تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز دل به باطل بودن حق و به حق بودن باطل يقين نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816167155




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار كوتاه جهان


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: اخبار كوتاه جهان
موافقت اولمرت با برگزاري انتخابات در حزب كاديما

اعتماد ملي:‌ اختلا‌فات سياسي در درون دولت اسرائيل كه با فساد مالي و محاكمه ايهود اولمرت مواجه شده بود، بالا‌خره وي را مجبور كرد در برابر فشار هم‌حزبي‌هايش كوتاه آمده و وعده انتخابات زودهنگام در حزب كاديما را دهد. وي در حالي با برگزاري انتخابات مقدماتي زودهنگام در داخل حزب كاديما كه حزب حاكم رژيم صهيونيستي است، موافقت كرد كه اين مساله به معناي استعفاي وي از رياست حزب كاديما و سمت نخست‌وزيري دولت عبري است. ‌ به گزارش مركز اطلا‌ع‌رساني فلسطين، شبكه 10 تلويزيون رژيم صهيونيستي از موافقت اولمرت با برگزاري انتخابات زود هنگام در حزب كاديما خبر داد و بدين ترتيب راه را براي انتخاب جانشين خود براي رياست حزب كاديما آماده كرد. اين منبع همچنين از احتمال لغو سفر هفته آينده اولمرت به آمريكا خبر داد؛ چرا كه خود نيز به اين نتيجه رسيده است كه عمر حيات سياسي وي به سر آمده است و در سايه رسوايي اخير وي در زمينه دريافت رشوه از يك بازرگان يهودي آمريكايي سفر وي به واشنگتن بيهوده به نظر مي‌رسد. ‌ اولمرت تحت فشارهاي اخير تزيپي ليوني وزير امور خارجه دولت خود كه مهم‌ترين رقيب وي در انتخابات به شمار مي‌رود دست به اين اقدام زده است.

تلا‌ش براي تشكيل دولت لبنان ادامه دارد

اعتماد ملي:‌ با ادامه تلا‌ش‌هاي فواد سنيوره براي تشكيل دولت وحدت ملي چگونگي تقسيم‌پست‌هاي وزارتي به مهم‌ترين دغدغه لبناني‌ها تبديل شده است. گروه‌هاي اپوزيسيون، خواهان پست‌هاي وزارت دارايي و حمل و نقل و وزارت علوم و ارتباطات و امور خارجه و كار شدند و در عين حال جناح اكثريت نيز خواهان برخي از اين پست‌ها شدند، اما گره اصلي در پست‌هاي كليدي مانند وزارت خارجه و دارايي و دفاع و كشور هنوز حل نشده است. با اينكه توافقنامه دوحه تصميم درباره وزارت كشور را تعيين كرده و آن را در اختيار رئيس‌جمهور قرار داده است و انتظار مي‌رود كه وي وزيري بي‌طرف و احتمالا‌ ماروني را براي اين پست انتخاب كند.در همين رابطه، مروان فارس نماينده مجلس لبنان به شبكه المنار گفت: مشكل حادي درباره تشكيل كابينه وجود ندارد و سهميه اپوزيسيون 11 وزير است كه به تناسب طوائف و احزاب تقسيم مي‌شوند و هر كدام نماينده همه اپوزيسيون هستند و طرح و برنامه آنها موفق است. در اين ميان به نظر مي‌رسد سمير جعجع هم به عنوان وزير محيط زيست وارد كابينه شود.در مقابل، جناح اكثريت دچار بحران توزيع پست‌هاي وزارتي است. به عنوان مثال با اين كه جريان المستقبل نماينده اهل سنت است، اما مشكلي كه با آن مواجه است در مورد سهميه وزراي ماروني در اين فراكسيون است؛ زيرا ميشل عون داراي سهميه سه وزير ماروني بوده و چهارمين آنها سهميه ميشل سليمان و پنجمين آنها سهميه حزب قوات لبنان و ششمين آنها نيز بين حزب كتائب و قرنه شهوان مورد اختلا‌ف است. در مشورت‌هاي روز گذشته، حزب‌الله از سه سهميه خود در دولت، دو سهميه را به متحدان خود در طائفه اهل سنت و درزي‌ها داد.

انفجار در پادگان ارتش لبنان ‌

اعتماد ملي: ارتش لبنان با صدور بيانيه‌اي، علت انفجاري كه بامداد روز گذشته در يك پادگان نظامي در شمال اين كشور روي داد را نامعلوم عنوان كرد. ‌ به گزارش خبرگزاري فرانسه، ارتش لبنان در بيانيه‌اي اعلا‌م كرد اين انفجار كه در پادگاني مربوط به اطلا‌عات ارتش در منطقه العبده در شمال لبنان روي داد به كشته شدن يكي از نظاميان ارتش منجر شده است. بنا بر اين بيانيه، فردي كه در اين انفجار كشته شده، اسامه حسن نام دارد و ماموريت حفاظت امنيتي اين منطقه را بر عهده داشته است. ارتش لبنان همچنين اعلا‌م كرد: تحقيقات در زمينه عوامل انفجار بلا‌فاصله پس از حادثه آغاز شده است. اين در حالي است كه منابع آگاه به پايگاه خبري اعلا‌م كرده‌اند كه اين حادثه در اثر مواد منفجره باقيمانده از زمان جنگ 33 روزه روي داده است. ‌

بر اساس اظهارات اين منابع، ساختمان محل انفجار در زمان جنگ 33 روزه هدف اصابت موشك‌هاي اسرائيلي قرار گرفته بود. همچنين نيروهاي امنيتي ماده منفجره ديگري را در محل انفجار كشف و خنثي نمودند. ‌

حماس از تمام ابزارها براي شكستن محاصره غزه استفاده مي‌كند

اعتماد ملي: يك روز پس از آنكه هزاران تن از ساكنان نوار غزه در تظاهراتي اعتراض‌آميز به سوي گذرگاه صوفا رفتند و نسبت به ادامه محاصره اين باريكه اعتراض كردند، رهبران حماس بار ديگر از احتمال استفاده از گزينه‌هاي غيرقابل پيش‌بيني براي برداشتن محاصره غزه صحبت مي‌كنند. محمود الزهار وزير امور خارجه سابق دولت فلسطين و از رهبران بلندپايه حماس كه براي رايزني‌هاي صلح در خارج از فلسطين به سر مي‌برد بار ديگر هشدار داد كه حماس براي شكست محاصره اعمال‌شده بر مردم اين باريكه از تمام ابزارهاي موجود حتي سلا‌ح استفاده خواهد كرد. به گزارش پايگاه خبري الجزيره، محمود الزهار همچنين از مصر خواست كه گذرگاه مرزي رفح را بازگشايي كند.

درخواست پاكستان از سازمان ملل براي رسيدگي به پرونده ترور بوتو ‌

مهر: همسر نخست‌وزير مقتول پاكستان اعلا‌م كرد كه دولت جديد اين كشور با ارسال نامه‌اي براي سازمان ملل متحد، خواستار رسيدگي اين نهاد بين‌المللي به پرونده ترور بوتو شده است. ‌ آصف علي زرداري رئيس حزب مردم پاكستان، كه پس از سخنراني در كميته اجتماعي آسيا -اقيانوس آرام در جمع خبرنگاران سخن مي‌گفت اظهار داشت: به‌طور رسمي از سازمان ملل متحد خواسته‌ايم تا درباره ترور همسرم تحقيق كند. آصف علي زرداري در حالي اين خبر را اعلا‌م مي‌كند كه مخالفت‌هايي در داخل پاكستان با تحقيقات سازمان ملل درباره ترور بي‌نظير بوتو وجود دارد. ‌ بي‌نظير بوتو نخست‌وزير اسبق پاكستان پس از گذراندن چند سال در تبعيد، سال گذشته براي شركت در انتخابات به كشورش بازگشت اما در تاريخ 27 دسامبر سال 2007 در شهر راولپندي در يك اقدام تروريستي، كشته شد.

حمايت پوتين از طرح ساكاشويلي در مورد آبخازيا

ايسنا: نخست‌وزير روسيه اعلا‌م كرد، با طرح دادن خودمختاري و نه استقلا‌ل كامل به آبخازيا موافقت كرده است. اين نشانه‌اي است در اين باره كه مسكو از متلا‌شي شدن گرجستان حمايت نمي‌كند. ‌ ميخائيل ساكاشويلي رئيس‌جمهور گرجستان، به آبخازيا كه در جنگي در دهه 1990 از اين جمهوري سابق اتحاد شوروي جدا شد، يك بسته پيشنهادي داده است كه اين منطقه را تحت كنترل گرجستان باز خواهد گرداند، اما به اين منطقه خودمختاري، پست معاون رئيس‌جمهور، مناطق آزاد تجاري و كرسي پارلمان نيز داده خواهد شد.

انتهاي خبر // روزنا - وب سايت اطلاع رساني اعتماد ملي//www.roozna.com
------------

------------
 يکشنبه 12 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 219]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن