تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روز قيامت محبوب‏ترين آدميان نزد خداوند فرمان‏برترينِ آنها از او است
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819210127




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

لاريجاني:نظارت مجلس شكل جديدي به خود مي‌گيرد


واضح آرشیو وب فارسی:موج: لاريجاني:نظارت مجلس شكل جديدي به خود مي‌گيرد
خبرگزاري موج - گروه اقتصاد سياسي رئيس مجلس گفت: تقويت بعد نظارتي مجلس نيازمند روش‌هاي نوين نظارتي است كه در هيئت رئيسه مجلس نيز موضوع نظارت به نحوه جديد در دست بررسي است.


به گزارش خبرنگار موج علي لاريجاني رئيس مجلس هشتم در جلسه علني امروز مجلس شوراي اسلامي پس از اداي مراسم تحليف هيئت رئيسه مجلس در سخناني با تشكر از نمايندگان به دليل راي به اعضاي هيئت رئيسه و اعتماد به آنها گفت: اعتماد شما هيئت رئيسه را پشتوانه‌اي عظيم براي فعاليت خود مي‌دانيم.
وي تاكيد كرد: به موجب سوگندي كه ياد كرديم خود را ملتزم به بهبود فضاي كار و تلاش و رعايت آئين‌نامه براي مجلس شوراي اسلامي مي‌دانيم.
رئيس مجلس هشتم گام بعدي هيئت رئيسه مجلس هشتم را شكل دادن به كميسيون‌هاي مجلس عنوان كرد و گفت: شكل دادن به كميسيون‌ها براي آغاز به كار مجلس ضروري است تا از اين طريق نمايندگان مجلس به عنوان برگزيدگان ملت به كار تخصصي خود در كميسيونها بپردازند.
لاريجاني با تاكيد بر اينكه راهنمايي رهبر فرزانه انقلاب مبناي تدوين راهبرد مجلس هشتم خواهد بود، تصريح كرد: تلاش ما اين است كه راهبرد مجلس هشتم را مدون كنيم و به همين دليل از دوستان نماينده و صاحب نظران استدعا داريم نظرات خود را به هيئت رئيسه ارسال كنند.
رئيس مجلس هشتم همچنين با اشاره به اهميت آئين‌نامه داخلي مجلس، آنرا بسترساز حركت مجلس عنوان كرد و اظهار داشت: آئين نامه داخلي مجلس از نظر شكلي مي‌تواند به سرعت عمل مجلس كمك و هم از برخي نابساماني‌ها جلوگيري كند.
وي خطاب به نمايندگان مجلس افزود: شما دوستان برخي از اشكالات را در مورد آئين نامه داخلي مجلس در جلسات قبل شاهد بوديد و با نظر نمايندگان، كميسيون آئين نامه شكل گرفت و از گذشته نيز بر روي اصلاحات در آئين نامه داخلي مجلس تعملاتي صورت پذيرفته است، لذا تقاضاي ما اين است كه نمايندگان محترم فعالان در ارائه نظرات خود جهت تغيير در آئين نامه داخلي مجلس شركت كرده و نظرات خود را به كميسيون مربوطه ارسال كنند.
لاريجاني با اشاره به در دستور كار قرار گرفتن طرح اصلاح آئين نامه داخلي مجلس و طرح تنقيح قوانين كشور كه توسط موسي قرباني در جلسه علني امروز اعلام شد، اظهار داشت: اين دو طرح چاپ شده و در اختيار نمايندگان قرار خواهد گرفت و هركدام از دوستان كه مايل هستند مي‌توانند در آن كميسيون حضور يابند تا انشاء الله شكل اداره جلسات مجلس روان و فعال شود.
وي از كميسيون آئين نامه داخلي مجلس هم خواست تا با سرعت بيشتر بررسي طرح اصلاحات آئين نامه داخلي مجلس را آغاز كنند و سپس افزود: در اين مسير نقطه نظرات نمايندگان راه گشا خواهد بود.
لاريجاني ادامه داد: انشاء الله اين كميسيون با بررسي آئين‌نامه، نتيجه را به مجلس تقديم مي‌كند تا براي ادامه كار به نحوه مقتضي در مجلس تصميم‌گيري شود.
رئيس مجلس، تنقيح و پالايش قوانين را از ديگر موضوعان مهم مورد بررسي در مجلس هشتم خواند و گفت: اين موضوع در پيام مقام معظم رهبري اشاره شده بود، بنابراين تنقيح و پالايش قوانين در دستور كار هيئت رئيسه مجلس قرار دارد و پيشنهادهاي نمايندگان در اين خصوص به ساماندهي كار كمك خواهد كرد كه اميدواريم با تلاشهاي دوستان هر چه سريعتر نتيجه را تقديم كنيم.
لاريجاني يافتن راهي براي حل اختلافات بين قوه مقننه و ساير قوا را كه مورد تاكيد رهبر انقلاب نيز بوده است را از ديگر موضوعات مورد بررسي در مجلس هشتم عنوان كرد و اظهار داشت: با مبنا قرار دادن وظايف هر قوه، هيئت رئيسه مجلس جوياي مكانيزمي براي حل اختلافات با حضور نمايندگاني از دو قوه است و از آنجا كه روش هيئت رئيسه اين است كه از حضور پر نشاط نمايندگان در تصميم گيري بهره جويد، از راهنماي‌هاي نمايندگان در تدوين اين مكانيزم استفاده مي‌كنيم.
وي از نمايندگان خواست تا در اين چند روز در خصوص نيازهاي فوري كشور نظير كمك‌هايي كه بايد جهت خشكسالي و سرما زدگي به توليد كنندگان داده شود، فكر كنند.
لاريجاني افزود: جلسات مشتركي هم بين دولت و مجلس در اين خصوص تشكيل داديم تا به نتيجه مورد قبول جهت طرح اين موضوع در مجلس برسيم.
رئيس مجلس، ايجاد مكانيزم رايزني تخصصي در مسائل مهم كشور بين دو قوه ديگر را ايده‌اي خواند كه در هيئت رئيسه مجلس به آن توجه شده است و افزود: باز هم از دوستان عزيز طلب مي‌كنيم كه ما را از راهنمايي‌هاي خودشان در اين خصوص محروم نكنند.
لاريجاني در ادامه سخنان خود تاكيد كرد: موضوع ديگري كه براي مجلس و مردم پر اهميت است و مورد عنايت مقام معظم رهبري نيز بوده است و رئيس جمهور محترم نيز بر آن تاكيد كردند، تقويت بعد نظارتي مجلس است كه اين كار نيازمند روش‌هاي نوين نظارتي بود كه در هيئت رئيسه مجلس نيز موضوع نظارت به نحوه جديد در دست بررسي است كه انشاء الله نتيجه آن تقديم نمايندگان خواهد شد.
رئيس مجلس تاكيد كرد: نمايندگاني كه در اين مجلس حضور دارند غالبا از تجربيات متنوعي در سطح ملي و بين المللي برخوردارند كه مي‌توانند از اين تجربه و اندوخته استفاده كرده و با پيشنهاداتشان، كار هيئت رئيسه را كنند.
لاريجاني با تاكيد بر اينكه تلاش هيئت رئيسه مجلس بر اين است كه وقت خود را در مسائل اساسي خود مصروف كند، گفت: ما در هيئت تلاش خواهيم كرد مرتبا دوستان نماينده را در جريان فعاليت‌هاي هيئت رئيسه قرار دهيم و طبعا هر يك از اين اموري كه عرض كردم در مسير خود در مجلس طرح خواهد شد.
وي همچنين از شعبي كه گزارش اوليه مربوط به افرادي كه بايد به كميسيون‌ها بروند، در آنهاست، خواست تا گزارش خود را ظرف امروز و فردا ارائه دهند تا پس از تعطيلات بشود با رايزني مجدد با شعب، تركيب كميسيون‌ها قطعي شود.
رئيس مجلس با بيان اينكه هنوز كميسيون تخصصي مجلس شكل نگرفته است، اظهار داشت: تا زماني كه اين كميسيون‌ها شكل نگيرد نمي‌توانيم در محتواي كار مجلس فعال باشيم.
لاريجاني در ادامه گفت: تعداد درخواست‌ها براي برخي از كميسيون‌ها از جمله كميسيون صنايع و معادن، انرژي، برنامه و بودجه و كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي بيشتر از 23 نفر است و لذا از نمايندگان تقاضا مي‌كنيم كه تغييراتي در اين امر بدهند زيرا كميسيون‌هاي ديگر مجلس از جمله كميسيونهاي اجتماعي، اصل 90 و كميسيون فرهنگي نيز از امور مهمي است كه مي‌تواند در صحنه كشور تغييرات عمده به وجود آورد.
وي تاكيد كرد: تقاضاي ما اين است كه نمايندگان با توجه به اينكه حجم درخواست‌ها براي آن چهار كميسيون زياد است يك تجديد نظري در آراي خودشان انجام دهند تا رفت و برگشت‌ها به شعب و هيئت رئيسه مجلس كمتر شود و ما بتوانيم با سرعت بيشتري كميسيون‌ها را شكل بدهيم.
رئيس مجلس همچنين در ادامه سخنان خود سالگرد رحلت حضرت امام خميني (ره) را تسليت گفت و اظهار داشت : رحلت "آن سفر كرده كه صد غافله دل همره اوست" را خدمت ملت عزيز ايران تسليت دارم و ياد آن مرد الهي هميشه در قلب همه مومنين جا دارد و جاودان است را گرامي مي‌داريم.
وي همچنين حادثه چندي پيش كارخانه كيميا گستر واقع در قطب صنعتي شهيد بابايي شازند كه 27 نفر از كاركنان اين كارخانه جان باختند را به مردم شازند و خانواده‌هاي آنها تسليت گفت.
لاريجاني همچنين با گراميداشت روز 15 خرداد گفت: 15 خرداد روز مهمي در تاريخ معاصر ايران است.
رئيس مجلس در پايان خاطر نشان كرد: جلسه بعدي مجلس هفته آينده خواهد بود كه ما تاريخ دقيق آن را از طريق رسانه‌ها اعلام مي‌كنيم و نمايندگان از 8 صبح دوشنبه (هفته آينده) جلسات خود در شعب را براي نهايي كردن تركيب كميسيونها خواهند داشت و در اين ايام كه ايام سوگواري است مي‌توانند در مراسم رحلت حضرت امام (ره) شركت كنند.
 يکشنبه 12 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 195]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن