تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به کوچکی گناه نگاه نکنید بلکه به چیزی [نافرمانی خدا] که برآن جرات یافته اید بنگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820939347




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

*رضوي در مراسم توديع و معارفه روساي بانك صنعت ومعدن حضورنيافت* وزيرصنايع: مطالب برخي رسانه‌ها جنبه حقيقي نداشت بدنه كارشناسي در اين بانك بايد متحول شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: *رضوي در مراسم توديع و معارفه روساي بانك صنعت ومعدن حضورنيافت* وزيرصنايع: مطالب برخي رسانه‌ها جنبه حقيقي نداشت بدنه كارشناسي در اين بانك بايد متحول شود


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: صنعت و معدن

مراسم توديع و معارفه مديرعامل بانك صنعت و معدن با حضور وزير صنايع و معادن در شرايطي برگزار شد كه در اين مراسم سرپرست وزارت اقتصاد و دارايي و مديرعامل سابق اين بانك حضور پيدا نكردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، علي‌اكبر محرابيان - وزير صنايع ومعادن - در اين مراسم از عملكرد برخي رسانه‌ها در زمينه‌ي انتشار خبر تغيير مديرعامل بانك صنعت و معدن گلايه كرد و با تاكيد بر لزوم هماهنگي هر چه بيشتر اين بانك با سياست‌هاي دولت، از برخي ضعف‌ها در بخش كار كارشناسي بانك صنعت و معدن انتقاد كرد و درباره آينده اين بانك سخن گفت.

وي در ابتدا با بيان اين كه دوست داشتيم دكتر رضوي در مراسم امروز حضور پيدا كند، افزود: اما تصور مي‌كنم كه تقدير اين بود كه راحت‌تر و بدون قيود اخلاقي و در شرايطي كه وي در اين مراسم حضور ندارد، درباره عملكرد رضوي صحبت كنيم.

او با انتقاد از عملكرد برخي از رسانه‌ها دراعلام خبر مربوط به تغيير مديرعامل بانك صنعت ومعدن عنوان كرد: مطالبي در برخي رسانه‌ها و مطبوعات طي هفته‌هاي گذشته درباره‌ي بركناري يا عزل رضوي از مديرعاملي بانك صنعت و معدن منتشر شد كه هيچ كدام جنبه حقيقي نداشت و به نوعي در حق وي جفا شد. از همين رو سعي كرديم چهارشنبه گذشته با انتشار خبر واقعي در اين زمينه روشنگري كنيم، اما متاسفانه اين امر كمتر در رسانه‌ها مورد توجه واقع شد و هم اكنون اعلام مي‌كنم كه رفتن رضوي از بانك صنعت و معدن عزل نبوده در اين زمينه چند ماه پيش تفاهم شده بود.

محرابيان خاطرنشان كرد: بانك صنعت و معدن در طول مديريت رضوي از سياست‌هاي وزارت صنايع و معادن تبعيت داشت، اما در هر صورت به دلايل مختلف در نظر داريم، وي را در پست و سمت ديگري در حوزه‌ صنعت كشور منصوب كنيم كه به زودي اين امر محقق مي‌شود.

وي با اشاره به سوابق پيشرو - مديرعامل جديد بانك صنعت و معدن - توضيح داد: مصطفي‌پور يكي از گزينه‌هاي اصلي براي تصدي مديرعاملي بانك صنعت و معدن بود كه البته سيستم بانكي در اين زمينه پيش دستي كرده و وي به سمت مديرعاملي بانك قرض‌الحسنه مهر منصوب شد.

او به ايجاد مانع توسط بانك صادرات در قبال جابه‌جايي پيشرو اشاره كرد و افزود: هر چند درنهايت اين موانع برطرف شده و وي از بانك صادرات به بانك صنعت و معدن منتقل شده است.

وي همچنين از زحمات اعضاي قبلي هيات مديره تشكر كرد و اكبريه، صادقي، اسماعيلي دانا و مختاري را به عنوان اعضاي جديد هيات مديره بانك صنعت و معدن منصوب كرد.

اين مقام مسوول با بيان اين‌كه در سال جاري ميزان تسهيلات و منابع به صورت تقسيم‌بندي در سيستم بانكي تعريف شده است، اضافه كرد: در سال‌هاي گذشته علي رغم اين‌كه تسهيلات تقسيم‌بندي شده‌ بودند، اما بعضا اين منابع وارد بخش‌هايي مي‌شدند كه اختلاف به وجود مي‌آمد، اما در حال حاضر تمامي تسهيلات با توجه به كد IC هر بخش پرداخت مي‌شود و به اين ترتيب ديگر مشكلي پيش نيامده و اختلافات حل مي‌شود.

او در ادامه توضيح داد: اگر از گردش نقدينگي موجود در بخش صنعت كشور به درستي استفاده شود، اين بخش هيچ نيازي به تسهيلات ديگر نخواهد داشت.

به گفته وي در حال حاضر مجموع گردش نقدينگي سيستم بانكي كشور چيزي حدود يك ميليون ميليارد تومان چه در بخش دولتي و چه در بخش خصوصي است. از اين ميزان چرخش نقدينگي حدود 200 هزار ميليارد تومان به بنگاه‌هاي وابسته به وزارت صنايع و معادن تعلق دارد كه اگر سهم بخش خصوصي فعال در حوزه صنعت و معدن را نيز به آن اضافه كنيم، رقم بسيار عظيمي خواهد شد.

او اعلام كرد: دولت تعيين كرده كه امسال سهم بخش صنعت و معدن از كل تسهيلات به عدد 33 درصد برسد.

وزير صنايع و معادن با يادآوري اين كه يكي از مشكلات اساسي در بخش صنعت و معدن كشور عدم مديريت صحيح در چرخش مالي اين بخش است، خبر داد: با توافقي كه بين بانك‌هاي صنعت و معدن و ملت انجام شده، قرار است با تمركز نقدينگي در اين دو بانك منابع به درستي مديريت شوند.

وي افزود: اگر 50 درصد گردش نقدينگي بنگاه‌ها وارد بانك صنعت و معدن شود، اين بانك حداقل مي‌تواند 10هزار ميليارد تومان تسهيلات را به صورت مديريت شده براي طرح‌هاي بخش خصوصي اختصاص دهد كه البته اين كل تسهيلات بانك صنعت و معدن نيست و اين طرح براي مدت سه سال تعيين شده است.

او با بيان اين كه اعطاي تسهيلات به طرح‌هاي نيمه تمام استاني از ديگر برنامه‌هاي بانك صنعت و معدن خواهد بود، تصريح كرد: در هر صورت به دليل سياست‌هاي انقباضي سيستم بانكي برخي واحدهاي توليدي و صنعتي در كشور با مشكل كمبود نقدينگي مواجه شده‌اند، بنابراين يكي ديگر از وظايف بانك صنعت و معدن تامين سرمايه براي طرح‌هاي مصوب به عنوان سرمايه در گردش بنگاه‌هاي صنعتي است و در همين راستا به دنبال افزايش سرمايه اين بانك هستيم.

محرابيان همچنين پيش‌بيني كرد كه طي يك تا دو سال آينده بانك صنعت و معدن حداقل 30 شعبه ديگر در سراسر كشور راه‌اندازي كند.

وي همچنين با اشاره به اين‌كه كاركارشناسي براي اعطاي تسهيلات به طرح‌هاي صنعتي و معدني الزامي است، ضمن انتقاد تلويحي از برخي ضعف‌هاي موجود در بدنه‌ كارشناسي بانك صنعت و معدن عنوان كرد: كار كارشناسي در اين بانك بايد متحول شده تا نيازهاي مسوولان اجرايي را تامين كند كه البته نمي‌توان اين ضعف را به همه طرح‌ها بسط داد.

او توضيح داد: بعضا امور كارشناسي تا مرحله تصويب پيش‌ مي‌روند، اما بعد از اين‌كه طرح آغاز به كار مي‌كند، نظارت‌ها كم مي‌شود كه اين ضعف نيز بايد برطرف شود.

وزير صنايع معادن همچنين خطاب به مسوولان بانك صنعت و معدن تصريح كرد: به هيچ وجه نبايد طرح‌هاي سفارشي در بانك صنعت و معدن پذيرفته شوند كه اين مطلب را بارها تكرار كرده‌ام.

همچنين در اين مراسم محمدرضا پيش‌رو - مديرعامل جديد بانك صنعت و معدن - با بيان اين‌كه كمتر واحد بزرگ صنعتي در كشور وجود دارد كه از بنيه‌ مالي و مشاوره‌اي بانك صنعت و معدن استفاده نكرده باشد، توضيح داد: اين بانك داراي شرايط ويژه‌اي بوده و حلقه اتصال ميان بخش صنعت و معدن و سيستم بانكي كشور است.

وي با اشاره به اين‌كه طي دو سال اخير توقعات از بانك صنعت و معدن افزايش يافته است، خاطرنشان كرد: از برنامه‌هاي پيش روي بانك صنعت و معدن مي‌توان به همكاري در اجراي طرح جامع آمايش صنعت ومعدن كشور اشاره كرد.

او با بيان اين‌كه بانك صنعت و معدن برخلاف بانك‌هاي ديگر ايجاد شعب مجازي را نيز در دستور كار دارد، عنوان كرد: اين بانك براي اعطاي تسهيلات به طرح‌هاي صنعتي و معدني نياز به منابع دارد و در همين راستا شركت‌هاي ايدرو و ايميدرو بايد منابع خود را در اين بانك متمركز كنند تا قادر باشيم طرح‌هاي تعريف شده بزرگ را به اجرا برسانيم.

به گفته پيشرو، بانك صنعت و معدن براي اجراي طرح‌هاي صنعتي ومعدني سالانه به حدود 10 هزار ميليارد تومان منابع نياز دارد.

وي همچنين با يادآوري سابقه‌ي آشنايي خود با رضوي گفت: زماني كه رضوي در پست‌بانك بود با يكديگر آشنايي داشتيم.

همچنين در اين مراسم صادقي - قائم مقام بانك صنعت و معدن - با اشاره به اينكه اين بانك در سال‌هاي گذشته كمتر وارد فعاليت‌هاي تجاري شده و عمدتا منابع خود را در اختيار حوزه صنعت و معدن كشور قرار داده است، افزود: 60 تا 70 درصد طرح‌ها در بانك صنعت و معدن منجر به قرارداد شده و تماما پرداخت تسهيلات شده‌اند.

وي همچنين به انضباط مالي اين بانك طي سال‌هاي گذشته اشاره كرد و افزود: تنها بانكي كه اضافه برداشت ازمنابع بانك مركزي نداشته و خوش حساب نيز بوده، بانك صنعت و معدن بوده است.

ايرج اكبريه - عضو هيات مديره بانك صنعت و معدن - نيز با اشاره به اين‌كه شايد اين بانك از نظر سرمايه ثبتي در كشور مقام دوم را داشته باشد، افزود: اما از نظر سرمايه نقدي بانك صنعت و معدن در كشور رتبه اول را دارد.

به گفته وي دو سازمان ايدرو و ايميدرو مكلف‌اند كه 50 درصد از منابع خود را به اين بانك بياورند.

انتهاي پيام
 شنبه 11 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 341]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن