تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 30 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس خداى عزوجل را اطاعت كند خدا را ياد كرده است، هر چند نماز خواندن و روزه گرفتن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1811767389




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آبروي باقيمانده را براي حل مسائل كشور خرج مي كنيم


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: آبروي باقيمانده را براي حل مسائل كشور خرج مي كنيم
رييس مجلس هشتم با تأكيد بر اينكه نمي خواهيم در درون دالان خشك ساختاري وقتمان را صرف كنيم، گفت: همان اسلام ناب محمدي كه حضرت امام از آن به عنوان اسلام جواهري ياد كرده بودند، بايد مبناي كار ما قرار گيرد.


به گزارش خبرنگار پارلماني برنا، علي لاريجاني در حاشيه جلسه علني امروز مجلس در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالي مبني بر بيانيه اتحاديه اروپا در بحث حقوق بشر، با بيان اينكه در خصوص اين مسايل قبلا نظرم را اعلام كرده ام، افزود: اينكه اتحاديه اروپا مي خواهد فضاي جديدي را براي همكاري با ايران بگشايد از طريق مجاري خودش ممكن است؛ به شرط اينكه اين كار به درستي صورت گيرد.

وي درباره اينكه تحليل هاي مختلف در خصوص رياست مجلس از جمله شما وجود دارد، اظهار داشت: من به اينكه تحليل هاي ديگران را بگيرم، علاقه اي ندارم و از تحليل كردن هم پرهيز مي كنم.

رييس مجلس هشتم در ادامه در خصوص رفع مشكلات اقتصادي جامعه، گفت: در حال حاضر ما مشغول تدوين يك سري امور مهم براي مجلس هستيم كه مي توان به ايجاد راهكارهايي براي نظارت دقيق تر در كارهاي كشور با متدولوژي جديد و پيدا كردن مكانيزمي براي حل اختلافات بين قوه مقننه و ساير قوا اشاره كرد.

وي افزود: در همين روزهايي كه هيئت رييسه موقت مشغول به كار بود، جلسات مستمري را با برخي از وزرا و مسئولاني كه در مجلس فعال بوده اند در مورد نيازهاي مربوط به خشكسالي و سرمازدگي داشتيم.

لاريجاني ادامه داد: تاكنون دو جلسه نسبتا طولاني داشتيم، امروز هم در حال پيگيري اين موارد هستيم. لذا ما به دنبال ساختارها نمي گرديم بلكه به دنبال حل مسايل هستيم. بنابراين اگر مختصر آبرويي هم وجود دارد مي خواهيم خرج اين كنيم كه مسايل حل شود.

وي همچنين تاكيد كرد: نمي خواهيم در درون دالان خشك ساختاري وقتمان را صرف كنيم. بنابراين ديروز و امروز با سرعت تصويب اعتبار نامه ها را به پايان رسانديم تا وقت مجلس كمتر صرف اين امور شود.

رييس مجلس هشتم با اشاره به اينكه قصد داريم وارد فضايي شويم كه موضوعات اصلي كشور را مورد بررسي قرار دهيم، تصريح كرد: اميدوارم در اين هفته و اوايل هفته آينده كميسيون هاي مجلس را شكل دهيم. البته در اين فاصله با دولت و ساير دستگاه ها نيز همكاري خواهيم داشت، تا مسايل مهمي كه پيش روي كشور است، حل شود.

وي در پاسخ به سئوالي مبني بر اينكه كدام بخش از انديشه هاي امام بايد مورد توجه مجلس هشتم، قرار بگيرد، با بيان اينكه روش و منش امام سيره اي كهنه شونده نيست، گفت: در بيانات حضرت امام به برخي از چيزها بسيار تاكيد شده كه مي توان به مشي دقيق اسلامي ، اجراي قوانين براساس مباني اسلامي اشاره كرد.

لاريجاني افزود: همان اسلام ناب محمدي كه حضرت امام از آن به عنوان اسلام جواهري ياد كرده بودند، بايد مبناي كار ما قرار گيرد. همچنين پرهيز كردن از اظهار نظرهايي كه غير تخصصي بوده و داشتن روحيه كار، توسعه و پيشرفت براي كشور از نكاتي است كه حضرت امام (ره) بسيار بر اين موارد تاكيد داشتند.

وي ادامه داد: امروز ايران بيش از هر زمان ديگري به روحيه خلاق و با نشاط براي كار احتياج دارد؛ زمينه هاي كار زماني فراهم مي شود كه سرمايه گذاري در كشور تسهيل شود. لذا ما بايد نكاتي كه حضرت امام نيز بر آن تاكيد داشتند را چه در مجلس و چه در دولت عملياتي كنيم و كاري كنيم كه تقنين و آيين نامه ها در دولت و دستورالعمل ها به نحوي باشد كه زمينه هاي سرمايه گذاري تسهيل شود.

رييس مجلس هشتم با اشاره به اينكه در جلسه علني امروز هم متذكر شديم كه كميته يا كميسيوني را براي پالايش قوانين در نظر خواهيم گرفت كه سرمايه گذاري را در كشور سهل كند، گفت: روحيه خدمت كردن و خادم ملت بودن از نكات مورد تاكيد حضرت امام بوده است و البته سيره امام مملو از حقايقي است كه بايد از همه آن ها پند گرفت.

وي درباره زمان معرفي وزير كشور به مجلس، تصريح كرد: منتظريم براي وزارت كشور و همچنين وزارت اقتصاد و دارايي وزرايي قوي از طرف دولت معرفي شوند كه اين دستگاه ها كار خود را هر چه زودتر و با قدرت انجام دهند.

لاريجاني در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر اينكه دانشمند هسته اي در پاكستان فروش اطلاعات هسته اي به ايران را تكذيب كرده و گفته تحت فشار پرويز مشرف اين صحبت ها را گفته ام، بيان داشت: هنگامي كه خودشان چنين اظهار نظرهايي مي كنند ما بالا تر از آن نمي توانيم نظر دهيم. از قبل هم كه هيات هايي از آژانس به ايران مي آمدند به آن ها متذكر مي شديم كه برخي از سرويس هاي آمريكا و اسرائيل شما را به اشتباه مي اندازند؛ در عين حال آن ها دعاوي را از آن ها مي گرفتند و به ايران مي آوردند، اما ما بر اساس ضوابط و مقررات كار مي كرديم.

وي ادامه داد: در گزارش اخير نكاتي است كه سرويس هاي كشورهاي ديگر فعالانه مسير آژانس را به اشتباه مي اندازند و من در جلسه قبل هم گفتم كه اين مسير هم به آژانس لطمه مي زند و هم ايران توقع چنين كاري را نخواهد داشت و راه ديگري را مي رود.

رييس مجلس هشتم در پايان درباره چگونگي نظارت مجلس، خاطر نشان كرد: يكي از اولويت هاي ما پيدا كردن مكانيزهاي جديد نظارت است، كه هم مردم مطلع باشند و هم نظارت عميق و فعالي داشته باشيم.
 يکشنبه 12 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 276]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن