تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 2 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فضیلت خواندن نماز در اول وقت نسبت به تأ خیر انداختن آن، مثل فضیلت آخرت بر دنیاست....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812136246




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

امام خميني (ره) در صبر و استقامت بي نظير بودند


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: امام خميني (ره) در صبر و استقامت بي نظير بودند


نشست- همشهري آنلاين:
شهردار تهران گفت: حضرت امام خميني (ره) در صبر و استقامت بي‌نظير بودند و آن را دو موهبت الهي مي‌دانستند و امروز ما نيز با بهره‌گيري از سيره امام (ره) بايد رشد و كمال را در اين دو روحيه جست‌وجو كنيم.

دكتر قاليباف كه جمعه شب 10 خرداد در يادواره شهداري شهرك رضويه منطقه 15 در جمع كثيري از شهروندان اين منطقه در مسجد امام سجاد (ع) سخن مي‌گفت با ابراز خرسندي از حضور در جمع خانواده‌هاي شهدا، ايثارگران و مردم منطقه، عزت اسلام، مسلمين و استقلال كشور را مديون حضرت امام(ره) دانست.

به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، وي با بيان آن كه همه شهدا تربيت شده مكتب امام هستند به ويژگي‌هايي از امام راحل اشاره كرد و گفت: يكي از رمزهاي پيروزي انقلاب ما اين بود كه حضرت امام (ره) دل همه را فتح كردند و به دست گرفتند. ايشان با اخلاص بر قلب انسان‌ها حكومت كردند و امروز هم اگر مي‌خواهيم راه ايشان را ادامه دهيم بايد با اخلاص در گفتار، رفتار و عمل حركت كنيم. از اين رو كسي نمي‌تواند بررفتار و گفتارش اخلاص نداشته باشد و ادعا كند كه مي‌خواهد راه امام(ره) را ادامه دهد.

قاليباف با بيان آن كه امام (ره) هيچ وقت پيروزي انقلاب را به خود نسبت ندادند، گفت: در واقع همه ما بر اين اعتقاديم كه امام وسيله‌اي الهي بودند براي پيروزي انقلاب.

به گفته شهردار تهران ايشان اگر فريادي مي‌زدند براي خدا و اگر سكوت هم مي‌كردند براي خدا بود و همه مواضع ايشان در همه شرايط براي خدا و با ياد خدا بود.

وي ادامه داد: ويژگي ديگر حضرت امام(ره) خودسازي بود كه ايشان انجام داده بودند و از دوران نوجواني و جواني مانوس با نماز و عبادت بودند و تعلق خاطر به اهل بيت(ع)، نماز شب، زيارت عاشورا داشتند.

قاليباف با اشاره به اين كه امام (ره) در تقوا، در عصر ما نه تنها كم‌نظير بلكه بي‌نظير بودند، تصريح كرد: ايشان حتي در دوران تحصيل و طلبگي در اوج نظم و انضباط بودند. امام (ره) انصافا به تمام معنا توكل به خدا داشتند و هميشه چه در زمان پيروزي انقلاب و چه در جنگ با وجود همه مشكلات مثل يك كوه ايستادند و برخدا توكل كردند و بر اين اعتقاد بودند كه هركس براي خدا قيام كند هرگز شكست نخواهد خورد از اين رو ما نيز در زندگي خود نبايد از توكل به خداوند غفلت كنيم.

شهردار تهران تسليم ناپذيري امام (ره) در مقابل كفار، ملحدان، مشركان و ظالمان را از ديگر ويژگي‌هاي ايشان برشمرد و گفت: سعه صدر امام هم يك ويژگي ديگر ايشان بود و ايشان بارها به اين موضوع تاكيد داشتند كه حتي اگر كسي به من ناسزا گفت كاري با او نداشته باشيد و مهم پياده‌سازي احكام شريعت و اسلام است.

قاليباف از ساده زيستي امام(ره) هم به عنوان يك ويژگي اين مرد الهي ياد كرد و افزود: ايشان واقعا مردم را باور داشته و به آنها اعتماد داشتند، در جنگ هم ديدم كه مردم در دفاع از انقلاب و كشور هيچ چيز كم نگذاشتند و رزمندگان در ميدان جنگ به تمام معنا وفاداري خود به امام، كشور، انقلاب، نظام و اسلام را ثابت كردند.

به گفته وي اگر امام در لحظه لحظه روزهاي سرنوشت ساز و بحراني قبل و بعد از انقلاب نبودند، معلوم نبود تكليف اين انقلاب چه مي‌شد.

وي سپس راه امام(ره) را صراط مستقيم دانست و گفت: همه بايد اين راه را با رهبري مقام معظم رهبري و با همان روحيه پيش ببريم و با آرمان‌هاي امام و شهدا كه همان راه اسلام است بيعت كنيم.

شهردار تهران در بخش ديگري از سخنان خود در جمع اهالي منطقه 15 گفت: امروز بايد به درستي تشخيص دهيم كه در مقاطع مختلف مرز دشمن و دوست كجا است و وظيفه ما در اين مقطع براي انقلاب چيست.

وي افزود: من به عنوان هم رزم و هم سنگر شهيدان و رزمندگان كه توفيق حضور در جنگ را داشتم، امروز بر اين باورم كه مهمترين سنگر، سنگر اثبات كارآمدي اسلام در عرصه‌هاي مديريتي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي است.

وي با بيان آن كه امام(ره) معتقد بودند كه دين نيازهاي مادي و معنوي مردم را تامين مي‌كند و عده‌اي از مخالفان ايشان مي‌گفتند دين نمي‌تواند نيازهاي جامعه را تامين كند، گفت: امروز وارد دهه چهارم انقلاب شده‌ايم و كساني كه امروز دغدغه امام، شهدا، انقلاب و كشور را دارند بايد تلاش كنند تا كارآمدي دين در اداره جامعه را به اثبات برسانند و اين هم حرفي شعاري نيست بلكه بايد عينيت پيدا كند.

وي با اشاره به اين كه اين موضوع اول متوجه مسئولان ما در همه رده‌ها است كه بايد در حوزه كار خود، كارآمد باشند گفت: اگر ذره‌اي در روحيه و تلاش من نسبت به دوران دفاع مقدس تغييري حاصل شده باشد من مديون همه شهداي هم رزم و خانواده شهدا هستم. امروز ما با همان روحيه زمان جنگ پاي كار ايستاده‌ايم تا بر مشكلات فائق آييم.

شهردار تهران در ادامه گفت: از روز كه به شهرداري آمدم با صداي بلند گفتم كه اگر نتوانم فاصله جنوب شهر را كم كنم حداقل نبايد اين فاصله بيشتر شود. در مدت حضورم هم محال است كه طرحي نو در شهرداري باشد كه از جنوب شهر آغاز نكرده باشم حتي برخي مواقع براي اجراي اين طرح‌ها بستر لازم در جنوب شهر فراهم نبود ولي اين كار را كرديم.

قاليباف با بيان آنكه مشكلات در جنوب شهر بسيار عميق و جدي است، گفت: يكي از موضوعات جدي جنوب شهر بافت فرسوده است و به نظر من احيا كردن جنوب شهر تنها با آسفالت و جدول و جوي نيست بلكه بايد كارها را به گونه‌اي پيش ببريم كه توليد ثروت، اتفاق بيافتد كه در اين راه گام‌هاي جدي و اساسي برداشته‌ايم.

وي ادامه داد: با كمك شوراي اسلامي شهر تهران در حوزه بافت فرسوده منفعت مادي را حذف كرديم و گفتيم شهرداري در اين حوزه هيچ نگاه اقتصادي نبايد داشته باشد و با نوع ضوابطي كه اعمال مي‌كنيم بابت هر متر زمين يا خانه يك و دو دهم خانه نو تحويل مي‌شود.

شهردار تهران با بيان آنكه در كمتر از 4 ماه گذشته 2 بار از سطح منطقه 15 بازديد داشته‌ام گفت: يكي از مشكلات شهرك رضويه اين است كه اين شهرك در محدوده شهر تهران نيست و در حريم تهران قرار گرفته و من به عنوان شهردار تهران در كمك كردن به حريم محدوديت دارم و مسئوليتي كه نسبت به شهر تهران دارم نسبت به حريم ندارم اما با تلاش توانستيم اعتبارات اين حوزه را افزايش دهيم ولي اين كار فقط به صورت مسكن عمل مي‌كند و مشكل اصلي را حل نمي‌كند.

قاليباف ادامه داد: كاري كه الان در حال انجام است و به مشاور منطقه و شهرسازي گفته‌ايم اين است كه با توجه به اينكه طرح تفضيلي پس از طرح جامع در حال نهايي شدن است، هم بخشي از اتوباني كه در ضلع شمالي جاده امام رضا (ع) به موازات افسريه در حال احداث است و هم شهرك رضويه را بتوان وارد محدوده كنيم تا در حريم نباشد.

شهردار تهران با بيان آن كه مشكل مالكيت و سند هم در اين منطقه به چشم مي‌خورد، گفت: در تلاشيم تا در شش ماهه نخست سال جاري در طرح تفضيلي مشكلات را حل كنيم و اينجا را به عنوان پهنه كار و مسئوليت در محدوده شهر قرار دهيم. البته در گذشته تلاش شده بود اما چون طرح جامع تصويب نشده بود نتوانسته بودند تصميم قطعي در اين زمينه بگيرند.

تاريخ درج: 11 خرداد 1387 ساعت 10:54 تاريخ تاييد: 11 خرداد 1387 ساعت 12:14 تاريخ به روز رساني: 11 خرداد 1387 ساعت 12:13
 شنبه 11 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 355]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن