تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):آيا به چيزى با فضيلت تر از نماز و روزه و صدقه (زكات) آگاهتان نكنم؟ و آن اصلاح م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804706978




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش كامل ايسنا از مراسم تجديدميثاق دانشگاهيان با آرمان‌هاي امام راحل


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: گزارش كامل ايسنا از مراسم تجديدميثاق دانشگاهيان با آرمان‌هاي امام راحل


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

اعضاي جامعه دانشگاهي كشور صبح امروز (يكشنبه) با حضور در مرقد بنيان‌گذار جمهوري اسلامي با آرمان‌هاي امام راحل تجديد ميثاق كردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) در اين مراسم زاهدي، وزير علوم، تحقيقات و فن‌آوري، كامران باقري لنكراني، وزيربهداشت، درمان و آموزش پزشكي، جاسبي، رييس دانشگاه آزاد اسلامي، حجت‌الاسلام والمسلمين محمديان، رييس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها ، طيبي رييس جهاد دانشگاهي و برخي ديگر از مسوولان دانشگاهي و جمعي از دانشجويان حضور داشتند.

بر اساس اين گزارش، پس از نثار تاج گل، ميثاق‌نامه دانشگاهيان با بنيان‌گذار جمهوري اسلامي ايران از سوي فرهاد رهبر رييس دانشگاه تهران خوانده شد.

به گزارش ايسنا، در اين ميثاق‌نامه آمده است: 19 سال است كه در هجران پدري مهربان ، فقيهي وارسته ، ‌حكيمي فرزانه و سياستمداري عارف، مژگان بر غم چشمان اشكبارمان حجاب كرده‌ايم و سوگوار فقدان آن رهبر يگانه نشسته‌ايم . دير زماني است كه در گلو فريادي اگر هست، ناله استغاثه و شكر نعمت ربوبي است كه چراغ هدايتمان را آن دردانه قرن قرار داده است؛ مجاهدي نستوه كه پرچم مبارزه با ظلم و ستم و زورمداري و استثمار را برافراشت و عزت ،‌عظمت ، استقلال و آزادي را به مردم مسلمان ايران هديه كرد و با اطمينان از ريشه‌هاي عميق دين‌باوري، قالب الگوي نوين حاكميت مردم ايران بر سرنوشت خويش را در راستاي حاكميت مطلق خدا بر انسان و جهان به عنوان يك حق الهي و مبتني بر اراده خداوندي در قالب نظام مقدس جمهوري اسلامي به ارمغان آورد.

نويسندگان اين ميثاق‌نامه هم‌چنين تاكيد كرده‌اند: ما دانشگاهيان كه امروز در كنار حرم مطهرت گرد آمديم در پيشگاه الهي سوگند مي‌خوريم كه به آرمان‌هاي بلندت وفادار بمانيم و با تاسي از رفتار و كردارت از هيچ كوششي براي دست يافتن به قله‌هاي رفيع دانايي و تلاش براي نشستن بر سرير توانايي دريغ نورزيم و استوار و پراميد در پرتو عنايت الهي در تحقق ايراني سربلند و آباد و براي ايجاد جهاني پر از اميد، صلح، دوستي و خداپرستي كوشش كنيم.

رييس دانشگاه تهران در ادامه قرائت اين ميثاق‌نامه گفت: سوگند به مولايمان كه شهيد محراب ، مرد علم و حلم و مهرباني بر مظلومان و خشم بر ستمگران بود، با تو پيمان مي‌بنديم كه با اراده پولادين و به دور از تزلزل در برابر طاغوتيان همراه با ايمان و خدامحوري مدافع اسلام عزيز باشيم و خدا را به مظلوميت و ايمان فاطمه مرضيه شاهد مي‌گيريم كه به راه پاك زيستن ائمه دين گام نهيم و دستورات آيين مقدس نبوي و سنت مرتضوي را اجرا كنيم.

در ادامه اين ميثاق‌نامه تاكيد شده است: از آن روز كه دانشگاه‌ها را مبدا همه تمام تحولات كشور خواندي و نهاد علم محوري،‌خوداتكايي ، استقلال و فرهنگ را در دلمان كاشتي تا كنون نزديك به سه دهه گذشته است كه در طليعه سي‌امين سالگرد پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي به درخت تنومند آزادانديشي و آزادمنشي تبديل شده است و ديگر نه تنها تندباد تهاجم استعمارگران و استثمارگران بين‌المللي آن را نخواهد لرزاند بلكه ريشه‌هاي عميق الهي و معنوي آن همچون چشمه‌ساري به ساير مناطق دنيا گستردانده شده است.

نويسندگان اين بيانيه در ادامه اظهار كردند: و امسال نيز كه توسط جانشين بر حق و طليعه‌دار راه و انديشه‌ات به سال نوآوري و شكوفايي مزين شده است مفتخريم كه فرزندان انقلابيت در دانشگاه‌ها به سوي تحقق دانشگاهي تمدن‌ساز گام برمي‌دارند تا با بهره‌گيري از اسلام ناب و ايجاد الگويي موفق از تلفيق علم و دين ساحتي خلق كنند كه بار ديگر شاهد احياي مجدد تمدن ايران اسلامي در جهان باشيم.

پس از مراسم تجديد ميثاق دانشگاهيان با آرمان‌هاي امام راحل در مرقد امام(ره)، مسوولان دانشگاهي و دانشجويان با حضور در حسينيه جماران با سيدحسن خميني ديدار و پايبندي خود را بر آرمان‌هاي امام راحل اعلام كردند.

جامعه تهي از دانش ولو اينكه به ظواهر دين پايبند باشد، مطلوب نيست

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سيد حسن خميني در اين ديدار كه با حضور رييس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاهها و وزاري بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و علوم، تحقيقات و فناوري برگزار شد، با اشاره به فرمايش امام مبني بر اينكه "دانشگاه منشاء تحول است"، گفت: همه نوع تحول در جامعه به دانشگاه نسبت داده مي‌شود؛ چراكه علم منشاء تحول است. جامعه بي علم جامعه‌اي است كه درجا مي زند و از وضعيت موجود خود بيرون نمي‌رود و در همان محدوده جغرافيايي خود باقي مي‌ماند.

وي افزود: در روايات ديني دانش علما از خون شهدا بالاتر است. جامعه‌اي كه داراي علم و دانش نباشد هر چقدر هم به ظواهر دينداري پايبند باشد، در حقيقت از نظر متوليان و بزرگان شرع ما جامعه مطلوب نيست.

سيد حسن خميني با تاكيد بر اينكه ظواهر دين بايد در يك جامعه انديشمند و باتدبير رعايت شود، خاطرنشان كرد: حقيقت قضيه اين است كه مجموعه مباني و آييني كه دين اسلام در اختيار ما گذاشته، آن مقدار قوي هست كه در برابر هر هجمه و شبهه‌اي ايستادگي كرده و به آن پاسخ گوييم.

فرزند يادگار امام اظهار داشت: مطمئنيم كه اگر درهاي همه مناظرات دنيا باز شود باز اين برهان دين اسلام است كه پيروز از اين ميدان بيرون مي آيد.

وي با بيان اينكه جامعه بي انديشه جامعه مرده و خموده‌اي است، گفت: حوزه و دانشگاه مهد همه تحولات بوده و منشاء برون رفت جامعه از بن بست‌هاي معرفتي هستند.

سيدحسن خميني گفت: بعد از انقلاب اسلامي تحولات زيادي صورت گرفته است. اميدواريم اين پيشرفت‌ها توسط دولتمردان كنوني ادامه يابد.

فرياد عدالت‌خواهي ثمره تفكرامام(ره)است

دست‌هايي درتلاشند ما را ازانديشه‌هاي‌ امام(ره) دوركنند

كامران باقري لنكراني با تاكيد بر اينكه امام يك حقيقت هميشه زنده است، اظهاركرد: از دل و جان با امام راحل و رهبر معظم انقلاب پيمان مي‌بنديم كه پرچم امام(ره) را همواره سرافراز نگه داريم. خوشحاليم كه امروز بيانات امام(ره) و جانشين ايشان حضرت آيت‌الله خامنه‌اي براي همه‌ي امت‌هاي جهان حجت است.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، وزير بهداشت و درمان و آموزش پزشكي در اين مراسم گفت: حضور دراين مكان بسيار خاطره‌بخش است. اين حسينيه حكايتي الهي دارد كه مردم مسلمان ما و مردم جهان شاهد آن بودند. اين حسينيه شاهد صحنه‌هايي است كه دشمنان اسلام براي به شكست كشاندن انقلاب درست كرده بودند كه دراين شرايط امام (ره) با تدبير اين توطئه‌ها را درهم شكست و در اين مكان بود كه امام توطئه‌ي دشمنان را در بحث حمله طبس با يك اشاره باطل كرد.

وي اضافه كرد: امام كودتاي نوژه را با يك اشاره به تمسخر گرفتند و حتي حمله‌ي صدام به ايران را كه با حمايت همه صورت گرفت به تمسخر گرفتند و فرمودند: سنگي است كه در بركه‌اي انداخته‌اند. همچنين بينانگذار كبير انقلاب اسلامي در واقعه‌ي هفت تير دراين مكان شهيد بهشتي را مظلوم خواندند.

باقري لنكراني تاكيد كرد: با وجودي كه امروز صاحب اين سخنان در كنار ما نيست؛ شاهديم كه هر چه از آن غروب روشن مي‌گذرد دست‌هايي در تلاشند كه غروب خورشيد را به غروب انديشه‌ها تبديل كنند و ما را از انديشه‌هاي واقعي امام (ره) دور كنند. امروز كه بيش از 19 سال از ارتحال امام (ره) گذشته است افكار پليدي در صددند كه ارتباط ملت و امام (ره) را در حد عاطفه‌ها نشان دهند.

وي افكار امام (ره) را، افكار الهام‌بخشي كه امروز و هميشه داراي خاصيت الهام‌بخشي است، خواند و خاطرنشان كرد: نبايد اين گنجينه ارزشمند را از دست داد. وصيت‌نامه امام (ره) به عنوان سند افتخارآميزي در اختيار ماست كه بايد آن را مكرر خوانده و از آن استفاده كنيم.

وزير بهداشت با تاكيد بر اينكه ارتباط با امام را نبايد تنها ارتباط عاطفي دانست، گفت: امام (ره) را بايد به عنوان پرچم‌دار يك تفكر شيعي، اسلام ناب محمدي و انقلابي شناخت. تفكري كه امروز و در آينده نيز زنده است.

باقري لنكراني با اشاره به فرازهايي از وصيت‌نامه امام (ره) اظهار كرد: امروز وصيت‌نامه بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي به بسياري از شبهه‌افكني‌ها پاسخ مي‌دهد. مثل اين كه امروز امام در اينجا نشسته و با ما سخن مي‌گويد.

وي ادامه داد: در فرازهايي از وصيت‌نامه امام(ره) اشاره شده است بايد همواره وحدت كلمه را به كار ببريم؛ همان طور كه امروز نيز اين وحدت كلمه نتيجه خواهد داد. از طرف ديگر امام(ره) در وصيت‌نامه‌شان پاسخ‌هايي ارائه كردند به كساني كه ادعا مي‌كردند اسلام ربطي به سياست ندارد.

لنكراني خاطرنشان كرد: در فراز سوم وصيت‌نامه امام (ره) در خصوص افرادي كه تلاش مي‌كنند كارايي نظام اسلامي را زير سوال ببرند پاسخ‌هاي داندان‌شكني را فرموده‌اند. همچنين در فراز چهارم اين وصيت‌نامه ايشان موضوع حوزه و دانشگاه را مطرح كردند و در رابطه با ارتباط روحانيت و دانشگاه و ضرورت اين ارتباط براي آينده فرازهايي را فرمودند.

به گزارش ايسنا، در ادامه اين مراسم وزير بهداشت با بيان اينكه بيانات وصيت‌نامه امام(ره) ، امروز مورد اطلاع همه‌ي ما است، گفت: اين بيانات را امروز از زبان افراد مختلف مي‌شنويم. خدا را شاكريم كه افكار و سخنان الهام‌بخش و ايده‌هاي امام (ره) در جامعه شنيده مي‌شود. اميدواريم از اين بيانات همواره استفاده شود.

لنكراني در ادامه خاطرنشان كرد: بسيار خوشحال مي‌شديم كه در چنين روزي در محضر بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي، گزارش مي‌داديم كه در طول اين چند سال تلاش كرديم هيچ‌گاه پرچم انقلاب را زمين نگذاشته و خوشحاليم بگوييم كه امروز نداي اسلام‌خواهي منحصر به ايران نيست و اين ندا از لبنان، فلسطين، آفريقا و آسيا شنيده مي‌شود.

وي با بيان اينكه فرياد عدالت‌خواهي كه در دنيا سر داده مي‌شود، ثمره‌ي تفكر امام (ره) است، گفت: خوشحاليم كه در طي اين 19 سال همواره حركت‌ها رو به جلو بوده و نه تنها در جغرافياي اسلامي بلكه در جغرافياي جهاني توانسته آثار پربركتي را بر جاي گذارد.

وزير بهداشت تاكيد كرد: خوشحال مي‌شديم كه به امام گزارش مي‌داديم كه جوانان اين مرز و بوم با نوآوري‌هاي خود تلاش كردند نيازمندهاي كشور را برطرف و در دنيا افتخارآفريني كنند. آن‌ها همواره حركت رو به جلو داشته و نگذاشتند كه فرصت‌ها از بين روند.

لنكراني در ادامه تاكيد كرد: آنچه در ايران رخ مي‌دهد شايد براي ما ملموس و روشن نباشد ولي هنگامي كه از بيرون به كشور ما نگاه مي‌كنيم مي‌بينيم كه همه‌ي نگاه‌ها به ايران است كه آن‌ها از ما درس و الهام مي‌گيرند و به عبارتي سرفصل حركت‌هاي آزادي‌بخش همه مردم دنيا است.

وي در پايان با بيان اينكه فرياد عدالت‌خواهي و اسلام‌خواهي به بركت افكار امام (ره)، تلاش مردم و رهبري عظيم‌الشان مقام معظم رهبري از شرقي‌ترين نقطه يعني اندونزي و غربي‌ترين نقطه يعني آفريقا به گوش مي رسد، گفت: بايد ارزش اين نكات را بدانيم؛ از اين رو از خداوند خواستاريم كه قدم‌هايمان را در اين راه مهم ثابت و محكم نگه دارد.

به گزارش ايسنا بعد از سخنان لنكراني علي خضريان عضو اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه‌ها به نمايندگي از تشكل‌هاي دانشجويي ميثاق‌نامه‌ي تشكل‌هاي دانشجويي با امام (ره) را قرائت كرد و پس از آن سعيد حداديان مداح اهل بيت به مداحي پرداخت.

متن ميثاق‌نامه اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه‌ها، سازمان بسيج دانشجويي، دفتر تحكيم وحدت (طيف شيراز) و اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان بدين شرح است:

امام خميني(ره) كه شخصيتش در مكتب جامع اسلام شكل گرفته بود، فقيهي فرزانه، عارفي آگاه، فيلسوفي شجاع، اديبي عميق، مفسري بينا و سياستمداري دانا بود. او سياست و سياستمداري را پيشه خود نمي‌دانست بلكه آن را يك وظيفه مي‌انگاشت، كلامي جذاب و فكري پويا داشت، ذهن و زندگيش جامع علم و عمل بود، و هر آنچه را بر زبان مي‌راند و به هر ميزان كه از مردم مي خواست خود پيش و بيش از ديگران به آن عمل مي كرد، اعتقادش چون صخره‌اي سخت و همتش به بلنداي قله‌ها بود، چون شجره طيبه انديشه‌اش از آبشخور فرهنگ قرآن سيراب مي‌شد.

در ادامه اين ميثاق‌نامه آمده است: با وقوع انقلاب عظيم اسلامي به رهبري ابرمردي كه ايمان و عرفان و شجاعتش ريشه در تعاليم و تربيت قرآني اهل بيت عصمت و طهارت داشت، بار ديگر وعده‌هاي برحق و بشارت آميز خداوند سبحان مبني بر دفاع از ايمان آورندگان عملي گشت و خورشيد پرفروغ اسلام بر بشر معاصر پرتو افشاني نمود و در عرصه‌هاي مختلف زندگي مسلمانان سراسر جهان حيات مجدد يافت.

نويسندگان اين ميثاق‌نامه تاكيد كردند: امام خميني(ره) با حركت خود شرق و غرب را لرزانيد و ميراثي بر جاي گذاشت كه هنوز زنده و فعال است. او توانست با نفس مسيحايي‌اش، اثر بزرگي در تاريخ جهان بر جاي‏ گذارد. شايد با جرأت بتوان گفت كه اولين و مهمترين پيامي كه منادي انقلاب و رهبر فرزانه‌مان به گوش جهانيان رسانيد، چيزي جز خدامحوري و رهايي بي قيد و شرط از سلطه شوم استكبار جهاني به ويژه آمريكا نبود كه اين آواي جانبخش بر دل‌هاي آزادانديشان و مجاهدان كه درد آشناي غربت اسلام و تاريكي انحطاط انديشه بودند نشست و همچون آهن ربايي جذاب، افكار وانديشه‌ها را معطوف به خود ساخت.

در ادامه اين ميثاق‌نامه عنوان شده است: در تمامي عرصه‌هاي حساس انقلاب اسلامي با تكيه بر اصول و ارزش‌هاي مقدس اسلامي و انقلابي با خداي خود پيمان مي بنديم آنچنان كه به ما آموختي در برابر دشمنان اسلام و ايران اسلامي محكم و استوار بايستيم و در كنار مظلومان و بي پناهان با مستكبران جنايت پيشه به مبارزه برخيزيم و زمينه ساز انقلاب جهاني مصلح كل حضرت ولي عصر باشيم. راهت راه ما، آرمانت آرمان ما و مهرت همواره در دل و جان ماست.

نويسندگان اين ميثاق‌نامه تاكيد كردند: تو با جان‌هاي بي قرار ما چه حديثي خواندي كه جز با چهره خونين بر لقاي دوست راضي نمي‌شويم، ما را به جنت لقاي دلباختگي آشنايمان كردي و بر سر مستان باده ولا، حلاوت شهادت نوشاندي و با تو تا اوج افلاك بال گشوديم و تو، بي انتهاي وصل را نشانمان دادي، تو بودي كه دريچه ديگري بر قلبمان گشودي و عقايدمان را محكم و ايمانمان را استوار ساختي.

در ادامه اين ميثاق‌نامه آمده است: با تو عهد مي بنديم؛ اي مقتداي سعادتمندان، امت مؤمن ما، كه شجره طيبه ايمان را با خون عزيزانشان آبياري كرده‌اند، هرگز حاضر به مبادله ارزش‌ها، نخواهند شد و ما بهار را با خزان، بهشت را با دوزخ معاوضه نخواهيم كرد؛ و خوب مي دانيم كه اسير زرهاي بني اميه زمان شدن، مساوي است با تنهايي خلف شايسته تو و روي گرداني از علي، روي بر تافتن سعادت از ماست و با چنين اعتقادي، پيروي و فرمانبري از آن سيد عزيز را وظيفه‌اي غير قابل تغيير مي‌دانيم.

نويسندگان اين ميثاق‌نامه تاكيد دارند: ما در مكتب تو درس وفاداري آموخته‌ايم، و دل در مهر آن پيشواي آسماني غايب داريم و ديده بر گل روي ميوه دل زهرا «عليهما السلام» فكنده‌ايم، و گوش جان بر فرمانش نهاده‌ايم و هرگز به تكرار سقيفه تن نخواهيم داد.

انتهاي پيام
 يکشنبه 12 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 366]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن