشش كنند . (2/3)

1836- آقاي وزير بازرگاني ... چقدر خوشحال شدم كه استيضاح وزير منتفي شد، ولي چقدر خوب مي‌شد وزير محترم استيضاح مي‌شد، لااقل جواب وكلاي مردم را در اين دنيا دادن آسانتر از آن است كه در آن دنيا جواب همه مردم را بدهد، مگر نه اين است؟ (بازنشسته پيش از موعد دانشگاه علوم پزشكي از رشت( )2/3)

1924- بايد از روزنامه كيهان نيز تشكر كرد كه هر ازگاهي در ستون پرسه در مطبوعات به بهانه انتقاد از بعضي از مطبوعات، پيام از دل و جان مردم را چاپ مي‌كند و به آفتابيان عزيز گوشزد مي‌نمايم از اين مسئله خيلي خشنود باشند، چون به تعداد مشتركين شما اضافه مي‌شود. (2/3)

2005- از تبريز تماس مي‌گيرم. ديروز در روزنامه آفتاب يزد نوشته بودند كه من هم مي خواهم بگويم كه مخالفت و انتقاد از دولت به معني مخالفت با اسلام نيست. (2/3)

0930- در رابطه با آقاي افروغ ، غيرقابل باور است كه در جمع بعضي از مدعيان اصولگرايي باشد. (2/3)

2016- من چندين بار تماس گرفتم، ظاهرا روزنامه شما تماس‌هايي را كه در انتقاد از دولت احمدي‌نژاد هست ترتيب اثر مي‌دهد و پخش مي‌كند، من هم انتقادي داشتم كه به نامه‌هايي كه به دفتر آقاي رئيس جمهور در سيستان و بلوچستان نوشته شد تاكنون چرا جوابي ندادند؟ ظاهرا شما پيام‌هايي را چاپ مي‌كنيد كه به نفع خودتان هم باشد. (2/3)

آفتاب يزد: باور كنيد به هيچ‌وجه از وجود اشكال در دولت، خوشحال نمي‌شويم زيرا دود آن به چشم همه از جمله خودمان مي‌رود.

0517- اميدواريم كه اميدواري آقاي عسكر اولادي به واقعيت پيوند نخورد، ايشان اميدواري دادند كه روند مثبت مجلس هفتم ادامه پيدا كند. (2/3)

1138- شهردار تهران جناب قاليباف فرموده‌اند براي مبارزه با ‌آمريكا بايد فساد را از بين برد آدم متعجب مي‌شود، چرا شما به خاطر مبارزه با آمريكا اين كار را مي‌كنيد؟ به خاطر ايرانيان نجيب و به خاطر اين انسان‌هاي شريف كه در چنبره فساد افتاده‌اند اين كار را بكنيد، به خاطر شعارهايي كه مي‌دهيد و به خاطر ادعايي كه در مورد اخلا‌ق و انسانيت و اسلا‌ميت مي‌كنيد و گوش مردم را مملو از اين حرف‌ها كرده‌ايد قدمي هم در راه تعالي مردم برداريد، نه به خاطر آمريكا و انگليس و غيره، اصلا‌ فرض كنيد آمريكا و انگليس و غيره در اين دنيا نيستند، اقدامي بكنيد تا مردم خوشحال شوند. (4/3)

0001- تقاضا دارم پيام مرا فورا چاپ كنيدتا با پخش سخنان آقاي حداد عادل همزمان باشد، در انتهاي شب شنبه به سخنان آقاي حداد عادل در نماز جمعه كه گزارش كار 4 ساله مجلس هفتم را ارائه مي‌كردند گوش مي‌كردم از افتخارات ايشان چنين بود؛ 1- تثبيت قيمت‌ها كه ثمرات آن را با افزايش قيمت كنوني مشاهده مي‌كنيم 2- افزايش حقوق از 120 هزار تومان در سال 83 به 200 هزار تومان در سال 84 كه براي اينجانب كه دبير آموزش و پرورش هستم هيچ فايده‌اي نداشته است زيرا در سال 83 درآمد بنده 180 هزار تومان بوده و درسال 87 ، به 280 هزار تومان رسيده كه در نتيجه حقوق مستمري بگيران دو كلا‌س خوانده به 237 هزار تومان و با عائله‌مندي به 300 هزار تومان رسيده است 3- تصويب قانون مديريت و خدمات اداري كه تازه دولت اعلا‌م كرده در سال 87 نيز اجرا نخواهد شد 4- افزايش مستمري كميته امداد و بهزيستي كه از سال 83 تاكنون به 3 يا 4 برابر اضافه شده كه تازه بايد از ايشان پرسيد كه در سال 83 چقدر بوده كه امروز كه تازه 3 يا 4 برابر گشته براي هر خانوار سه چهار نفره حدودا 40 هزار تومان مي باشد و چيزهاي ديگر، خود بخوان حديث مفصل از اين مجمل . (4/3)

0954- از اروميه تماس مي‌گيرم، برنامه آزادسازي خرمشهر را نگاه مي‌كردم، به آقاي رئيس جمهور و وزرا و مسئولا‌ن و نمايندگان مجلس توصيه مي‌كنم كه به اين فيلم نگاه كنند و به اين خون‌هايي كه ريخته شد به خاطر ارزاني و آزادي وطن و به خاطر تمام كساني بود كه مي‌خواستند راحت زندگي كنند. آيا شأن ملتي كه اينگونه جانفشاني كرده و مي‌كنند، اين است كه اينگونه زندگي كنند؟ مراقب خون شهدا باشيم مبادا دامن ما را بگيرد. خسارت اين جنگ را چقدر برآورد كردند و وزارت خارجه و ديپلماسي‌ ما و سازمان ملل چه كارهايي در اين زمينه كردند كه ما به حقمان برسيم؟ (3/3)

1011- رياست محترم جمهور و مشاور مطبوعاتي ايشان بارها اعلا‌م و تاكيد كردند كه مافياهاي خلا‌فكار و فاسد در اركان قدرت هم وجود دارد كه البته صد درصد ايشان صحيح مي‌فرمايند و با دليل و منطق هم عرض مي‌كنم كه دروغ نمي‌گويند، البته نفوذهاي ديگري هم در بعضي اركان قدرت هست مثلا‌ً بعضي افراد آنقدر قدرت و نفوذ دارند كه بدون رعايت اصل 80 قانون اساسي و بدون مصوبه مجلس ، مبادرت به انعقاد قراردادهاي بزرگ، ارسال و اهداي پول و اعتبارات بيت‌المال مي‌نمايند و اگر هم صداي مردم حداقلي منعكس گردد همفكران همان‌ها فرياد وا اسلا‌ما سر مي‌دهند و از ارسال پول خط فقري‌ها و طلب بازنشستگان و كارگران ايران به خارج دفاع مي‌كنند و خواستار ساكت شدن رسانه‌اي هستند كه با اين كارها مخالف است. (3/3)

آفتاب يزد: ما نمي‌توانيم مانند بعضي‌ها باشيم كه تمام مخالفان و منتقدان خود را مافيا، عامل صهيونيزم و... مي‌نامند. بر همين اساس هيچ گاه مافياهاي جاخوش كرده در اركان قدرت را در كنار عاملا‌ن كمك‌ها و قراردادهاي خارجي خارج از مصوبات مجلس نمي‌گذاريم و انگيزه اين دو گروه را كاملا‌ً متفاوت مي‌دانيم اما به هر حال، ما هم مانند شما انعقاد هر گونه قرارداد يا اعطاي هرگونه كمك خارجي بدون مجوز مجلس را خلا‌ف مي‌دانيم.

1904- جانبازي از قم هستم. هرچند يك بار پيام دادم چاپ نكرديد، ولي مطلب مورخ روزنامه پنج‌شنبه‌تان را خواندم، تحت عنوان قلبا ناراحت شدم. از شما سپاسگزارم كه مسئوليت خود را به همه مسئولان گوشزد مي‌كنيد. (2/3)

1859- از كرج تماس مي‌گيرم. گويا مبلغ 4 ميليارد دلار آن هم در طي 4 سال از حقوق شخصي و درآمد خالص آقايان نمايندگان مجلس است كه به صورت يك گام بلند و شجاعانه براي ملت، فرزندان ملت، معلمان و آموزش و پرورش اختصاص يافته است و منت بر طبقات فوق گذاشته شده است، آيا نمي‌دانند اين مبلغ درآمد كشور است و بايد براي ملت خرج شود؟ (2/3)

1621- آورده‌اند كه عارف وارسته عين القضات همداني را هنگامي كه به دار ميآويختند گروهي از مردمي كه گرد آمده بودند به سوي او سنگ پرتاب مي‌كردند و او خم به ابرو نميآورد و شكايتي نمي‌كرد، اما در اين ميان شخصي يك تكه كوچك از خمير گل به سوي او پرتاب كرد، عين القضات ناله كرد، از وي پرسيدند كه چگونه است اين همه سنگ را برمي‌تابد، اما از يك قطعه كوچك خمير گل كه چندان دردآور نيست مي نالد، او پاسخ داد آنها كه با سنگ مرا مي زنند مرا نمي‌شناسند، اما كسي كه گل پرتاب كرد شبلي است و جناب شبلي خود يك عارف و صوفي است و مرا به خوبي مي‌شناسد، اما اقتضاي روزگار، او را بر آن داشته كه برخلاف اعتقادش وانمود كند كه او هم در سنگ پراكني شركت دارد، آري آن سنگها مرا به درد نياورد، اما اين تكه گل آه از نهاد من بركشيد، حالا‌ حكايت تعرض آن روزنامه معروف به روزنامه آفتاب يزد است كه چرا اطلاع رساني كرده است، واقعا دردآور است در قرن بيست و يكم و در عصر انفجار اطلاعات يك روزنامه كه تنها وظيفه ذاتي‌اش اطلاع رساني و تنوير افكار عمومي است به روزنامه ديگري كه وظيفه‌اش را انجام داده و اطلاع رساني كرده است، گير مي‌دهد، شگفتا كه در روزگار ما اطلاع رساني گناه محسوب مي‌شود، آن هم از سوي كساني كه خود در مسند اطلاع رساني نشسته‌اند. واقعا دردآور است.(2/3)

1624- باور بفرماييد به قدري عصباني هستم كه مي‌خواهم سرم را به ديوار بزنم، تيتر زديد از قول آقاي حدادعادل آخر من نمي دانم به چه كسي بايد شكايت كنيم، سه ميليارد تومان به بازسازي خيابان‌هاي لبنان دادند، اين قدر منت سر ما نگذاريد به خاطر 4 ميليارد دلا‌ر براي بازسازي مدارس فرسوده كه هنوز هم معلوم نيست درست باشد يا غلط،‌چرا بايد مردم را اين قدر دلخوش كنيد؟ (2/3)

1912- در جواب روزنامه كيهان آقايي كه از روي خط آفتاب ايراد گرفته و در رابطه با شهرداري و آن سه ميليارد تومان ؛ شما هم ظاهرا قيم ملت هستيد، من يك بازنشسته آموزش و پرورش با حقوق 230 هزار تومان با داشتن نوه و چند سرعائله مگر در اين كشور براي بيمه‌هاي امثال شماها خدمت نكرده‌اند كه حالا با ‌ اين همه مشكل بايد زندگي كنند. مگر هر كشوري مثل عراق، مالزي و لبنان را كه آمريكا خراب مي‌كند ما مسئول هستيم كه درست كنيم؟(2/3)

0031- جناب آقاي دكتر الهام در مصاحبه اخير خود تورم واقعي را با كسر 5 درصد تورم جهاني، 13 درصد اعلام نمودند و انتقاد كارشناسان و منتقدان دولت را در اين مورد بي‌اساس خواندند، البته مسئولان دولتي مي توانند با وجود مشاوران با نفوذشان تورم را 3/1 درصد اعلام نمايند، حتي مي‌توانند در تلويزيون ظاهر و بدون انجام مصاحبه تمام مشكلات جهان، به خصوص مشكلات مردم ايران را با يك اشاره حل كنند، اما كتمان واقعيت‌هايي كه مردم هر روز و هر لحظه با تمام وجود حس مي‌كنند، چيزي را حل نخواهد كرد و اساسا ملت ايران نگران آمارهاي ديگري از جمله هزينه‌هاي جاري دولت، درآمدهاي واقعي كشور و ميزان ذخاير ارزي هستند كه دسترسي به آنها براي مردم عادي تقريبا امري محال است. (2/3)

0933- ما از دستمان به جز تشكر كردن از كاركنان و مسئولان آن روزنامه محترم چيز ديگري برنميآيد و متاسفم كه نمي‌توانم كمك مالي به آن روزنامه بكنم و مي‌خواستم بدينوسيله فقط از سرمقاله‌هايتان تقدير و تشكر كنم به ويژه سرمقاله 2/3 تحت عنوان 2/3)

0155- از مازندران تماس مي‌گيرم. آقاي رئيس جمهور! شما فرموديد وضعيت اقتصادي مردم از قبل بهتر شده و قدرت خريد مالي افزايش يافته و ما در دولت، تمام وقت مشغول تقسيم و ضرب و حساب و كتاب و بحث كارشناسي و پيگيري علمي كارها هستيم، رئيس كميسيون اقتصادي مجلس مي‌گويند نه تنها وضع مردم بهتر نشده، بلكه سخت‌تر هم شده است، يك نماينده ديگر مي‌گويد صداي استغاثه مردم را گويا عده‌اي نمي‌شنوند، سخنگوي دولت شما هم گفته‌اند ، پس لطفا بفرمائيد نتيجه كار تمام وقت دولت كه مشغول ضرب و تقسيم و حساب و كتاب و اين همه زحمت هستند براي مردم چه بوده است كه وزير كشور شما مي‌گويند كشور را با نگاه كارشناسي اداره نمي‌كنيم. (2/3)

1901- من يك جانباز جنگ تحميلي هستم و از زيباشهر قزوين تماس مي‌گيرم. سوم خرداد روز آزادسازي خرمشهر عزيز است. از وجب به وجب كوچه و پس كوچه‌هاي اين شهر بوي خون جوانان اين مملكت به مشام مي‌رسد. آيا من جانباز و خانواده شهيد راضي هستيم اين همه پول اين مملكت را بي‌دليل به انواع و اقسام كشورها بلاعوض مي‌دهند. اكنون مدتي است كه سران كشورهاي آفريقايي ميآيند ايران و مي‌روند و براي ديگر كشورها تعريف مي‌كنند.(2/3)

2221- درد دل‌ها زياد است و شما منعكس مي‌كنيد ممنون هستيم. نمي‌دانم چند نفر آقايي كه مي‌خواستند وزير بازرگاني را استيضاح كنند وقتيآقاي الهام گفته بودند كه اگر استيضاح شود ما هم خيلي حرف براي گفتن داريم، نمي‌دانم چه شد استيضاحشان را پس گرفتند، حالا‌ جريان چيست خدا مي‌داند. خواستم درج كنيد كه اگر شما وكيل و طرفدار مردم هستيد، نبايد از هيچ كسي بترسيد، بايد آقاي وزير را استيضاحش كنيد. (2/3)

آفتاب يزد: مي‌دانيد كه به خاطر پس گرفتن استيضاح، نمايندگان و هيئت رئيسه مجلس را مورد انتقاد قرار داديم. اما مقصود آقاي الهام، تهديد مجلس نبود، بلكه وي اين مسئله را مطرح كرد كه در صورت طرح استيضاح، فرصتي براي دولت به وجود ميآيد تا عملكرد خود را تشريح كند.

1020- راجع به مصاحبه جناب محمدجواد لاريجاني در مورد نطق آقاي توكلي كه اظهار تعجب كردند در مورد هزينه بعضي قطعنامه‌ها و گفتند خارجي‌ها در اين مورد ممكن است كه بد تعبير كنند، آيا به نظر شما آنها نمي‌دانند وضعيت چيست؟ (2/3)

0906- آيا در ايران مكاني ، شهري روستايي به نام هفت تپه وجود دارد كه در آنجا كارخانه نيشكر داشته باشد و كارگران آن چند ماه حقوق نگرفته باشند، هر چند ماه يكبار به نحوي اعتراض خود را بيان كنند؟ من كه فكر نمي‌كنم چنين مكاني نه تنها در ايران بلكه در كره زمين وجود داشته باشد، اگر داشت حتماً مطبوعات ايران آن را مي‌نوشت و صدا و سيما در اخبارها و خبرهاي خود مرتباً با آب و تاب آن را نشان مي‌داد، حال مي‌خواهم بدانم چنين مكاني اصلا‌ در جهان وجود دارد يا خير؟(31/2)

0908- جهاد سازندگي زمين هايي را به گروهي از پرسنل خودش واگذار كرده با ارزانترين قيمت و عده‌اي از آنها، آن را به قيمت خيلي بالايي دارند مي‌فروشند، نمي‌دانم اين زمين‌هايي كه حق بيت‌المال است يا نه؟ آيا اين شرعي هست يا نيست؟(31/2)

1015- لطفاً شماره آقاي قاليباف را در روزنامه بنويسيد كه ما بتوانيم با ايشان تماس بگيريم . (31/2)

آفتاب يزد: توصيه مي‌كنيم اين سوال را با روزنامه همشهري در ميان بگذاريد.

1531- من كاري به دولت ندارم كه درباره مستاجران چه كار كرده، اما خود صاحبخانه‌ها هم كمي انصاف و مروت و وجدان هم داشته باشند. وقتي مي‌بينند معلمي صد هزار تومان مي‌گيرد چه لزومي دارد 280هزار تومان اجاره بگيرند؟ وقتي يك كارگري در ماه دويست هزار تومان مي‌گيرد چه لزومي دارد 250هزار تومان بگيرند. آقا اين نان را هم بتوانند بخورند اين پول را هم بتوانند بخورند، آه پشتش نباشد.(31/2)

آفتاب يزد: قبول داريم كه اجاره‌خانه‌ها به حد غيرقابل قبولي رسيده است. همچنين با شما هم عقيده‌ايم كه بسياري از صاحب‌خانه‌ها، در شرايطي هستند كه مي توانند به مستاجران خود كمك كنند. اما فراموش نكنيد كه بسياري از افراد، بدليل اينكه نمي توانند خانه بزرگ‌تري خريداري كنند، خانه كوچك‌تر خود را اجاره داده‌اند و خودشان در خانه اجاره‌اي ديگر زندگي مي‌كنند. يا بعضي افراد، بنابر ضرورت‌هاي شغلي، منزل خود را در يك شهر اجاره داده‌اند و در شهر ديگر در خانه اجاره‌اي زندگي مي‌كنند. اين افراد قطعا در صورتي مي‌توانند رعايت حال مستاجر خود را بكنند كه توسط صاحب‌خانه به ايشان كمك شود.

1526- از گرگان تماس مي‌گيرم. به عنوان يك كارمند دولت از تأخير زياد در اعلا‌م ضريب افزايش حقوق امسال بسيار گله‌مندم، تعدادي از مسئولا‌ن شايد با داشتن حقوق بالا‌تر الان مشكلي را احساس نمي‌كنند ولي ما كارمنداني كه در رده‌هاي پايين‌تر قرار داريم، با حقوق سال قبل كه عملا‌ً فوق‌العاده‌هاي ما هم فعلا‌ً با بلا‌تكليفي احكاممان حذف شده با حقوق بسيار پاييني داريم زندگي مي‌كنيم كه ما را دچار كلا‌فه‌گي و مشكل كرده است.(31/2)

1023- يكي از مسئولان قول دادند كه مبارزه جدي مي كنيم با اين دختران و پسراني كه تيپ آن چناني مي‌زنند. من خواهش مي‌كنم بيايند قول بدهند كه تورم را كم كنند و مردم را از اين گراني نجات بدهند. (31/2)

1020- مي خواستم بدانم ميدان آزادي تهران چه ايرادي دارد كه شهرداران گذشته نتوانستند ايرادش را پيدا بكنند و آقاي قاليباف فقط 5 ميليارد تومان صرف درست كردن فاز اول اين ميدان كرده، اگر كندن درختان اين قدر هزينه مي برد من حاضر بودم با صد هزار تومان درختان ميدان را قطع بكنم.(31/2)

1300- من از تهران تماس مي‌گيرم. متأسفانه در يك درگيري بنده رفته بودم طرفين را جدا كنم كه منجر شد من هم به كلا‌نتري بروم و كلانتري ... بنده را بازداشت كردند و به دادسرا فرستادند. خيلي از آنها تشكر مي‌كنم كه با من برخورد خوبي داشتند بنده را نوازش كردند و حدود 7، 8 ساعت در بازداشتگاه بودم به خاطر اينكه آمدم يك كار خير بكنم. (231)

1129- دروغگويي در مملكت شهيد پرور اسلا‌مي جايز نيست و قرآن مجيد هم بارها تأكيد كرده ويل‌للمكذبين، چاره‌اي بينديشيد تا دروغ گفته نشود. در آخرت از همه ما مي‌پرسند كه چرا دروغ مي‌گفتيد.(31/2)

1519- مادري هستم از كرج تماس مي‌گيرم، براي عمل لوزه پسرم به هر بيمارستاني كه مراجعه كرديم بيشتر پول مي‌خواستند، ما كه جزء اقشار كم‌درآمد جامعه هستيم، جزء آموزش و پرورش هستم به نظر وزارت بهداشت ما چه بايد بكنيم؟ اگر مي‌شود كسي ما را راهنمايي بكند و بدانيم چه كار بايد بكنيم. (31/2)

1435- يكي از روحانيون فرمودند چون زكات داده نشده خشكسالي امسال به وجود آمده، من مي‌خواهم بگويم آيا اروپايي‌ها كه هنوز هم ما وقتي مسابقات فوتبال آنها را مي‌بينيم نشان مي‌دهد يكسره باران مي‌بارد، خيلي زكات مي‌پردازند؟ آيا مثلا‌ كشورهايي مثل عربستان سعودي و كشورهاي خليج آنها اصلا‌ً ديگر زكات نمي‌دهند كه سالها بارندگي در بعضي مناطق آنجا نمي‌شود؟ (31/2)

1508- مي‌خواستم راجع به گراني ارزاق و مخصوصاً برنج مطلبي را بگويم، منزل يكي از آشنايان ميهمان بوديم، قبل از اينكه تعرفه برنج بالا‌ برود يااينكه دولت از اعلا‌م برنج كوپني منصرف بشود در منزل اين دوست ديدم كه انبارش را پر از برنج كرده، پرسيدم شما كه در كارآهن بوديد چطور شد رفتيد در كار برنج، ايشان گفت مال يك نفري است، بعد كه اعلا‌م شد فهميدم اينهايي كه در اين برنامه‌ها هستند زودتر خبردار شدند، مخصوصاً خانم ايشان به خانم من گفته بود كه برويد برنج بخريد، معلوم بود كه اينها خبر داشتند كه بعضي اتفاقات و تصميمات، قيمت برنج را بالا‌ مي‌برد. (31/2)

0122 - اخيراً قبض برق‌هايي آمده كه دو سه برابر معيارهاي قبلي هست و براساس سالهاي پيشين كه هيچ تغييري در مصرف برق نبوده، قبض برق دو سه برابر شده است. ديگر اينكه در زير قبض برق هم نوشته كه اين قبض برق شما مثلا‌ً 50 تومان هم يارانه دارد كه مطمئناً لا‌بد مي‌خواهند يارانه را بعداً قطع كنند و قبض برق به اين ترتيب سه چهار برابر خواهد شد. (31/2)

0306- از آمل تماس مي‌گيرم، باغ دارم، امسال باغم در اثر برف از بين رفت، نه با غ من بلكه باغ اكثر آملي‌ها، اما دولت تا به حال اقدامي براي خسارت نكرده، لطف كنيد بنويسيد اينها كه دائم از افغانستان صحبت مي‌كنند اين خسارتي كه بابت برف به وجود آمده چرا هيچ كاري براي ما نكردند، هنوز كه خشكسالي نيامده كه اينها دم از خشكسالي مي‌زنند، لطفاً از وضعيت باغداري ما بنويسيد. (31/2)

0837- به نظر من، جواب و عكس‌العمل فدراسيون فوتبال در قبال حرف‌هاي علي كريمي مهر تاييدي است بر گفته‌هايش. (31/2)

1616- خواستم پيامي به شما بدهم كه واقعيت است، كساني كه در خواب هستند دو نوع هستند يك عده خود را به خواب زده‌اند و عده‌اي ديگر واقعا در خواب هستند، كساني كه خوابيدند كه خوابيدند و كساني كه خودشان را به خواب زدند بيدار كردن آنها خيلي سخت است، خواستم از كساني كه خودشان را به خواب زده‌اند حداقل يك نيشگوني بگيريد كه واقعا بيايند در بين اين مردم زندگي كنند، سوار اتوبوس بشوند، بيايند ببينند مردم چه گرفتاري‌هايي دارند.(2/3)

2138- من روي صحبتم با آقاي علي احمدي وزير آموزش و پرورش است، بنده 6 سال تمام به صورت حق التدريس در مقطع متوسطه تدريس كردم بدون بيمه و مزايا، از حدود 8 ماه پيش به شرط قبولي در آزمون كتبي، مصاحبه تخصصي و مصاحبه گزينشي و تحقيق محلي قرار شد كه ما را به صورت پيماني استخدام كنند كه در همه مراحل قبول شدم ولي متاسفانه از كارگزيني اداره متبوع اطلاع يافتم كه استخدام را لغو كردند، سوال من اين است كه آيا جنابعالي با داشتن زن و فرزند و خانه استيجاري ميتوانيد با حقوق 120 هزار تومان كه هر سه ماه يكبار پرداخت مي‌شود زندگي كنيد؟ (31/2)

2046- از تهران تماس مي‌گيرم، آقاي علي كريمي فوتباليست بنام ايراني سالهاي سال براي تيم ملي ايران زحمت كشيده و گلهاي افتخارآفريني را زده، اين فرد به خاطر دلسوزي از كار فدراسيون انتقادي كرده، متاسفانه فدراسيون، اين ورزشكار با ارزش را كنار گذاشته، در كجاي دنيا فردي را به خاطر يك انتقاد كنار مي‌گذارند؟ اگر انتقاد وارد نيست جوابش را بدهيد، پس شما تحمل انتقاد نداريد به بقيه هم اعلا‌م كنيد كه اگر انتقاد بكنيد بيرونتان مي كنيم، برادر من، اين به عنوان يك مساله پيشرفت نخواهد داشت، فوتبال شما ايراد دارد، فدراسيون خيلي اشكال دارد، شما تا به حال يك بازي تداركاتي انجام نداديد چطور تحمل شنيدن يك انتقاد از يك بازيكن بنام را نداريد؟ (31/2)

آفـتـاب يزد: بخشي از پيشنهاد شما اجرا شده است و يكي از دست‌اندركاران اين مساله اعلام كرده است كريمي را محروم كرده‌ايم تا انتقاد از فدراسيون در رسانه‌ها، به يك رويه تبديل نشود.

2010- يك سوال داشتم، موقعي كه ما در افغانستان و لبنان و همه جا جاده و تونل مي‌سازيم چرا جاده شمال را به چيني‌ها داديم؟ ما نمي‌دانيم جريان چيست؟ مگر ما بلد نيستيم جاده بسازيم؟ استدعا مي‌كنم در اين مورد جواب بفرمائيد. (31/2)

2247- من نمي‌دانم متاسف باشم يا خوشحال كه در كشوري زندگي مي‌كنم كه تنوع محصولات و مواد غذايي‌اش خيلي بالاست، خوشحالم از اينكه اين همه تنوع وجود دارد، متاسفانه از اينكه نمي‌توانم حدس بزنم كه فردا چه چيزي يك دفعه قيمتش بالا‌خواهد رفت، همين طور دچار استرس هستم.(31/2)

2141- از استان گيلان آستانه اشرفيه تماس مي‌گيرم. من سر و كارم هر روز با روزنامه است، البته به صورت وزني، مي‌خواستم بگويم اين روزنامه‌هايي كه ده برابر صفحات روزنامه شما هستند من هر روز به صورت كيلويي مي‌گرفتم، اما از روزنامه شما در آن روزنامه‌ها خبري نبود بعد متوجه شدم كه اگر من ده روزنامه شما را بگيرم مقرون به صرفه تر از خريدن كيلويي‌اش است، مي‌خواستم ببينم چه‌جور مي‌شود اين روزنامه‌هايي كه چندين برابر صفحات شما را دارند ارزان‌تر است؟ (31/2)

آفتاب يزد: بعضي از روزنامه‌هاي موردنظر شما، با بودجه و كمك‌هاي ناشي از اعطاي آگهي‌هاي دولتي اداره مي‌شوند. به عبارت ديگر، مابه التفاوت قيمت آفتاب يزد با قيمت آن روزنامه‌ها را قبلا‌ شما به همراه ساير هموطنان پرداخته‌ايد!

1809- از بومهن تماس مي‌گيرم. يك تعداد محدودي در بالاي شهرك كشاورزي بومهن به خودشان لقب الحق دادند و باور بفرمائيد تمام اين كوهها را با لودر و بولدوزر صاف و به اندازه 200 متر قواره‌بندي مي‌كنند و به خلق‌الله مي‌فروشند بدون سند و مدرك، زمين خودشان پايين دست نخورد بغلش دارند كوه‌ها را صاف مي‌كنند و به مردم مي‌فروشند، موضوع را چاپ كنيد شايد اين دادسراي مبارزه با زمين‌خواري كاري بكند و جلوي اين افراد را بگيرد.(31/2)

1900- پزشكي قانوني شهرستان ... دو ماه است ما را معطل كرده مي‌گويد نمونه هنوز در دستگاه است اين دستگاه سم شناسي چه جور كار مي‌كند كهدو ماه است كارش طول كشيده و شوهرم در بازداشتگاه است ، خودشان در سريال كارآگاهان 24 ساعت نشده جواب پزشكي قانوني را گرفتند و قاتل را هم پيدا و دستگير كردند مردم را چه حساب كردند؟ (31/2)

1847- هموطني در پيام 2244 مورخ 31/2 فرموده اند كه ويرانه هاي تخت جمشيد مانند ويرانه هاي شهرهايي است كه خدا در قرآن در مورد هلا‌كت مردمشان به علت كفر گفته است. خدمت اين هموطن عرض مي‌كنم كه اولا‌ً مردم ايران حتي قبل از اسلا‌م هم كافر نبوده و خداپرست بوده‌اند و ثانياً تخت جمشيد را خدا ويران نكرد، بلكه حيواني ملعون به نام اسكندر كه چشم ديدن شكوه و عظمت تمدن ايران زمين را نداشت ويران كرد. (31/2)

2246 -چرا صدا و سيما هيچ وقت قيمت جهاني برنج را در تلويزيون اعلا‌م نمي‌كند كه حداقل مردم بدانند قيمت واقعي برنج چه قدر است؟ (31/2)

2255- به نظر من كادر فني و مديريتي استقلا‌ل بايد عوض شود نه مربي. مربي چه تقصيري دارد؟ آقاي حجازي را برمي‌دارند آبرويشان را مي‌برند آقاي كريمي را ميآورند آبرويش را مي‌برند آقاي قلعه‌نوعي را ميآورند مي‌گويند ساخت و پاخت كرده است.(31/2)

2303- پس از سه ماه دوندگي در شهرداري منطقه 16 بالا‌خره جواز تخريب و نوسازي ملك خودم را گرفتم، كه براي 35 متر اضافه كردن تجاري مبلغي حدود 60 ميليون تومان بايد به شهرداري بپردازم، مي‌گويم اين را در اقساط بلند مدت بگيريد هر چه قدر دويدم آخر سر به من گفتند 40 درصدش را نقد بدهيد و بقيه را 18 ماهه، مي‌گويند بودجه نداريم، بايد از شما بگيريم خرج كارهاي عمراني بكنيم، چطور بودجه ندارند در حالي كه به مردم كشورهاي ديگر كمك مي‌كنند؟ وقتي ما مي‌گوئيم اين را 30 ماهه از ما بگيريد و 20 درصدش را نقد بگيريد چرا قبول نمي‌كنند؟(31/2)

1957- از قم تماس مي‌گيرم. مغازه‌اي اجاره كردم با هزار مشكل، حالا‌ از اصناف آمدند مي‌گويند 450 هزار تومان بايد بدهيد پروانه بگيريد و الا‌ مغازه‌ات را پلمپ مي‌كنيم، اصلا‌ كاري ندارند اجاره كردي،درآمد داري يا نداري، مستاجر هستي يا صاحب ملكي؟ فقط مي‌گويند 450 هزار تومان بده، من نمي‌دانم اين 450 هزار تومان را از دهان زن و بچه‌ام بگيرم يا جنس‌هايم را گران بفروشم يا ...؟ با اين وضعيت تورم، كاسبي‌ها هم خراب شده، اي كاش كمي انصاف به خرج بدهند.(31/2)

1710- در نطق پيش از دستور مجلس يكي از نمايندگان در صحبتهاي خود اظهار داشتند كه در مجموع به حقوق كاركنان دولت برابر تورم رسيدگي نشده، آقاي حداد عادل رئيس مجلس اعتراض كردند و گفتند چرا كلي گويي مي‌كنيد، در اين مدت خيلي خوب به وضع كاركنان دولت رسيدگي شده، اگر دليلي داريد ارائه دهيد، بنده به عنوان يك كارمند دليلم اين است كه در سال 59، 6500 تومان حقوق مي‌گرفتم، در شهرستان يك خانه دو طبقه نوساز به مبلغ 550 هزار تومان خريدم يعني 88 ماه حقوق من، الان در ماه يك ميليون حقوق مي‌گيرم كه مي‌دانم هيچ‌كسي چنين حقوقي نمي‌گيرد 88 ماه مي شود 88 ميليون كه آن خانه را به هيچ‌وجه با 88 ميليون تومان به من نمي‌دهند.(31/2)

1902 - از اصفهان تماس مي گيرم، بعضي از همايش‌ها و كنگره‌ها و اجلا‌س‌هايي كه در سال‌هاي اخير بسيار هم زياد شده است متاسفانه به نام‌هاي غير ايراني نامگذاري مي‌شوند كه اين جاي سوال و پرسش و توضيح خواهي دارد و در عين حال جاي بسي تاسف است چون اين گردهمايي‌ها و كنفرانس‌هاي علمي و فرهنگي و پزشكي و ادبي وورزشي و غيره در ايران سرافراز و با ديرينه‌اي اصيل و فارسي برگزار مي‌شود، لذا ضروري است كه در مورد نامگذاري اين همايش‌ها و گردهمايي‌ها از واژه‌هاي‌فارسي استفاده شود. (3/3)

1858- در رابطه با طرح‌هاي عمراني خصوصا ورزشگاه‌هايي كه درزمان آقاي خاتمي نيمه تمام مانده بود و دولت نهم تكميل كرد خواستم بگويم چرا اينها به نام خودشان تمام مي‌كنند ،‌چرا نمي‌گويند مربوط به گذشته بوده در شهرهاي مختلف كه اين ورزشگاه‌ها افتتاح مي‌شود؟(3/3)

آفتاب يزد: قبلا‌ پيشنهاد خود را نوشته‌ايم. به نظر ما دولت يا بايد بپذيرد كه مملكت داري يك كار به هم پيوسته است و خوبي‌ها وبدي‌هاي فعلي محصول مشترك تمام دولت‌هاي گذشته و دولت فعلي است يا اگر اصرار دارد كه همه دستاوردهاي امروز را به نام خود تمام كند، مسئوليت همه مشكلا‌ت فعلي از جمله گراني‌ها را هم به طور كامل بپذيرد.

1838-از اصفهان تماس مي گيرم، بسياري از افراد آبرومند و آشناي مردم كه براي به اصطلا‌ح كمك خرجي خود با وجود اين همه تورم و گراني و بالا‌ رفتن سرسام آور قيمت‌ها مجبورند نيم روز ديگر خود را نيز كار كنند واغلب در آژانس‌هاي تاكسي تلفني مشغول به كار هستند نمي‌خواهند و به هيچ وجه مايل نيستند كه شناخته شوند و مثلا‌ معلمي كه در دبيرستاني درس مي‌دهد طبيعتا مايل نيست شاگردانش او را در اين حال ببيند، ولي الزام نمودن آنها به نصب برچسب و آرم‌هاي روي درب هاي اتومبيل اين پرده حجاب را از بين مي‌برد لذا از مسئولا‌ن محترم تقاضا مي‌شود در اين مورد فكر اساسي و راهكار عملي واجازه كار به آنها بدون برچسب و هرگونه علا‌ئم ديگر داده شود.(3/3)

آفتاب يزد: در اين مورد با شما اختلا‌ف نظر داريم. به نظر ما كار كردن براي تامين معاش خانواده به هيچوجه ننگ نيست و نمي تواند مايه شرمندگي باشد. اتفاقا رفتار كساني مايه شرمندگي است كه بدون هيچگونه زحمتي به ثروت‌هاي كلا‌ن دسترسي پيدا كرده‌اند و آن را به رخ ديگران مي‌كشند. در ضمن فراموش نكنيد كه متاسفانه بعضي از متوليان آژانس‌هاي - ولو اندك- از موضوع آرم‌ها سوء استفاده كرده و مي‌كنند و دولت‌ چاره‌اي جز اتخاذ تدابيري براي حصول اطمينان از واگذاري آرم ها به استفاده كنندگان ندارد كه يكي از اين راهها چسباندن آرم‌هاي شطرنجي است.

1546- اينجانب معلم بازنشسته ساكن تبريز در تاريخ 26/2 جهت اخذ فيش حقوقي به سازمان آموزش و پرورش استان آذربايجان شرقي مراجعه كردم كه با كمال تاسف مشاهده نمودم كه حق اولاد و عائله‌مندي را واريز نكردند، پس از بررسي متوجه شدم كه اين كسر شامل 40 منطقه استان از جمله نواحي پنجگانه تبريز نيز مي‌باشد كه مسئولان استان، علت اين امر را نبود اعتبار، اعلام مي‌فرمايند و الان كه دوم خرداد است هنوز خبري نشده و مي‌گويند معلوم نيست چه موقع پرداخت مي‌شود؟ از دولت مهرورز و دلسوز، آقاي احمدي‌نژاد و جناب حدادعادل كه هميشه به فكر معلمان بازنشسته هستند كمال تشكر را دارم. (2/3)

1844- وقتي كه برخي مسئولان دولتي به حرف هيچ يك از قوا، چه قوه مقننه، چه قضائيه، در مورد نحوه افزايش حقوق‌ها توجه نمي‌كنند و حتي راي ديوان عدالت اداري را براي احقاق حقوق كارمندان نمي‌پذيرند ما عملا‌ مي‌توانيم به حاكميت كامل قانون در اين مملكت اميدوار باشيم؟ آيا همكاران و بازنشستگان و كارمندان مي‌توانند منتظر تغيير و اصلاح وضعيت خودشان باشند؟ (2/3)

1645- در شهرك صنعتي هفت تپه خوزستان گياهي به نام مي‌بينيد. خواستم به عنوان يك خوزستاني بگويم كه دوست دارم خوزستان به همان حالت زمان دوره سابق برگردد بلكه زيباتر از آن بشود، مين‌ها را خنثي كنند و اين قدر فقط از برخي موفقيت‌هاي زمان جنگ و بعد از آن - كه آن هم مقدس و ارزشمند است- صحبت نكنند. شما بياييد آباد كنيد و بسازيد، بس است، چرا به گذشته رجوع مي‌كنيد دوست دارم خوزستان سرسبز و پر از درخت و گياه باشد. (2/3)

1741- آقاي مظاهري رئيس كل بانك مركزي چندين بار است در اخبار پيام مي‌گويند كه به زودي شش بانك خارجي - كه اسم نميآورند- كه از كدام كشور هستند در ايران شعبه باز مي‌كنند، من مي‌خواهم اين شعب را قبل از اينكه بشمارند برايتان بگويم، انتيگواو باربودا، باربارادوس، بنگلادش، بنين، بوركينافاسو، بوليوي عزيز، پالائو و ونزوئلا‌، اينها را يادداشت بفرماييد تا ببينيم چه مي‌شود؟ (2/3)

2116- از زاهدان تماس مي‌گيرم. بازنشسته آموزش و پرورش هستم. 8 ماه از بازنشستگي ما مي‌گذرد و آقايان يك ريال به عنوان پاداش پايان خدمت به ما ندادند، مطمئن باشيد كساني كه به اين شيوه با معلمين رفتار مي‌كنند به آموزش و پرورش و آينده آموزش و پرورش فكر نمي‌كنند. (2/3)

2127- بازنشسته سال 86 آموزش و پرورش هستم. آقاي وزير آموزش و پرورش اگر نمي‌توانيد پاداش پايان خدمت و نتيجه سي سال زحمت ما را پرداخت كنيد. استدعا داريم استعفا بدهيد بگذاريد كسي بيايد جاي شما بنشيند كه توانايي اين را داشته باشد كه ما را به حقمان برساند. (2/3)

1915- از روستاي اسفندآباد واقع در ملارد شهريار تماس مي‌گيرم. مي‌خواستم از مسئولان شورا، دهداري ملارد به خاطر جاده خيلي عالي كه درست كردند بلوار اسفندآباد تا چهارراه ملارد تشكر كنم خيلي عالي است. (2/3)

2120- با تشكر از اينكه درد دل‌هاي ما را چاپ مي‌كنيد. بازنشسته سال 86 آموزش و پرورش هستم. از سيستان و بلوچستان تماس مي‌گيرم. دستمان خالي است و معادل پاداش پايان خدمت را از بستگانمان قرض كرديم و از بانكها، چرا به فكر ما نيستيد؟ (2/3)

1954- از اروميه تماس مي‌گيرم. دبير هستم. داشتم صفحه حوادث آفتاب يزد را مطالعه مي‌كردم كه دو مطلب نظرم را در مورد ضرب و شتم قاضي توسط مامور راهور جلب كرد كه عرض مي‌كنم:1- آقاي قاضي مي‌گويند زماني كه به وي گفتم من قاضي هستم گفت براي من مهم نيست كه تو كه هستي ، تنها مي‌دانم مقررات را نقض كردي، حال سوال اين است كه به نظر شما چه كسي كار خلاف قانون انجام داده است؟ 2- با توجه به اينكه قضات، مصونيت قضايي دارند اين مامور حق درگير شدن و بحث و برخورد فيزيكي با اين فرد را نداشته است آيا به نظر شما معناي اين حرف اين نيست كه به جز قضات، بقيه مردم اگر از دست ماموران ضرب و شتم بشوند ايرادي ندارد. (2/3)

1326- دو آرزو داشتم كه يكي انجام شد، آرزوي اولم اين بود كه يك روزنامه‌اي پيدا بشود كه حرف مردم را بنويسد كه الحمدالله آفتاب يزد كاملا‌ همين طور است و مردم مي‌توانند پيام بدهند، آرزوي ديگرم اين است كه تا قبل از اينكه سر به زمين بگذارم يك جايي مثل پارك پيدا بشود كه مردم موافق و مخالف بتوانند با هم حرفشان را بزنند و مثلا‌ اينهايي كه امروز در روزنامه شما از روسيه و كار آقاي پوتين دفاع مي‌كردند، اميدوارم بيايند در پارك ملت بتوانيم با هم حرف بزنيم. (2/3)
 يکشنبه 12 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 790]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن