تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عالم باشى یا جاهل ، خاموشى را برگزین تا بردبار به شمار آیى . زیرا خاموشى نزد دانا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816446969




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كانال كميلاداي دين به شهداي گردان كميل است


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: "كانال كميل"اداي دين به شهداي گردان كميل است
كارگردان "كانال كميل"اجراي اين نمايش را اداي دين نسبت به شهداي گردان كميل و همه شهداي 8 سال دفاع مقدس دانست.


كوروش زارعي در گفت و گو با خبرنگار سرويس هنري برنا با اعلام اين مطلب گفت:"نمايش" كانال كميل "براساس واقعيت و مستندات ساخته شده و سرگذشت گردان كميل كه جزء لشكر 27 محمد رسول الله(ص)است را روايت مي كند."

او اجراي اين نمايش را اداي دين به شهداي گردان كميل و همه شهداي دفاع مقدس عنوان و تصريح كرد:"با اين انگيزه 12 سال پيش" كانال كميل" را براي جشنواره سراسري تئاتر دفاع مقدس توليد كرديم . اين نمايش درآن سال موفق شد جايزه اول رشته هاي كارگرداني ، نويسندگي، بازيگري مرد ،طراحي صحنه و موسيقي را دريافت كند؛با اين حال به دلايل مختلف در اجراي عمومي موفق نبود."

زارعي درباره دلايل عدم موفقيت "كانال كميل"در اجراي عمومي توضيح داد:"اجرايي كه ما آن زمان درتالار مولوي داشتيم خيلي كم بود و زمان نامناسبي داشت. ضمن اينكه ژانردفاع مقدس هنوز مخاطب خود را پيدا نكرده بود و مسئولان تلاش مي كردند با برگزاري جشنواره دفاع مقدس بتوانند اين ژانر را احيا و معرفي كنند .همه اين ها باعث شد كه نمايش با استقبال مواجه نشود و كار ديده نشد ."

اين كارگردان با بيان اينكه طي اين سال ها دغدغه اجراي مجدد نمايش را در شرايط بهتر و مناسب داشته است ،گفت:"بعد از اينكه امسال از سوي معاونت هنري وزارت فرهنگ و ارشاداسلامي سفارش توليد اثري با موضوع دفاع مقدس به ما داده شد تصميم گرفتيم "كانال كميل" را به خاطراينكه قابليت اجراي مجدد و برخورداري ازمخاطبان فراوان را دارد دوباره اجرا كنيم ."

او افزود:"نمايشنامه اين اثر به خاطر فكر و درون مايه تغييري نكرده است ما فقط آن راتقويت كرده ايم."

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا نويسنده درجريان تغييرات نمايشنامه بوده يا خير گفت:"آقاي فدايي حسين كار را ديد و از نتيجه راضي هستند. ما سعي كرديم عناصر و مولفه هاي امروزي را هم در محتوا و هم درساختار بگنجانيم . مثلا برخي موقعيت هاي طنز و المان هايي چون تلفن همراه و ....درتئاتر قبلي وجود نداشت."

زارعي ادامه داد:"هدف ما از ايجاد تغييرات اين بود كه نمايش تلطيف شود . حتي بازي هاي روان بازيگران هم به اين منظور و در راستاي اين هدف بود."

وي تصريح كرد:"البته اين حرف بدين معنا نيست كه بخواهم بازي بازيگران اجراي قبلي را ناديده بگيرم ،اما در اجراي جديد سعي ام بر اين بود كه با استفاده از اين تركيب به لطيف شدن كاركمك شود."

كارگردان "كانال كميل "درباره استفاده از بازيگران شاخص توضيح داد:"انتخاب بازيگر شاخص و چهره به اين دليل بود كه هم براي مخاطب شناخته شده باشند و هم مقوله را بشناسد . اكثر اين بازيگران، جنگ و بچه هاي جنگ را مي شناسند و اين كمك زيادي درتصوير نقش ها و باور پذيري آن مي كند."

وي همچنين درباره بازي سيد جواد هاشمي گفت:"در اين اجرا تلاش كرديم كه بازي متفاوتي از آقاي هاشمي نسبت به كارهاي قبلي او ببنيم . او ابتدا ضد قهرمان است ولي درنهايت به قهرمان تبديل مي شود.به نظر من آقاي هاشمي يكي از متفاوت ترين بازي هاي خود در ژانر دفاع مقدس را در "كانال كميل"ارائه كرده است."

كوروش زارعي در پاسخ به اين كه آيا نقش حاج كاظم را براي خود درنظرگرفته بوديد يا بازيگري براي اين نقش نداشتيد،جواب داد:" راستش هم در اجراي قبلي و هم دراجراي فعلي نظر دوستان اين بود كه نقش حاج كاظم را به خاطر ويژگي هاي كه دارد ،من بازي كنم. ضمن اينكه خودم هم دوست داشتم اين نقش را بازي كنم . "

وي در پاسخ به سوال برنا كه چرا درفلاش بك ها و هنگام نشان دادن صحنه هاي جنگ،از المان هاي بيشتري براي تصويرفضاي جنگ بهره نبرده ايد گفت:"اين كار كاملا تعمدي بود.ما سعي كرده ايم آن فضاي اصلي كه در دل متن است را به واسطه كارگرداني و بازيگري ارائه دهيم؛ نخواستيم بيش ازحد از جلوه هاي ويژه بهره ببريم ."

اين كارگردان دفاع مقدسي همچنين درباره وضعيت كنوني تئاتردفاع مقدس گفت:"تئاتر دفاع مقدس ما هنوزدرآغاز راه است و هنوز از نقطه صفر نتوانسته حركت روبه رشدي داشته با شد."

وي افزود:"اين تاسف بار است. تئاتر دفاع مقدس براي نهادينه شدن نيازبه توجه ويژه دارد. مسئولان ،هنرمندان و پژوهشگران بايد دست به دست هم بدهند تا بتوان اين ژانر را احيا كرد."

زارعي ادامه داد:" اين ژانرهنوز ناشناخته است؛ ماهنوز نتوانسته ايم ضرورت اين نوع تئاتر را در جامعه تئاتري جا بيندازيم ."

وي با بيان اينكه تئاتر دفاع مقدس يك ابر ژانراست،تاكيد كرد:"مگر ما دنبال تئاترملي و بومي نيستيم ؟مگر نمي خواهيم تئاتري با مولفه هاي ايراني داشته باشيم؟پس چرا به اين گونه نمايشي كه مي تواند تئاتر ملي باشد ،توجه نمي كنيم؟"

زارعي افزود:" جنگ ما خارج از قواعد هر جنگ ديگر بود. ما دفاع كرديم مهاجم نبوديم . ما به اندازه 8 سال جنگ مي توانيم هزاران سال كارفرهنگي در رشته هاي مختلف هنري انجام دهيم."

وي با ابراز تاسف از اينكه هنوز اين اتفاق به گونه شايسته رخ نداده است تصريح كرد:" متاسفانه نه هنرمندان ما به اين رويكرد توجه مي كنند و نه مسئولان .البته نبايد زحمت و تلاش مسئولان را ناديده گرفت ولي بايد پذيرفت كه با برپايي چند جشنواره نمي توان به هدف اصلي و غايت مورد نظر دردفاع مقدس رسيد."

زارعي در پايان گفت:"بايد درطول سال نمايش و تئاتر دفاع مقدس داشته باشيم نه اينكه در مناسبت هاي خاص به فكر اين ژانر بيفتيم . بايد ضرورت اين موضوع درجامعه دروني شود . ضمن اينكه خود هنرمندان هم بايد با پژوهش فراوان از اجراي كارهاي كليشه و غير جذاب براي مخاطب دوري كنند. چرا كه تجربه ديدن يك اثر بد براي مخاطب اثر نامطلوب و دلسردي او را به همراه دارد ."

ياد آور مي شود نمايش"كانال كميل"تا پايان خرداد ماه در تالار اصلي مجموعه تئاتر شهر ادامه دارد.
 يکشنبه 12 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 4125]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن