تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):اى آن كه يادش مايه شرافت و بزرگى ياد كنندگان است و اى آن كه سپاسگزاريش موجب دست يافت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821065998




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عفو بين‌الملل پليس نيجريه را به كشتار غيرقانوني شهروندان متهم كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: "عفو بين‌الملل" پليس نيجريه را به كشتار غيرقانوني شهروندان متهم كرد
گروه موسوم به "عفو بين‌الملل" روز يكشنبه پليس و عوامل امنيتي نيجريه را به قتل غيرقانوني صدها تن از شهروندان در سال گذشته متهم كرد.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از لاگوس، اين گروه ناظر بين‌المللي در گزارش سال ‪ ۲۰۰۸‬وضعيت جهاني حقوق بشر اعلام كرد: اعضاي پليس و نيروهاي امنيتي نيجريه در سال ‪ ۲۰۰۷‬صدها شهروند نيجري را بدون حكم قضايي اعدام كردند.

اين گزارش حاكي است: كشتن افراد توسط پليس هنگام بازرسي‌هاي معمولي در جاده‌ها يا به دليل خودداري از پرداخت رشوه، شليك به سارقان مسلح مظنون در بازداشت و اعدام‌هاي غيرقانوني زندانيان در بازداشتگاه‌هاي پليس از جمله موارد كشتار شهروندان در سال گذشته بود.

بنابه ادعاي عفو بين‌الملل، پليس نيجريه حتي اين كشتارها را مورد تاييد قرار داده است.

طبق ادعاي عفو بين‌الملل، ارتش نيز در كشتار شهروندان به ويژه در بخش بي‌ثبات توليدكننده نفتي "دلتاي نيجر" دخالت داشته است.

بر اساس اين گزارش ، "نيروي واكنش مشترك" ارتش نيجريه كه مسووليت حفاظت از شركت‌ها و تاسيسات نفتي منطقه دلتاي نيجر را برعهده دارد، موارد جدي از نقض حقوق بشر را مرتكب شده است.

بنا بر اظهارات اين گروه، بيش از ‪ ۲۰۰‬نفر از جمله روزنامه‌نگاران قبل و بعد از انتخابات آوريل ‪ ۲۰۰۷‬در نيجريه كشته شدند و موارد متعددي از آزار مدافعان حقوق بشر، روزنامه‌نگاران، آزار زنان، هتك حرمت و ارعاب مخالفان سياسي نيز مشاهده شده است.

اين گزارش در پايان خاطر نشان كرد: در آستانه انتخابات آوريل ‪،۲۰۰۷‬ در پي اقدام سياستمداران در استفاده از گروه‌هاي مسلح براي حمله به مخالفان خود، خشونت در دلتاي نيجر بالا گرفت و پس از انتخابات نيز موج خشونت باز هم افزايش يافت.
 يکشنبه 12 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 221]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن