تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن هرگاه سخن گويد ياد (خدا) مى كند و منافق هرگاه سخن گويد بيهوده گويى مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815575762




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

*تجديدميثاق جامعه دانشگاهي با آرمان‌هاي امام راحل* وزيربهداشت: فرياد عدالت‌خواهي ثمره تفكرامام(ره)است دست‌هايي درتلاشند ما را ازانديشه‌هاي‌ امام(ره) دوركنند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: *تجديدميثاق جامعه دانشگاهي با آرمان‌هاي امام راحل* وزيربهداشت: فرياد عدالت‌خواهي ثمره تفكرامام(ره)است دست‌هايي درتلاشند ما را ازانديشه‌هاي‌ امام(ره) دوركنند


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

كامران باقري لنكراني با تاكيد بر اينكه امام يك حقيقت هميشه زنده است، اظهاركرد: از دل و جان با امام راحل و رهبر معظم انقلاب پيمان مي‌بنديم كه پرچم امام(ره) را همواره سرافراز نگه داريم. خوشحاليم كه امروز بيانات امام(ره) و جانشين ايشان حضرت آيت‌الله خامنه‌اي براي همه‌ي امت‌هاي جهان حجت است.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، وزير بهداشت و درمان در مراسم تجديد ميثاق جامعه دانشگاهي كشور با آرمان‌هاي امام راحل كه در حسينيه جماران برگزار شد، گفت: حضور دراين مكان بسيار خاطره‌بخش است. اين حسينيه حكايتي الهي دارد كه مردم مسلمان ما و مردم جهان شاهد آن بودند. اين حسينيه شاهد صحنه‌هايي است كه دشمنان اسلام براي به شكست كشاندن انقلاب درست كرده بودند كه دراين شرايط امام (ره) با تدبير اين توطئه‌ها را درهم شكست و در اين مكان بود كه امام توطئه‌ي دشمنان را در بحث حمله طبس با يك اشاره باطل كرد.

وي اضافه كرد: امام كودتاي نوژه را با يك اشاره به تمسخر گرفتند و حتي حمله‌ي صدام به ايران را كه با حمايت همه صورت گرفت به تمسخر گرفتند و فرمودند: سنگي است كه در بركه‌اي انداخته‌اند. همچنين بينانگذار كبير انقلاب اسلامي در واقعه‌ي هفت تير دراين مكان شهيد بهشتي را مظلوم خواندند.

باقري لنكراني تاكيد كرد: با وجودي كه امروز صاحب اين سخنان در كنار ما نيست؛ شاهديم كه هر چه از آن غروب روشن مي‌گذرد دست‌هايي در تلاشند كه غروب خورشيد را به غروب انديشه‌ها تبديل كنند و ما را از انديشه‌هاي واقعي امام (ره) دور كنند. امروز كه بيش از 19 سال از ارتحال امام (ره) گذشته است افكار پليدي در صددند كه ارتباط ملت و امام (ره) را در حد عاطفه‌ها نشان دهند.

وي افكار امام (ره) را، افكار الهام‌بخشي كه امروز و هميشه داراي خاصيت الهام‌بخشي است، خواند و خاطرنشان كرد: نبايد اين گنجينه ارزشمند را از دست داد. وصيت‌نامه امام (ره) به عنوان سند افتخارآميزي در اختيار ماست كه بايد آن را مكرر خوانده و از آن استفاده كنيم.

وزير بهداشت با تاكيد بر اينكه ارتباط با امام را نبايد تنها ارتباط عاطفي دانست، گفت: امام (ره) را بايد به عنوان پرچم‌دار يك تفكر شيعي، اسلام ناب محمدي و انقلابي شناخت. تفكري كه امروز و در آينده نيز زنده است.

باقري لنكراني با اشاره به فرازهايي از وصيت‌نامه امام (ره) اظهار كرد: امروز وصيت‌نامه بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي به بسياري از شبهه‌افكني‌ها پاسخ مي‌دهد. مثل اين كه امروز امام در اينجا نشسته و با ما سخن مي‌گويد.

وي ادامه داد: در فرازهايي از وصيت‌نامه امام(ره) اشاره شده است بايد همواره وحدت كلمه را به كار ببريم؛ همان طور كه امروز نيز اين وحدت كلمه نتيجه خواهد داد. از طرف ديگر امام(ره) در وصيت‌نامه‌شان پاسخ‌هايي ارائه كردند به كساني كه ادعا مي‌كردند اسلام ربطي به سياست ندارد.

لنكراني خاطرنشان كرد: در فراز سوم وصيت‌نامه امام (ره) در خصوص افرادي كه تلاش مي‌كنند كارايي نظام اسلامي را زير سوال ببرند پاسخ‌هاي داندان‌شكني را فرموده‌اند. همچنين در فراز چهارم اين وصيت‌نامه ايشان موضوع حوزه و دانشگاه را مطرح كردند و در رابطه با ارتباط روحانيت و دانشگاه و ضرورت اين ارتباط براي آينده فرازهايي را فرمودند.

لنكراني در ادامه خاطرنشان كرد: بسيار خوشحال مي‌شديم كه در چنين روزي در محضر بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي، گزارش مي‌داديم كه در طول اين چند سال تلاش كرديم هيچ‌گاه پرچم انقلاب را زمين نگذاشته و خوشحاليم بگوييم كه امروز نداي اسلام‌خواهي منحصر به ايران نيست و اين ندا از لبنان، فلسطين، آفريقا و آسيا شنيده مي‌شود.

وي با بيان اينكه فرياد عدالت‌خواهي كه در دنيا سر داده مي‌شود، ثمره‌ي تفكر امام (ره) است، گفت: خوشحاليم كه در طي اين 19 سال همواره حركت‌ها رو به جلو بوده و نه تنها در جغرافياي اسلامي بلكه در جغرافياي جهاني توانسته آثار پربركتي را بر جاي گذارد.

وزير بهداشت تاكيد كرد: خوشحال مي‌شديم كه به امام گزارش مي‌داديم كه جوانان اين مرز و بوم با نوآوري‌هاي خود تلاش كردند نيازمندهاي كشور را برطرف و در دنيا افتخارآفريني كنند. آن‌ها همواره حركت رو به جلو داشته و نگذاشتند كه فرصت‌ها از بين روند.

لنكراني در ادامه تاكيد كرد: آنچه در ايران رخ مي‌دهد شايد براي ما ملموس و روشن نباشد ولي هنگامي كه از بيرون به كشور ما نگاه مي‌كنيم مي‌بينيم كه همه‌ي نگاه‌ها به ايران است كه آن‌ها از ما درس و الهام مي‌گيرند و به عبارتي سرفصل حركت‌هاي آزادي‌بخش همه مردم دنيا است.

وي در پايان با بيان اينكه فرياد عدالت‌خواهي و اسلام‌خواهي به بركت افكار امام (ره)، تلاش مردم و رهبري عظيم‌الشان مقام معظم رهبري از شرقي‌ترين نقطه يعني اندونزي و غربي‌ترين نقطه يعني آفريقا به گوش مي رسد، گفت: بايد ارزش اين نكات را بدانيم؛ از اين رو از خداوند خواستاريم كه قدم‌هايمان را در اين راه مهم ثابت و محكم نگه دارد.

به گزارش ايسنا، در اين مراسم محمدمهدي زاهدي وزير علوم، حجت‌السلام والمسلمين محمديان، رييس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها، معاونان و كاركنان وزارت علوم، وزارت بهداشت و نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري، همچنين استادان و مسوولان دانشگاه پيام نور و دانشگاه آزاد به همراه دانشجويان و برخي از تشكل‌هاي دانشجويي حضور داشتند.

بعد از سخنان لنكراني علي خضريان عضو اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه‌ها به نمايندگي از تشكل‌هاي دانشجويي ميثاق‌نامه‌ي تشكل‌هاي دانشجويي با امام (ره) را قرائت كرد و پس از آن سعيد حداديان مداح اهل بيت به مداحي پرداخت.

انتهاي پيام
 يکشنبه 12 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 195]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن