تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 30 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سپاسگزارى منافق از زبانش فراتر نمى رود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1811828398




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ناگفته‌هاي حائري‌شيرازي در خصوص انتخاب رهبري: خدا خبرگان را به سمت انتخاب رهبر معظم انقلاب هدايت كرد


واضح آرشیو وب فارسی:شبكه خبر دانشجو: ناگفته‌هاي حائري‌شيرازي در خصوص انتخاب رهبري: خدا خبرگان را به سمت انتخاب رهبر معظم انقلاب هدايت كرد
نماينده ولي‌فقيه در استان فارس و امام جمعه شيراز با تصريح اينكه خداوند خبرگان را به سمت انتخاب مقام معظم رهبري به اين سمت هدايت كرد، به بيان ناگفته‌هاي اين واقعه پرداخت.
به گزارش «شبكه خبر دانشجو»، آيت‌الله محي‌الدين حائري‌شيرازي امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در شيراز گفت: بلافاصله پس از ارتحال حضرت امام (ره) اعضاي خبرگان رهبري فراخوانده شدند و صبح فرداي ارتحال جلسه اضطراري با حضور همه اعضا تشكيل شد.

نماينده ولي‌فقيه در استان فارس با اشاره به اينكه در آن جلسه صبح به خواندن وصيت‌نامه سياسي-الهي حضرت امام گذشت، گفت: بعد از‌ظهر قرار بر نطق پيش‌ از دستور بود و من هم نام‌نويسي كرده بودم اما تا نوبت به من رسيد فرصت تمام شد و من موفق به انجام آن نشدم.

حائري شيرازي با بيان اينكه از ابتدا قصد صحبت در اين جلسه نداشتم، اضافه كرد: هنگام استراحت بين دو جلسه ظهر و عصر آقاي شرعي به من گفت:" نظر هيئت رئيسه به شورائي شدن رهبري است اما در اين مرحله كه مردم نيازمند روحيه هستند، شوراي رهبري قادر به تأمين اين نياز نيست" چون اين حرف از دل زده شد به دلم نشست و براي نطق پيش‌ از دستور اسم نوشتم كه نوبت نشد.

امام جمعه شيراز گفت: به دليل اينكه نوبت نطق پيش‌ از دستور به من نرسيد بنا به اعلام نائب ‌رئيس مجلس خبرگان آقاي هاشمي رفسنجاني، به عنوان اولين مخالف شورائي شدن رهبري سخنراني كردم.

نماينده مردم فارس در خبرگان رهبري با تصريح اينكه هيچ مطلبي از قبل براي اين سخنراني آماده نكرده بودم، گفت: خدا به دلم انداخت كه چه بگويم و من در مورد بازنگري قانون اساسي در خصوص تبديل شوراي‌عالي قضائي به رياست قوه‌قضائيه و ادغام نخست‌وزير در زمان بازنگري قانون اساسي اشاره كردم و گفتم مردم اين تجربه را دارند كه شورا در بحث مديريت اجرائي و مديريتي جواب نمي‌دهد.

وي ادامه داد: گفتم به‌مجردي كه بحث شورا مطرح شود در ذهن مردم ارسال مسلم شكل خواهد گرفت و اين يعني بي‌كفايت شدن شورا.

حائري شيرازي با اشاره به اينكه وي اولين سخنران مخالف شورائي شدن رهبري بود، گفت: نفر بعد از من در موافقت شورايي شدن به‌جاي بيان ادله و برهان، اعضاي خبرگان را به روح امام قسم داد.

نماينده ولي‌فقيه در استان فارس ادامه داد: مخالف دوم آيت‌الله جنتي بود كه گفت "منظور از شورا انتخاب يك مجموعه است كه يكي مديريتش قوي باشد، ديگري علمش، ديگري سياستش و ديگري تدبيرش، اگر آن كه مديريتش يا سياستش بهتر بود مي‌توانست ديگران را بالا بكشد خوب بود اما اين اتفاق نمي‌افتد، اين مجموعه بايد باهم حركت كند و چون ضعيف نمي‌تواند هم‌پاي قوي حركت كند، قوي مجبور خواهد شد خود را با ضعيف هم‌قدم كند".

امام جمعه شيراز با تصريح اينكه حرف آيت‌الله جنتي تأثير بسيار زيادي بر اعضاي خبرگان رهبري گذاشت، گفت: بعد از پايان سخنان مخالفان و موافقان، هيئت‌رئيسه همچنان نظرش شورائي شدن رهبري بود و يكي از اعضا كه اكنون فوت كرده پيشنهاد داد براي رأي‌گيري از مخالفان بخواهيم قيام كنند.

حائري شيرازي گفت: از آنجا كه در رأي‌گيري‌ها هميشه سه گروه هستند، مخالف، موافق و ممتنع، در صورت قيام مخالفان، تعداد افراد داراي ممتنع به كسانيكه موافق شورائي شدن بودند، افزوده مي‌شد و رهبري شورائي رأي مي‌آورد.

نماينده ولي فقيه در استان فارس با تصريح اينكه هيچ‌كس گمان نمي‌كرد تعداد مخالفان شورائي شدن رهبري زياد باشد،‌اضافه كرد: زمانيكه مخالفان قيام كردند، بار اول شمارش شد و همه تعجب كردند، بار دوم هم خواستند كه آقايان ننشينند تا شمارش شود، باز هم باور نكردند و براي بار سوم هم شمارش كردند و در نهايت آقاي هاشمي اعلام كرد كه نظر خبرگان، شورائي بودن رهبري نيست.

حائري شيرازي در ادامه گفت: چون قبلا قائم مقام رهبري داشتيم بعد از رأي‌گيري همه ذهن‌ها متوجه او بود، آمادگي براي فردي خاص نبود، فكر مي‌كردند هر كه باشد عاقبت نتيجه نمي‌گيرد زيرا فردي كه از همه‌نظر جامع باشد، نداريم.

وي گفت: در ميان صحبت‌هاي موافقان شورائي، گاهي نام‌هايي هم عنوان شده بود، عده‌اي گروه سه‌نفره، بعضي پنج‌نفره و برخي 7 نفره را پيشنهاد مي‌دادند و نام مشتركي كه در همه موارد ديده مي‌شد، نام رئيس‌جمهوري وقت بود.

امام جمعه شيراز اضافه كرد: داشتن بالاترين تجربه در اداره مردم، داشتن بالاترين مقام بعد از رهبري، روحاني بودن و مجتهد بودن و از طرفي هم امام شرط مرجعيت را از رهبري برداشته بودند و در بازنگري قانون هم اين آمده بود بنابراين همه اين شرايط در ايشان جمع بود.

نماينده ولي فقيه در استان فارس گفت: اسم ايشان كه برده شد و آقاي هاشمي اعلام كردند كه ايشان مد نظر همه هستند، عصباني شدند و از جايي كه نشسته بودن برخاسته بدون اينكه استجازه كنند به سمت تريبون رفتند قرمز شده بودند و گفتند: شما مي‌دانيد با من چه مي‌كنيد، چه باري را بر دوش من مي‌گذاريد.

امام جمعه شيراز ادامه داد: اعضاي شوراي نگهبان كه در جلسه حضور داشتند از ايشان سئوال كردند كه چرا در مقابل اجراي قانون مقاومت مي‌كنيد ايشان هم ديدند حرف حساب است بنابراين نشستند.

حائري شيرازي خاطرنشان كرد: زماني كه نائب‌رئيس جلسه اعلام كرد كه موافقان با رهبري ايشان قيام كنند، چهار پنج جلسه قيام كرد.

نماينده ولي فقيه در استان فارس گفت: ديگر غروب شده بود كه رأي‌گيري پايان يافت و آيت‌الله جنتي پيشنهاد كردند كه براي گفتن تسليت به حاج احمد‌آقا به جماران برويم، شب بود كه به آنجا رسيديم و موضوع انتخاب را كه گفتيم، خدا بيامرزد حاج‌احمدآقا را كه گفتند دل امام را با اين انتخاب خود شاد كرديد.

حائري شيرازي با نقل خاطره‌اي از زبان احمد‌خميني گفت: حضرت امام فرمودند هرچه فكر مي‌كنم هيچ فردي شايسته‌تر از سيد‌علي آقا براي رهبري نيست.
وي ادامه داد: احمد‌آقا گفت، امام فاميل ايشان را نگفتند، تنها به گفتن اسم ايشان اكتفا كردند.

نماينده ولي‌فقيه در استان فارس در مورد خصوصيت‌هاي حضرت امام نيز گفت: حضرت امام آنچه تكليف بود را عمل مي‌كردند بي‌آنكه به فكر تهمت زدن ديگران و وارد كردن اتهام باشند.

امام جمعه شيراز با بيان خاطره‌اي از امام گفت: صبح يك روز در زماني كه ايشان مجرد بودند، حين عبور از دالان بين دارالشفا و مدرسه فيضيه متوجه زني مي‌شود كه وضع حمل كرده و حال نامساعدي دارد، امام به حجره رفته نبات داغ برايش درست كرده و با وجوديكه ممكن بود به او تهمت‌هايي وارد شود، نبات را به آن زن مي‌خوراند چرا كه اگر اين كار را كه تكليف بود انجام نمي‌داد آن زن تلف مي‌شد.

حائري شيرازي تصريح كرد: امام در هنگام صدور حكم اعدام سلمان رشدي هم مي‌دانست جهان به او تهمت مي‌زند مي‌دانستند كه آبروريزي مي‌كنند و كردند هم، اما چون تكليف شرعي بود اين كار را انجام دادند.

نماينده مردم استان فارس در خبرگان رهبري همچنين خصوصيت‌هاي بارز مقام معظم رهبري را بي‌هوائي و ذوب در ولايت برشمرد و با بيان خاطره‌اي از ايشان گفت: در زمان رياست‌جمهوري ايشان براي كاري وقت گرفته و به ملاقاتشان رفتم، كارم كه انجام شد، براي باز شدن باب گفتگو پرسيدم پس از اتمام رياست جمهوري چه خواهيد كرد، خيلي راحت پاسخ دادند، آخوندي، مي‌روم قم مانند قبل.
حائري شيرازي ادامه داد: بعد ايشان خيلي مصمم گفتند، مگر امام اجازه ندهند، اگر امام بگويند مسئول عقيدتي سياسي يك ژاندارمري در يكي از روستاهاي سيستان و بلوچستان باش هم خواهم پذيرفت، اين اوج بي‌هوائي و ذوب در ولايت است.

امام جمعه شيراز تصريح كرد: ايشان با پست كردن هواي نفساني در خود به اوج عزت رسيده‌اند.

حائري شيرازي گفت: زماني كه ايشان انتخاب شد من اين خاطره را به‌ياد آوردم اين رابطه عالم ثبوت با عالم ثبات است و به اين نتيجه رسيدم كه وقتي انسان اين‌ همه مطيع نائب امام زمانش باشد، به حتم مطيع امام زمان هم خواهد بود.

وي تصريح كرد: امام زمان نائب اسمي لازم ندارند، نائب رسمي مي‌خواهند و مقام معظم رهبري همه شرايطي را كه خودشان برشمرده‌اند دارند ، اما (من كان من الفقها، صاعن لنفس حافظ الدين، مخالفا لهوي و مطيعا لامر مولا) اين شرايطي است كه تعيين شده براي يك نائب و فقيه./انتهاي پيام/
 يکشنبه 12 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبكه خبر دانشجو]
[مشاهده در: www.snn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 246]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن